Problem z uruchomieniem silnika – długo kręci 5-7 s.

Postprzez turysta666 » 25 wrz 2007, 13:22

... odpala :) . Czasem odpala(kreci rrozrusznikiem) zaraz po przekręceniu kluczyka a czasem po sekundzie a czasem dopiero po ok. 5-7 sekundach. Boje sie że wkońcu wogle nie odpali. Co to może być ?

P.S. Nie dokońca jestem pewien czy ma to związek z temp. na dworze.
Początkujący
 
Od: 30 maja 2016, 11:50
Posty: 31
Skąd: Łódź
Auto: 6 GH 2.0 benz. sedan.
kiedyś tam 626 GF 2.0 benz.

Postprzez Bimbak » 25 wrz 2007, 13:42

:D pięknie nazwany temat... pozwolisz że poprawie aby odpowiadał regulaminowi, tylko najpierw mam pytanko.
Rozumiem że czasem rozrusznik nie chce kręcić? Zobacz czy po przekręceniu kluczyka napięcie zawsze dochodzi do rozrusznika. Jeśli tak .. to rozrusznik papa, jeśli nie to szybciutko do elektryka zanim zrobisz zware i auto z dymem puścisz
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez turysta666 » 25 wrz 2007, 14:54

Po przekręceniu kluczyka nic nie przygasa (jedynie w momencie kręcenia sie rozrusznika), więc raczej nie ma zwarcia acz kolwiek sprawdzę napięcie na nim kiedy będę mógł.
Początkujący
 
Od: 30 maja 2016, 11:50
Posty: 31
Skąd: Łódź
Auto: 6 GH 2.0 benz. sedan.
kiedyś tam 626 GF 2.0 benz.

Postprzez BartekB » 25 wrz 2007, 20:21

Temat był poruszany – użyj szukajki podpowiem ci tylko ze chodziło o wiązkę kabli dochodzących do stacyjki – czytałem o takim problemie jednak nie z nam go z autopsji wiec nie pamiętam , jednak tak jak wspominałem temat na pewno był poruszany na forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez es » 25 wrz 2007, 20:52

Ostatnio walczylem z elektromagnesem rozrusznika. Czasem rozrusznik w ogole nie startowal. Przyznam, ze nie probowalem go "namawiac" dlugim trzymaniem kluczyka. Wobec tego, ze usterka nie byla permanentna rozrusznik wylatywal z auta dwa razy. Za pierwszym razem rozebralem go, prewencyjnie oczyscilem i zlozylem. Po tygodniu znowu auto nie odpalilo. Droga eliminacji uznalem, ze to elektromagnes i zanabylem za cale 60 zl nowy. Na razie dziala, choc jest brazylijski. Na szczescie w mojej mazdzie rozrusznik latwo wyjmuje sie od gory, wiec eksperymenty nie byly zanadto uciazliwe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez lucas_ka » 26 wrz 2007, 19:22

Zmieniłem nazwę twojego tematu na odpowiadająca regulaminowi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2006, 00:38
Posty: 233
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2,0 citd

Postprzez Redoo » 26 wrz 2007, 21:58

kmail ehh mozesz cos wiecej napisac!?bo tak to raczej nie zakumam o co chodzi :| moze napisz tak wsiadasz władasz kluczyk i co kreci a nie pali czy nie kreci i nie pali bo nie kumam :|
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez rolozwanyrolo » 23 gru 2008, 12:52

Dołączam się do tego tematu bo jest mi najbliższy.
626GF 2.0i 2000r
Jakie powinno być wzorcowe odpalenie dla tego silnika?
Mam go dopiero od kilku dni i nie znam jeszcze dobrze więc pytanie natury ogólnej.
Jak na razie kręci mi 2-3 razy i za kolejnym pali. Chodzi równo bez zarzutu.
Do tej pory mojego starego nissana (nie żebym tęsknił) przekręcałem raz do końca i on zawsze łapał 'od razu'.
Czy może powinno się przekręcić wyczekać jakieś kontrolki i dopiero 'dokręcić'' ?
Czy może jest to jedna z wielu wymienianych w podobnych wątkach (mnóstwo ich!! nie idzie połapać się) usterek (szczotki, tulejki, kable itp..)
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 11:57
Posty: 20
Skąd: warszawa
Auto: 626 GF '00 2.0i hatchback

Postprzez Redoo » 23 gru 2008, 13:22

nie moim zdaniem nie masz co szukać wiadomo zawsze można tak po ustawiać by palił na jedno tyknięcie ale nie masz co szukać jest ok!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez rolozwanyrolo » 23 gru 2008, 13:39

taki już ze mnie detalista :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 11:57
Posty: 20
Skąd: warszawa
Auto: 626 GF '00 2.0i hatchback

Postprzez Redoo » 23 gru 2008, 14:00

rolozwanyrolo napisał(a):taki już ze mnie detalista

e tam moja też pali na 3 hheee kiedyś miałem poustawiane zapłon i takie tam i paliła na tyknięcie ale mi to nie przeszkadza grunt ze odpala :]
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Hugo » 23 gru 2008, 17:20

Moja odpala jak tylko dotknę kluczyka w stacyjce. Zimna i ciepła tak samo ;)
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Redoo » 23 gru 2008, 18:26

