Ustawienie zaworu IAC na problemy z obrotami 1,8 FP

Postprzez grzech_z » 12 gru 2012, 09:47

Jak to jest z tą diagnostyką? Na innym forum wyczytałem, że OBD-II do mazd weszło w 2001r. Diagnozuje się czymś takim – CDIF 2 kablem uniwersalnym z lini K dniazda diagnostycznego.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez rumunn95 » 12 gru 2012, 10:00

Obd2 jest w madziach od 98 lub 97r a zdiagnozujesz je prostym elmem jest duzo o tym na forum , dopiero diesle mialy obd2 po 2001roku chyba ,poprawcie jak sie myle

Tapnięte z Kamyka
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez maxim_wawa » 12 gru 2012, 10:07

kazda GF 97 jaka mialem okazje dłubać miała obd2, tyle ze nie robię w dieslach bo sie na nich nie znam.
nawet sztuk z lutego 97 w pełnej elektryce ale jeszcze bez ABS i halogenów miała już OBD2
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez rumunn95 » 12 gru 2012, 10:10

zboczylismy z tematu konczymy ot. bo admin nas kilnie :D
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez maxim_wawa » 12 gru 2012, 12:19

konkluzja, bez upewnienia się ze nasza uszczelka kolektora ssącego jest OK nie ma sensu regulacji bypassu i IAC bo i tak będzie go zakłócać lewe powietrze z uszczelki – czyli jeśli buja obrotami, gaśnie i w czasie dojeżdżania na luzie dziwnie buja obrotami to najpierw uszczelka a potem dopiero regulacja
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez tadziomaru1 » 12 gru 2012, 23:41

maxim_wawa napisał(a):konkluzja, bez upewnienia się ze nasza uszczelka kolektora ssącego jest OK nie ma sensu regulacji bypassu i IAC bo i tak będzie go zakłócać lewe powietrze z uszczelki – czyli jeśli buja obrotami, gaśnie i w czasie dojeżdżania na luzie dziwnie buja obrotami to najpierw uszczelka a potem dopiero regulacja

Oto logika faktów...
<spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Gregory » 16 gru 2012, 12:38

kolo_00 napisał(a):rumunn95 jeżeli masz obd 1 to jest ten oraz gnd jest. A jak masz gf z 98 to masz obd1 gniazdo, a nie obd-2. Obd-2 bylo po lifcie.


Nie jest to prawdą, więc albo formułuj zdania w formie pytającej, albo nie wprowadzaj ludzi w błąd, gdy nie jesteś czegoś pewny.
Ja mam GF 97r. i posiadam OBD-2, nie robiłem żadnej adaptacji/ trybu serwisowego. Ustawiłem tak jak wiele razy już było na forum opisywane i obroty zachowują się jak najbardziej prawidłowo.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez rumunn95 » 16 gru 2012, 13:35

dobrze prawisz autor tematu sie nie odzywa bo nie ma czym poprzec swoich wypowiedzi narazie proponuje zakonczyc rozmowe nie na temat :)
EOT
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez mezzanine » 3 sty 2013, 23:35

dobra, ja dodam tylko, że opisane przeze mnie tutaj: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=2466227#p2466227 problemy z falowaniem obrotów ustały po wymianie przewodów WN oraz świec. natomiast problem z szarpaniem na gazie – wymiana "zaworów" w listwie wtryskowej gazu, które sie po 50kkm po prostu się powybijały.
per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2010, 11:29
Posty: 41
Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97

Postprzez rumunn95 » 4 sty 2013, 09:16

jakie masz wtryski? po wymianie zaworow listwa oczywiscie byla kalibrowana (nie w ustawieniach instalki mechanicznie)?
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

PostTen post został usunięty przez lemar74 8 sty 2013, 01:01.

