Klimatyzacja 626 GF – montaż, pytania, problemy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Siw-y » 24 lis 2014, 13:46

Skraplacz za gorący nie powinien być bo to oznacza małą wydolność wentylatorów.
Za zimny też nie bo to oznacza, że klima nie działa.
Powinien być mocno ciepły ;)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez surlik1 » 7 maja 2015, 23:01

Pojawił się mały problem z moją klimą automatyczną. W zimę działała, teraz po naciśnięciu guzika słychać taki "pusty" szum jakby zasysanego powietrza i nic więcej, nie ma chłodnego powietrza. Wiatrak od klimy działa po naciśnięciu. Czy to kwestia braku czynnika, który był wymieniany 3 lata temu czy poważniejsza usterka, ktoś miał podobny przypadek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 20:56
Posty: 72
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BN 2017r. 2.0l
Mazda 626 2000r. 2.0l

Postprzez RoRO » 27 cze 2015, 20:46

Witam , u mnie wyglada to tak : klima nabita ,na guziku pali sie zielona kontrolka, czujnik cisnienia jest sprawny , przekazniki sprawne , prad dochodzi do przekaznikow,do cewek przekaznikow tez, jedynie niema napiecia na wtyczce z tego czujnika cisnienia, bezpieczniki sprawdzone, kompresor z klimy sie zalacza po sztucznym zasterowaniu przekaznika,(wyczuwalnie chlodzi),wentylatory tez mozna sztucznie zasterowac i pracuja, Jest moze jakis schemat elektryczny na forum do GF/GW diesel "99 74kW. bo wiem ze problem tkwi w elektryce a po omacku to mozna wiecej szkod narobic niz pozytku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2007, 12:24
Posty: 40
Skąd: unna/DE
Auto: Rx 7 FC r.86 150 PS 140 tys.
6 GG/GY r.2007 143 PS 220 tys.

Postprzez PeKa » 27 cze 2015, 23:38

RoRO napisał(a): kompresor z klimy sie zalacza po sztucznym zasterowaniu przekaznika.


Podpowiesz jak to zrobic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez alk80 » 28 cze 2015, 00:37

podajesz 12V z aku tam gdzie powinno się ono pojawić po włączeniu się stycznika
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez RoRO » 28 cze 2015, 20:50

Ja to zrobilem w ten sposob: zciaglem przekaznik razem z gumowa oslona z uchwytu, podciaglem ta oslone do gory tak ze bylo widac kable z przekaznika od dolu, dwa grubsze i trzy troche ciensze , z tym ze te dwa ciensze byly podlaczone do jednej nozki, potem podlaczylem wskaznik napiecia do masy a ten swiecacy srubokret dotklem do cienszego kabla od spodu lub do tego podwujnego,teraz niepamietam ,ale jesli na ktoryms swieci komtrolka mocniej tzn. to jest kabel doprowadzajacy napiecie do cewki , na drugim bedzie swiecic troszke slabiej ale przekaznik zrobi -KLIK- i kompresor a raczej sprzeglo od niego tez powinno sie zalaczyc, tak sprawdzilem tez przekaznik z wentylatorow, Zawsze ,to jest dla mnie logiczne, styki robocze maja grubsze kable a styki sterujace od cewek – ciensze. Probnik napiecia wyeliminuje mozliwosc zrobienia zwarcia i jest wystarczajacy zeby zasterowac cewke przekaznika.,no i zawsze mozna bezpiecznie wyczaic na ktorych stykach jest napiecie.

A zapomnialem dodac ze zaplon jest zalaczony (ON)

Podawanie napiecia bezposrednio z akumulatora nie daje zbyt wielu informacji.

Tu znalazlem troche info. o 626 :
http://mazda626.net/topic/36955-i-have- ... need-them/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2007, 12:24
Posty: 40
Skąd: unna/DE
Auto: Rx 7 FC r.86 150 PS 140 tys.
6 GG/GY r.2007 143 PS 220 tys.

Postprzez ES00 » 1 sie 2015, 20:10

Cześć, około miesiąca temu nabijałem klimatyzację w jednym z Wrocławskich warsztatów więc podzielę się opinią. Klima przestała wiać tydzień po zakupie mojej mazdy... – 10.2014. W warsztacie przed nabiciem powiedziano mi, że powinienem wymienić zaworki (te służące do podłączania maszyny), pierwszy jest na górze po lewej stronie a kolejny przy skraplaczu (trzeba zdjąć plastikową zaślepkę przy grillu nad chłodnicą). Wg tego mechanika najczęściej w mazdach czynnik spierdziela zaworkami. Nabicie 150zł (pusta była a weszło 600g) + 80zł 2 zaworki. Zrobiłem 100km i pojechałem sprawdzić szczelność. Nie zapoznałem się wcześniej z najczęstszymi usterkami klimy tu opisywanymi i ku mojemu zaskoczeniu połowa czynnika dała nogę. Czynnik znalazł oczywiście ujście pod metalową obejmą na aluminiowym przewodzie (w okolicach prawego reflektora). Kolejną czynnością było odessanie czynnika, usunięcie dziurawego fragmentu aluminiowego przewodu oraz wspawanie nowego fragmentu i napełnienie klimatyzacji na nowo. Do tej chwili wszystko hula. Koszty naprawy przewodu – 70zł (spawanie przez inną firmę) i 120zł ponowne nabicie (z robocizną demontażu i ponownego montażu). Razem koszty – 420zł.

Drobna rada <czytaj> – jeżeli nie znacie przeszłości auta sugeruję zdemontować ten przeklęty element przewodu z metalową obejmą i sprawdzić go przed nabijaniem klimatyzacji.

