Remont silnika czy wymiana na inny

Postprzez blus » 22 lut 2007, 12:47

Mam dylemat W mojej Madzi 98r silnik jest do remontu strasznie kopci i połyka olej pozatym potrzbna jest wymiana rozrządu silnik ma przejechane 190tys km koszt remontu z wymianą rozrządu na dobrych zamiennikach wedug smirnowa )))szacuje na ok 1500 -2000zł mam kupiony inny silnik taki sam jak mój tylko z 99r i ma przejechanych ok 140 tys km i nie bylo z nim zadnych problemów .Moje pytanie – co mi doradzicie i na co sami byście sie zdecydowali remontować stary czy wkładać nowy za ten nowy dałem 1800 silnik +kolektor dolotowy +przepustnica jeszcze jedno pytanko mój silnik ma moc 115KM a ten nowszy 136KM ale gośc za stacyjke ,kluczyki +komputer chce 500zł czy to warto mieć tę wiekszą moc czy takie różnice w mocy nie są ważne pozdrawiam i licze na was ))))))
Początkujący
 
Od: 8 sty 2007, 12:29
Posty: 19
Auto: mazda 626 GF 2.0l benz 98r lpg

Postprzez xANDy » 22 lut 2007, 16:13

Trzeba rozważyć dwie możliwości oraz efekty
Zakładam, że masz wersję sedan lub h/b (wersja kombi chyba miała różne skrzynie biegów w kombi 136KM)

a) naprawa silnika tego, który masz. Przeieg będziesz mógł liczyć "od nowa", lać tylko dobry olej, mieć pewność, że w ciągu ćwierć miliona km nie rozpadną się pierścienie olejowe. Prawdą jest jednak, że reszta silnika ma "swój" przebieg. Masz jednak pewność, bo historię motoru znasz, wiesz co włożyłeś.

b) wymiana na inny motor, z którym nie wiesz co i kiedy będzie. Możliwe, że za 50kkm zacznie się to samo, co z obecnym. Potencjalnie mógł być bardziej żyłowany (no cóż – większa moc robi swoje), spalanie też jest w nim wyższe. Możliwe, że przejedziesz jeszcze drugie tyle ile jest na blacie i nic się nie będzie działo (pierścienie "puszczą" przy np. 250-300kkm). Miałbyś silnik z większą mocą ale z większym zakresem niewiadomych.

Jaki olej lejesz obecnie (lałeś) i ile na nim przejechałeś osobiście? jak długo ten samochód jest w Twoim posiadaniu?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez blus » 22 lut 2007, 16:33

Madzie mam od 4 lat i przy silniku nic nie wymieniałem wymieniłem tylko sprzęgło wcześniej wlewalem olej lotos gaz a teraz zmieniłem na mobilka przejechalem na mim ok 50 tys km wstawie chyba ten nowy silnik a swoj stary wyremontuje i wrazieczego będzie na podmianke )))) moc zostawie taka jaka jest 115KM jeszcze pytanko czy wszsytkie płyny też będą do wymiany ,klima itp i czy obowiazkowo musze wymienic pompe wody .Zastanawiam sie czy wymienić rozrząd gość od silnika mówił że nie trzeba że wystarczy najwyżej tylko pasek zmienić
Początkujący
 
Od: 8 sty 2007, 12:29
Posty: 19
Auto: mazda 626 GF 2.0l benz 98r lpg

Postprzez blus » 22 lut 2007, 18:36

pisać pisać doradzać i podejmować wirtualne swoje decyzje a nie tylko zaglądać tu _)))))))))))))))))) ;)
Początkujący
 
Od: 8 sty 2007, 12:29
Posty: 19
Auto: mazda 626 GF 2.0l benz 98r lpg

Postprzez xANDy » 22 lut 2007, 18:47

Proponuję Ci – niezależnie od wszystkiego zacząć lać lepszy olej niż rozlewany w PL mobil. Od jego jakości zależy ile wytrzymają pierścienie olejowe. Skoro silnik padł przy 190kkm, to źle świadczy o tym smarowidle, które lałeś.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez pablo604 » 15 mar 2007, 16:11

