Brak wolnych obrotów na zimnym silniku
Strona 1 z 1
Witam,
Chciałbym prosić o pomoc w następującej sprawie.
Moje auto to 626 z silnikiem 1.8 (101KM) po FL (rok 2000).
Od pewnego czasu, zaczął niepokoić mnie pedał gazu. Gdy auto postało kilka godzin, szczególne w trakcie mrozów, pojawiał się wyraźny opór. Po wciśnięciu pedału, objaw na jakiś czas znikał.
Chwila lektury forum, sprawdzenie kilku tematów i znalazł się winny – zasyfiona przepustnica. Przy pierwszej lepszej wizycie w warsztacie, powiedziałem mechanikowi żeby przy okazji spróbował przepustnice wyczyścić. Więc też wyczyścił.
Przed manipulacją przy przepustnicy, w kwestii obrotów biegu jałowego, było generalnie ok.
Auto zimne – ok 1500 i powoli spada,
auto ciepłe – ok 750.
Niestety teraz sytuacja wygląda trochę inaczej:
auto rozgrzane – obroty 750;
auto zimne – obrotów brak .
Brak jest „ssania” na zimnym silniku i efektu podwyższonych obrotów do uzyskania odpowiedniej temperatury.
Żeby uruchomić auto, trzeba potrzymać przez chwilę wciśnięty pedał gazu, do momentu, aż silnik uzyska jakąś temperaturę, w przeciwnym razie auto gaśnie. Gdy silnik zaczyna osiągać jakaś temperaturę, to zawsze na biegu jałowym maksymalną wartością obrotów jest ok 750.
Więc tu się pojawia moje pytanie: co w pierwszej kolejności zrobić/sprawdzić?
1) Reset Komputera?
2) Test diagnostyczny?
3) Regulacja biegu jałowego?
4) Czy mechanior mógł uszkodzić jakiś czujnik? IAV? Coś źle zmontować?
Zaznaczam, iż auto rozgrzane, spisuje się świetnie – lepiej niż przed czyszczeniem – nic się nie blokuje, silnik ładnie pracuje, świetnie wkręca się na wysokie obroty.
Po prostu brak „ssania” na zimnym.
Z góry dzięki za pomoc!
Chciałbym prosić o pomoc w następującej sprawie.
Moje auto to 626 z silnikiem 1.8 (101KM) po FL (rok 2000).
Od pewnego czasu, zaczął niepokoić mnie pedał gazu. Gdy auto postało kilka godzin, szczególne w trakcie mrozów, pojawiał się wyraźny opór. Po wciśnięciu pedału, objaw na jakiś czas znikał.
Chwila lektury forum, sprawdzenie kilku tematów i znalazł się winny – zasyfiona przepustnica. Przy pierwszej lepszej wizycie w warsztacie, powiedziałem mechanikowi żeby przy okazji spróbował przepustnice wyczyścić. Więc też wyczyścił.
Przed manipulacją przy przepustnicy, w kwestii obrotów biegu jałowego, było generalnie ok.
Auto zimne – ok 1500 i powoli spada,
auto ciepłe – ok 750.
Niestety teraz sytuacja wygląda trochę inaczej:
auto rozgrzane – obroty 750;
auto zimne – obrotów brak .
Brak jest „ssania” na zimnym silniku i efektu podwyższonych obrotów do uzyskania odpowiedniej temperatury.
Żeby uruchomić auto, trzeba potrzymać przez chwilę wciśnięty pedał gazu, do momentu, aż silnik uzyska jakąś temperaturę, w przeciwnym razie auto gaśnie. Gdy silnik zaczyna osiągać jakaś temperaturę, to zawsze na biegu jałowym maksymalną wartością obrotów jest ok 750.
Więc tu się pojawia moje pytanie: co w pierwszej kolejności zrobić/sprawdzić?
1) Reset Komputera?
2) Test diagnostyczny?
3) Regulacja biegu jałowego?
4) Czy mechanior mógł uszkodzić jakiś czujnik? IAV? Coś źle zmontować?
Zaznaczam, iż auto rozgrzane, spisuje się świetnie – lepiej niż przed czyszczeniem – nic się nie blokuje, silnik ładnie pracuje, świetnie wkręca się na wysokie obroty.
Po prostu brak „ssania” na zimnym.
Z góry dzięki za pomoc!
- Od: 28 mar 2012, 11:06
- Posty: 11
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GW 2000, 1840 cm3 benz.
