Ustawienie zaworu IAC na problemy z obrotami 1,8 FP
Obd2 jest w madziach od 98 lub 97r a zdiagnozujesz je prostym elmem jest duzo o tym na forum , dopiero diesle mialy obd2 po 2001roku chyba ,poprawcie jak sie myle
Tapnięte z Kamyka
Tapnięte z Kamyka
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
kazda GF 97 jaka mialem okazje dłubać miała obd2, tyle ze nie robię w dieslach bo sie na nich nie znam.
nawet sztuk z lutego 97 w pełnej elektryce ale jeszcze bez ABS i halogenów miała już OBD2
nawet sztuk z lutego 97 w pełnej elektryce ale jeszcze bez ABS i halogenów miała już OBD2
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
konkluzja, bez upewnienia się ze nasza uszczelka kolektora ssącego jest OK nie ma sensu regulacji bypassu i IAC bo i tak będzie go zakłócać lewe powietrze z uszczelki – czyli jeśli buja obrotami, gaśnie i w czasie dojeżdżania na luzie dziwnie buja obrotami to najpierw uszczelka a potem dopiero regulacja
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa napisał(a):konkluzja, bez upewnienia się ze nasza uszczelka kolektora ssącego jest OK nie ma sensu regulacji bypassu i IAC bo i tak będzie go zakłócać lewe powietrze z uszczelki – czyli jeśli buja obrotami, gaśnie i w czasie dojeżdżania na luzie dziwnie buja obrotami to najpierw uszczelka a potem dopiero regulacja
Oto logika faktów...

Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
kolo_00 napisał(a):rumunn95 jeżeli masz obd 1 to jest ten oraz gnd jest. A jak masz gf z 98 to masz obd1 gniazdo, a nie obd-2. Obd-2 bylo po lifcie.
Nie jest to prawdą, więc albo formułuj zdania w formie pytającej, albo nie wprowadzaj ludzi w błąd, gdy nie jesteś czegoś pewny.
Ja mam GF 97r. i posiadam OBD-2, nie robiłem żadnej adaptacji/ trybu serwisowego. Ustawiłem tak jak wiele razy już było na forum opisywane i obroty zachowują się jak najbardziej prawidłowo.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
dobrze prawisz autor tematu sie nie odzywa bo nie ma czym poprzec swoich wypowiedzi narazie proponuje zakonczyc rozmowe nie na temat 
EOT
EOT
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
dobra, ja dodam tylko, że opisane przeze mnie tutaj: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=2466227#p2466227 problemy z falowaniem obrotów ustały po wymianie przewodów WN oraz świec. natomiast problem z szarpaniem na gazie – wymiana "zaworów" w listwie wtryskowej gazu, które sie po 50kkm po prostu się powybijały.
per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
- Od: 12 maja 2010, 11:29
- Posty: 41
- Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97
jakie masz wtryski? po wymianie zaworow listwa oczywiscie byla kalibrowana (nie w ustawieniach instalki mechanicznie)?
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
>> rumunn95
Ja mam STAG4, coś jak tutaj:
, gazownik wymienił w tej listwie tłoczki/zaworki. ogólnie Ją wyczyścił itp. nie wiem co kalibrował, nie znam się na gazie. wszystko przez laptopa ustawiał a co jeszcze to nie wiem. ogólnie po wymianie tych przewodów WN i świec falowanie obrotów ustało na benzynie a po wizycie u gazownika, również na gazie pracuje czysto i równo.
Ja mam STAG4, coś jak tutaj:

per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
- Od: 12 maja 2010, 11:29
- Posty: 41
- Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97
valteki czerwone proponuje wziac je w reke i podejsc do kosza, te elektrozawory (wtryskami ich nazwac nie mozna) nie trzymaja parametrow
zainstaluj cos dobrego np pojedyncze hana na jak najkrotszych wezach wtrysk-kolektor i skoncza sie problemy. popytaj kolegi banannim z tego forum to nasz gazowy guru
poczytaj np tu http://lpg-forum.pl/regeneracja-listw-v ... 17663.html
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
rumunn95 napisał(a):valteki czerwone proponuje wziac je w reke i podejsc do kosza, te elektrozawory (wtryskami ich nazwac nie mozna) nie trzymaja parametrowzainstaluj cos dobrego np pojedyncze hana na jak najkrotszych wezach wtrysk-kolektor i skoncza sie problemy. popytaj kolegi banannim z tego forum to nasz gazowy guru
poczytaj np tu http://lpg-forum.pl/regeneracja-listw-v ... 17663.html
witam muszę tu się wtrącić
Jeżdżę na waltekach czerwonych już dwa lata, żadnych problemów niemam, może zależy od gazownika
żadnych szarpnięć,falowania itp.
