Remont silnika czy wymiana na inny
Mam dylemat W mojej Madzi 98r silnik jest do remontu strasznie kopci i połyka olej pozatym potrzbna jest wymiana rozrządu silnik ma przejechane 190tys km koszt remontu z wymianą rozrządu na dobrych zamiennikach wedug smirnowa )))szacuje na ok 1500 -2000zł mam kupiony inny silnik taki sam jak mój tylko z 99r i ma przejechanych ok 140 tys km i nie bylo z nim zadnych problemów .Moje pytanie – co mi doradzicie i na co sami byście sie zdecydowali remontować stary czy wkładać nowy za ten nowy dałem 1800 silnik +kolektor dolotowy +przepustnica jeszcze jedno pytanko mój silnik ma moc 115KM a ten nowszy 136KM ale gośc za stacyjke ,kluczyki +komputer chce 500zł czy to warto mieć tę wiekszą moc czy takie różnice w mocy nie są ważne pozdrawiam i licze na was ))))))
- Od: 8 sty 2007, 12:29
- Posty: 19
- Auto: mazda 626 GF 2.0l benz 98r lpg
Trzeba rozważyć dwie możliwości oraz efekty
Zakładam, że masz wersję sedan lub h/b (wersja kombi chyba miała różne skrzynie biegów w kombi 136KM)
a) naprawa silnika tego, który masz. Przeieg będziesz mógł liczyć "od nowa", lać tylko dobry olej, mieć pewność, że w ciągu ćwierć miliona km nie rozpadną się pierścienie olejowe. Prawdą jest jednak, że reszta silnika ma "swój" przebieg. Masz jednak pewność, bo historię motoru znasz, wiesz co włożyłeś.
b) wymiana na inny motor, z którym nie wiesz co i kiedy będzie. Możliwe, że za 50kkm zacznie się to samo, co z obecnym. Potencjalnie mógł być bardziej żyłowany (no cóż – większa moc robi swoje), spalanie też jest w nim wyższe. Możliwe, że przejedziesz jeszcze drugie tyle ile jest na blacie i nic się nie będzie działo (pierścienie "puszczą" przy np. 250-300kkm). Miałbyś silnik z większą mocą ale z większym zakresem niewiadomych.
Jaki olej lejesz obecnie (lałeś) i ile na nim przejechałeś osobiście? jak długo ten samochód jest w Twoim posiadaniu?
Zakładam, że masz wersję sedan lub h/b (wersja kombi chyba miała różne skrzynie biegów w kombi 136KM)
a) naprawa silnika tego, który masz. Przeieg będziesz mógł liczyć "od nowa", lać tylko dobry olej, mieć pewność, że w ciągu ćwierć miliona km nie rozpadną się pierścienie olejowe. Prawdą jest jednak, że reszta silnika ma "swój" przebieg. Masz jednak pewność, bo historię motoru znasz, wiesz co włożyłeś.
b) wymiana na inny motor, z którym nie wiesz co i kiedy będzie. Możliwe, że za 50kkm zacznie się to samo, co z obecnym. Potencjalnie mógł być bardziej żyłowany (no cóż – większa moc robi swoje), spalanie też jest w nim wyższe. Możliwe, że przejedziesz jeszcze drugie tyle ile jest na blacie i nic się nie będzie działo (pierścienie "puszczą" przy np. 250-300kkm). Miałbyś silnik z większą mocą ale z większym zakresem niewiadomych.
