jednorazowo (na razie) zapaliła się kontrolka Check engine kod p0102
Strona 1 z 1
Witam,
Dzisiaj podczas jazdy do kilku sklepów zauważyłem, że podczas jazdy jest zapalona kontrolka Check engine (taka pomarańczowa). Trochę mnie to zaniepokoiło. Prawodpodobnie była zaświecona od ruszenia z pod bloku ale sposptrzegłem ją trochę później. Po zaparkowaniu auta, wejsciu do jakiegos sklepu i odjechaniu kontrolka podczas jazdy już się nie świeciła. Auto ma niedawno założone LPG Stag 300+ wyregulowaną. 10tys temu wymienione wszystkie filtry, olej (właśnie przymierzam się do kolejnej wymiany), swiece platynowe denso (takie jak oryginalnie Madzia ma), kable zapłonowe wymienione pozniej (jakies JPN za 100zł). Nie zauważyłem jakiś niepokojących objawów, aczkolwiek jestem laikiem. Jak myślicie, co to moze być ? Przypadek ? Próbować skasować błąd (o ile się pojawi kontrolka, wiem że była jakaś instrukcja na forum do kasowania tego) Czy może bardziej się zainteresować tym tematem ?
Pozdrawiam serdecznie
Dzisiaj podczas jazdy do kilku sklepów zauważyłem, że podczas jazdy jest zapalona kontrolka Check engine (taka pomarańczowa). Trochę mnie to zaniepokoiło. Prawodpodobnie była zaświecona od ruszenia z pod bloku ale sposptrzegłem ją trochę później. Po zaparkowaniu auta, wejsciu do jakiegos sklepu i odjechaniu kontrolka podczas jazdy już się nie świeciła. Auto ma niedawno założone LPG Stag 300+ wyregulowaną. 10tys temu wymienione wszystkie filtry, olej (właśnie przymierzam się do kolejnej wymiany), swiece platynowe denso (takie jak oryginalnie Madzia ma), kable zapłonowe wymienione pozniej (jakies JPN za 100zł). Nie zauważyłem jakiś niepokojących objawów, aczkolwiek jestem laikiem. Jak myślicie, co to moze być ? Przypadek ? Próbować skasować błąd (o ile się pojawi kontrolka, wiem że była jakaś instrukcja na forum do kasowania tego) Czy może bardziej się zainteresować tym tematem ?
Pozdrawiam serdecznie
Ostatnio edytowano 29 cze 2011, 23:56 przez lasic100, łącznie edytowano 1 raz
zapewne ubogo na gazie jedz do kogos niech ci to poustawia co do tych kabelkow wymienilem je po 2tys bo sie jezdzic nie dalo a swiecily w nocy jak choinka za okolo 200pln mozesz kupic ngk
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Czyli rozumiem, że mam podjechać do jakiegoś serwisu gdzie mają kompa i mi wyczytają co to za błędy ? Czy jeśli np. teraz bym pojechał, a CHECK by się nie zapalił podczas jazdy to też mi wyczyta jakiś błąd czy kontrolka musi się świecić ?
Co do kabli to jeśli kupiłbym NGK to co ile by je trzeba wymieniać na gazie ? Spotkałem się z opinią, że prawie każde, nowe, wymieniane regularnie (np. co 10tys) będą dobre. (chociażby polski sentech)