PS – co myślicie o tych zaworkach? Faktycznie to mankament w mazdach czy łyknąłem rybkę jak młody pelikan?
ES00
 

Postprzez niedzwiadek833 » 2 sie 2015, 11:57

Miałem GF-ke i też miałem problem z przeciekającymi zaworkami, ale mi wymienili zaworki w ramach nabicia. Kasować za wymianę tych zaworków 80 zł, które kosztują około 3zł uważam za totalne zdzierstwo. Miałem też problem z tym przewodem co u Ciebie, ale u mnie naprawa przewodu kosztowała mnie 12 zł. Pojechałem do sklepu specjalizującego się hydrauliką siłową i dobrali mi złączkę, skręciłem i klima hulała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez tadziomaru1 » 2 sie 2015, 13:43

Ja robiłem z klimą wszystko, ale zaworki nie, więc...
Cały temat opisałem parę lat temu.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez gajusz » 10 lis 2015, 16:34

Pytanie mam odnośnie sprężarki.
Mają różne numeracje np. H12A0AA4RU, N13A1AB4, lub H12A0AH4QU, ale czy jest jakaś różnica w budowie (oprócz koła do paska), czy czymkolwiek innym i czy będą pasować do mojego auta. Posiadam Mazdę 626 2.0 benzyna 1999 rocznik i oryginalnie mam sprężarkę o numerze H12A0AA4RU.
Początkujący
 
Od: 20 sie 2014, 22:42
Posty: 26
Skąd: Konin
Auto: 2006 Mazda 6 GG 1.8 L8
2001 Suzuki Ignis FH 1.3 4x4
2003 VW Passat 3BG
sedan ALZ

Postprzez Gabrysia » 28 gru 2015, 12:19

Ja tez mam problem uciekł gaz okazalo sie ze chłodnica i skraplacz naprawilem i smiga a inny mechanik nabil i mowil ok trzeba zawsze pierwsze szczelnosc sprawdzic pozdrawiam
Gabrysia
 

Postprzez damn_drummer » 6 maja 2016, 00:48

Witam. Mam problem prawdopodobnie ze sprężarką. Układ szczelny, ale sprężarka się nie załącza. Wstępna diagnoza "speca" to niedochodzący prąd do spężarki. Mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie szukać i co sprawdzić? Dotarłem tylko do jednej kostki, a dalej szukaj wiatru w polu <płacze> . Silnik to 2.0 115
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2016, 23:55
Posty: 37 (3/0)
Skąd: TSK / DW
Auto: Mazda 626 GF FS '00

Postprzez tadziomaru1 » 6 maja 2016, 18:50

Długo masz to auto?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez damn_drummer » 7 maja 2016, 12:45

W moim posiadaniu jest od września zeszłego roku. Ale znam to auto od kiedy jest w Polsce czyli września 2014 roku. Poprzedni właściciel nic nie robił z klimą, bo nie była mu potrzebna.
Ostatnio edytowano 7 maja 2016, 18:01 przez damn_drummer, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2016, 23:55
Posty: 37 (3/0)
Skąd: TSK / DW
Auto: Mazda 626 GF FS '00

Postprzez tadziomaru1 » 7 maja 2016, 14:34

damn_drummer napisał(a):W moim posiadaniu jest od września tego roku.

Dziwne, bo września w tym roku jeszcze nie było...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez damn_drummer » 7 maja 2016, 18:02

Poprawione, bardzo kłuło?
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2016, 23:55
Posty: 37 (3/0)
Skąd: TSK / DW
Auto: Mazda 626 GF FS '00

Postprzez tadziomaru1 » 7 maja 2016, 20:22

Kłuło nie, może trochę kuło. Ogólnie zmierzam do tego, że auto posiadasz od września zeszłego roku a na forum zarejestrowałeś się dopiero teraz jak czegoś potrzebujesz.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez baklazan » 7 maja 2016, 20:54

Cześć chłopaki :)
Mam mały problem z moją GF. Nabiłem klimę jakieś 3 tygodnie temu i klima chłodziła około 10-12 dni ale uciekł czynnik ;/ Spece od klimy stwierdzili, że czynnik ucieka w tym miejscu w którym zaznaczyłem czerwonym kolorem na zdjęciach (sprawdzali to ultrafioletem). Dokładnie to zaznaczyłem obszar, który jest ubrudzony od tego czynnika. Niestety zająć się tym będą mogli dopiero za 2 tygodnia więc może sam coś podziałam. Chciałem Was zapytać, jak znaleźć te rurki od klimy które są zaznaczone? Nie potrafię jakoś dobrać tych zaznaczonych z tymi z różnych aukcji internetowych :/
Proszę o pomoc :)
Załączniki
13162355_878580708919257_1441764633_n.jpg
13180823_878580065585988_1818773775_n.jpg
Ostatnio edytowano 7 maja 2016, 21:00 przez baklazan, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 14 maja 2013, 18:52
Posty: 27 (0/1)
Auto: GFka, 100ps

Postprzez szkodnik_byd » 7 maja 2016, 20:59

Jest to typowe miejsce

Wszystkie tam ciekna

Najlepiej zaśpiewać bo takiej rurki używanej nie znajdziesz sprawnej

Tam była taka metalowa objemka przewodu i w tym miejscu zawsze utlenia się aluminium
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez niedzwiadek833 » 7 maja 2016, 21:16

baklazan napisał(a):Chciałem Was zapytać, jak znaleźć te rurki od klimy które są zaznaczone?

Pisałem wcześniej jak można to samemu tanim kosztem naprawić. poszukaj a wszystko znajdziesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6