Falujące obroty i przygasanie silnika 1,8 FP prawie wszytko wymienione

Postprzez crash_art » 9 gru 2012, 14:07

Witam ponownie :)
Otóż od jakiegoś czasu około 2 tyg. dopadła mnie bolączka falujących obrotów nagrałem dwa filmiki coby pokazać jak to się objawia. Wymieniłem już prawie wszystko na początku stawiałem na brak płynu chłodniczego i faktycznie tak było dolałem na full w chłodnicy i w zbiorniczku jednak to nic nie pomogło. Kolejnym krokiem było wyczyszczenie "krokowca" też bez efektów następnie wymiana sądy też lipa zero poprawy z racji że na dworze aktualnie jest -8 to nie czyściłem przepustnicy. Może tu jest problem proszę o poradę bo wybieram się w dość długą trasę i nie chciał bym by mnie auto zawiodło. Dodam jeszcze że czasami dojeżdżając do krzyżówki silnik mi zgaśnie. :/

[youtube] http://www.youtube.com/watch?v=mXkOGGMC ... e=youtu.be [/youtube]
[youtube] http://www.youtube.com/watch?v=JUTpq_9l ... e=youtu.be [/youtube]

Dodam jeszcze dwa filmiki jak silnik jest rozgrzany
http://www.youtube.com/watch?v=A_7udO0Sy2Q&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=1fo4OJciUQE&feature=plcp
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2012, 08:10
Posty: 32
Skąd: Resko
Auto: Mazda 626 1.8 16 1998

Postprzez Simas » 9 gru 2012, 17:26

Podłączałeś auto pod komputer?
U mnie też falują delikatnie obroty na zimnym, na ciepłym także ale nie zawsze, fale wahają się w granicach 750-850 obr/min. Jeszcze nie sprawdzałem co może być powodem takiego zachowania, ale każdy mi radzi aby najpierw pod komputer podłączyć auto.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 10:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Postprzez crash_art » 9 gru 2012, 17:38

jeszcze nie podlaczalem. Ty bedziesz jechal na serwis gdziec czy sam masz kabel i soft z tego co widzialem na allegeo na 100 mozna kupic taki zestaw. U mnie na zimnym faluja tak jak na filmikach a ba cieplym to calkiem jest tragedia. W najblizszym czasie mam do pokonania trase 1400 km. i sie troche obawiam ...
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2012, 08:10
Posty: 32
Skąd: Resko
Auto: Mazda 626 1.8 16 1998

Postprzez Simas » 9 gru 2012, 17:55

Niestety nie mam kabla i softu, pojadę do serwisu 50zł kosztuje zbadanie autka. Widziałem filmiki i ja bym za nic nie pojechał w tak długą trasę bo to różnie może być, lepiej dmuchać na zimne. Co mogę polecić to tak jak napisałem, zajedź do jakiegoś porządnego warsztatu i sprawdzą. Na kompie powinno pokazać co jest nie tak, w innym przypadku wymienisz pół auta, chyba że ktoś stąd wie co może być powodem.

PS. sprawdzałeś kable WN, świece?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 10:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Postprzez crash_art » 9 gru 2012, 17:57

jutro zakupie swiece i kable bo jeszcze tego nie sprawdzalem

Dopisano 9 gru 2012, 17:03:

A moze ktos wie gdzie jest jakis porzadny serwis w zachodniopomorskim
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2012, 08:10
Posty: 32
Skąd: Resko
Auto: Mazda 626 1.8 16 1998

Postprzez Simas » 9 gru 2012, 18:21

To jak nie sprawdzałeś to nie pakuj kasy na zaś :) kable+świece na pewno wyjdą Ci drożej niż testowanie auta na kompie w warsztacie, przynajmniej ja bym tak zrobił no ale jak chcesz :)
Jeśli chodzi o warsztat spróbuj poszukać info tutaj na forum.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 10:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Postprzez wedkarz85 » 9 gru 2012, 18:32

witam z filmików wynika,że masz lewe powietrze, każdy lepszy mechanik powinien to znaleźć
co do warsztatu to w białymstoku taki mam

powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Postprzez crash_art » 9 gru 2012, 19:39

co do tego lewego powietrza to też tak podejrzewam bo syczy mi pod maską ale nie mogłem nigdzie tego zlokalizować. Co do Białegostoku no to mam durzyyy kawałek ja z okolic szczecina jestem <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2012, 08:10
Posty: 32
Skąd: Resko
Auto: Mazda 626 1.8 16 1998

Postprzez motylek322 » 9 gru 2012, 20:08

Skoro syczy pod maską, to duże szanse, że padła uszczelka pod kolektorem ssącym. Jak zdiagnozować problem jest opisane na forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez crash_art » 9 gru 2012, 20:25

Moze to glupio zabrzmi ale wez mi opisz jak to zdiagnozowac bo za 30 minut ide do garazu i bede sprawdzal.

