Temperatura płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym

Postprzez JurekGx » 17 maja 2011, 23:11

Czołem :)
Czy jest rzeczą normalną, że płyn w zbiorniku wyrównawczym pozostaje cały czas zimny, nawet gdy włącza się wentylator chłodnicy?
Od kilku tygodni pojawia mi się czasami dym (a w zasadzie para wodna) wydobywająca się z okolicy dwóch gumowych przewodów, które z komory silnika idą w kierunku kabiny, prawdopodobnie do nagrzewnicy. Jeżeli włączę ogrzewanie w środku, problem znika. Przyglądając się temu wszystkiemu zauważyłem, że pomimo osiągniącia przez silnik maksymalnej temperatury (włącza się wentylator chłodnicy), woda w zborniku pozostaje zimna. Ktoś może sprawdzić czy ma tak samo u siebie?

JurekGx
Początkujący
 
Od: 20 lip 2008, 08:32
Posty: 23
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 1999r Gaz

Postprzez rumunn95 » 18 maja 2011, 21:21

mozliwa nieszczelnosc przewodow ewentualnie korek w chlodnicy nawala (zacina sie)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez JurekGx » 18 maja 2011, 22:32

Hmmm. Korek chłodnicy (przynajmniej w silniku FS w 626 GF 99r) to zwykły kawałek blachy, nie ma w nim żadnego zaworka czy czegoś takiego...
Czy u Ciebie na rozgrzanym silniku woda w zbiorniku jest ciepła/gorąca?
Jurek
Początkujący
 
Od: 20 lip 2008, 08:32
Posty: 23
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 1999r Gaz

Postprzez rumunn95 » 18 maja 2011, 22:37

jutro postaram sie sprawdzic
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Piotr Raczkowski » 19 maja 2011, 09:20

JurekGx napisał(a):Korek chłodnicy (przynajmniej w silniku FS w 626 GF 99r) to zwykły kawałek blachy, nie ma w nim żadnego zaworka czy czegoś takiego...

nieprawda w tym kawałku "blachy" jest zaworek jak otworzysz to zobaczysz taką sprężynkę tam jest zaworek zwrotny jak będzie za dużo płyny to on cofnie się do zbiorniczka a jak ostygnie to " zaciągany " jest z powrotem do układu
a jeśli chodzi o jego tem. to powinien być lekko ciepły bo przez niego nie ma przepływu
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez JurekGx » 19 maja 2011, 10:05

Masz rację. Przyjrzałem się i faktycznie. Wygląda zwyczajnie, a nie jest. Zmyliła mnie naklejka naklejona od góry. Ale jeśli ja dotknąć, lekko się poddaje, więc nie jest to sama blacha...
A płyn, powiadasz, powinien być lekko ciepły, ale w żadnym wypadku nie gorący. Czyli jest to normalne. Dzięki.
JurekGx
Początkujący
 
Od: 20 lip 2008, 08:32
Posty: 23
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 1999r Gaz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6