Jaki olej lejesz obecnie (lałeś) i ile na nim przejechałeś osobiście? jak długo ten samochód jest w Twoim posiadaniu?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Madzie mam od 4 lat i przy silniku nic nie wymieniałem wymieniłem tylko sprzęgło wcześniej wlewalem olej lotos gaz a teraz zmieniłem na mobilka przejechalem na mim ok 50 tys km wstawie chyba ten nowy silnik a swoj stary wyremontuje i wrazieczego będzie na podmianke )))) moc zostawie taka jaka jest 115KM jeszcze pytanko czy wszsytkie płyny też będą do wymiany ,klima itp i czy obowiazkowo musze wymienic pompe wody .Zastanawiam sie czy wymienić rozrząd gość od silnika mówił że nie trzeba że wystarczy najwyżej tylko pasek zmienić
- Od: 8 sty 2007, 12:29
- Posty: 19
- Auto: mazda 626 GF 2.0l benz 98r lpg
Proponuję Ci – niezależnie od wszystkiego zacząć lać lepszy olej niż rozlewany w PL mobil. Od jego jakości zależy ile wytrzymają pierścienie olejowe. Skoro silnik padł przy 190kkm, to źle świadczy o tym smarowidle, które lałeś.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ja mam swoją Madzie 626 od 2 lat i leje elfa 10w40.troche naczytalem sie o kopceniach z silnika ale mysle ze leje odpowiedni olej.propo wymiany tego silnika to ten 136 HP to jest 6-cylindrowy 2.0?
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
- Od: 6 lut 2007, 15:37
- Posty: 51
- Skąd: Ostrowiec Św./Okół
- Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
Nie – to jest prawie ta sama jednostka. Troszkę obniżona głowica i minimalnie inny wał korbowy (ponoć) do tego inny komputer. Wersja 136 kombi ma też inne przełożenia skrzyni biegów. Ale podstawa silnika jest ta sama. Z zewnątrz nie różnią się chyba niczym.pablo604 napisał(a):to ten 136 HP to jest 6-cylindrowy 2.0
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Prawie robi dużą roznicexANDy napisał(a):prawie ta sama jednostka

GF-ki miały problem juz po 40 tysiącach km – znam takie przypadki .....xANDy napisał(a):Skoro silnik padł przy 190kkm, to źle świadczy o tym smarowidle
Pompe klimy mozna odkrecic ( od bloku )i zostawic z cała instalacja przy samochodzie , płyn chłodniczy hm....zalezy kiedy był wymieniany , wymiana pompy wody ( 215 zł ) tylko w przypadku gdy jest nie pewna ( ja bym wymienil przy rozrządzie )blus napisał(a):jeszcze pytanko czy wszsytkie płyny też będą do wymiany ,klima itp i czy obowiazkowo musze wymienic pompe wody .Zastanawiam sie czy wymienić rozrząd gość od silnika mówił że nie trzeba że wystarczy najwyżej tylko pasek zmienić
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Yeż znam – ale tylko jeden. Panowie w serwisie w ASO lali mineralny (na gwarancji jeszcze).Jaksa napisał(a):GF-ki miały problem juz po 40 tysiącach km – znam takie przypadki .....
Ja wcale nie napisałem, że tylko w kombi. Ale w kombinacji 136 i kombi – była inna skrzynia biegów.Jaksa napisał(a):Wersja 136 nie tylko "lata" w kombi , widziałem tez w HB te silniki były robione głównie dla szwajcara
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Jaksa napisał(a):GF-ki miały problem juz po 40 tysiącach km
Znam czlowieka ktory GFka FS przejechal huhu ponad 360tkm! prawie do konca byl lany pełny syntetyk... potem jednak zaczela brac ogromne ilosci oleju... pamietam ten dymek z rurki
Jarku na pewno znasz to auto bo gostek bywal u Ciebie w serwisie
xANDy napisał(a):Ja wcale nie napisałem, że tylko w kombi
136KM byl w GW i GFce HB
Mnie też chyba czeka remont silnika, kupiłem autko 626 GF ma przejechane 200 tyś. rano podczas rozruchu przez 30sekund dymi ale raczej na biało niż niebiesko po przełączeniu na gaz przestaje. Auto jest zadbane nie widać prawie śladów użytkowania, przeraża mnie tylko ten silnik, do tej pory ganiałem 5 lat starszą Hondą CIVIC (przebieg ponad 200tyś.) i silniczek bez zarzutu, VW Passatem zrobiłem 400tyś bez remontu.
Jutro jadę do mechanika i jeżeli okaże się że silnik do remontu to go chyba będę go robił i w związku z tym mam pytanie. Czy opłaca się wkładać zamienniki czy zainwestować w oryginalne części. Dodam, że rocznie robię około 40tyś km rocznie.
Jaki jest koszt takiego remontu?
