Zmieniona praca silnika po wymianie rozrządu 1,8 FP.
1, 2
Najlepsze swiece do tego silnika to NGK BKR 5 E lub BKR 5 E-11...nie bedzie problemów.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
A jeszcze pytanko do Jaksy dla czego te platynowe sie nie nadawaly a byly dosc drogie a drugie pytanko czy ma sens jechac podlaczyc samochod pod komputer zeby ewentualnie wiedziec czy nie ma bledow czy cos bo zamierzam zakladac LPG a wiadomo ze moga byc cyrki przy regulacji Itp.
- Od: 27 lut 2010, 21:35
- Posty: 67
A jeszcze pytanko do Jaksy dla czego te platynowe sie nie nadawaly
Fabryka po roku istnienia samochodu na rynku dostawała za duzo informacji ze cos te silniki nie chciały pracowac jak nalezy i wycofali sie z tego pomysłu
czy ma sens jechac podlaczyc samochod pod komputer zeby ewentualnie wiedziec czy nie ma bledow czy cos bo zamierzam zakladac LPG a wiadomo ze moga byc cyrki przy regulacji Itp.
Nie ma sensu , tak jak i nie ma sensu zakładac LPG do tego silnika bo go szybko zniszczysz ( dopiero zaczna sie problemy ....zaczyna sie od problemu z wolnymi obrotami a konczy na wymianie silnika )
Fabryka po roku istnienia samochodu na rynku dostawała za duzo informacji ze cos te silniki nie chciały pracowac jak nalezy i wycofali sie z tego pomysłu
czy ma sens jechac podlaczyc samochod pod komputer zeby ewentualnie wiedziec czy nie ma bledow czy cos bo zamierzam zakladac LPG a wiadomo ze moga byc cyrki przy regulacji Itp.
Nie ma sensu , tak jak i nie ma sensu zakładac LPG do tego silnika bo go szybko zniszczysz ( dopiero zaczna sie problemy ....zaczyna sie od problemu z wolnymi obrotami a konczy na wymianie silnika )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Podepne się pod temat.
Przedwczoraj po zrobieniu około 100 km silnik zaczął klekotać na niskich obrotach. Powtórzyło sie to jeszcze tego samego dnia po zrobieniu parunastu kilometrów – dźwięk dochodził z lewej strony silnika i było to takie metaliczne klekotanie.
Dodam, że na zimnym silniku nie ma tego problemu bo wczoraj przejechałem koło 20 km z wieczora i wszystko było w porządku.
W poniedziałek były wymieniany rozrząd oraz olej silnikowy.
Z góry dzięki za wszelkie wskazówki.
Przedwczoraj po zrobieniu około 100 km silnik zaczął klekotać na niskich obrotach. Powtórzyło sie to jeszcze tego samego dnia po zrobieniu parunastu kilometrów – dźwięk dochodził z lewej strony silnika i było to takie metaliczne klekotanie.
Dodam, że na zimnym silniku nie ma tego problemu bo wczoraj przejechałem koło 20 km z wieczora i wszystko było w porządku.
W poniedziałek były wymieniany rozrząd oraz olej silnikowy.
Z góry dzięki za wszelkie wskazówki.
Życie jest niesprawiedliwe, a potem się umiera :–)
- Od: 18 sie 2010, 14:37
- Posty: 8
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
- Auto: Mazda GF/GW 98' 1,8 benzina, kombi
jaksa gaz a gaz to wielka roznica ludzie robia po 100k km i nie maja problemow
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Nawet najlepsza instalacja zniszczy silnik ( jak chodzi o mazde ) generalnie nigdy bym nie zamontował LPG w samochodzie ...rumunn95 napisał(a): gaz a gaz to wielka roznica
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Zdaje się, że w moim przypadku problemem była śrubka mocująca jedno z kół napinających, która musiała się poluzować i wykręcić co powodowało klekotanie. Przynajmniej mam nadzieję, że to to bo póki co chodzi cichutko.
Za to pojawiło się podejrzenie pęknięcia kolektora wydechowego – ale to materiał na inny wątek.
Za to pojawiło się podejrzenie pęknięcia kolektora wydechowego – ale to materiał na inny wątek.
Życie jest niesprawiedliwe, a potem się umiera :–)
- Od: 18 sie 2010, 14:37
- Posty: 8
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
- Auto: Mazda GF/GW 98' 1,8 benzina, kombi
Ja mam też podobny problem. Mianowicie po wymianie rozrządu zaczął tak jakby głośniej chodzić , może nie jak diesel ale trochę głośniej , no i drgania drążka zmiany biegów na luzie. Dodam ,że jak zmieniał mi rozrząd to stwierdził ,że ta sprężynka jest potrzebna tylko przy zakładaniu paska żeby go naciągnąć.
I teraz pytanie czy faktycznie tak jest ... Bo nie wiem w jakim stanie jest ta sprężynka ...
Pozdrawiam ...
Widzę ,że temat umarł ...
I teraz pytanie czy faktycznie tak jest ... Bo nie wiem w jakim stanie jest ta sprężynka ...
Pozdrawiam ...
Widzę ,że temat umarł ...