A ten mechanik to z rodziny jest? Jak nie i w dodatku mu zapłaciłeś to wal do niego niech poprawia. Tak Ci wyczyścił przepustnicę że nie utrafił z IAC dokładnie w miejsce, a tam wystarczy milimetr różnicy by zepsuć co wcześniej było ok.
szerokości
grzech
grzech
mechanik mógł ci masę rzeczy rozregulować lub uszkodzić – zależy jakie miał o tym aucie pojecie
zaczął bym od prób samodzielnej regulacji IAC, śruby bypass, śruby zderzaka przepustnicy
pytanie jak silnik reaguje na odłączenie IAC
popatrz tez czy podłączył wszystkie węże podciśnienia czy jakiś króciec nie został wolny bo wtedy się może wszystko dziać
poczytaj bo jest parę tematów o regulacji przepustnicy i obrotów
zaczął bym od prób samodzielnej regulacji IAC, śruby bypass, śruby zderzaka przepustnicy
pytanie jak silnik reaguje na odłączenie IAC
popatrz tez czy podłączył wszystkie węże podciśnienia czy jakiś króciec nie został wolny bo wtedy się może wszystko dziać
poczytaj bo jest parę tematów o regulacji przepustnicy i obrotów
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
grzech_z napisał(a):Tak Ci wyczyścił przepustnicę że nie utrafił z IAC dokładnie w miejsce
chodzi ci o IAC czy o TPS – w IAC nie ma za bardzo czego utrafiać, a jeśli ściągał TPS to mógł go założyć zupełnie "na pałę" a tu rzeczywiście milimetr w ta milimetr w drugą ma znaczenie
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa napisał(a):grzech_z napisał(a):Tak Ci wyczyścił przepustnicę że nie utrafił z IAC dokładnie w miejsce
chodzi ci o IAC czy o TPS – w IAC nie ma za bardzo czego utrafiać, a jeśli ściągał TPS to mógł go założyć zupełnie "na pałę" a tu rzeczywiście milimetr w ta milimetr w drugą ma znaczenie
TPS – ofkors – jeszcze je mylę
szerokości
grzech
grzech
kolego Vespertilio uzupełnij profil skąd jesteś to może ktoś z okolicy ci to szybko ogarnie na żywo
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Dzieki za sugestie i odpowiedzi.
Odłączenie IAC nic nie zmienia – brak ssania na zimnym silniku dalej występuje.
Myśl o powrocie do mechanika oczywiście pojawiła się w mojej głowie, ale wole najpierw zasięgnąć wiedzy na forum, nim mechanior zacznie znów manipulować przy aucie.
Gdzieś wyczytałem, iż za regulacje obrotów na zimnym silniku odpowiada właśnie śruba regulacyjna na IAC Jednak gdy obrotów w ogole nie ma – jest sens manipulacji?
Profil uzupełniony – lokalizacja Toruń
Odłączenie IAC nic nie zmienia – brak ssania na zimnym silniku dalej występuje.
Myśl o powrocie do mechanika oczywiście pojawiła się w mojej głowie, ale wole najpierw zasięgnąć wiedzy na forum, nim mechanior zacznie znów manipulować przy aucie.
Gdzieś wyczytałem, iż za regulacje obrotów na zimnym silniku odpowiada właśnie śruba regulacyjna na IAC Jednak gdy obrotów w ogole nie ma – jest sens manipulacji?
Profil uzupełniony – lokalizacja Toruń
- Od: 28 mar 2012, 11:06
- Posty: 11
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GW 2000, 1840 cm3 benz.
przyjrzyj sie TPS i spróboj zobaczyc czy slady po srubkach pokrywaja sie z tym jak jest przykrecony – moze serio go obrócił
druga sprawa pytanie czy czyszczac nie wykrecał lub nei wkrecil do konca sruby bypassu
druga sprawa pytanie czy czyszczac nie wykrecał lub nei wkrecil do konca sruby bypassu
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Zaraz sprawdzę jak został zamocowany TPS. Może to jakaś wskazówka.
Mam jeszcze jedno pytanie.
Kostka z przewodami, która jest podłączona do IAC, wychodzi z wiązki, z której wychodzi jeszcze druga kostka.
Druga kostka, jest podłączona do jakiegoś czujnika, który znajduje się trochę wyżej od IAC.
Drugi czujnik posiada czarne „pokrętło” (?) na którym widnieje logo Mitsubishi.
Orientuje się ktoś, co to jest? Do czego to służy?
Jeśli trzeba będzie, postaram się wrzucić jakaś fotkę.
Mam jeszcze jedno pytanie.
Kostka z przewodami, która jest podłączona do IAC, wychodzi z wiązki, z której wychodzi jeszcze druga kostka.