Hugo napisał(a):. Zimna i ciepła tak samo

poczekamy zobaczymy hehee jak sie wyjezdzi aparacik platynki paluszek :P rolozwanyrolo na upartego możesz mieć tak jak Hugo ale po co no chyba ze dla własnej sadysfakcji
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez klimow » 5 mar 2010, 16:22

Witam. Odświeżę temat gdyż nie chcę zakładać nowego, a problem mam identyczny co twórca tego topicu. Mazda 626 GF silnik 1.8 beznyna. Po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje przez 6-10 sekund. Żadna kontrolka nie przygasa nic się stuka w komorze silnika. Po upływie tego czasu rozrusznik zaczyna kręcić i dalej zapala bez problemu. Nie zdarza się to zawsze, choć zauważyłem, że dużo częściej występuje przy niskiej temperaturze. Jeśli ktoś ma jakieś rozwiązanie, albo sugestię będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
klimow
 

Postprzez abudabdi » 8 mar 2010, 21:21

Moim zdaniem coś z stacyjką prawdopodobnie w stacyjce jakieś elementy metalowe się wytarły i pod wpływem niskiej temp. się kurczą i dlatego jest problem przy niskich temp. prawdopodobnie coś się wytarło nadmiernie prawdopodobnie kluczyk spróbuj dorobić nowy kluczyk ja tak miałem w lancerze z 91r i pomogło latem nie miałem problemu z tym starym kluczykiem lecz zimą juz mi nie odpalał stary kluczyk a nowy tak
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez turysta666 » 9 mar 2010, 00:51

Sorki że n iodpowiedziałem jak to sięzakończyło.
Uszkodzeniu uległa kostka stacyjki. Koszt elementu w ASO 690 zł, używany w JapanCar (szrot Łódź) za 120 zł. Naprawili mi na A.Struga 14 (zdiagnozowali, pojechali po część, zamontowali). Całkowity koszt 250 zł. Robota tego samego dnia co zgłoszenie :)
P.S. Niestety do tej pory nie wiem jak rozebrać kolumnę kierownicy (gdzie tam są jakieś zatrzaski ?).
Pozdrawiam, Kamil.
Początkujący
 
Od: 30 maja 2016, 11:50
Posty: 31
Skąd: Łódź
Auto: 6 GH 2.0 benz. sedan.
kiedyś tam 626 GF 2.0 benz.

Postprzez Lord » 21 wrz 2010, 01:04

Podepnę się pod temat. Moje autko dzisiaj zaniemogło. Postawiłem na parkingu po przejechaniu ok 3 km i zostawiłem na jakieś 3 godzinki. Po powrocie (ok. godz. 20) do samochodu wsiadłem, przekręcam kluczyk i nic. Rozrusznik kręci, ale nie może załapać silnik. Nie zostawiłem go na włączonych światłach, więc ciężko mi uwierzyć, że mogłem jakoś rozładować akumulator, chociaż nie wykluczam jego awarii. Wcześniej nie było żadnych oznak czegokolwiek.
Aha, dla jasności – po przekręceniu kluczyka na pierwszą pozycję zapalają się lampki kontrolne, czekam aż zgasną wszystkie oprócz "oleju" i ładowania akumulatora. Wtedy przekecam na zapłon i już nie pamiętam jak powinno być właściwie. Czy podczas kręcenia rozrusznikiem zawsze świeci się lampka z akumulatorkiem (od ładowania), czy tylko wtedy, jak jest za mało prądu? Nigdy nie zwróciłem na to uwagi bo zawsze zapalał od tzw "kopa".
Jutro sprawdzę bezpieczniki, bo dzisiaj nie miałem jak – ciemno i brak latarki. Jeszcze spróbuję odpalić przez kable z innego auta i jak uda się to podładuję akumulator w swoim i sprawdzę stan elektrolitu w nim.

Ktoś pisał gdzieś, ze to może być pompa paliwa, ale czy tak od razu ona pada, czy raczej są jakieś wcześniej objawy?

Może macie jakieś propozycje co może być i co ewentualnie sam mogę sprawdzić. Zaznaczam, że nie jestem mechanikiem i dość słabo znam się jeszcze na budowie samochodu.

Edit: sprawdziłem na innym akumulatorze, wiec ten problem odpada chyba, bo dzieje się to samo – kręci rozrusznikiem i nie odpala. Znajomy zasugerował, że nie słychać pompy paliwa, żeby pracowała. Odkręciłem pod tylna kanapą pokrywkę i na przekręconym kluczyku w pozycji pierwszej nic nie słychać z pompy. Mam nadzieję, że wybrałem dobre miejsce do nasłuchu.

Dodam jeszcze, że jak dzisiaj sprawdzałem, czy odpali po nocnym postoju to tak jakby chciała zaskoczyć, ale nic z tego. Kolejne kręcenia rozrusznikiem już nic nie dawały. Jak postała chwilę i chciałem znowu spróbować odpalić to przy przekręceniu rozrusznikiem znowu jakby prawie zaczynała łapać silnik, jednak na tym skończyło się.
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Postprzez Areksko » 13 lut 2012, 16:12

Lord,
rozwiązałeś problem w jakiś sposób?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

PostTen post został usunięty przez siegu 16 lut 2012, 13:22.
Powód: Nie piszemy postów pod postem

Postprzez muchos2 » 13 lut 2012, 18:37

U mnie taka nowa pompa to wydatek 100zl.
Początkujący
 
Od: 8 sie 2011, 06:53
Posty: 10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6