Brak wolnych obrotów i tryb serwisowy 2,0 FS.

Postprzez alezandra » 21 kwi 2012, 11:45

Witam, czy mógłby mi ktoś pomóc w problemie z którym walczę już dwa tygodnie!!!
Moja mazda 2.0 1999 rok ze złączem diagnostycznym bez TEN, FEN. B+ i uziemienie w złączu są.
Kodów błędów nie dam rady wyczytać za pomocą diody – chyba, że się mylę....

Otóż, problem z obrotami na biegu jałowym, NA ZIMNYM SILNIKU od jakiegoś czasu występuje i u mnie. Świece OK, przewody WN OK, silniczek krokowy zmieniany (odpięty czy nie nie ma różnicy).

Co mogłabym jeszcze sprawdzić? Na forum przeczytałam już chyba wszystko dotyczące obrotów na zimnym, ale żadne rozwiązanie u mnie nie zadziałało. Proszę o pomoc!!!!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 10:17
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2.0 '99 r.

Postprzez maxim_wawa » 21 kwi 2012, 12:21

alezandra napisał(a):silniczek krokowy zmieniany (odpięty czy nie nie ma różnicy)


a tak nie powinno byc – podlaczony IAC powinien utrzymywac obroty na poziomi 750 a odlaczony na ok 500/600

wiec sa dwa wyjscia – albo wogule masz uszkodzony IAC i obroty trzyma ci tylko odkrecona sruba bypass (swiruja obroty) albo masz tyle wykrecona srube bypass i tak skreconego IAC ze nie reaguje wogule
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez alezandra » 21 kwi 2012, 13:56

hmmm spróbuje jeszcze z tym imbusem powalczyć ,ale gdzieś czytałem , że powinno się to ustalić w trybie serwisowym? Skoro tak to jak w ten tryb wejść????? No chyba, że można regulować na ciepłym/zimnym. Problem na zimnym z regulacją jest taki, że po ok. ,minucie jest OK <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 10:17
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2.0 '99 r.

Postprzez maxim_wawa » 21 kwi 2012, 14:56

alezandra napisał(a):hmmm spróbuje jeszcze z tym imbusem powalczyć ,ale gdzieś czytałem , że powinno się to ustalić w trybie serwisowym? Skoro tak to jak w ten tryb wejść????? No chyba, że można regulować na ciepłym/zimnym. Problem na zimnym z regulacją jest taki, że po ok. ,minucie jest OK <glupek2>


tryb serwisowy ok ale w GE a nie w GF
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez alezandra » 23 kwi 2012, 10:07

Czyli w GF bez diagnostyki przez OBD nie ma szans?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 10:17
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2.0 '99 r.

Postprzez maxim_wawa » 23 kwi 2012, 10:49

olej tryb serwisowy tylko wyreguluj tak jak ci napisano – coś się tego trybu serwisowego tak uczepił ??

regulacja bez trybu serwisowego działa – komputer sam sie przystosuje

P.S.
sorry ale dziś mój poziom tolerancji ma wartość ujemną
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 23 kwi 2012, 11:02

regulacja bez trybu serwisowego działa – komputer sam sie przystosuje


Tymbardziej, że w instrukcji od GF nigdzie nie jest wspomniane o jakimkolwiek trybie serwisowym :) Jest tylko mowa o podpięciu tachometru, żeby sobie obroty podglądać i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez alezandra » 23 kwi 2012, 11:25

OK, dzięki wszystkim za rady. dzisiaj pokombinuję i dam znać co wyszło...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 10:17
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2.0 '99 r.

Postprzez Tomaszz » 23 kwi 2012, 15:42

Ja dzisiaj też próbowałem wyregulować obroty, ale okazało się to niemożliwe. Na ciepłym silniku kręcenie zaworem IAC nic nie dawało – zero reakcji. Rezystancja zaworu jest prawidłowa. Na ssaniu kręcenie ma wpływ na obroty. Co jest nie tak?
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 00:08
Posty: 28
Auto: Mazda 626 2.0 115 KM, 2001r.

Postprzez maxim_wawa » 23 kwi 2012, 15:45

moze bypass za duzo wykrecony

albo IAC sie zacina i owszem rezystancja ok ale tłoczek staje dęba
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Tomaszz » 23 kwi 2012, 15:51

A da się jakoś to sprawdzić? Dodam jeszcze dla ścisłości, że po włączeniu klimy obroty spadają.
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 00:08
Posty: 28
Auto: Mazda 626 2.0 115 KM, 2001r.

Postprzez alezandra » 23 kwi 2012, 23:50

U mnie zadziałało!!!!!!! Idealnie wyregulowałam:) na ssaniu obroty ok 1500, po rozgrzaniu ok 700 :) Nie gaśnie na zimnym co najważniejsze!!! jeśli regulacja śrubka nic nie daje to "iglica" jest albo wyrobiona – ten plastik wchodzący w śrubkę albo jest źle włożona. Na początku tez właśnie regulacja nic nie dawała. DZIĘKUJĘ wszystkim za dobre rady!!!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 10:17
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2.0 '99 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6