Druga kostka, jest podłączona do jakiegoś czujnika, który znajduje się trochę wyżej od IAC.
Drugi czujnik posiada czarne „pokrętło” (?) na którym widnieje logo Mitsubishi.
Orientuje się ktoś, co to jest? Do czego to służy?
Jeśli trzeba będzie, postaram się wrzucić jakaś fotkę.
- Od: 28 mar 2012, 11:06
- Posty: 11
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GW 2000, 1840 cm3 benz.
mim zdaniem sprawdź ile obrotów masz wkręconą śrubę bypassu (żebyś wiedział jak masz ja z powrotem ustawić jest to nie to) a potem spróbuj ja wykręcać po obrocie i patrzeć czy jest reakcja silnika – możliwe ze naprawdę mechanik ci ją dokręcił bezsensownie
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Dzięki, po południu zabiorę się za regulacje.
Zanim zacznę – pytanie:
Skoro problemy występują tylko na zimnym silniku – w jaki sposób mam przełożyć taką regulacje na stopniowe nagrzewanie się silnika? Będę coś widział na rozgrzanym silniku?
Zanim zacznę – pytanie:
Skoro problemy występują tylko na zimnym silniku – w jaki sposób mam przełożyć taką regulacje na stopniowe nagrzewanie się silnika? Będę coś widział na rozgrzanym silniku?
- Od: 28 mar 2012, 11:06
- Posty: 11
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GW 2000, 1840 cm3 benz.
Vespertilio napisał(a):Dzięki, po południu zabiorę się za regulacje.
Zanim zacznę – pytanie:
Skoro problemy występują tylko na zimnym silniku – w jaki sposób mam przełożyć taką regulacje na stopniowe nagrzewanie się silnika? Będę coś widział na rozgrzanym silniku?
ciepły silnik jest w stanie sam z siebie utrzymać obroty bez udziału IAC (dziala podobnie do silnika krokowego)
śrubą bypassu jesteś w stanie podnieść trochę wolne obroty
pytanie czy IAC w ogóle działa – zawsze możesz pomierzyć jego rezystancje miedzy pinami
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Witam,
Dopiero teraz pisze, ale mogę się pochwalić, że problem został rozwiązany.
Okazało się, że zawór IAC najprawdopodobniej się... zaciął.
W momencie ustawienia auta w tryb serwisowy, zabrałem się za regulacje. Na pracującym silniku, przy pomocy małego imbusa (chyba 3mm), przekręciłem śrubę regulacyjną o dosłownie ćwierć obrotu, po czym dopiero wówczas można było usłyszeć charakterystyczne "kliknięcie" uzbrojonego urządzenia. (takie "kliknięcie" powinno towarzyszyć każdemu uruchomieniu zapłonu w auta, przed uruchomieniem silnika). Nie regulowałem następnie samych obrotów w jakimś znaczącym stopniu, lecz sprawdziłem auto na trasie. Bez względu na temperaturę, uruchomione urządzenia, klimatyzacje etc, Mazda zawsze trzyma idealnie równie obroty bez falowania.
Wniosek – przy problemie z wolnymi obrotami warto sprawdzić, czy IAC się załącza. Może się po prostu zaciąć sprężynka.
Wielkie dzięki dla kolegi maxim_wawa za podpowiedź by spróbować regulacji!
Dopiero teraz pisze, ale mogę się pochwalić, że problem został rozwiązany.
Okazało się, że zawór IAC najprawdopodobniej się... zaciął.
W momencie ustawienia auta w tryb serwisowy, zabrałem się za regulacje. Na pracującym silniku, przy pomocy małego imbusa (chyba 3mm), przekręciłem śrubę regulacyjną o dosłownie ćwierć obrotu, po czym dopiero wówczas można było usłyszeć charakterystyczne "kliknięcie" uzbrojonego urządzenia. (takie "kliknięcie" powinno towarzyszyć każdemu uruchomieniu zapłonu w auta, przed uruchomieniem silnika). Nie regulowałem następnie samych obrotów w jakimś znaczącym stopniu, lecz sprawdziłem auto na trasie. Bez względu na temperaturę, uruchomione urządzenia, klimatyzacje etc, Mazda zawsze trzyma idealnie równie obroty bez falowania.
Wniosek – przy problemie z wolnymi obrotami warto sprawdzić, czy IAC się załącza. Może się po prostu zaciąć sprężynka.
Wielkie dzięki dla kolegi maxim_wawa za podpowiedź by spróbować regulacji!
- Od: 28 mar 2012, 11:06
- Posty: 11
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GW 2000, 1840 cm3 benz.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6