Witam!
Mam Mazdę 626 z '98, 1.8 benzyna. Od jakiegoś czasu przy utrzymywaniu obrotów na poziomie 1500 – 3000 coś mi cykało pod maską, jakby przeskakująca iskra. Nie wiedziałem na początku co to, ale potem ze znajomym ustaliliśmy co tak cyka. Pojechałem do mechanika, który nie do końca wiedział, jak ta część się nazywa. Twierdzi, że "w sumie niby można z tym jeździć, ale lepiej kupić drugą". Spoko, nie ma problemu, tylko jak tę część nazwać i do czego to służy? No i powiedzcie mi, czy rzeczywiście można z tym jeździć, bo w przyszłym tygodniu mam do zrobienia około 1800 km i nie chce mieć jakiś nieprzyjemności po drodze. A może mogę sobie po prostu olać sprawę i się tym nie przejmować? Może to tylko z powodu zimy? To jest jakiś zaworek podciśnienia, czy coś takiego chyba. Jak odepnie się od tego zaworka (?) kabel zasilający to cykanie ustępuje.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!
A tutaj jest adres do zdjęć:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f79253d7d436840.html
Elektrozawór, zwany solenoidem- regulowanie podciśnienia w osprzęcie silnika.
Strona 1 z 1
Pewnie sterownik silnika zachowa się podobnie jak w przypadku DiTD, tj. wypluje OBD error związany z defektem elektrozaworu i tyle. Może to pociągnąć za sobą kolejne, np. błąd związany z EGR, czy jakikolwiek inny systemem sterowanym podciśnieniowo.
pozdrawiam,
thy
v8 lover

thy
v8 lover

i tu mozesz miec racje bo jak kiedys czyscilem egra to cos tam grzebalem przy nim na zapalonym silniku i zaczal wlasnie ten zawor cykac jak waryjot
ale to ustalo po nastepnym odpaleniu bledu niestety nie bylo
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Podepnę się do tematu ponieważ mam ten sam problem. Czy ten elektrozawór jest odpowiedzialny za spalanie, i za obroty ( na luzie miałem że mi bardzo spadały do około 300)?? Jak się go wymieni (lepiej nowy czy używkę z innej mazdy) to potrzebne jest podłączenie pod komputer?
- Od: 6 paź 2009, 09:33
- Posty: 11
- Skąd: Ostrowiec Św
- Auto: Mazda 626GF`98r,1,8 16V, 77KW
jak masz bardzo niskie obroty to raczej masz z EGR problem a nie z solenoidem
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
OK. Ale odnośnie elektrozaworu, przy dodawaniu gazu stuka i wcześniej czasami teraz praktycznie cały czas. Czy można go wymienić na inny z innej mazdy ( jeżeli tak to czy musi być taki sam silnik) czy na nowy, i czy potrzebna będzie po wymianie diagnostyka komputerowa?
- Od: 6 paź 2009, 09:33
- Posty: 11
- Skąd: Ostrowiec Św
- Auto: Mazda 626GF`98r,1,8 16V, 77KW
Odświeżając temat natknąłem się na jakiś post odnośnie czyszczenia tegoż felernego zaworu i moje pytanie czy ktoś próbował czyścić zawór pryskając w obie wystające "rurki" jakiś carb cleaner etc. Rozważam taką możliwość gdyż nie mogę nigdzie dostać identycznego jak mój a wolałbym najpierw naprawić niż wymieniać od innego modelu.
- Od: 28 lip 2010, 12:10
- Posty: 58
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6