Skaczące obroty / syczenie spod maski.

Postprzez lucas83 » 14 lut 2012, 15:22

w morde skasowalem kopie z roboty i nie moge przeszperac – ale pamietam ze gdzies to było tylko nie pamietam czy w czesci z dolotem czy gdzies indziej


To przeszukaj w wolnej chwili i daj znać. Czy to na pewno było w manualu od GF?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez emilios8 » 14 lut 2012, 15:31

lucas83 napisał(a):
w morde skasowalem kopie z roboty i nie moge przeszperac – ale pamietam ze gdzies to było tylko nie pamietam czy w czesci z dolotem czy gdzies indziej


To przeszukaj w wolnej chwili i daj znać. Czy to na pewno było w manualu od GF?


Dołączam się...

U siebie mam wykręconą ponad trzy razy i teraz nie wiem czy to dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez maxim_wawa » 14 lut 2012, 15:55

wczoraj wieczorem siadłem w garazu i jeszcze raz ustawiłem TPS, przepustnice i bypass

i jest lepiej niz dobrze – okazalo sie ze TPS mialem ciutke wychulonego "im plus" napięciowo wiec ciut bogato było – teraz zgodnie z tabelka jest prima

bypass az kombinowalme jak reaguje na wykrecenie, przy 2 obrotach mial za niskie obroty przy zejsciu, przy 3 jest ok a przy 4,5 po pierwsze trzymał obroty ponad 1000 a przed zejsciem nawet 1750 a dwa bardzo długo schodził z obrotów – bypass to bypass tylko dopuszcza dodatkowe powietrze do dolotu
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 14 lut 2012, 15:59

bypass az kombinowalme jak reaguje na wykrecenie, przy 2 obrotach mial za niskie obroty przy zejsciu, przy 3 jest ok a przy 4,5 po pierwsze trzymał obroty ponad 1000 a przed zejsciem nawet 1750 a dwa bardzo długo schodził z obrotów – bypass to bypass tylko dopuszcza dodatkowe powietrze do dolotu


Czy potwierdziło się to, że na środkowym pinie TPS jest sygnał TP V? Poszukaj tego info o wykręceniu śruby o nie więcej niż trzy obroty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 14 lut 2012, 16:04

tak, TP-V jest miedzy masa a srodkowym pinem ale pokazuje wartosci poprawne dopiero po przekreceniu kluczyka na ON i z wpieta wtyczka w TPS

rzeczywioscie gorny pin z masa i srodkowy pin z masa dzialaja zgodnie z tabelką ale trzeba miec czuły multimetr bo tanim nie widzialem zbyt szybko zmian

ale odrazu moge stwierdzic ze ruszenie TPS o milimetr w lewo lub prawo powoduje znaczna zmiane napiec, doprowadzilem nawte na chwile do tego ze gasiło go przy dotknieciu gazu (mega bogato i smród wahy z wydechu)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 14 lut 2012, 19:03

tak, TP-V jest miedzy masa a srodkowym pinem ale pokazuje wartosci poprawne dopiero po przekreceniu kluczyka na ON i z wpieta wtyczka w TPS


To by się zgadzało, bo tako rzecze manual.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez m323m » 14 lut 2012, 21:40

dzis doszedłem podwyższonych obrotów , elektrozawór który jest na rurze gumowej do niego idą dwie rurki ,jedna gdzies na kolektor druga na chyba na filtr opar benzyn, zaślepiłem te rurkę idącą do kolektora i jest oki , obroty trzyma tak jak pisałeś , tylko teraz nie wiem czy ten zawór jest zwalony i powinien zamykać, czy dalej coś jest nie tak ?


maxim a tak z ciekawości ile byś wziął za ustawienie tej od 101KM , BO MAM NIEDALEKO DO CIEBIE,