Dopisano 9 gru 2012, 20:45:

No i winowajca się znalazł okazało się że faktycznie uszczelka pod kolektorem ssącym. Psiknąłem tam wd40 i zaczęły rosnąc obroty. Mam nadzieję że to nie wpłynęło jakoś źle na wtryskiwacze. Przy okazji porządnie sobie odpowietrzyłem układ :) jutro zakupię uszczelkę i wymienię. Może ktoś ma jakiś opis (manuala itp.) jak rozebrać ssący i później poskładać wszystko do kupy. Jak wymienię dam znać czy się wszystko uspokoiło :)
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2012, 08:10
Posty: 32
Skąd: Resko
Auto: Mazda 626 1.8 16 1998

Postprzez motylek322 » 10 gru 2012, 08:08

Tu masz coś na początek
viewtopic.php?t=24824
do reszty informacji, jeżeli będą potrzebne szukaj na forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez crash_art » 10 gru 2012, 17:58

Niestety nie mieli uszczelki od reki na jutro rano bedzie. Dam znac jak wymienie

Dopisano 10 gru 2012, 18:43:

To jeszcze pytanie za 100 punktow czy bez kanalu uda mi sie to zrobic ?
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2012, 08:10
Posty: 32
Skąd: Resko
Auto: Mazda 626 1.8 16 1998

Postprzez motylek322 » 10 gru 2012, 20:01

crash_art napisał(a):.....To jeszcze pytanie za 100 punktow czy bez kanalu uda mi sie to zrobic ?

Są osoby, które twierdzą, że tak. Ja osobiście sobie tego nie wyobrażam. Mając kanał poszło mi to relatywnie szybko a i tak musiałem dolot wyjąć z podporą. Samą podporę nie szło odkręcić od dolotu, za to udał się odkręcić od bloku silnika. Bardzo dużo kłopotu sprawiła mi rura doprowadzająca spaliny do dopalenia. Zapeiczona nakrętka ale to standard.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez crash_art » 10 gru 2012, 21:16

Radzisz szykowac nowe nakretki czy stare przezyja ??
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2012, 08:10
Posty: 32
Skąd: Resko
Auto: Mazda 626 1.8 16 1998

Postprzez crash_art » 11 gru 2012, 22:43

Po 4 godzinach operacji chcialbym poinformowac iz pacjet przezyl i ma sie bardzo dobrze. Silnik chodzi idealnie nic nie faluje nie przygasa. Drzieki wszystkim za pomoc jutro zgram fotki z telefonu to zamieszcze
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2012, 08:10
Posty: 32
Skąd: Resko
Auto: Mazda 626 1.8 16 1998

Postprzez motylek322 » 12 gru 2012, 09:55

Miło to słyszeć <jupi> <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez maniek070 » 20 gru 2012, 21:46

U mnie obroty falują jak na pierwszym filmiku, czy to jest już oznaka że coś jest nie tak? czy obroty powinny się utrzymywać idealnie?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 19:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez maxim_wawa » 20 gru 2012, 22:39

maniek070 napisał(a):U mnie obroty falują jak na pierwszym filmiku, czy to jest już oznaka że coś jest nie tak? czy obroty powinny się utrzymywać idealnie?


jak czyszczenie IAC nic nie da to możliwe ze zaczyna przepuszczać uszczelka ssącego – im bardziej puszcza tym bardziej będzie bujać aż do samoczynnego podnoszenia się obrotów
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez minio2710 » 21 gru 2012, 00:51

Witam, co do falowania i gaśnięcia to fakt uszczelka pod kolektorem ssącym. Dobra rada to taka żeby w żadnym wypadku nie dawać żadnego silikonu ani uszczelniacza... przy okazji wymiany uszczelki pod kolektorem lepiej wymienić przy okazji uszczelkę pod przepustnicą...
minio2710
 

Postprzez grzech_z » 21 gru 2012, 09:42

Gdzieś wyczytałem, że powodem nietrzymania obrotów może też być sonda. Tak się zastanawiam, czy u mnie właśnie nie pada. Bo o ile na PB jest prawie dobrze to wczoraj na LPG na dojazdach do świateł zaczęło mocno fixować, nawet kilka razy zgasła:( IAC czyszczony w zeszłym miesiącu.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6