Jakiś problemów chyba nie mam z tymi kablami JPN (opini w necie prawie w ogole nie ma o nich), tylko jedyne co by się mogło kwalifikować to to, że na zimnym silniku przez powiedzmy pierwszy kilometr poszarpuje jak się puści sprzęgło i się toczy. Ale nie wiem czy to wina kabli czy czego innego
Pozdrawiam !
Co do kabli to jeśli kupiłbym NGK to co ile by je trzeba wymieniać na gazie ? Spotkałem się z opinią, że prawie każde, nowe, wymieniane regularnie (np. co 10tys) będą dobre. (chociażby polski sentech)
Jakiś problemów chyba nie mam z tymi kablami JPN (opini w necie prawie w ogole nie ma o nich), tylko jedyne co by się mogło kwalifikować to to, że na zimnym silniku przez powiedzmy pierwszy kilometr poszarpuje jak się puści sprzęgło i się toczy. Ale nie wiem czy to wina kabli czy czego innego
Pozdrawiam !
przy okazji do tematu
jak to jest z ta kontrolka check?
kiedys sie tak zastanawialem ze u siebie nigdy nie widzialem takiej kontrolki –
co do kabli to duze doswiadczenie ma tu Radex – jezdzil chyba i na sentech i ngk
co do zapisu bledow -to nie wiem dokladnie jak w madzie ale w fiacie wystarczy ze sie raz zapalila kontrolka i info o bledzie zostaje zapisany do pamieci -mozna to pozniej w dowolnym czasie odczytac -zdziwilbym sie jesli w mazdzie byloby inaczej
jak to jest z ta kontrolka check?
kiedys sie tak zastanawialem ze u siebie nigdy nie widzialem takiej kontrolki –
co do kabli to duze doswiadczenie ma tu Radex – jezdzil chyba i na sentech i ngk
co do zapisu bledow -to nie wiem dokladnie jak w madzie ale w fiacie wystarczy ze sie raz zapalila kontrolka i info o bledzie zostaje zapisany do pamieci -mozna to pozniej w dowolnym czasie odczytac -zdziwilbym sie jesli w mazdzie byloby inaczej
- Od: 3 lis 2010, 11:41
- Posty: 54
- Auto: MAZDA 626 GF 2.0 H.P
Logicznie rzecz ujmując, jeśli zapali się kontrolka "check engine" to układ automatycznie rejestruje błąd w pamięci, do momentu jej skasowania. A zatem, jeśli kontrolka zniknie w tajemniczych okolicznościach, a nie kasowaliśmy błędów, to ślad po niej i tak zostanie w pamięci. Wystarczy odczytać i już. W innym przypadku byłoby to rozwiązanie pozbawione sensu.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Dziękuję za odpowiedzi, już mi się powoli rozjaśnia ten temat. Miałbym tylko prośbę: Czy błędy można zczytać samemu poprzez np częstotliwość mrugania diody (szukałem takiego tematu ale kiepsko mi idzie ze znalezieniem) Czy może najlepiej się przejechać do serwisu wyposażonego w kompa i tam mi wszystko powiedzą o co chodzi ?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
zamiast placic 100zl za podlaczenie do kompa daj okolo 50 zl i kup sobie interfejs elm 327 np taki
http://allegro.pl/interfejs-elm-327-eur ... 08126.html
i sprawdzisz sobie bledy kiedy zechcesz