:)
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez maxim_wawa » 14 lut 2012, 21:58

m323m ja jestem teraz inżynierem IT – nie pracuje już w warsztacie – ale zawsze można się jakoś ustawić i zobaczyć co i jak – ja u siebie temat ogarnąłem to czemu mam nie ogarnąć u ciebie wiedząc już co u mnie było inaczej niż w starej, wąskiej przepustnicy – tylko niech sie ciut cieplej zrobi bo palce na dworzu grabieja
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez m323m » 14 lut 2012, 22:02

oki, to narazie będę hulał na tej 90 km, a jak sie ociepli to podjadę do ciebie na ustawienie,

dzięki pozdrawiam
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez maxim_wawa » 14 lut 2012, 22:06

m323m napisał(a):oki, to narazie będę hulał na tej 90 km, a jak sie ociepli to podjadę do ciebie na ustawienie,

dzięki pozdrawiam


m323m wez miernik w łapki i pomierz napiecia na TPS, opor IAC, zobacz czy przepsutnica napewno jest zamknieta do konca (sruba dystansowa wykrecona i nie blokuje przepustnicy, ile masz wkrecona lub wykrecona srube bypassu, wykręć i obejrzyj stan struny w przepływce (MAF)

to auto jest bardzo czułe na szczelne przewody podciśnienia
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez m323m » 14 lut 2012, 22:25

narazie zrobie tak , ustawie przepustnice na 0 , bapass wykęce trzy razy i ustawie tps ,

pozdro




ale jak sie zrobi cieplej
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez lucas83 » 15 lut 2012, 09:34

elektrozawór który jest na rurze gumowej do niego idą dwie rurki ,jedna gdzies na kolektor druga na chyba na filtr opar benzyn


Zawór par paliwa, ale czy on ma wpływ na obroty? U mnie jak był uszkodzony, to podczas jazdy cykał sobie przy dodawaniu gazu, ale jego wymiana nie miała wpływu na obroty (przynajmniej u mnie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez vagikim » 15 lut 2012, 18:42

kolejny raz gdy nowa uszczelka pod kolektorem ssącym pomaga ;)
Początkujący
 
Od: 13 gru 2011, 23:23
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626

Postprzez m323m » 16 lut 2012, 23:38

u mnie jest nowa uszczelka pod kolektorem
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez Areksko » 11 mar 2012, 18:16

Witajcie,
jeżeli chodzi o zawór z którego idą dwa wężyki – jeden na kolektor dolotowy drugi na filtr węglowy .... z którego króćca idzie na filtr węglowy przewód – z dolnego czy z górnego gdy zawór jest poprawnie zamontowany? Możecie sprawdzić u siebie? Dziękuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez Tomaszz » 11 mar 2012, 21:59

Podłączę się do tematu. Wczoraj czyściłem przepustnicę. Jeden problem (zacinający się pedał gazu) ustąpił, ale pojawił się drugi – wolne obroty. Po odpaleniu na ssaniu są niestabilne tzn. nie falują, ale nie trzymają jednej wartości tylko najpierw jest 1400 obr/min, za chwilę 1600, później znowu trochę spadną. Jak silnik się trochę nagrzeje to zanim spadną do 750, najpierw przez kilka sekund utrzymują się na poziomie 1200. Oprócz tego po puszczeniu gazu obroty nie spadają od razu, tylko przez chwilkę się utrzymują. Dodam, że uszczelkę wyciąłem sam z tekturki i nie odpinałem klemy. Nic nie regulowałem przy przepustnicy. Silnik nie szarpie i pracuje dobrze w całym zakresie obrotów. Czy wystarczy tylko reset komputera czy coś spaprałem?
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 00:08
Posty: 28
Auto: Mazda 626 2.0 115 KM, 2001r.

Postprzez tadziomaru1 » 11 mar 2012, 23:20

Że z czego uszczelkę? :| Sorki, to tu jest wątek o Polonezie? Niewiedziałem...
Uszczelkę to się kupuje najlepiej oryginalną i często w ASO Mazda, tak jak zrobiłem np ja.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Areksko » 11 mar 2012, 23:25

Ponawiam pytanie:

Witajcie,
jeżeli chodzi o zawór z którego idą dwa wężyki – jeden na kolektor dolotowy drugi na filtr węglowy .... z którego króćca idzie na filtr węglowy przewód – z dolnego czy z górnego gdy zawór jest poprawnie zamontowany? Możecie sprawdzić u siebie? Dziękuje.

Czy ktoś może u Siebie sprawdzić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez tadziomaru1 » 11 mar 2012, 23:30

Qrde, mam iść do garażu? No dobra...
Byłem, z górnego do filtra, z dolnego do przepustnicy. :)
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Tomaszz » 12 mar 2012, 00:13

tadziomaru1 napisał(a):Że z czego uszczelkę? Sorki, to tu jest wątek o Polonezie?

Do ASO mam daleko, a o uszczelce z tektury wyczytałem na tym forum.
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 00:08
Posty: 28
Auto: Mazda 626 2.0 115 KM, 2001r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6