Elektrozawór, zwany solenoidem- regulowanie podciśnienia w osprzęcie silnika.

Postprzez Dodek007 » 26 lut 2011, 17:17

Witam!
Mam Mazdę 626 z '98, 1.8 benzyna. Od jakiegoś czasu przy utrzymywaniu obrotów na poziomie 1500 – 3000 coś mi cykało pod maską, jakby przeskakująca iskra. Nie wiedziałem na początku co to, ale potem ze znajomym ustaliliśmy co tak cyka. Pojechałem do mechanika, który nie do końca wiedział, jak ta część się nazywa. Twierdzi, że "w sumie niby można z tym jeździć, ale lepiej kupić drugą". Spoko, nie ma problemu, tylko jak tę część nazwać i do czego to służy? No i powiedzcie mi, czy rzeczywiście można z tym jeździć, bo w przyszłym tygodniu mam do zrobienia około 1800 km i nie chce mieć jakiś nieprzyjemności po drodze. A może mogę sobie po prostu olać sprawę i się tym nie przejmować? Może to tylko z powodu zimy? To jest jakiś zaworek podciśnienia, czy coś takiego chyba. Jak odepnie się od tego zaworka (?) kabel zasilający to cykanie ustępuje.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!

A tutaj jest adres do zdjęć:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f79253d7d436840.html
Początkujący
 
Od: 11 gru 2010, 14:44
Posty: 4
Skąd: Tarnobrzeg/Bydgoszcz
Auto: Mazda 626 GF 1.8 90 KM, '98.

Postprzez noxes » 26 lut 2011, 20:05

Oj było, jak nie w GF/GW to w GE
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez rafik89 » 26 lut 2011, 23:14

skoro Dodek007 nie zna nazwy tej części, to logiczne jest, że nawet jak było, to na niewiele to się zdaje, bo nawet nie wie co wpisać w szukajke.
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez Dodek007 » 27 lut 2011, 01:21

nie wiem, bo niestety się nie znam, dlatego też proszę o pomoc. tylko nazwę tego podzespołu i do czego to służy. po prostu chce mieć w pełni sprawny samochód, bez niespodzianek.
Początkujący
 
Od: 11 gru 2010, 14:44
Posty: 4
Skąd: Tarnobrzeg/Bydgoszcz
Auto: Mazda 626 GF 1.8 90 KM, '98.

Postprzez thy » 27 lut 2011, 09:26

Kolego to jest elektrozawór, zwany solenoidem. Służy do regulowania podciśnienia w osprzęcie silnika.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez rumunn95 » 27 lut 2011, 21:03

jego awaria jakie za soba niesie skutki ?
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez thy » 27 lut 2011, 21:45

Pewnie sterownik silnika zachowa się podobnie jak w przypadku DiTD, tj. wypluje OBD error związany z defektem elektrozaworu i tyle. Może to pociągnąć za sobą kolejne, np. błąd związany z EGR, czy jakikolwiek inny systemem sterowanym podciśnieniowo.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez rumunn95 » 27 lut 2011, 23:48

i tu mozesz miec racje bo jak kiedys czyscilem egra to cos tam grzebalem przy nim na zapalonym silniku i zaczal wlasnie ten zawor cykac jak waryjot :D ale to ustalo po nastepnym odpaleniu bledu niestety nie bylo
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez majkerro » 13 mar 2011, 14:27

Podepnę się do tematu ponieważ mam ten sam problem. Czy ten elektrozawór jest odpowiedzialny za spalanie, i za obroty ( na luzie miałem że mi bardzo spadały do około 300)?? Jak się go wymieni (lepiej nowy czy używkę z innej mazdy) to potrzebne jest podłączenie pod komputer?
Początkujący
 
Od: 6 paź 2009, 09:33
Posty: 11
Skąd: Ostrowiec Św
Auto: Mazda 626GF`98r,1,8 16V, 77KW

Postprzez maxim_wawa » 13 mar 2011, 15:39

jak masz bardzo niskie obroty to raczej masz z EGR problem a nie z solenoidem
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez majkerro » 14 mar 2011, 12:49

OK. Ale odnośnie elektrozaworu, przy dodawaniu gazu stuka i wcześniej czasami teraz praktycznie cały czas. Czy można go wymienić na inny z innej mazdy ( jeżeli tak to czy musi być taki sam silnik) czy na nowy, i czy potrzebna będzie po wymianie diagnostyka komputerowa?
Początkujący
 
Od: 6 paź 2009, 09:33
Posty: 11
Skąd: Ostrowiec Św
Auto: Mazda 626GF`98r,1,8 16V, 77KW

Postprzez yojki » 22 mar 2011, 22:54

W styczniu wymieniłem taki elektrozaworek, ponieważ sam go mechanicznie uszkodziłem. Kupiłem używany od mazdy 2,0 za 30 zł. Diagnostyki nie robiłem, bo po wymianie wszystko wróciło do normy.
Początkujący
 
Od: 11 lut 2009, 00:43
Posty: 12
Skąd: KONSTANCIN/WARSZAWA
Auto: 626 GW 2,0B+LPG 2000

Postprzez petek » 23 maja 2013, 10:57

Odświeżając temat natknąłem się na jakiś post odnośnie czyszczenia tegoż felernego zaworu i moje pytanie czy ktoś próbował czyścić zawór pryskając w obie wystające "rurki" jakiś carb cleaner etc. Rozważam taką możliwość gdyż nie mogę nigdzie dostać identycznego jak mój a wolałbym najpierw naprawić niż wymieniać od innego modelu.
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2010, 12:10
Posty: 58
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6