Brak wolnych obrotów na zimnym silniku

Postprzez Vespertilio » 28 mar 2012, 11:34

Witam,

Chciałbym prosić o pomoc w następującej sprawie.

Moje auto to 626 z silnikiem 1.8 (101KM) po FL (rok 2000).
Od pewnego czasu, zaczął niepokoić mnie pedał gazu. Gdy auto postało kilka godzin, szczególne w trakcie mrozów, pojawiał się wyraźny opór. Po wciśnięciu pedału, objaw na jakiś czas znikał.
Chwila lektury forum, sprawdzenie kilku tematów i znalazł się winny – zasyfiona przepustnica. Przy pierwszej lepszej wizycie w warsztacie, powiedziałem mechanikowi żeby przy okazji spróbował przepustnice wyczyścić. Więc też wyczyścił.

Przed manipulacją przy przepustnicy, w kwestii obrotów biegu jałowego, było generalnie ok.
Auto zimne – ok 1500 i powoli spada,
auto ciepłe – ok 750.

Niestety teraz sytuacja wygląda trochę inaczej:
auto rozgrzane – obroty 750;
auto zimne – obrotów brak .
Brak jest „ssania” na zimnym silniku i efektu podwyższonych obrotów do uzyskania odpowiedniej temperatury.

Żeby uruchomić auto, trzeba potrzymać przez chwilę wciśnięty pedał gazu, do momentu, aż silnik uzyska jakąś temperaturę, w przeciwnym razie auto gaśnie. Gdy silnik zaczyna osiągać jakaś temperaturę, to zawsze na biegu jałowym maksymalną wartością obrotów jest ok 750.

Więc tu się pojawia moje pytanie: co w pierwszej kolejności zrobić/sprawdzić?

1) Reset Komputera?
2) Test diagnostyczny?
3) Regulacja biegu jałowego?
4) Czy mechanior mógł uszkodzić jakiś czujnik? IAV? Coś źle zmontować?

Zaznaczam, iż auto rozgrzane, spisuje się świetnie – lepiej niż przed czyszczeniem – nic się nie blokuje, silnik ładnie pracuje, świetnie wkręca się na wysokie obroty.
Po prostu brak „ssania” na zimnym.

Z góry dzięki za pomoc!
Początkujący
 
Od: 28 mar 2012, 11:06
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GW 2000, 1840 cm3 benz.

Postprzez grzech_z » 28 mar 2012, 11:47

A ten mechanik to z rodziny jest? Jak nie i w dodatku mu zapłaciłeś to wal do niego niech poprawia. Tak Ci wyczyścił przepustnicę że nie utrafił z IAC dokładnie w miejsce, a tam wystarczy milimetr różnicy by zepsuć co wcześniej było ok.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez maxim_wawa » 28 mar 2012, 11:49

mechanik mógł ci masę rzeczy rozregulować lub uszkodzić – zależy jakie miał o tym aucie pojecie

zaczął bym od prób samodzielnej regulacji IAC, śruby bypass, śruby zderzaka przepustnicy
pytanie jak silnik reaguje na odłączenie IAC

popatrz tez czy podłączył wszystkie węże podciśnienia czy jakiś króciec nie został wolny bo wtedy się może wszystko dziać

poczytaj bo jest parę tematów o regulacji przepustnicy i obrotów
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez maxim_wawa » 28 mar 2012, 11:51

grzech_z napisał(a):Tak Ci wyczyścił przepustnicę że nie utrafił z IAC dokładnie w miejsce


chodzi ci o IAC czy o TPS – w IAC nie ma za bardzo czego utrafiać, a jeśli ściągał TPS to mógł go założyć zupełnie "na pałę" a tu rzeczywiście milimetr w ta milimetr w drugą ma znaczenie
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez grzech_z » 28 mar 2012, 11:54

maxim_wawa napisał(a):
grzech_z napisał(a):Tak Ci wyczyścił przepustnicę że nie utrafił z IAC dokładnie w miejsce


chodzi ci o IAC czy o TPS – w IAC nie ma za bardzo czego utrafiać, a jeśli ściągał TPS to mógł go założyć zupełnie "na pałę" a tu rzeczywiście milimetr w ta milimetr w drugą ma znaczenie


TPS – ofkors – jeszcze je mylę :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez maxim_wawa » 28 mar 2012, 12:02

kolego Vespertilio uzupełnij profil skąd jesteś to może ktoś z okolicy ci to szybko ogarnie na żywo
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Vespertilio » 28 mar 2012, 12:36

Dzieki za sugestie i odpowiedzi.

Odłączenie IAC nic nie zmienia – brak ssania na zimnym silniku dalej występuje.

Myśl o powrocie do mechanika oczywiście pojawiła się w mojej głowie, ale wole najpierw zasięgnąć wiedzy na forum, nim mechanior zacznie znów manipulować przy aucie.

Gdzieś wyczytałem, iż za regulacje obrotów na zimnym silniku odpowiada właśnie śruba regulacyjna na IAC Jednak gdy obrotów w ogole nie ma – jest sens manipulacji?

