Witam
Wiosną kupiłem mazdę 626 2,0 ditd i od tamtej pory przeglądam to forum gdy potrzebuję opinii użytkowników lub/i znawców tematu. Jednak nic nie znalazłem na temat, który interesuje.
Od dnia zakupu strasznie trzęsie całym samochodem. Zakładam, że przez poduszki. Umówiłem się z mechanikiem na ich wymianę, ale on mnie poprosił żebym sam kupił potrzebne części, a on mi je wymieni. I teraz moje pytanie... Czy można "domowymi metodami" sprawdzić, które poduszki powodują takie drgania, tzn które trzeba wymienić koniecznie.
Wiem, że najlepiej sprawdzić to u mechanika. Pytam Was o metody proste. Np. czy wzrokowo można ocenić stan zużycia.
Sprawdzenie stanu zużycia poduszek silnika/skrzyni metodami organoleptycznymi przez laika
Strona 1 z 1
Proszę o poprawne nazwanie tematu, zgodnie z regulaminem.
Poczytaj w tych tematach:
viewtopic.php?f=89&t=45344
viewtopic.php?f=89&t=49680&view=unread#unread
Pozdrawiam
viewtopic.php?f=89&t=45344
viewtopic.php?f=89&t=49680&view=unread#unread
Pozdrawiam
- Od: 3 lut 2009, 22:55
- Posty: 37
- Skąd: Zamość/Warszawa
- Auto: 626 GW 2.0 DITD 1999r
coś dziwny ten mechanik jeśli każe samemu załatwiać części
Co do poduszek jeśli masz dostęp do kanału to popatrz od spodu na nie (oczywiście przy włączonym silniku). Zalecam jednak wymienić wszystkie. Koszt będzie większy, ale będzie też spokój na dłuższy czas i za robotę zapłacisz raz
rafik89 napisał(a):coś dziwny ten mechanik jeśli każe samemu załatwiać części![]()
Nie "każe" tylko proponuje/prosi. To taki układ, że jak znajdę części taniej, np w sieci, to mogę sam się w nie zaopatrzyć. W dodatku telefonicznie mogę liczyć na konsultację. I oczywiście nie ma żadnych przeciwwskazań bym postawił samochód u niego rano i odebrał po pracy.
Zastanowię się nad wymianą wszystkich, jednak wcześniej za Twoją radą jak i seba626 sprawdzę je. Koszt wymiany nie jest przeważającym czynnikiem uwzględniając fakt, że nastawiam się raczej na zamienniki. Obawiam się pogorszenia stanu przy wymianie na zamienniki.
Oczywiście mam trochę czasu na to i jeszcze chyba sporo będę wertował forum
- Od: 28 gru 2012, 17:02
- Posty: 20
- Skąd: Bartoszyce
- Auto: Mazda 626 2.0 ditd, rok prod. 2000
Ja wymieniałem poduszkę ta przy rozrządzie na zamiennik 8 miesięcy temu i musiałem ponownie. Pomimo że nie była ona oberwana, to przy temperaturze poniżej 0 guma twardniała i w aucie robiło się bardzo głośno. Do tego wszystko w środku drgało. Po wymianie na oryginał jak inne auto. Cichutko przy jak do tej pory -10 stopniach nawet na zimnym silniku.
- Od: 5 kwi 2012, 16:36
- Posty: 12
- Skąd: Jodłowa (koło Dębicy)
- Auto: Mazda 626GF 2.0 115km 1997r
W swojej maździe wymieniłem poduszkę przy rozrządzie pod koniec października. Koszt oryginalnej poduszki to 230 zł. Kupował mechanik w Zamościu, nie wiem w jakim sklepie. Ostatnio ktoś podawał link do oryginalnej poduszki (od rozrządu) na allegro za ok 190 zł.
Np tutaj:
http://allegro.pl/poduszka-prawa-silnik ... 69720.html
Np tutaj:

- Od: 3 lut 2009, 22:55
- Posty: 37
- Skąd: Zamość/Warszawa
- Auto: 626 GW 2.0 DITD 1999r
Podłącze się.
