Klimatyzacja 626 GF – montaż, pytania, problemy.
Pojawił się mały problem z moją klimą automatyczną. W zimę działała, teraz po naciśnięciu guzika słychać taki "pusty" szum jakby zasysanego powietrza i nic więcej, nie ma chłodnego powietrza. Wiatrak od klimy działa po naciśnięciu. Czy to kwestia braku czynnika, który był wymieniany 3 lata temu czy poważniejsza usterka, ktoś miał podobny przypadek?
- Od: 26 lip 2008, 20:56
- Posty: 72
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BN 2017r. 2.0l
Mazda 626 2000r. 2.0l
Witam , u mnie wyglada to tak : klima nabita ,na guziku pali sie zielona kontrolka, czujnik cisnienia jest sprawny , przekazniki sprawne , prad dochodzi do przekaznikow,do cewek przekaznikow tez, jedynie niema napiecia na wtyczce z tego czujnika cisnienia, bezpieczniki sprawdzone, kompresor z klimy sie zalacza po sztucznym zasterowaniu przekaznika,(wyczuwalnie chlodzi),wentylatory tez mozna sztucznie zasterowac i pracuja, Jest moze jakis schemat elektryczny na forum do GF/GW diesel "99 74kW. bo wiem ze problem tkwi w elektryce a po omacku to mozna wiecej szkod narobic niz pozytku.
- Od: 26 mar 2007, 12:24
- Posty: 40
- Skąd: unna/DE
- Auto: Rx 7 FC r.86 150 PS 140 tys.
6 GG/GY r.2007 143 PS 220 tys.
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Ja to zrobilem w ten sposob: zciaglem przekaznik razem z gumowa oslona z uchwytu, podciaglem ta oslone do gory tak ze bylo widac kable z przekaznika od dolu, dwa grubsze i trzy troche ciensze , z tym ze te dwa ciensze byly podlaczone do jednej nozki, potem podlaczylem wskaznik napiecia do masy a ten swiecacy srubokret dotklem do cienszego kabla od spodu lub do tego podwujnego,teraz niepamietam ,ale jesli na ktoryms swieci komtrolka mocniej tzn. to jest kabel doprowadzajacy napiecie do cewki , na drugim bedzie swiecic troszke slabiej ale przekaznik zrobi -KLIK- i kompresor a raczej sprzeglo od niego tez powinno sie zalaczyc, tak sprawdzilem tez przekaznik z wentylatorow, Zawsze ,to jest dla mnie logiczne, styki robocze maja grubsze kable a styki sterujace od cewek – ciensze. Probnik napiecia wyeliminuje mozliwosc zrobienia zwarcia i jest wystarczajacy zeby zasterowac cewke przekaznika.,no i zawsze mozna bezpiecznie wyczaic na ktorych stykach jest napiecie.
A zapomnialem dodac ze zaplon jest zalaczony (ON)
Podawanie napiecia bezposrednio z akumulatora nie daje zbyt wielu informacji.
Tu znalazlem troche info. o 626 :
http://mazda626.net/topic/36955-i-have- ... need-them/
A zapomnialem dodac ze zaplon jest zalaczony (ON)
Podawanie napiecia bezposrednio z akumulatora nie daje zbyt wielu informacji.
Tu znalazlem troche info. o 626 :
http://mazda626.net/topic/36955-i-have- ... need-them/
- Od: 26 mar 2007, 12:24
- Posty: 40
- Skąd: unna/DE
- Auto: Rx 7 FC r.86 150 PS 140 tys.