Ja mam swoją Madzie 626 od 2 lat i leje elfa 10w40.troche naczytalem sie o kopceniach z silnika ale mysle ze leje odpowiedni olej.propo wymiany tego silnika to ten 136 HP to jest 6-cylindrowy 2.0?
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2007, 15:37
Posty: 51
Skąd: Ostrowiec Św./Okół
Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP

Postprzez xANDy » 15 mar 2007, 18:45

pablo604 napisał(a):to ten 136 HP to jest 6-cylindrowy 2.0
Nie – to jest prawie ta sama jednostka. Troszkę obniżona głowica i minimalnie inny wał korbowy (ponoć) do tego inny komputer. Wersja 136 kombi ma też inne przełożenia skrzyni biegów. Ale podstawa silnika jest ta sama. Z zewnątrz nie różnią się chyba niczym.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 15 mar 2007, 21:15

xANDy napisał(a):prawie ta sama jednostka
Prawie robi dużą roznice <lol> fakt jest faktem , wał , korbowody i zawory sa inne niz w 115 -tce . Wersja 136 nie tylko "lata" w kombi , widziałem tez w HB te silniki były robione głównie dla szwajcara.
xANDy napisał(a):Skoro silnik padł przy 190kkm, to źle świadczy o tym smarowidle
GF-ki miały problem juz po 40 tysiącach km – znam takie przypadki .....
blus napisał(a):jeszcze pytanko czy wszsytkie płyny też będą do wymiany ,klima itp i czy obowiazkowo musze wymienic pompe wody .Zastanawiam sie czy wymienić rozrząd gość od silnika mówił że nie trzeba że wystarczy najwyżej tylko pasek zmienić
Pompe klimy mozna odkrecic ( od bloku )i zostawic z cała instalacja przy samochodzie , płyn chłodniczy hm....zalezy kiedy był wymieniany , wymiana pompy wody ( 215 zł ) tylko w przypadku gdy jest nie pewna ( ja bym wymienil przy rozrządzie )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 15 mar 2007, 23:25

Jaksa napisał(a):GF-ki miały problem juz po 40 tysiącach km – znam takie przypadki .....
Yeż znam – ale tylko jeden. Panowie w serwisie w ASO lali mineralny (na gwarancji jeszcze).
Jaksa napisał(a):Wersja 136 nie tylko "lata" w kombi , widziałem tez w HB te silniki były robione głównie dla szwajcara
Ja wcale nie napisałem, że tylko w kombi. Ale w kombinacji 136 i kombi – była inna skrzynia biegów.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 15 mar 2007, 23:58

Jaksa napisał(a):GF-ki miały problem juz po 40 tysiącach km


:| to niezle.......

Znam czlowieka ktory GFka FS przejechal huhu ponad 360tkm! prawie do konca byl lany pełny syntetyk... potem jednak zaczela brac ogromne ilosci oleju... pamietam ten dymek z rurki :P

Jarku na pewno znasz to auto bo gostek bywal u Ciebie w serwisie :P :)

xANDy napisał(a):Ja wcale nie napisałem, że tylko w kombi


136KM byl w GW i GFce HB :) w sedanie bylo tylko 115KM :) z tego co pamietam :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kern » 16 mar 2007, 08:33

Mnie też chyba czeka remont silnika, kupiłem autko 626 GF ma przejechane 200 tyś. rano podczas rozruchu przez 30sekund dymi ale raczej na biało niż niebiesko po przełączeniu na gaz przestaje. Auto jest zadbane nie widać prawie śladów użytkowania, przeraża mnie tylko ten silnik, do tej pory ganiałem 5 lat starszą Hondą CIVIC (przebieg ponad 200tyś.) i silniczek bez zarzutu, VW Passatem zrobiłem 400tyś bez remontu.
Jutro jadę do mechanika i jeżeli okaże się że silnik do remontu to go chyba będę go robił i w związku z tym mam pytanie. Czy opłaca się wkładać zamienniki czy zainwestować w oryginalne części. Dodam, że rocznie robię około 40tyś km rocznie.
Jaki jest koszt takiego remontu?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2007, 08:01
Posty: 16
Skąd: Łaskarzew
Auto: Mazda 626,98r. 2,0 + LPG-NL

