Klimatyzacja 626 GF – montaż, pytania, problemy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez umcyk » 7 paź 2012, 16:25

pioczel napisał(a):a to na pewno bez tej opaski już ją ze złości wyrzuciłem w kosmos :D ,opaska za 5 gr. a kosztów będzie ze 200 zł-aha i już były 2 nabicia ....jeszcze 1 pytanie czy jak wyjmę tą rurkę to płyn ujdzie całkowicie? czy można jeżdzić w naszych madziach bez czynnika?

skoro to robiles w jakiejs firmie to zwroc sie do nich z remaklamacja. Przeciez nieszczelnosc jest a jej nie zlokalizowali i nie usuneli. Zrob ta rurke i jedz do nich zeby Ci nabili za free.
I wymien osuszacz !!
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez Simas » 15 paź 2012, 22:16

Mam pytanie dot. klimatyzacji...
Do rzeczy mam climatronic w aucie i gdy klima jest wyłączona (wcześniej była ustawiona temp. 22stopnie C) podczas jazdy czuję jak z nawiewów wydostaje się ciepłe powietrze. Latem miałem podobnie tyle że temperatura była ustawiona na niższe temperatury i czułem chłodne powietrze. Tak powinno być? :D

Dodatkowo chciałbym zapytać czy u Was przy wyłączonej klimatyzacji ikona pokazująca kierunki nawiewu jest zawsze podświetlona (oczywiście przy włączonym zapłonie lub kontrolkach)? Ikonkę zaznaczyłem na obrazku
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 10:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Postprzez lucas83 » 16 paź 2012, 12:48

mam climatronic w aucie i gdy klima jest wyłączona (wcześniej była ustawiona temp. 22stopnie C) podczas jazdy czuję jak z nawiewów wydostaje się ciepłe powietrze. Latem miałem podobnie tyle że temperatura była ustawiona na niższe temperatury i czułem chłodne powietrze. Tak powinno być?


Tak, ponieważ obieg powietrza jest zachowany. Nie powinno to być jakieś wielkie dmuchanie, ale może być trochę odczuwalne. Żeby całkowicie to zlikwidować, to zamknij sobie kratki wylotu tym pokrętłem obok :)

Dodatkowo chciałbym zapytać czy u Was przy wyłączonej klimatyzacji ikona pokazująca kierunki nawiewu jest zawsze podświetlona (oczywiście przy włączonym zapłonie lub kontrolkach)?


Tak powinno być.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Simas » 16 paź 2012, 17:05

Dmuchanie nie jest duże (głowy nie urywa) aczkolwiek lekko odczuwalne. Dzięki za odpowiedź.

Edit: siegu
Mam kolejne pytanie :P

Jako że zbliża się zima będzie trzeba grzać auto w środku. Przy minusowych temperaturach i auto nie było uruchamiane kilka godzin nie poleca się uruchamiania od razu klimatyzacji gdyż może ulec uszkodzeniu. W związku z tym, czy w Mazdzie jest jakaś automatyczna blokada aby po kliknięciu nawiewu (wcześniej powiedzmy był uruchomiony program ac/econ) nie uruchomiła mi się klimatyzacja?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 10:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

PostTen post został usunięty przez siegu 25 paź 2012, 22:41.
Powód: Post pod postem.

Postprzez MariuszTG » 25 paź 2012, 11:00

Klimatyzacji nie można uruchomić w ogóle gdy temperatura na zewnątrz spadła poniżej bodajże -5 czy -4 stopni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez Simas » 25 paź 2012, 19:05

Nie można bo się nie powinno, czy nie można bo jest blokada i się nie da?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 10:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Postprzez rumunn95 » 25 paź 2012, 19:13

jest blokada
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez marcin73 » 18 kwi 2013, 18:09

Mi także pojawił się mały klima disorder.
Otóż wewnątrz kabiny po stronie pasażera, za schowkiem po włączeniu klimy dochodzą dziwne dźwięki. Jak włączę samą dmuchawę to słychać tylko dmuchawę natomiast jak uruchomię klimatronic (niezależnie w jakiej pozycji) to za schowkiem zaczyna szumieć. Na pierwszy rzut można by powiedzieć, że coś syczy ale po wsłuchaniu się odgłos przypomina mi jakby obracająca się tuleja wewnątrz pierścienia ocierała się o ten pierścień. Po wyłączeniu klimy odgłos nie przestaje dobiegać od razu tylko stopniowo cichnie. Otworzyłem maskę i pod maską nic anormalnego się nie dzieje. Klima chłodzi.
Znalazłem w manualu kilka obrazków montażowych i za schowkiem jest urządzenie nazywające się "blower" i "cooling unit". Czy ktoś miał już z tym problem lub problem podobny, bądź komuś coś się otarło o uszy?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2008, 12:04
Posty: 34
Skąd: Śląsk
Auto: 626,2.0, 1998, 136 KM, automat

Postprzez umcyk » 20 kwi 2013, 22:11

te dziwne dzwieki to skutek rozprezania sie gazu w parowniku, teoretycznie powinien byc slyszalny tylko na poczatku a pozniej juz nie ( no chyba ze masz ekstra sluch i slyszysz przeplywajacy czynnik).
Mam naddzieje ze sie myle, ale mozesz miec nieszczelnosc. Proponuje wyjac schowek i wsluchac sie ten dzwiek. Jesli sie okaze ze to nie to o czym mowie to maska w gore i znajdz sprezarke i wsluchuj sie w jej prace i trzymaj kciuki ze to nie jest zacierajaca sie sprezarka.
Powodzenia
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez cichy_86 » 20 kwi 2013, 22:38

ma ktoś instrukcje jak nabija się klimę od A do Z. W pracy posiadam pompę próżniową,zegary,wagę i oczywiście R134a :) sprzęt był używany do napełniania układów w lodówkach. I tym sprzętem chciałbym uzupełnić u siebie Klime :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez miro62 » 21 kwi 2013, 13:19

cichy_86 napisał(a):ma ktoś instrukcje jak nabija się klimę od A do Z.