6 GG/GY r.2007 143 PS 220 tys.
Cześć, około miesiąca temu nabijałem klimatyzację w jednym z Wrocławskich warsztatów więc podzielę się opinią. Klima przestała wiać tydzień po zakupie mojej mazdy... – 10.2014. W warsztacie przed nabiciem powiedziano mi, że powinienem wymienić zaworki (te służące do podłączania maszyny), pierwszy jest na górze po lewej stronie a kolejny przy skraplaczu (trzeba zdjąć plastikową zaślepkę przy grillu nad chłodnicą). Wg tego mechanika najczęściej w mazdach czynnik spierdziela zaworkami. Nabicie 150zł (pusta była a weszło 600g) + 80zł 2 zaworki. Zrobiłem 100km i pojechałem sprawdzić szczelność. Nie zapoznałem się wcześniej z najczęstszymi usterkami klimy tu opisywanymi i ku mojemu zaskoczeniu połowa czynnika dała nogę. Czynnik znalazł oczywiście ujście pod metalową obejmą na aluminiowym przewodzie (w okolicach prawego reflektora). Kolejną czynnością było odessanie czynnika, usunięcie dziurawego fragmentu aluminiowego przewodu oraz wspawanie nowego fragmentu i napełnienie klimatyzacji na nowo. Do tej chwili wszystko hula. Koszty naprawy przewodu – 70zł (spawanie przez inną firmę) i 120zł ponowne nabicie (z robocizną demontażu i ponownego montażu). Razem koszty – 420zł.
Drobna rada – jeżeli nie znacie przeszłości auta sugeruję zdemontować ten przeklęty element przewodu z metalową obejmą i sprawdzić go przed nabijaniem klimatyzacji.
PS – co myślicie o tych zaworkach? Faktycznie to mankament w mazdach czy łyknąłem rybkę jak młody pelikan?
Drobna rada – jeżeli nie znacie przeszłości auta sugeruję zdemontować ten przeklęty element przewodu z metalową obejmą i sprawdzić go przed nabijaniem klimatyzacji.
PS – co myślicie o tych zaworkach? Faktycznie to mankament w mazdach czy łyknąłem rybkę jak młody pelikan?
-
ES00
Miałem GF-ke i też miałem problem z przeciekającymi zaworkami, ale mi wymienili zaworki w ramach nabicia. Kasować za wymianę tych zaworków 80 zł, które kosztują około 3zł uważam za totalne zdzierstwo. Miałem też problem z tym przewodem co u Ciebie, ale u mnie naprawa przewodu kosztowała mnie 12 zł. Pojechałem do sklepu specjalizującego się hydrauliką siłową i dobrali mi złączkę, skręciłem i klima hulała.
Ja robiłem z klimą wszystko, ale zaworki nie, więc...
Cały temat opisałem parę lat temu.
Cały temat opisałem parę lat temu.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Pytanie mam odnośnie sprężarki.
Mają różne numeracje np. H12A0AA4RU, N13A1AB4, lub H12A0AH4QU, ale czy jest jakaś różnica w budowie (oprócz koła do paska), czy czymkolwiek innym i czy będą pasować do mojego auta. Posiadam Mazdę 626 2.0 benzyna 1999 rocznik i oryginalnie mam sprężarkę o numerze H12A0AA4RU.
Mają różne numeracje np. H12A0AA4RU, N13A1AB4, lub H12A0AH4QU, ale czy jest jakaś różnica w budowie (oprócz koła do paska), czy czymkolwiek innym i czy będą pasować do mojego auta. Posiadam Mazdę 626 2.0 benzyna 1999 rocznik i oryginalnie mam sprężarkę o numerze H12A0AA4RU.
