Układ chłodzenia 626 GF – wyciek

Postprzez mareek28 » 19 lut 2012, 19:56

Witam! Mam problem z układem chłodzenia w mojej Madzi 626 gf 1,8 .Od jakiegoś czasu po rozgrzaniu silnika wycieka mi płyn chłodniczy gdzieś na dole chłodnicy , najbardziej widać to w miejscu dolnego mocowania chłodnicy po prawej i lewej stronie.dodam jeszcze że górny wąż wychodzący z chłodnicy jest dość mocno twardy tak jakby było w nim za duże cisnienie. wymieniłem nawet korek chłodnicy ale to nic nie dało. dodam że ogrzewanie działa poprawnie , obroty nie falują , a temp. płynu jest w porządku tak w połowie skali.nie widać też obecności oleju w płynie ani odwrotnie. Czy ktoś może miał podobny problem, jak tak to proszę o pomoc
Ostatnio edytowano 21 lut 2012, 19:35 przez mareek28, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 18 lip 2011, 20:51
Posty: 9
Skąd: bielsk podlaski
Auto: MAZDA 626 GF 1.8 101KM 2000R

Postprzez motylek322 » 19 lut 2012, 20:57

A jak wygląda sytuacja z płynem w zbiorniczku wyrównawczym ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez mareek28 » 19 lut 2012, 23:29

Jest chyba ok bo płyn ubywa ze zbiorniczka wyrównawczego, czyli jest pobierany do układu.Miałes może podobny problem? Czy górny przewód wychodzący z chłodnicy powinien być dość twardy
Początkujący
 
Od: 18 lip 2011, 20:51
Posty: 9
Skąd: bielsk podlaski
Auto: MAZDA 626 GF 1.8 101KM 2000R

Postprzez motylek322 » 20 lut 2012, 09:52

Nie . Podobnego problemu nie miałem a zadałem pytanie o zbiorniczek, bo były tu opisywane przypadki braku zbiorniczka wyrównawczego. Co do pytania o górny wąż to powinien on być twardy jak silnik pracuje i tłoczy płyn chłodzący. Ten wąż robi się miękki po wyłączeniu silnika jak ciśnienie w układzie spada. Może masz coś zapchane w układzie chłodzącym ? Czy cała chłodnica równo się nagrzewa ? tz góra i dół są ciepłe (gorące) jak silnik pracuje ? A może zwyczajnie dolne węże są już sparciałe albo popuściło ich mocowanie i stąd wycieki ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez maxim_wawa » 20 lut 2012, 15:26

zobacz czy masz dokręcony odpowietrznik dolny chłodnicy, jest na dole chłodnicy po stronie kierowcy

i czy masz szczelny wezyk powrotu na króćcu korka chłodnicy (potrafi sobie popuszczać jak cybant jest juz wyrobiony lub wezy6k zużyty)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez siegu » 20 lut 2012, 18:52

Proszę o zapoznanie się z regulaminem forum. Ponadto źle nazwany temat.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez mareek28 » 20 lut 2012, 20:56

Po wyłączeniu silnika wąż dośc długo pozostaje twardy . Węże przy chłodnicy są w dobrym stanie ,najbardziej cieknie przy dolnym mocowaniu chłodnicy po prawej i lewej stronie.Będę musiał sprawdzić czy chłodnica się równomiernie nagrzewa
Początkujący
 
Od: 18 lip 2011, 20:51
Posty: 9
Skąd: bielsk podlaski
Auto: MAZDA 626 GF 1.8 101KM 2000R

Postprzez motylek322 » 21 lut 2012, 18:47

mareek28 napisał(a):...Węże przy chłodnicy są w dobrym stanie ,najbardziej cieknie przy dolnym mocowaniu chłodnicy po prawej i lewej stronie...

1. Węże może wyglądają, że są w dobrym stanie ale jak dostaną ciśnienia i temp. to puszczają.
2. Cieknie w którym miejscu dokładnie. Może sam wąż niedokładnie przylega do krućca od chłodnicy.
3. Nie pamiętam jak węże są zamocowane ale zapewne na jakieś opaski. Może drut / blach opaski zaciskowej przecięła wąż. Miałem kiedyś taki przypadek. Co do opasek to wbrew pozorom nie mogą one być zaciskane na przysłowiowego ch..a tylko w wyczuciem. Można dużo pisać. Jak masz możliwość to pozdejmuj węże i posprawdzaj. Same krućce od chłodnicy też mogą być popękane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez mareek28 » 21 lut 2012, 19:43

Obejrzałem węże wyglądają ok . wygląda na to że cieknie gdzieś od dołu chłodnicy najbardziej widać to przy prawym i lewym mocowaniu chłodnicy ,przy wężach jest sucho . czy niesprawna pompa może być przyczyną zbyt duzego ciśnienia w układzie
Początkujący
 
Od: 18 lip 2011, 20:51
Posty: 9
Skąd: bielsk podlaski
Auto: MAZDA 626 GF 1.8 101KM 2000R

Postprzez rumunn95 » 27 lut 2012, 18:31

Jezeli chodzi o niesprawna pompe to wrecz odwrotnie .
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez grzech_z » 7 maja 2012, 08:48

Chodzi o tą karbowaną po lewej przy pasku klinowym. Nie wiem jak jest u Was ale radzę sprawdzić, czy nie jak u mnie – na tyle blisko paska, że ją nadciął <płacze> Nie wiem od kiedy pasek ją "skrobał" ale w końcu "doskrobał" na tyle, że płyn wychlapało i temp. poleciała na maxa. Na szczęście pod samym fauvertem i to na 15 min przed zamknięciem. Chłopaki się postarali i dosztukowali z czegoś. Czy kształt tego węża ma jakieś znaczenie dla przepływu? W oryginale był karbowany teraz mam gładki, ale przynajmniej nie ma możliwości na "czułości" z paskiem:)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Marek 161BD081 » 7 maja 2012, 11:15

grzech_z napisał(a):Czy kształt tego węża ma jakieś znaczenie dla przepływu?

Jeśli przekrój wewnętrzny tego węża nie zmniejszył się zbytnio to nie powinno mieć większego znaczenia.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Piotr Raczkowski » 8 maja 2012, 13:16

Marek 161BD081 napisał(a):Jeśli przekrój wewnętrzny tego węża nie zmniejszył się zbytnio to nie powinno mieć większego znaczenia.

żadnego znaczenia zresztą masz coś takiego jak wskaźnik temp.
robiłem takie rzeczy w kilku autkach i śmigały bezproblemowo
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez kierownik » 11 maja 2012, 13:06

mareek28 – ściągnij sobie dolną osłonę silnika i zobacz czy tam na wyjściu grubego węża z chłodnicy nie ma nieszczelności – ja tak miałem, że jak się zagrzał to lekko popuszczał na chłodnicę, a ze względu na jej budowę zbierało się na jej dole ;)
ewentualnie trzeba szukać wycieków w samej chłodnicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6