i sprawdzisz sobie bledy kiedy zechcesz
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Witam,
Dzięki koledze rumunn95 zdecydowałem się na zakup interfejsu, zainstalowałem sterowniki kabla, na szybko odpaliłem program i sprawdziłem kod błędu.
Wyszło coś takiego jak na obrazku, czyli: Obwód przepływomierza MAF lub VAF niska wartość wyjściowa kod p0102

Jak myślicie: Czy to coś poważnego ? Uznać to za normę i skasować błąd ? (biorąc pod uwagę, że jeżdżę na LPG Staga). Co w ogóle oznacza ten błąd ?
Pozdrawiam i z góry dziękuję. Jak będę miał więcej czasu posprawdzam inne funkcje jakie daje interfejs wraz z program PCMSCAN (może są jakoś miarodajne).
Dzięki koledze rumunn95 zdecydowałem się na zakup interfejsu, zainstalowałem sterowniki kabla, na szybko odpaliłem program i sprawdziłem kod błędu.
Wyszło coś takiego jak na obrazku, czyli: Obwód przepływomierza MAF lub VAF niska wartość wyjściowa kod p0102

Jak myślicie: Czy to coś poważnego ? Uznać to za normę i skasować błąd ? (biorąc pod uwagę, że jeżdżę na LPG Staga). Co w ogóle oznacza ten błąd ?
Pozdrawiam i z góry dziękuję. Jak będę miał więcej czasu posprawdzam inne funkcje jakie daje interfejs wraz z program PCMSCAN (może są jakoś miarodajne).
uszkodzony przeplywomierz prawdopodobnie nie miales jakiegos strzala moze kiedys ? skasuj blad zapal auto odepnij kabel od przeplywki zobacz czy ten sam wyskoczy, moze jak montowali instalke to odpalili bez krokowca?? i z tad ten blad ,zobacz jeszcze poprawnosc polaczen.
Coraz wiecej osob za moja namowa kupuje fejsy
przezemnie elektrycy zbankrutuja

co do funkcji to jest ich bardzooo niewiele
Coraz wiecej osob za moja namowa kupuje fejsy
co do funkcji to jest ich bardzooo niewiele
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Kurde dzięki za informację ale żebym ja wiedział który to kabel trzeba odpiąć/posprawdzać
No cóż – taki los laika. Może się jakoś połapię,poszukam w necie. Ale w każdym bądź razie gdyby błąd po odpięciu kabla wyskoczył/nie wyskoczył co to może oznaczać ? Kolejne koszta ? 
Co do zakupu interfejsu to jeszcze raz dzieki, przynajmniej mozna sobie samemu te bledy sprawdzac i nie jechac w tej sprawie do serwisow. Ale oczywiscie jakby przyszlo cos grubszego sprawdzic to pewnie i tak serwis to nie powinni elektrycy zbankrutowac ;p
Pozdr !
PS. Tak nawiasem pisząc, to jak oceniasz miarodajność pomiarów przez program z intefejsem (prog: PCMSCAN). Bo podobno mozna np odczytywac wartosci sondy lambda, moc silnika zmierzyc itp.
PS. 2 Korzystając z okazji, że na forum są obeznani ludzie, żeby nie popełnić jakiegoś głupiego błędu;
Czy mam odpiąc któryś z pokazanych na fotce kabelków ?

Co do zakupu interfejsu to jeszcze raz dzieki, przynajmniej mozna sobie samemu te bledy sprawdzac i nie jechac w tej sprawie do serwisow. Ale oczywiscie jakby przyszlo cos grubszego sprawdzic to pewnie i tak serwis to nie powinni elektrycy zbankrutowac ;p
Pozdr !
PS. Tak nawiasem pisząc, to jak oceniasz miarodajność pomiarów przez program z intefejsem (prog: PCMSCAN). Bo podobno mozna np odczytywac wartosci sondy lambda, moc silnika zmierzyc itp.
PS. 2 Korzystając z okazji, że na forum są obeznani ludzie, żeby nie popełnić jakiegoś głupiego błędu;
Czy mam odpiąc któryś z pokazanych na fotce kabelków ?

Ostatnio edytowano 1 lip 2011, 00:17 przez lasic100, łącznie edytowano 1 raz
wtyka numer jeden
co do odczytu tym fejsem nie zdiagnozujesz lambdy doskonale zrobi to interfejs do staga
jak sonda jest podpieta pod sterownik jak nie to 20 min roboty .Nie zdiagnozujesz abs zrobi to magiczny kabelek ktory wpinasz w TBS+GND i wymrugujesz bledy , nie zmierzysz mocy niestety 
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Tak myślałem odnośnie wtykczki. Skasowałem bład, odpiąłem wtyczkę na odpalonym silniku i zapaliła się kontrolka. (ten sam błąd co poprzednio) Zapaliłem znowu (już naprzypętej wtyczce) i dalej sie palił CHECK. Skasowałem błąd ponownie i na raziejest OK. Myslicie ze to przypadek,cos w czasie jazdy moglo nie stykac czy moze cos jest nie tak rzeczywiscie ?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6