Postprzez Jaksa » 16 mar 2007, 09:35

xANDy napisał(a):Ja wcale nie napisałem, że tylko w kombi

<głaszcze>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 16 mar 2007, 10:25

kern napisał(a):rano podczas rozruchu przez 30sekund dymi ale raczej na biało niż niebiesko
To para wodna a nie olej. Gromadzi się np. w układzie wydechowym, poza tym – katalizator wygrzewa się, co też powoduje przez kilka minut zmiany kolorystyki – najważniejsze, żeby nie kopcił na niebiesko.

PS. ostatnio jechałem trasą za Mietkiem Vito – przy stówie widać było (i czuć... fuj!), że jedzie jak trabant.. a to niby nowy samochód!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez kern » 19 mar 2007, 17:25

Czeka mnie remont silnika i teraz chciałbym się spytać jakiej firmy kupić pierścienie i uszczelniacze i ile kosztują. (zależy mi na możliwie jak najlepszych)
Druga sprawa może ktoś polecić dobry warsztat w okolicach Garwolina ewentualnie Warszawy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2007, 08:01
Posty: 16
Skąd: Łaskarzew
Auto: Mazda 626,98r. 2,0 + LPG-NL

Postprzez sołtys » 19 mar 2007, 19:27

kern napisał(a):Druga sprawa może ktoś polecić dobry warsztat w okolicach Garwolina ewentualnie Warszawy.



http://www.autojaksa.com.pl/

tam zrobią to porządnie i na elementach dobrej jakości. :)
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez g1969 » 21 mar 2007, 22:04

kern napisał(a):Czeka mnie remont silnika i teraz chciałbym się spytać jakiej firmy kupić pierścienie i uszczelniacze i ile kosztują. (zależy mi na możliwie jak najlepszych)
Druga sprawa może ktoś polecić dobry warsztat w okolicach Garwolina ewentualnie Warszawy.

Hipol Warszawa. Pierścienie Rikken 325zł, komplet uszczelek (góra silnika) ok 350zł . zadzwoń tam, chłopaki wszystko Ci powiedzą – kompetentna obsługa. Zrobiłem wymianę pierścieni, przejechałem tylko 2kkm(na razie wszystko jest ok) GW 2,0 1998 przebieg 170 kkm
g1969
 

Postprzez Jaksa » 21 mar 2007, 22:31

g1969 napisał(a):Pierścienie Rikken
Szkoda ze są tylko do FS/FP bardzo dobre pierscienie.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez semov » 23 lip 2012, 18:40

Witam serdecznie,
niestety na wybór "remont czy wymiana" w moim przypadku trochę za późno, pozostaje wymiana, i tutaj następujące pytanie:
2.0 115 KM GW – czy muszę szukać silnika z GW czy 115 KM będzie w pełni kompatybilny?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2012, 08:10
Posty: 17
Skąd: Kraków
Auto: 626 GW 2.0 115 koni (FS)

Postprzez Jaksa » 23 lip 2012, 18:44

GW/GF jeden pies pod maską :) Takze wszystko jedno byleby 2.0 . Pozdrawiam J
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez semov » 23 lip 2012, 19:05

Czyli "w górę" z 115 PS na 136 PS różnica będzie tylko w komputerze?

Pod ręką mam silnik z przebiegiem 160.000 za 1300 zł, w sumie pochodzenie nie do sprawdzenia :) trzeba wierzyć na słowo sprzedawcy – firma z Dobczyc k/Krakowa. Chyba że możecie polecić jakieś sprawdzone źródło jednostek napędowych?

Dziękuję za pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2012, 08:10
Posty: 17
Skąd: Kraków
Auto: 626 GW 2.0 115 koni (FS)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6