Podwyższone obroty i biały dym

Postprzez Ramzes1984 » 22 wrz 2013, 18:05

Witam Wszystkich. Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość jeżeli napiszę coś nie tak lub nie tu gdzie trzeba.
Jestem posiadaczem drugiej już mazdy 626. Tym razem z 1998 roku, silnik 1.8 benzynka 90KM,
16 zaworowy. Autko sprawuje się świetnie (jak to mazda:)) oprócz jednego drobnego problemu, z którym nie umiem sobie poradzić:(. Otóż od pewnego czasu (około 1 – 1,5 miesiąca) rano lub po dłuższym postoju, kiedy silnik jest już zimny sadzi ogromną ilością białego dymu przez powiedzmy 15-20sekund – zapach ciężko opisać. Obroty przy tym ma 1500 i utrzymuje je do kilku minut aż osiągnie temperature w przybliżeniu 70 – 90 st. (z tym, że obroty takie to może automatyczne ssanie???) tylko po co przy 20 stopniach na dworze? Dodatkowe objawy to przy normalnej jeździe kiedy chcę przyspieszyć jest takie jakby zdławienie przez sekundę i dopiero łapie, przy czym nie dzieje się tak zawsze. Oleju nie ubywa, nie jest jakiś czarny – zabrudzony, pod korkiem wlewu oleju OK., płynu chłodzącego nie ubywa, w zbiorniczku płynu czysto. Żadna kontrolka awarii silnika czy coś się nie świeci. Ciśnienie w cylindrach sprawdzane i jest jeszcze dobre. Mechanik, który zawsze robił mi poprzednią i tą mazdę nie umie nic znaleźć (chyba po raz pierwszy w historii). Wymienione zostały uszczelniacze zaworowe, uszczelki przy okazji, zimmeringi na wałkach rozrządu. Jest po wymianie rozrządu też – bo już czas był, przy czym objawy te działy się już przed wymianą. Co o tym sądzicie? może miał ktoś podobnie???

Dopisano 22 wrz 2013, 18:08:

Zastanawiam się – może to katalizator zapchany??? albo woda się zbiera gdzieś w wydechu, tylko skąd i czy było by jej tak dużo aby dymić 15-20 sek.???
Ostatnio edytowano 25 wrz 2013, 22:08 przez Ramzes1984, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2013, 15:41
Posty: 9
Auto: Mazda 626 1.8 (90KM)
rok: 1998

Postprzez sebek-71 » 23 wrz 2013, 13:03

To jest biały, gęsty dym, czy biała para wodna??Jeśli to drugie(na 99%), to woda w wydechu i tym się nie przejmuj...Jeśli to dym, to może wskazywać na uszczelkę pod głowicą-w co jednak wątpię :)
Z tym dławieniem się to może być parę rzeczy:
-nieszczelny dolot
-zapchany filtr paliwa,powietrza
-kable zapłonowe, świece...itd.
Po pierwsze sprawdź(wybłyskaj) błędy, potem zobaczymy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1148 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR sedan

Postprzez Ramzes1984 » 23 wrz 2013, 20:28

Witaj. Więc tak: filtry wszystkie wymienione 3 tyg. temu. Nieszczelny dolot??? hmm... możliwe ale jak to sprawdzić? Jeżeli chodzi o dym to wg. mnie nie jest to na pewno para tylko gęsty biały dym (sąsiad ostatnio pytał czy papieża wybrali znowu). Dym wylatuje dopiero po około 7 – 10 sekundach od odpalenia auta. W rurze wydechowej jak wsadziłem palec to jest taka jakby tłusta woda, może trochę wody z benzyną... sam nie wiem. W uszczelkę pod głowicą wątpię – płynu nie ubywa, nie przybywa, zbiorniczek czyściutki, mocy nie stracił oprócz tego dławienia czasami, zresztą miał zmieniane uszczelniacze zaworowe, zimmery na wałkach rozrządu i uszczelki to mechanior chyba oglądał głowicę... Prędzej podejrzewam zbyt bogatą mieszankę paliwa, której nie spala. Tylko z jakiego powodu??? Sonda lambda? Myślałem też że może czujnik temperatury cieczy chłodzącej wskazuje że ciągle jest zimno, ale silnik dochodzi do 85-90 stopni. Gdyby puszczały pierścienie to ubywałoby mi oleju, olej po pewnym czasie stawałby się czarny no i kopcił by na niebiesko. No nic, chyba najlepiej sprawdzę co pokaże komputer ( ale to dopiero w czwartek dam radę) i dam znać, może coś to da.
Dziękuję za opinie i pozdrawiam.
Ps. kable zapłonowe wyglądają OK – żadnych przetarć, świece – nie wiem ciężko powiedzieć – do sprawdzenia.
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2013, 15:41
Posty: 9
Auto: Mazda 626 1.8 (90KM)
rok: 1998

Postprzez ewemarkam » 23 wrz 2013, 20:49

Nieszczelność dolotu łatwo sprawdzić, popsikaj po nim, tzn po przepustnicy, rurach dolotowych, kolektorze ssącym, zaraz po odpaleniu bądź chwilę później. Np plakiem, albo samostartem. Jeśli obroty Ci wzrosną to trzeba szukać nieszczelności. Jak się zagrzeje to może się uszczelniać. Stawiam na kolektor ssący, łączenie przepustnica kolektor albo uszczelka między kolektorem a głowicą.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Ramzes1984 » 24 wrz 2013, 18:53

Rozsądne z tym dolotem. Sprawdzę, ale czy to może mieć wpływ również na to dymienie?
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2013, 15:41
Posty: 9
Auto: Mazda 626 1.8 (90KM)
rok: 1998

Postprzez siegu » 25 wrz 2013, 08:19

Proszę o poprawne nazwanie tematu.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Ramzes1984 » 25 wrz 2013, 20:13

Witam. Na jaki poprawny temat? Przecież problem jest niezdiagnozowany i szukam pomocy i sugestii co to może być. Więc może dołożysz jakieś swoje sugestie na ten temat???
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2013, 15:41
Posty: 9
Auto: Mazda 626 1.8 (90KM)
rok: 1998

Postprzez ewemarkam » 25 wrz 2013, 21:18

Tylko pewnie lepiej by brzmialo. "Podwyzszone obroty i bialy dym z rury wydechowej".
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Ramzes1984 » 25 wrz 2013, 22:08

Poprawiłem, przepraszam
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2013, 15:41
Posty: 9
Auto: Mazda 626 1.8 (90KM)
rok: 1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6