- Od: 20 sie 2014, 22:42
- Posty: 26
- Skąd: Konin
- Auto: 2006 Mazda 6 GG 1.8 L8
2001 Suzuki Ignis FH 1.3 4x4
2003 VW Passat 3BG
sedan ALZ
Ja tez mam problem uciekł gaz okazalo sie ze chłodnica i skraplacz naprawilem i smiga a inny mechanik nabil i mowil ok trzeba zawsze pierwsze szczelnosc sprawdzic pozdrawiam
-
Gabrysia
Witam. Mam problem prawdopodobnie ze sprężarką. Układ szczelny, ale sprężarka się nie załącza. Wstępna diagnoza "speca" to niedochodzący prąd do spężarki. Mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie szukać i co sprawdzić? Dotarłem tylko do jednej kostki, a dalej szukaj wiatru w polu . Silnik to 2.0 115
- Od: 5 maja 2016, 23:55
- Posty: 37 (3/0)
- Skąd: TSK / DW
- Auto: Mazda 626 GF FS '00
Długo masz to auto?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
W moim posiadaniu jest od września zeszłego roku. Ale znam to auto od kiedy jest w Polsce czyli września 2014 roku. Poprzedni właściciel nic nie robił z klimą, bo nie była mu potrzebna.
Ostatnio edytowano 7 maja 2016, 18:01 przez damn_drummer, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 maja 2016, 23:55
- Posty: 37 (3/0)
- Skąd: TSK / DW
- Auto: Mazda 626 GF FS '00
damn_drummer napisał(a):W moim posiadaniu jest od września tego roku.
Dziwne, bo września w tym roku jeszcze nie było...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Poprawione, bardzo kłuło?
- Od: 5 maja 2016, 23:55
- Posty: 37 (3/0)
- Skąd: TSK / DW
- Auto: Mazda 626 GF FS '00
Kłuło nie, może trochę kuło. Ogólnie zmierzam do tego, że auto posiadasz od września zeszłego roku a na forum zarejestrowałeś się dopiero teraz jak czegoś potrzebujesz.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Cześć chłopaki
Mam mały problem z moją GF. Nabiłem klimę jakieś 3 tygodnie temu i klima chłodziła około 10-12 dni ale uciekł czynnik ;/ Spece od klimy stwierdzili, że czynnik ucieka w tym miejscu w którym zaznaczyłem czerwonym kolorem na zdjęciach (sprawdzali to ultrafioletem). Dokładnie to zaznaczyłem obszar, który jest ubrudzony od tego czynnika. Niestety zająć się tym będą mogli dopiero za 2 tygodnia więc może sam coś podziałam. Chciałem Was zapytać, jak znaleźć te rurki od klimy które są zaznaczone? Nie potrafię jakoś dobrać tych zaznaczonych z tymi z różnych aukcji internetowych :/
Proszę o pomoc
Mam mały problem z moją GF. Nabiłem klimę jakieś 3 tygodnie temu i klima chłodziła około 10-12 dni ale uciekł czynnik ;/ Spece od klimy stwierdzili, że czynnik ucieka w tym miejscu w którym zaznaczyłem czerwonym kolorem na zdjęciach (sprawdzali to ultrafioletem). Dokładnie to zaznaczyłem obszar, który jest ubrudzony od tego czynnika. Niestety zająć się tym będą mogli dopiero za 2 tygodnia więc może sam coś podziałam. Chciałem Was zapytać, jak znaleźć te rurki od klimy które są zaznaczone? Nie potrafię jakoś dobrać tych zaznaczonych z tymi z różnych aukcji internetowych :/
Proszę o pomoc
Ostatnio edytowano 7 maja 2016, 21:00 przez baklazan, łącznie edytowano 1 raz
Jest to typowe miejsce
Wszystkie tam ciekna
Najlepiej zaśpiewać bo takiej rurki używanej nie znajdziesz sprawnej
Tam była taka metalowa objemka przewodu i w tym miejscu zawsze utlenia się aluminium
Wszystkie tam ciekna
Najlepiej zaśpiewać bo takiej rurki używanej nie znajdziesz sprawnej
Tam była taka metalowa objemka przewodu i w tym miejscu zawsze utlenia się aluminium
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
baklazan napisał(a):Chciałem Was zapytać, jak znaleźć te rurki od klimy które są zaznaczone?
Pisałem wcześniej jak można to samemu tanim kosztem naprawić. poszukaj a wszystko znajdziesz.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6