reduktor alaska komp stag4
moje spalanie http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/50506
Miesiąc temu byłem u mechaniora, który wyczyścił mi przepustnicę, bo moje autko gasło na światłach a przed tym strasznie trzęsło. Po przeczyszczeniu ustawieniu obrotów mam taki objaw:
hamuję jest około 1500 obrotów, po zatrzymaniu za 2 sekundy obroty spadają do około 800-900 i za jakieś 5 sekund spadają znów do ok 700. Samochód juz nie gaśnie obroty nie falują ale wciąż dziwnie trzęsie. Macie jakieś pomysły. Nie powinny przecież tyle razy spadać obroty i nie powinno trząść – w końcu to Mazda
Aha i nie mam LPG.
hamuję jest około 1500 obrotów, po zatrzymaniu za 2 sekundy obroty spadają do około 800-900 i za jakieś 5 sekund spadają znów do ok 700. Samochód juz nie gaśnie obroty nie falują ale wciąż dziwnie trzęsie. Macie jakieś pomysły. Nie powinny przecież tyle razy spadać obroty i nie powinno trząść – w końcu to Mazda
- Od: 26 lip 2008, 20:56
- Posty: 72
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BN 2017r. 2.0l
Mazda 626 2000r. 2.0l
Panowie i ja się doczekałem problemu z obrotami, których od dłuższego czasu nie mogę rozwiązać.
Na komputerze wyskakiwał błąd: P0506 – IAC valve cycle lower than expected.
Zaślepiony został EGR, wymieniona uszczelka od kolektora ssącego, sprawdzony zawór IAC, wyczyszczona przepustnica itd, sprawdzony alternator i akumulator. Po usunięciu błędów auto reagowało normalnie, obroty przy włączonym nawiewie, klimie nie spadały i auto nie gasło. Jednakże po przejechaniu niecałych 100 km znowu zaświecił się bijących po oczach depresyjnym zółtym światłem Check Engine. I od tego momentu obroty znowu spadają do bardzo niskich wartości a silnik potrafi zgasnąć.
Przeczytałem cały wątek, teraz muszę znaleźć mechanika z Krakowa lub okolic, który to ogarnie, bo jak do tej pory byłem u kilku i żaden nie rozwiązał problemu. Teraz jak uda mi się kogoś znaleźć to na wstępie powiem aby zaczął od sprawdzenie i ustalenia momentu domknięcia przepustnicy(?). Jak znacie kogoś z Krakowa bądź okolic, kto byłby w stanie to wyregulować to będę wdzięczny za informację.
Pozdrawiam
Łukasz
Na komputerze wyskakiwał błąd: P0506 – IAC valve cycle lower than expected.
Zaślepiony został EGR, wymieniona uszczelka od kolektora ssącego, sprawdzony zawór IAC, wyczyszczona przepustnica itd, sprawdzony alternator i akumulator. Po usunięciu błędów auto reagowało normalnie, obroty przy włączonym nawiewie, klimie nie spadały i auto nie gasło. Jednakże po przejechaniu niecałych 100 km znowu zaświecił się bijących po oczach depresyjnym zółtym światłem Check Engine. I od tego momentu obroty znowu spadają do bardzo niskich wartości a silnik potrafi zgasnąć.
Przeczytałem cały wątek, teraz muszę znaleźć mechanika z Krakowa lub okolic, który to ogarnie, bo jak do tej pory byłem u kilku i żaden nie rozwiązał problemu. Teraz jak uda mi się kogoś znaleźć to na wstępie powiem aby zaczął od sprawdzenie i ustalenia momentu domknięcia przepustnicy(?). Jak znacie kogoś z Krakowa bądź okolic, kto byłby w stanie to wyregulować to będę wdzięczny za informację.
Pozdrawiam
Łukasz
lukasz.b napisał(a):Na komputerze wyskakiwał błąd: [u]P0506 – IAC valve cycle lower than expected.
Łukasz
Gdybym ja miał tak jasną sytuację to bym po prostu podmienił IACa na sprawny i by się wyjaśniło.
szerokości
grzech
grzech
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6