Odblokowanie silnika/podniesienie mocy
1, 2
Witam Was.
Chciałbym zaczerpnąć informacji czy ktoś z Was już przerabiał temat podniesienia mocy w swojej Mazdzie. Ja obecnie jeżdżę 626 GF/GW 2000 + lpg 85 KW z 2000 roku i właśnie w niej chciałbym podnieść wydajność do 100 KW. Czy macie z tym związane doświadczenia i jak się autko sprawuje po modyfikacji? Jakoś niewiele jest na ten temat postów zwłaszcza o benzynie ale zaryzykuje nowym wątkiem.
Chciałbym zaczerpnąć informacji czy ktoś z Was już przerabiał temat podniesienia mocy w swojej Mazdzie. Ja obecnie jeżdżę 626 GF/GW 2000 + lpg 85 KW z 2000 roku i właśnie w niej chciałbym podnieść wydajność do 100 KW. Czy macie z tym związane doświadczenia i jak się autko sprawuje po modyfikacji? Jakoś niewiele jest na ten temat postów zwłaszcza o benzynie ale zaryzykuje nowym wątkiem.
kupienie samego silnika nic nie da, komputer trzeba tez zmienic zeby wyszlo te 100kW
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
tomek626 napisał(a):Większość nabywców mazdy nie myśli o czymś takim. Sprzedaj mazdę i kup Saaba 900-9.3. Wersję 154KM samym softem przerobisz na 220KM i możesz szaleć
Może i nie myśli ale niekiedy między uszami biega wena. A Mazdzina mi się podoba i z tego względu ją nabyłem i jak na chwile obecną nie mam zamiaru się jej pozbywać ale podrasować to bym jeszcze ją podciągnął
Za 5-6 tys kupujesz cala gf w niemczech, wyciagasz z niej co jest Tobie potrzebne czyli silnik, wiazka, komputer itp itd. Pozniej bawisz sie w Boba Budowniczego, czyli stary silnik wylatuje z pod maski jezeli robisz to sam oszczedzasz 1-1,5 tys zl. To wszystko oczywiscie w skrocie, to co zostalo ze sprowadzonej 626 sprzedajesz na czesci i przeszczep naprawde wychodzi po taniosci, ale czy to sie oplaca dla 20 koni?
Jezeli mialbym sie juz bawic to za kwote ktora podalem mozna kupic 626 GE z KL-em pod maska, zabawy z lapami i wiazkami moze troche wiecej ale za to dostajesz piekny dzwiek V6 i powiedzmy te 160 koni jezeli silnik jest w dobrym stanie. Tez chcialem zmieniac silnik, byly trzy opcje na swap ale niestety na jakis czas musze odlozyc swoje plany. Dzialaj moze bedziemy mieli pierwszego KL-a pod maska GF na forum.
Jezeli mialbym sie juz bawic to za kwote ktora podalem mozna kupic 626 GE z KL-em pod maska, zabawy z lapami i wiazkami moze troche wiecej ale za to dostajesz piekny dzwiek V6 i powiedzmy te 160 koni jezeli silnik jest w dobrym stanie. Tez chcialem zmieniac silnik, byly trzy opcje na swap ale niestety na jakis czas musze odlozyc swoje plany. Dzialaj moze bedziemy mieli pierwszego KL-a pod maska GF na forum.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Ciekawa opcja ale bardziej dla osoby co ma gdzie trzymać pozostałości z rozbiórki ja niestety nie dysponuję takim miejscem a trzymać u kogoś to też nie jest wyjście.
To byśmy mieli na chwilę obecną jedną modyfikacje. Czy ma ktoś jeszcze jakieś propozycje? Bądź orientuje się jakie występują różnice w silniku, osprzęcie pomiędzy GF 85 a 100 kw? Trochę mnie to zainteresowało bo z tego co się orientuję to na niemiecki rynek można powiedzieć prawie zawsze wychodzą słabsze silniki a w niektórych wystarczy zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu i jest już odblokowany.
