Odblokowanie silnika/podniesienie mocy

Postprzez lysek » 26 paź 2011, 15:22

Witam Was.
Chciałbym zaczerpnąć informacji czy ktoś z Was już przerabiał temat podniesienia mocy w swojej Mazdzie. Ja obecnie jeżdżę 626 GF/GW 2000 + lpg 85 KW z 2000 roku i właśnie w niej chciałbym podnieść wydajność do 100 KW. Czy macie z tym związane doświadczenia i jak się autko sprawuje po modyfikacji? Jakoś niewiele jest na ten temat postów zwłaszcza o benzynie ale zaryzykuje nowym wątkiem.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2011, 15:23
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0 + lpg 2000r.

Postprzez lucas83 » 26 paź 2011, 16:53

Myślę, że prędzej to ktoś kupi silnik 136KM niż będzie bawił się w przeróbkę 115KM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Mako » 26 paź 2011, 17:03

kupienie samego silnika nic nie da, komputer trzeba tez zmienic zeby wyszlo te 100kW
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez tomek626 » 26 paź 2011, 17:12

Większość nabywców mazdy nie myśli o czymś takim. Sprzedaj mazdę i kup Saaba 900-9.3. Wersję 154KM samym softem przerobisz na 220KM i możesz szaleć :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2011, 11:41
Posty: 91
Skąd: Siedlce
Auto: 626 99" 2.0 GW Exclusive

Postprzez lucas83 » 26 paź 2011, 17:15

Ja miałem na myśli oczywiście silnik z całym tałatajstwem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez lysek » 26 paź 2011, 18:11

tomek626 napisał(a):Większość nabywców mazdy nie myśli o czymś takim. Sprzedaj mazdę i kup Saaba 900-9.3. Wersję 154KM samym softem przerobisz na 220KM i możesz szaleć :D


Może i nie myśli ale niekiedy między uszami biega wena. A Mazdzina mi się podoba i z tego względu ją nabyłem i jak na chwile obecną nie mam zamiaru się jej pozbywać ale podrasować to bym jeszcze ją podciągnął :)
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2011, 15:23
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0 + lpg 2000r.

Postprzez Mako » 26 paź 2011, 18:52

Za 5-6 tys kupujesz cala gf w niemczech, wyciagasz z niej co jest Tobie potrzebne czyli silnik, wiazka, komputer itp itd. Pozniej bawisz sie w Boba Budowniczego, czyli stary silnik wylatuje z pod maski jezeli robisz to sam oszczedzasz 1-1,5 tys zl. To wszystko oczywiscie w skrocie, to co zostalo ze sprowadzonej 626 sprzedajesz na czesci i przeszczep naprawde wychodzi po taniosci, ale czy to sie oplaca dla 20 koni?
Jezeli mialbym sie juz bawic to za kwote ktora podalem mozna kupic 626 GE z KL-em pod maska, zabawy z lapami i wiazkami moze troche wiecej ale za to dostajesz piekny dzwiek V6 i powiedzmy te 160 koni jezeli silnik jest w dobrym stanie. Tez chcialem zmieniac silnik, byly trzy opcje na swap ale niestety na jakis czas musze odlozyc swoje plany. Dzialaj moze bedziemy mieli pierwszego KL-a pod maska GF na forum.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez lysek » 26 paź 2011, 19:18

Ciekawa opcja ale bardziej dla osoby co ma gdzie trzymać pozostałości z rozbiórki ja niestety nie dysponuję takim miejscem a trzymać u kogoś to też nie jest wyjście.
To byśmy mieli na chwilę obecną jedną modyfikacje. Czy ma ktoś jeszcze jakieś propozycje? Bądź orientuje się jakie występują różnice w silniku, osprzęcie pomiędzy GF 85 a 100 kw? Trochę mnie to zainteresowało bo z tego co się orientuję to na niemiecki rynek można powiedzieć prawie zawsze wychodzą słabsze silniki a w niektórych wystarczy zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu i jest już odblokowany.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2011, 15:23
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0 + lpg 2000r.

