Regulacja zaworów 2.0 FS jak i co ile km?
1, 2
witam, poszukiwałem odpowiedzi na ten temat, ale satysfakcjonującej nie znalazłem, zatem:
posiadam Mazde 626 GF z 2000 r z silnikiem 2,0 oczywiście w benzynie...
mam pytanie: czy w tym silniku reguluje się zawory? – w poprzedniej 323f bg było HLA i nie było dylematu, natomiast chciałbym wiedzieć, czy się reguluje czy nie? czy może jest HLA? jeśli tak to co jaki okres/przebieg? w jaki sposób się reguluje tzn czy płytkowo? jak to wygląda tzn płytki sie wymienia? przekłada? oraz jaki luz zaworowy powinien być na dolocie i wydechu?
dziękuję za odpowiedzi
Marcin
posiadam Mazde 626 GF z 2000 r z silnikiem 2,0 oczywiście w benzynie...
mam pytanie: czy w tym silniku reguluje się zawory? – w poprzedniej 323f bg było HLA i nie było dylematu, natomiast chciałbym wiedzieć, czy się reguluje czy nie? czy może jest HLA? jeśli tak to co jaki okres/przebieg? w jaki sposób się reguluje tzn czy płytkowo? jak to wygląda tzn płytki sie wymienia? przekłada? oraz jaki luz zaworowy powinien być na dolocie i wydechu?
dziękuję za odpowiedzi
Marcin
- Od: 31 mar 2010, 20:40
- Posty: 11
- Skąd: Kraków/Zawoja
- Auto: Mazda 626 GF 2,0 benzyna 2000
W sumie to na pytania "jak to wygląda tzn płytki sie wymienia? przekłada?" nie padła odpowiedź.
To jak to jest? Da się regulować bez wymiany płytek? Bo jedna nowa płytka to koszt ok. 40 zł (ASO). Z tego wychodzi bardzo duży koszt, jeżeli się okaże, że połowa płytek jest do wymiany...
To jak to jest? Da się regulować bez wymiany płytek? Bo jedna nowa płytka to koszt ok. 40 zł (ASO). Z tego wychodzi bardzo duży koszt, jeżeli się okaże, że połowa płytek jest do wymiany...
- Od: 20 lip 2008, 08:32
- Posty: 23
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 1999r Gaz
Kolego JurekGx, płytki daje się szlifować od strony nieutwardzonej tj. od strony przeciwnej do tej z którą współpracują z wałkiem. Szlifowanie najczęściej na szlifierce ze stołem magnetycznym. Żeby było taniej warto sprawdzić czy czy kilku płytek nie da się przełożyć w inne miejsca by uzyskać wymagany luz – a szlifować tylko te które już nigdzie nie pasują. Warto przy takiej operacji dokładnie oznaczyć płytki zanim zacznie się nimi mieszać. Powodzenia.
- Od: 28 maja 2011, 23:22
- Posty: 7
Mam pytanie jezeli chodzi o wplyw instalacji LPG na czestotliwosc regulowania zaworow w silniku FS. Obecnie w mojej 626 przy przebiegu 176k km (35k km na LPG) zaczely dawac o sobie znac wlasnie zawory, tym ze na biegu jalowym obroty maja regularne spadki...
- Od: 29 mar 2010, 19:13
- Posty: 236
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00
Ja zrobiłem na gazie ok 120 tyś (w nieco ponad 3 lata, auto ma już 340 tyś) i w czasie ostatniej wymiany paska (6 miesiące temu) prosiłem o sprawdzenie zaworów – goście stwierdzili, że są w normie.
Pytanie w tym wątku zadałem bo silnik mi ogólnie świrował i podejrzewałem też zawory. A świrował, bo zrobiła się dziura w uszczelce kolektora ssącego i silnik łapał lewe powietrze. Wyczaili to inni goście z ASO Mazdy w Katowicach, do których podjechałem i poprosiłem, żeby posłuchali pracy silnika i coś powiedzieli nt. zaworów. Stwierdzili, że silnik z wypalonymi gniazdami/rozregulowanymi zaworami pracuje "inaczej".
Spadki obrotów na biegu jałowym to często problem z silniczkiem krokowym.
Pytanie w tym wątku zadałem bo silnik mi ogólnie świrował i podejrzewałem też zawory. A świrował, bo zrobiła się dziura w uszczelce kolektora ssącego i silnik łapał lewe powietrze. Wyczaili to inni goście z ASO Mazdy w Katowicach, do których podjechałem i poprosiłem, żeby posłuchali pracy silnika i coś powiedzieli nt. zaworów. Stwierdzili, że silnik z wypalonymi gniazdami/rozregulowanymi zaworami pracuje "inaczej".
Spadki obrotów na biegu jałowym to często problem z silniczkiem krokowym.
- Od: 20 lip 2008, 08:32
- Posty: 23
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 1999r Gaz
JurekGx napisał(a):
Spadki obrotów na biegu jałowym to często problem z silniczkiem krokowym.