Postprzez mezzanine » 13 sty 2013, 14:41

>> rumunn95
Ja mam STAG4, coś jak tutaj: Obrazek , gazownik wymienił w tej listwie tłoczki/zaworki. ogólnie Ją wyczyścił itp. nie wiem co kalibrował, nie znam się na gazie. wszystko przez laptopa ustawiał a co jeszcze to nie wiem. ogólnie po wymianie tych przewodów WN i świec falowanie obrotów ustało na benzynie a po wizycie u gazownika, również na gazie pracuje czysto i równo.
per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2010, 11:29
Posty: 41
Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97

Postprzez rumunn95 » 13 sty 2013, 15:14

valteki czerwone proponuje wziac je w reke i podejsc do kosza, te elektrozawory (wtryskami ich nazwac nie mozna) nie trzymaja parametrow :D zainstaluj cos dobrego np pojedyncze hana na jak najkrotszych wezach wtrysk-kolektor i skoncza sie problemy. popytaj kolegi banannim z tego forum to nasz gazowy guru :D poczytaj np tu http://lpg-forum.pl/regeneracja-listw-v ... 17663.html
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez wedkarz85 » 13 sty 2013, 19:24

rumunn95 napisał(a):valteki czerwone proponuje wziac je w reke i podejsc do kosza, te elektrozawory (wtryskami ich nazwac nie mozna) nie trzymaja parametrow :D zainstaluj cos dobrego np pojedyncze hana na jak najkrotszych wezach wtrysk-kolektor i skoncza sie problemy. popytaj kolegi banannim z tego forum to nasz gazowy guru :D poczytaj np tu http://lpg-forum.pl/regeneracja-listw-v ... 17663.html


witam muszę tu się wtrącić
Jeżdżę na waltekach czerwonych już dwa lata, żadnych problemów niemam, może zależy od gazownika
żadnych szarpnięć,falowania itp.
reduktor alaska komp stag4
moje spalanie http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/50506
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Postprzez rumunn95 » 13 sty 2013, 19:25

z valdkami to loteria :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez surlik1 » 9 lut 2013, 19:11

Miesiąc temu byłem u mechaniora, który wyczyścił mi przepustnicę, bo moje autko gasło na światłach a przed tym strasznie trzęsło. Po przeczyszczeniu ustawieniu obrotów mam taki objaw:
hamuję jest około 1500 obrotów, po zatrzymaniu za 2 sekundy obroty spadają do około 800-900 i za jakieś 5 sekund spadają znów do ok 700. Samochód juz nie gaśnie obroty nie falują ale wciąż dziwnie trzęsie. Macie jakieś pomysły. Nie powinny przecież tyle razy spadać obroty i nie powinno trząść – w końcu to Mazda <faja> Aha i nie mam LPG.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 20:56
Posty: 72
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BN 2017r. 2.0l
Mazda 626 2000r. 2.0l

Postprzez wedkarz85 » 10 lut 2013, 12:41

cia (silik krokowy) trzeba ustawić poczytaj na forum jest o tym troche
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Postprzez maniek070 » 10 lut 2013, 15:51

Ktos moze ma jakies oznaczenia tego oringu ktory idzie pod iac? Albo cokolwiek zeby kupic taki Sam, ewentualnie czy Jak zloze bez to nic nie powinno sie stac Jak pojezdze troche bez?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 19:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez lukasz.b » 11 lut 2013, 20:39

Panowie i ja się doczekałem problemu z obrotami, których od dłuższego czasu nie mogę rozwiązać.
Na komputerze wyskakiwał błąd: P0506 – IAC valve cycle lower than expected.
Zaślepiony został EGR, wymieniona uszczelka od kolektora ssącego, sprawdzony zawór IAC, wyczyszczona przepustnica itd, sprawdzony alternator i akumulator. Po usunięciu błędów auto reagowało normalnie, obroty przy włączonym nawiewie, klimie nie spadały i auto nie gasło. Jednakże po przejechaniu niecałych 100 km znowu zaświecił się bijących po oczach depresyjnym zółtym światłem Check Engine. I od tego momentu obroty znowu spadają do bardzo niskich wartości a silnik potrafi zgasnąć.
Przeczytałem cały wątek, teraz muszę znaleźć mechanika z Krakowa lub okolic, który to ogarnie, bo jak do tej pory byłem u kilku i żaden nie rozwiązał problemu. Teraz jak uda mi się kogoś znaleźć to na wstępie powiem aby zaczął od sprawdzenie i ustalenia momentu domknięcia przepustnicy(?). Jak znacie kogoś z Krakowa bądź okolic, kto byłby w stanie to wyregulować to będę wdzięczny za informację.
Pozdrawiam
Łukasz
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez grzech_z » 12 lut 2013, 09:35

lukasz.b napisał(a):Na komputerze wyskakiwał błąd: [u]P0506 – IAC valve cycle lower than expected.
Łukasz


Gdybym ja miał tak jasną sytuację to bym po prostu podmienił IACa na sprawny i by się wyjaśniło.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6