- Od: 3 wrz 2010, 19:48
- Posty: 65
- Skąd: Inowrocław
- Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98
witam mam problem wymieniałem rozrząd kompletny filtry i olej delixia ultra 5w30 w polecanym warsztacie na Wadowickiej jak dla mnie totalni partacze :/ ale problemem jest to że auto od owych wymian chodzi dużo głośniej panowie co może być przyczyną proszę o pomoc
- Od: 28 sie 2011, 19:45
- Posty: 25
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda 6 2.0 136 MZR-CD 2004
co to znaczy że chodzi dużo głosniej? czy ta głosność jest to rodzaj buczenia w kabinie np. przy 1500rpm a powyżej i ponizej względnie ok? do tego dochodzi drżenie kabiny? Ja tak mam lecz nie wymieniałem rozrządu. powodem jest walnięta poduszka od strony rozrządu, którą demontuje się przy jego wymianie, silnik musi być wtedy podparty jakimś podnosnikiem, żeby nie uszkodzić pozostałych poduch.
nastepnie trzeba ją właściwie zamontować i ustawić silnik bo milimetry podobno maja tu znaczenie.
ciekawe jak te nasze fachury wymieniają rozrząd w tym modelu...
nastepnie trzeba ją właściwie zamontować i ustawić silnik bo milimetry podobno maja tu znaczenie.
ciekawe jak te nasze fachury wymieniają rozrząd w tym modelu...
- Od: 3 cze 2011, 01:04
- Posty: 115
- Skąd: Ciechanów
- Auto: 626 gf 2001 2.0 136km
Damian123 napisał(a):witam mam problem wymieniałem rozrząd kompletny filtry i olej delixia ultra 5w30 w polecanym warsztacie na Wadowickiej jak dla mnie totalni partacze :/ ale problemem jest to, że auto od owych wymian chodzi dużo głośniej panowie co może być przyczyną proszę o pomoc
Pasek rozrządu źle ustawiony o jeden lub nawet dwa ząbki. Rzeczywiście partacze.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Ja też mam klekot przy 1500 rpm a potem cichnie, wymieniałem paski klinowe od alternatora i wspomagania i wtedy to się zaczęło, możliwe że któryś pasek jest za mocno napięty i np. dostaje po pupie łożysko w pompie wspomagania ?
Dodam że nie trzęsie mi karoserią ani nie drży silnik, chociaż wymieniałem też sprzęgło i rzeczywiście silnik był opuszczany, czyli poduszki odkręcane ale ten hałas wyraźnie pochodzi gdzieś z góry silnika, a lewarek nie rusza się przy dodawaniu gazu.
Dodam że nie trzęsie mi karoserią ani nie drży silnik, chociaż wymieniałem też sprzęgło i rzeczywiście silnik był opuszczany, czyli poduszki odkręcane ale ten hałas wyraźnie pochodzi gdzieś z góry silnika, a lewarek nie rusza się przy dodawaniu gazu.
- Od: 19 maja 2010, 12:16
- Posty: 120
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 GF 2,0 136 KM 1998
Damian,
udało ci się rozwiązać problem głośnego silnika? czy to rzeczywiście był przestawiony rozrząd?
na czym dokładnie polega głośniejsza praca silnika? czy jest to rodzaj basowego buczenia w kabinie przy około 1500rpm szczególnie nasilonego na zimnym silniku??
udało ci się rozwiązać problem głośnego silnika? czy to rzeczywiście był przestawiony rozrząd?
na czym dokładnie polega głośniejsza praca silnika? czy jest to rodzaj basowego buczenia w kabinie przy około 1500rpm szczególnie nasilonego na zimnym silniku??
- Od: 3 cze 2011, 01:04
- Posty: 115
- Skąd: Ciechanów
- Auto: 626 gf 2001 2.0 136km
Witam.
Moim zdaniem w większości przypadków za zmienioną/głośniejszą pracę silnika po wymianie rozrządu odpowiada niewyregulowana po ponownym założeniu poduszka od strony rozrządu, jak również niewyregulowana poduszka od chłodnicy. Wielokrotnie regulowałem swoje poduchy i wiem, że zmiana ustawienia poduchy od str. rozrządu o kilka mm. w którymkolwiek kierunku daje różne efekty dźwiękowe pracy silnika słyszalne w kabinie. Generalnie, trzeba metodą prób i błędów ustawić silnik w takim położeniu, aż dźwięk silnika będzie łagodny, bez buczeń i wibracji.
Moim zdaniem w większości przypadków za zmienioną/głośniejszą pracę silnika po wymianie rozrządu odpowiada niewyregulowana po ponownym założeniu poduszka od strony rozrządu, jak również niewyregulowana poduszka od chłodnicy. Wielokrotnie regulowałem swoje poduchy i wiem, że zmiana ustawienia poduchy od str. rozrządu o kilka mm. w którymkolwiek kierunku daje różne efekty dźwiękowe pracy silnika słyszalne w kabinie. Generalnie, trzeba metodą prób i błędów ustawić silnik w takim położeniu, aż dźwięk silnika będzie łagodny, bez buczeń i wibracji.
- Od: 8 sty 2012, 16:34
- Posty: 14
Proponuję samemu skontrolować i ustawić rozrząd w przypadku zmienionej pracy silnika. Niech mechanik, który wziął kasę za robotę rozbierze rozrząd, a my skontrolujmy czy faktycznie jest OK. Jeśli nie niech poprawi i wszystko skręci w ramach gwarancji
. Odsyłam do mojego przewodnika jak to poprawnie zrobić samemu. Pozdrawiam

- Od: 22 kwi 2010, 10:23
- Posty: 86
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6