Postprzez Mako » 26 paź 2011, 19:28

Gdzies juz byl temat o roznicach tych dwoch silnikow (z tego co kojarze roznic jest troche: dolot, chyba walki, troche glowica i do tego inaczej wysterowany komputer). Na rynek niemiecki wystepowaly obydwie wersje mocowe.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Dominator » 26 paź 2011, 19:33

Było juz opisywane, musisz wymienić: wałki rozrządu, komputer, kluczyk, stacyjkę, immobiliser i będziesz miał 136 :) Chciałem tak zrobic, ale róznica mocy jest w zasadzie znikoma i chyba niezbyt odczuwalna.. przynajmniej na papierze.. Najlepiej to bylo by dopaśc japońskie FS-ZE nie mylic z kl-ze <czarodziej>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez lysek » 26 paź 2011, 19:39

Z tego co piszesz wnioskuję, że nie ma możliwości tzw. oddławienia jej za pomocą ingerencji w ECU. To może poruszę kolejną kwestię, otóż czy ktoś już usiłował wstawić do tego silnika zmodyfikowany wałek rozrządu?
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2011, 15:23
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0 + lpg 2000r.

Postprzez Mako » 26 paź 2011, 19:47

W dziale Projekty jest samochod Lukasa007, co prawda jest to GE a nie GF ale FS ogolnie rzecz biorac jest podobny (rozni sie troche duperelami) standardowo mial 115 KM teraz ma okolo 150 ale wymagalo to kupy czasu i moge sie domyslac ze doszla do tego fura pieniedzy nie mniej jednak mozesz zajrzec i poczytac. FS jest silnikiem bardzo opornym na wszelkie przerobki i stosunek 1 konia do poniesionych kosztow moze byc spory.

Watek Lukasa
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Dominator » 26 paź 2011, 19:54

sam wałek rozrządu nic nie da, bo komputer bedzie sterował i tak, tak samo jak wczesniej.. samo grzebanie w ECU nic nie da a jesli się myle to pewnie z pare kucy.. Tak jak wspomniał Mako, Lukas007 może Ci cos więcej powiedziec na ten temat, widziałem jego silnik, rozmawiałem na ten temat i za taka przeróbke którą on dokonał możesz kupic drugiego GFa :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez lysek » 26 paź 2011, 20:27

Z tym się zgodzę, że nie jest to kwestia 5-ciu złotych ani dwóch kliknięć w klawiaturę bądź wstawić tylko chipa. Dlatego chciałbym się dowiedzieć jakie modyfikacje się wiążą z tym modelem a później podjąć decyzję.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2011, 15:23
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0 + lpg 2000r.

Postprzez Grzyby » 26 paź 2011, 22:44

Mako napisał(a):standardowo mial 115 KM

105KM :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Dominator » 26 paź 2011, 22:52

Grzyby napisał(a):
Mako napisał(a):standardowo mial 115 KM

105KM :)

105 miał na początku w 1.8 potem swap na FSa 115KM <czarodziej>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Grzyby » 26 paź 2011, 23:12

Wiem, ale na początku miał 105 KM :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez lysek » 27 paź 2011, 15:17

A więc tak, dziś byłem w serwisie Mazdy na sprawdzeniu ECU i wymianie olejku, zadałem pytanie o modyfikację mechanikowi (z rozmowy wywnioskowałem, że mechanik jest połapany bo nie gadał trzy po trzy ani się nie motał), jego odpowiedź sprowadziła się do wymiany kompa ponieważ obecny jest za słaby i immobiliser'a, na temat różnicy występującej pomiędzy silnikiem 85 a 100 kw stwierdził jednoznacznie, że to są dwa takie same motory bez różnic mechanicznych typu wałki, głowice, doloty... Jedynie należy wymienić wspomniane elementy. I bądź tu mądrym.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2011, 15:23
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0 + lpg 2000r.

Postprzez lucas83 » 27 paź 2011, 18:54

Nie sądzę, aby wymiana ograniczała się tylko do tych dwóch elementów. Poza tym temat był już wielokrotnie poruszany na forum. Zresztą możesz zapytać Jaksę o to, on te auta zna na wylot :) Często jest tak, że ludzie z forum wiedzą więcej o tych autach niż niektórzy mechanicy w serwisach ;) A tak już z innej beczki: nawet gdyby wchodziła w grę wymiana komputera i immobilizera, to jeszcze musiałbyś wymienić stacyjkę oraz kluczyki. O tym nie wspomniał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez lysek » 27 paź 2011, 19:14

Wspominał o stacyjce tylko że dla mnie wymiana immobilizera wiąże się z wymiana stacyjki i kluczyka, mój błąd że nie dopisałem wszystkiego. Co do jego kompetencji to nie chcę wnikać, jak już wspomniałem mówił na temat bez owijania w bawełnę. Wydaje mi się że człowiek znający się na rzeczy i mający do czynienia z nie jedną mazdziną.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2011, 15:23
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0 + lpg 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6