Jutro jadę do mechanika i jeżeli okaże się że silnik do remontu to go chyba będę go robił i w związku z tym mam pytanie. Czy opłaca się wkładać zamienniki czy zainwestować w oryginalne części. Dodam, że rocznie robię około 40tyś km rocznie.
Jaki jest koszt takiego remontu?
- Od: 12 mar 2007, 08:01
- Posty: 16
- Skąd: Łaskarzew
- Auto: Mazda 626,98r. 2,0 + LPG-NL
xANDy napisał(a):Ja wcale nie napisałem, że tylko w kombi

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
To para wodna a nie olej. Gromadzi się np. w układzie wydechowym, poza tym – katalizator wygrzewa się, co też powoduje przez kilka minut zmiany kolorystyki – najważniejsze, żeby nie kopcił na niebiesko.kern napisał(a):rano podczas rozruchu przez 30sekund dymi ale raczej na biało niż niebiesko
PS. ostatnio jechałem trasą za Mietkiem Vito – przy stówie widać było (i czuć... fuj!), że jedzie jak trabant.. a to niby nowy samochód!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Czeka mnie remont silnika i teraz chciałbym się spytać jakiej firmy kupić pierścienie i uszczelniacze i ile kosztują. (zależy mi na możliwie jak najlepszych)
Druga sprawa może ktoś polecić dobry warsztat w okolicach Garwolina ewentualnie Warszawy.
Druga sprawa może ktoś polecić dobry warsztat w okolicach Garwolina ewentualnie Warszawy.
- Od: 12 mar 2007, 08:01
- Posty: 16
- Skąd: Łaskarzew
- Auto: Mazda 626,98r. 2,0 + LPG-NL
kern napisał(a):Druga sprawa może ktoś polecić dobry warsztat w okolicach Garwolina ewentualnie Warszawy.
http://www.autojaksa.com.pl/
tam zrobią to porządnie i na elementach dobrej jakości.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
kern napisał(a):Czeka mnie remont silnika i teraz chciałbym się spytać jakiej firmy kupić pierścienie i uszczelniacze i ile kosztują. (zależy mi na możliwie jak najlepszych)
Druga sprawa może ktoś polecić dobry warsztat w okolicach Garwolina ewentualnie Warszawy.
Hipol Warszawa. Pierścienie Rikken 325zł, komplet uszczelek (góra silnika) ok 350zł . zadzwoń tam, chłopaki wszystko Ci powiedzą – kompetentna obsługa. Zrobiłem wymianę pierścieni, przejechałem tylko 2kkm(na razie wszystko jest ok) GW 2,0 1998 przebieg 170 kkm
-
g1969
Szkoda ze są tylko do FS/FP bardzo dobre pierscienie.....g1969 napisał(a):Pierścienie Rikken
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam serdecznie,
niestety na wybór "remont czy wymiana" w moim przypadku trochę za późno, pozostaje wymiana, i tutaj następujące pytanie:
2.0 115 KM GW – czy muszę szukać silnika z GW czy 115 KM będzie w pełni kompatybilny?
niestety na wybór "remont czy wymiana" w moim przypadku trochę za późno, pozostaje wymiana, i tutaj następujące pytanie:
2.0 115 KM GW – czy muszę szukać silnika z GW czy 115 KM będzie w pełni kompatybilny?
- Od: 2 lip 2012, 08:10
- Posty: 17
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 GW 2.0 115 koni (FS)
GW/GF jeden pies pod maską
Takze wszystko jedno byleby 2.0 . Pozdrawiam J
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Czyli "w górę" z 115 PS na 136 PS różnica będzie tylko w komputerze?
Pod ręką mam silnik z przebiegiem 160.000 za 1300 zł, w sumie pochodzenie nie do sprawdzenia
trzeba wierzyć na słowo sprzedawcy – firma z Dobczyc k/Krakowa. Chyba że możecie polecić jakieś sprawdzone źródło jednostek napędowych?
Dziękuję za pomoc.
Pod ręką mam silnik z przebiegiem 160.000 za 1300 zł, w sumie pochodzenie nie do sprawdzenia
Dziękuję za pomoc.
- Od: 2 lip 2012, 08:10
- Posty: 17
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 GW 2.0 115 koni (FS)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6