Profil uzupełniony – lokalizacja Toruń ;)
Początkujący
 
Od: 28 mar 2012, 11:06
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GW 2000, 1840 cm3 benz.

Postprzez maxim_wawa » 28 mar 2012, 12:45

przyjrzyj sie TPS i spróboj zobaczyc czy slady po srubkach pokrywaja sie z tym jak jest przykrecony – moze serio go obrócił

druga sprawa pytanie czy czyszczac nie wykrecał lub nei wkrecil do konca sruby bypassu
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Vespertilio » 28 mar 2012, 15:09

Zaraz sprawdzę jak został zamocowany TPS. Może to jakaś wskazówka.

Mam jeszcze jedno pytanie.
Kostka z przewodami, która jest podłączona do IAC, wychodzi z wiązki, z której wychodzi jeszcze druga kostka.
Druga kostka, jest podłączona do jakiegoś czujnika, który znajduje się trochę wyżej od IAC.
Drugi czujnik posiada czarne „pokrętło” (?) na którym widnieje logo Mitsubishi.
Orientuje się ktoś, co to jest? Do czego to służy?

Jeśli trzeba będzie, postaram się wrzucić jakaś fotkę.
Początkujący
 
Od: 28 mar 2012, 11:06
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GW 2000, 1840 cm3 benz.

Postprzez maxim_wawa » 28 mar 2012, 15:14

mim zdaniem sprawdź ile obrotów masz wkręconą śrubę bypassu (żebyś wiedział jak masz ja z powrotem ustawić jest to nie to) a potem spróbuj ja wykręcać po obrocie i patrzeć czy jest reakcja silnika – możliwe ze naprawdę mechanik ci ją dokręcił bezsensownie
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Vespertilio » 28 mar 2012, 15:31

Dzięki, po południu zabiorę się za regulacje.

Zanim zacznę – pytanie:
Skoro problemy występują tylko na zimnym silniku – w jaki sposób mam przełożyć taką regulacje na stopniowe nagrzewanie się silnika? Będę coś widział na rozgrzanym silniku?
Początkujący
 
Od: 28 mar 2012, 11:06
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GW 2000, 1840 cm3 benz.

Postprzez maxim_wawa » 28 mar 2012, 15:49

Vespertilio napisał(a):Dzięki, po południu zabiorę się za regulacje.

Zanim zacznę – pytanie:
Skoro problemy występują tylko na zimnym silniku – w jaki sposób mam przełożyć taką regulacje na stopniowe nagrzewanie się silnika? Będę coś widział na rozgrzanym silniku?


ciepły silnik jest w stanie sam z siebie utrzymać obroty bez udziału IAC (dziala podobnie do silnika krokowego)
śrubą bypassu jesteś w stanie podnieść trochę wolne obroty
pytanie czy IAC w ogóle działa – zawsze możesz pomierzyć jego rezystancje miedzy pinami
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Areksko » 9 kwi 2012, 16:24

Vespertillo rozwiązałeś problem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez Vespertilio » 13 kwi 2012, 10:40

Witam,

Dopiero teraz pisze, ale mogę się pochwalić, że problem został rozwiązany.
Okazało się, że zawór IAC najprawdopodobniej się... zaciął.

W momencie ustawienia auta w tryb serwisowy, zabrałem się za regulacje. Na pracującym silniku, przy pomocy małego imbusa (chyba 3mm), przekręciłem śrubę regulacyjną o dosłownie ćwierć obrotu, po czym dopiero wówczas można było usłyszeć charakterystyczne "kliknięcie" uzbrojonego urządzenia. (takie "kliknięcie" powinno towarzyszyć każdemu uruchomieniu zapłonu w auta, przed uruchomieniem silnika). Nie regulowałem następnie samych obrotów w jakimś znaczącym stopniu, lecz sprawdziłem auto na trasie. Bez względu na temperaturę, uruchomione urządzenia, klimatyzacje etc, Mazda zawsze trzyma idealnie równie obroty bez falowania.
Wniosek – przy problemie z wolnymi obrotami warto sprawdzić, czy IAC się załącza. Może się po prostu zaciąć sprężynka.

Wielkie dzięki dla kolegi maxim_wawa za podpowiedź by spróbować regulacji!
Początkujący
 
Od: 28 mar 2012, 11:06
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GW 2000, 1840 cm3 benz.

Postprzez lucas83 » 13 kwi 2012, 11:06

W momencie ustawienia auta w tryb serwisowy


Jak to zrobiłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez grzech_z » 13 kwi 2012, 13:19

lucas83 napisał(a):
W momencie ustawienia auta w tryb serwisowy


Jak to zrobiłeś?


luki no proszę Cię – zgaszenie silnika i podniesienie maski – to tryb serwisowy :D
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez lucas83 » 13 kwi 2012, 17:58

luki no proszę Cię – zgaszenie silnika i podniesienie maski – to tryb serwisowy


hahaha Kolega tak to nazwał, że aż musiałem zapytać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

PostTen post został usunięty przez siegu 16 kwi 2012, 09:11.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez siegu 16 kwi 2012, 09:11.
Powód: OT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6