W GF-ce nie ma silniczka krokowego. Fachowcy z ASO powiedzieli Ci, że jest?
W GF-ce jest zamiast tego zawór IAC, który co jakiś czas należy przeczyścić. Nie znaczy to, że nie może się on zepsuć, choć jest to bardzo żadkie. Jeśli wystąpi problem, to przeważnie dlatego, że po wielu latach zmienia swoje parametry i wystarczy regulacja.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
IAC moze miec 3 usterki – zaciąć się, rozszczelnic albo stracic rezystancje
zwykle czyszczenie, wymiana oringu i regulacja pomagaja
zwykle czyszczenie, wymiana oringu i regulacja pomagaja
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
lucas83 napisał(a):A ja myślę, że może mieć ich nieco więcejTadziomaru1 wie co mam na myśli
w sensie

NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Mój IAC:
– rezystancja wzorowa
– uszczelka wymieniona
– pracuje, bo reaguje na regulację, więc nie jest zacięty
Niestety, na biegu jałowym po dodaniu gazu są dwa obrotowe "dołki". Tadziomaru1 widział na własne oczy i regulacja trochę pomogła, ale pomimo tego nadal nie pracuje tak jak powinien (porównaliśmy pracę jego IAC z moim w swoich autach). Udało mi się namierzyć sąsiada i podmieniłem IAC. Po szybkiej regulacji IAC pracował tak jak powinien. Wniosek: jeśli wszystkie powyższe rzeczy macie OK, a pomimo tego obroty nadal dziwnie się zachowują, to wymieniajcie IAC (oczywiście pod warunkiem sprawnych pozostałych podzespołów typu dolot itp., u mnie to wszystko jest OK, czyli świece, kable, uszczelka kolektora dolotowego wymienione, dolot sprawdzony i szczelny, sonda lambda sprawna, EGR sprawny, gazu nie mam).
– rezystancja wzorowa
– uszczelka wymieniona
– pracuje, bo reaguje na regulację, więc nie jest zacięty
Niestety, na biegu jałowym po dodaniu gazu są dwa obrotowe "dołki". Tadziomaru1 widział na własne oczy i regulacja trochę pomogła, ale pomimo tego nadal nie pracuje tak jak powinien (porównaliśmy pracę jego IAC z moim w swoich autach). Udało mi się namierzyć sąsiada i podmieniłem IAC. Po szybkiej regulacji IAC pracował tak jak powinien. Wniosek: jeśli wszystkie powyższe rzeczy macie OK, a pomimo tego obroty nadal dziwnie się zachowują, to wymieniajcie IAC (oczywiście pod warunkiem sprawnych pozostałych podzespołów typu dolot itp., u mnie to wszystko jest OK, czyli świece, kable, uszczelka kolektora dolotowego wymienione, dolot sprawdzony i szczelny, sonda lambda sprawna, EGR sprawny, gazu nie mam).
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
tadziomaru1 napisał(a):W GF-ce nie ma silniczka krokowego. Fachowcy z ASO powiedzieli Ci, że jest?
W GF-ce jest zamiast tego zawór IAC, który co jakiś czas należy przeczyścić.
Oczywiście, że jest zawór IAC, potocznie zwany silniczkiem krokowym. Nie wiem czy słusznie czy nie, nie znam się. Myslimy w każdym bądź razie o tym samym i też potwierdzam, że przeczyszczenie wiele pomaga :–)
- Od: 20 lip 2008, 08:32
- Posty: 23
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 1999r Gaz
Cholerka, słyszałem że są nieźli jeżeli chodzi o mazdy. Ale dla mnie chyba jednak troszkę daleko – mieszkam na Pradze 
A możecie mi powiedzieć ile taka regulacja może kosztować oraz czy ogólnie jest u nich drogo – muszę jeszcze ogarnąć falujące obroty?
Z góry dzięki za odpowiedź!
A możecie mi powiedzieć ile taka regulacja może kosztować oraz czy ogólnie jest u nich drogo – muszę jeszcze ogarnąć falujące obroty?
Z góry dzięki za odpowiedź!
Lipsko Radom Warszawa Toruń znów Warszawa
sadi00 napisał(a):Cholerka, słyszałem że są nieźli jeżeli chodzi o mazdy. Ale dla mnie chyba jednak troszkę daleko – mieszkam na Pradze
A możecie mi powiedzieć ile taka regulacja może kosztować oraz czy ogólnie jest u nich drogo – muszę jeszcze ogarnąć falujące obroty?
Z góry dzięki za odpowiedź!
Kurcze ja z Łodzi mam ze 120 km i się wybieram niebawem i jestem juz pewien na 100% że będzie warto, a 120 km to godzina jazdy i twierdze że to nie jest daleko a Ty jakby robisz sobie jaja mówiąc że masz za daleko..

1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6