To byśmy mieli na chwilę obecną jedną modyfikacje. Czy ma ktoś jeszcze jakieś propozycje? Bądź orientuje się jakie występują różnice w silniku, osprzęcie pomiędzy GF 85 a 100 kw? Trochę mnie to zainteresowało bo z tego co się orientuję to na niemiecki rynek można powiedzieć prawie zawsze wychodzą słabsze silniki a w niektórych wystarczy zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu i jest już odblokowany.
Gdzies juz byl temat o roznicach tych dwoch silnikow (z tego co kojarze roznic jest troche: dolot, chyba walki, troche glowica i do tego inaczej wysterowany komputer). Na rynek niemiecki wystepowaly obydwie wersje mocowe.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Było juz opisywane, musisz wymienić: wałki rozrządu, komputer, kluczyk, stacyjkę, immobiliser i będziesz miał 136 Chciałem tak zrobic, ale róznica mocy jest w zasadzie znikoma i chyba niezbyt odczuwalna.. przynajmniej na papierze.. Najlepiej to bylo by dopaśc japońskie FS-ZE nie mylic z kl-ze
Z tego co piszesz wnioskuję, że nie ma możliwości tzw. oddławienia jej za pomocą ingerencji w ECU. To może poruszę kolejną kwestię, otóż czy ktoś już usiłował wstawić do tego silnika zmodyfikowany wałek rozrządu?
W dziale Projekty jest samochod Lukasa007, co prawda jest to GE a nie GF ale FS ogolnie rzecz biorac jest podobny (rozni sie troche duperelami) standardowo mial 115 KM teraz ma okolo 150 ale wymagalo to kupy czasu i moge sie domyslac ze doszla do tego fura pieniedzy nie mniej jednak mozesz zajrzec i poczytac. FS jest silnikiem bardzo opornym na wszelkie przerobki i stosunek 1 konia do poniesionych kosztow moze byc spory.
Watek Lukasa
Watek Lukasa
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
sam wałek rozrządu nic nie da, bo komputer bedzie sterował i tak, tak samo jak wczesniej.. samo grzebanie w ECU nic nie da a jesli się myle to pewnie z pare kucy.. Tak jak wspomniał Mako, Lukas007 może Ci cos więcej powiedziec na ten temat, widziałem jego silnik, rozmawiałem na ten temat i za taka przeróbke którą on dokonał możesz kupic drugiego GFa
Z tym się zgodzę, że nie jest to kwestia 5-ciu złotych ani dwóch kliknięć w klawiaturę bądź wstawić tylko chipa. Dlatego chciałbym się dowiedzieć jakie modyfikacje się wiążą z tym modelem a później podjąć decyzję.
A więc tak, dziś byłem w serwisie Mazdy na sprawdzeniu ECU i wymianie olejku, zadałem pytanie o modyfikację mechanikowi (z rozmowy wywnioskowałem, że mechanik jest połapany bo nie gadał trzy po trzy ani się nie motał), jego odpowiedź sprowadziła się do wymiany kompa ponieważ obecny jest za słaby i immobiliser'a, na temat różnicy występującej pomiędzy silnikiem 85 a 100 kw stwierdził jednoznacznie, że to są dwa takie same motory bez różnic mechanicznych typu wałki, głowice, doloty... Jedynie należy wymienić wspomniane elementy. I bądź tu mądrym.
Nie sądzę, aby wymiana ograniczała się tylko do tych dwóch elementów. Poza tym temat był już wielokrotnie poruszany na forum. Zresztą możesz zapytać Jaksę o to, on te auta zna na wylot Często jest tak, że ludzie z forum wiedzą więcej o tych autach niż niektórzy mechanicy w serwisach A tak już z innej beczki: nawet gdyby wchodziła w grę wymiana komputera i immobilizera, to jeszcze musiałbyś wymienić stacyjkę oraz kluczyki. O tym nie wspomniał?
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Wspominał o stacyjce tylko że dla mnie wymiana immobilizera wiąże się z wymiana stacyjki i kluczyka, mój błąd że nie dopisałem wszystkiego. Co do jego kompetencji to nie chcę wnikać, jak już wspomniałem mówił na temat bez owijania w bawełnę. Wydaje mi się że człowiek znający się na rzeczy i mający do czynienia z nie jedną mazdziną.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6