Wpadła śrubka.... do silnika?

Postprzez Xavier » 28 kwi 2009, 12:39

Witam. Sprawa wygląda tak:
Zmieniając wczoraj filtr powietrza zobaczyłem, że brakuje jednej z dwóch śrub mocujących klapkę antystrzałową (instalacja LPG) zamocowaną w rurze między filtrem a przepustnicą. Z uwagi na sposób mocowania klapki raczej jest wykluczone, by śrubka poleciała w stronę filtra. Wygląda na to, że się odkręciła i poleciała w stronę przepustnicy. W przewodzie przed przepustnicą jej nie ma.
Czym to może grozić? Co należy zrobić by nie spowodować jakiejś awarii?
:|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez PLaster » 28 kwi 2009, 15:52

Xavier napisał(a):Czym to może grozić?

lepiej nie wiedzieć co się stanie jak wpadnie do komory spalania
Xavier napisał(a):W przewodzie przed przepustnicą jej nie ma.

to w takim razie ja bym sprawdzał przepustnice, jeśli tam wpadła to podejrzewam że na przepustnicy powinna się zatrzymać.
Powodzenia
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez ZipperPL » 28 kwi 2009, 16:07

PLaster napisał(a):W przewodzie przed przepustnicą jej nie ma.



W sklepie motoryzacyjnym lub narzędziowym można kupić takie "cuś" giętkie zakończone magnesem , może tym spróbuj ??
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez Xavier » 28 kwi 2009, 16:15

Ok. Dzięki Panowie – będę próbował obu sposobów.
Umówiłem się też "profilaktycznie u mechanika, by zdjąć kolektor ... jeśli wcześniej magnesem mi się nie uda odnaleźć.
http://madou-belochka.ru/a7d15
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez bazyl wspaniały » 28 kwi 2009, 16:26

Kolektor dolotowy w FS jest tak fajnie skonstruowany że ta śrubka leży sobie na dole i raczej do komory jej nie wciągnie, aż takiego "przeciągu" tam nie ma :) , zasysanie powietrza wydaje się całkiem silne przy przepustnicy, ale wewnątrz kolektora słabnie bo się na 4 dzieli. Mimo wszystko oczywiście należy ją namierzyć i wyciągnąć
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Xavier » 28 kwi 2009, 17:12

To pocieszające... dzięki. :)
http://madou-belochka.ru/a7d15
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez marimart81 » 28 kwi 2009, 17:18

a ja wam powiem tak ze mialem kiedys taki przpadek w mojej GE, jadąc sobie coś zaczeło głośno stukać w silniku zgasiłem go i zaciągnęłem do domu.pomyślałem sobie że to może panewka sie obrócila ale one były ok złożylem i uruchamiam ponownie silnik a tu znowu głośne stukanie.Sprawdzam ciśnienie a tu pierwszy cylinder nie trzyma cisnienia, zdjąłem głowice i patrze a tam tłok podziobany cały.Pojechałem na sprawdzenie głowicy a tam zawór skrzywiony i delikatnie tłok a najlepsze to to ze niewiadomo co to bylo.Coś musiało tam tam zassać bardzo małego bo gdyby było duże to by więcej szkody narobiło.Więc kolego Xavier musisz to coś wyjąć bo ci tylko kłopotów narobi
Ostatnio edytowano 28 kwi 2009, 18:48 przez marimart81, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez Hazu » 28 kwi 2009, 18:28

Tez miałem taki przypadek w polonezie.
Dałem mu dobrze po garach a tu zaczeło coś stukać.
Wpadł mi element gaźnika.
Na szczęście uszkodzeń nie było ale bez zdejmowania głowicy się nie obyło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Xavier » 29 kwi 2009, 10:50

Sukces! "Madzia" uratowana!
ZipperPL … dzięki serdeczne za cenną radę!
ZipperPL napisał(a):W sklepie motoryzacyjnym lub narzędziowym można kupić takie "cuś" giętkie zakończone magnesem , może tym spróbuj ??

"Wyłowiłem" sprawcę zamieszania chwytakiem z magnesem ( kupiłem za 7 zł. w markecie). Całość operacji trwała 10 minut... i zaoszczędziła sporo kasy przeznaczonej na mechanika ... no i czasu.
Śrubka leżała sobie w dolnej części kolektora tak jak to przewidział kolega bazyl wspaniały.
Dziękuję wszystkim kolegom za rady!
<piwo>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez ZipperPL » 29 kwi 2009, 13:21

Xavier napisał(a):ZipperPL … dzięki serdeczne za cenną radę!



Cieszę się, że mogłem pomóc ;)
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6