Pacjent: Mazda 626 GF z silnikiem benzynowym 2.0 FS2C (wersja 136 km).
Objawy:Podczas zapalania i gaszenia silnika występują duże drgania silnika (nie karoseri auta) Podczas jazdy jest wszystko ok, nic nie buczy, nic nie drga. Na wolnych obrotach tak do ok. 850 obr też ok, ale poniżej drgania przenoszą się na zderzak z przodu i na prawy tył poprzez wydech – lekko drga oparcie tylnej kanapy od tej strony. Do tej pory mi to za bardzo nie przeszkadzało, bo podczas jazdy jest ok. Jednak postanowiłem więc spróbować coś z tym zrobić u siebie.
Dokonany przegląd poduszek podczas wielokrotnego zapalania i gaszenia (podziękowania za pomoc dla siostry) stwierdził co następuje:
– prawa poduszka przy rozrządzie jakby nie pracuje podczas zapalania, środek gumy nie rusza się
– mocne drgania na poduszce przy chłodnicy, lata jakby miało ją rozwalić i trzęsie przodem auta
– dość lekkie (2-3mm) drgania na poduszce lewej pod akumulatorem
– nie wiem jak z poduszką od grodzi
Stan poduszek na foto. Prawa przy rozrządzie
Widać że jest naderwana, środek ze śrubą jest lekko poniżej środka osi
Tylna przy grodzi.
Wydaje się ok. Przednia przy chłodnicy i lewa pod akumulatorem jest na pewno ok.
Koledzy, jaką postawicie diagnozę?
Pacjent: Mazda 626 GF z silnikiem benzynowym 2.0 FS2C (wersja 136 km).
Objawy:Podczas zapalania i gaszenia silnika występują duże drgania silnika (nie karoseri auta) Podczas jazdy jest wszystko ok, nic nie buczy, nic nie drga. Na wolnych obrotach tak do ok. 850 obr też ok, ale poniżej drgania przenoszą się na zderzak z przodu i na prawy tył poprzez wydech – lekko drga oparcie tylnej kanapy od tej strony. Do tej pory mi to za bardzo nie przeszkadzało, bo podczas jazdy jest ok. Jednak postanowiłem więc spróbować coś z tym zrobić u siebie.
Dokonany przegląd poduszek podczas wielokrotnego zapalania i gaszenia (podziękowania za pomoc dla siostry) stwierdził co następuje:
– prawa poduszka przy rozrządzie jakby nie pracuje podczas zapalania, środek gumy nie rusza się
– mocne drgania na poduszce przy chłodnicy, lata jakby miało ją rozwalić i trzęsie przodem auta
– dość lekkie (2-3mm) drgania na poduszce lewej pod akumulatorem
– nie wiem jak z poduszką od grodzi
Stan poduszek na foto. Prawa przy rozrządzie
Widać że jest naderwana, środek ze śrubą jest lekko poniżej środka osi
Tylna przy grodzi.
Wydaje się ok. Przednia przy chłodnicy i lewa pod akumulatorem jest na pewno ok.
Koledzy, jaką postawicie diagnozę?
Ostatnio edytowano 10 mar 2013, 22:28 przez Zibi85, łącznie edytowano 4 razy
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
ta przy chlodnicy jezeli nie jest zerwana to moze zostac, podobniez ona ma niewielkie znaczenie. ta od rozrzadu jest do wymiany bo srodek poduszki jest ponizej osi. a ta przy scianie grodziowej trudno powiedziec-jak bys ja wykrecil to zapewne moglbys zauwazyc niewielkie naderwania gumy jezeli sa. troche na ten temat sie oczytalem i takie jest moje zdanie.
Szybkie pytanie.
Czy prawa poduszka silnika od 323F BJ pasuje do 626 GF. Wyglądają prawie identycznie
http://allegro.pl/mazda-323f-323-f-bj-p ... 08971.html
Czy prawa poduszka silnika od 323F BJ pasuje do 626 GF. Wyglądają prawie identycznie

- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6