Skoro uciekło to warto by najpierw sprawdzić szczelność czyli wpuścić kontrast i w podczerwieni zobaczyć gdzie jest nie "halo" a dopiero napełnić ;)
miro62
 

Postprzez cichy_86 » 21 kwi 2013, 18:55

jeżeli podłącze sprzęt muszę wykonać próżnie więc spr czy jest szczelne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez miro62 » 21 kwi 2013, 19:16

cichy_86 napisał(a):jeżeli podłącze sprzęt muszę wykonać próżnie więc spr czy jest szczelne :)

Skoro nie ma czynnika to na pewno jest nieszczelny ;) próżnia Ci nie pokaże gdzie a wyciek może być minimalny może po nabiciu schodzić dłuższy czas <oczy>
miro62
 

Postprzez rumunn95 » 11 maja 2013, 14:06

Skoro uciekło to warto by najpierw sprawdzić szczelność czyli wpuścić kontrast i w podczerwieni zobaczyć gdzie jest nie "halo" a dopiero napełnić


miro a nie sprawdza sie czasem pod UV?
Pozdro
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez miro62 » 11 maja 2013, 15:24

rumunn95 napisał(a):miro a nie sprawdza sie czasem pod UV?

No fakt UV ale to prawie to samo, różni się tylko promieniowaniem elektromagnetycznym o innej długości fali <faja> nie mniej wątek pozostaje ten sam – czyli należałoby sprawdzić szczelność ;)
miro62
 

Postprzez rumunn95 » 12 maja 2013, 08:50

<spoko>
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez daroo00 » 17 cze 2013, 23:20

Witam wszystkich,
w mojej Madzi przyszedł czas na regenerację klimatyzacji – nie była używana od dwóch lat z powodu nieszczelności w układzie – mianowicie "wywaliło" oring obok chłodnicy i czynnik się ulotnił.
Chciałbym zapytać czy ktoś może posiada jakiś schemat gdzie mógłbym znaleźć rozmiary wszystkich oringów klimatyzacji w tym autku?
Druga sprawa dotyczy zaworu rozprężnego – gdzie dokładnie się on znajduje? Rozebrałem rurki wchodzące do chłodniczki klimatyzacji i w rurkach nic nie było – w fordzie zawór ten znajduje się w jednej z rurek, także myślałem, że tutaj jest tak samo a niestety nie mogę go odnaleźć :(
Czy to jest coś takiego:
http://tiny.pl/hsd35 ?

Chciałbym jeszcze zapytać czy ktoś z was miał do czynienia z oringami do klimatyzacji oferowanymi na pewnym wszystkim dobrze znanym portalu sprzedażowym
chodzi mi o taki konkretnie zestaw:
http://geko.iai-shop.com/data/gfx/pi...3/0/4803_1.jpg
w cenie 25 zł.
Czy warto coś takiego kupić i montować, czy te oringi nadają się do klimatyzacji czy to tylko pic na wodę???

Czy lepie kupić np w intercars zestawy po 20 szt w paczce
HELLA O-ring nr 10 (kpl. 20szt.) w cenie około 20 zł z komplet???
daroo00
 

Postprzez darkaman » 6 lip 2013, 12:34

Witam,
Mam pytanie o regenerację sprężarki klimatyzacji. Jakie są wasze doświadczenia w tym temacie? Czy można dostać coś w rodzaju zestawu naprawczego (uszczelki, oringi) do sprężarki?
Rozszczelniła ni się sprężarka i zastanawiam się co robić, czy szukać używki z gwarancją rozruchową czy może zainwestować w uszczelnienie.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 17:44
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Opole Lubelskie
Auto: Mazda 626 2.0 GF FS 98r. 115KM +LPG

Postprzez umcyk » 15 sie 2013, 22:55

daroo00 napisał(a):Witam wszystkich,
w mojej Madzi przyszedł czas na regenerację klimatyzacji – nie była używana od dwóch lat z powodu nieszczelności w układzie – mianowicie "wywaliło" oring obok chłodnicy i czynnik się ulotnił.
Chciałbym zapytać czy ktoś może posiada jakiś schemat gdzie mógłbym znaleźć rozmiary wszystkich oringów klimatyzacji w tym autku?
Druga sprawa dotyczy zaworu rozprężnego – gdzie dokładnie się on znajduje? Rozebrałem rurki wchodzące do chłodniczki klimatyzacji i w rurkach nic nie było – w fordzie zawór ten znajduje się w jednej z rurek, także myślałem, że tutaj jest tak samo a niestety nie mogę go odnaleźć :(
Czy to jest coś takiego:
http://tiny.pl/hsd35 ?

co do oringu to zdejmujesz stary i idziesz z nim do sklepu, dobierasz rozmiar "grubszy" o jeden rozmiar i bedzie git, a zawor masz przed parownikiem.

cichy_86 napisał(a):jeżeli podłącze sprzęt muszę wykonać próżnie więc spr czy jest szczelne :)

jak zrobisz proznie to nie znajdziesz nieszczelnosci, a po co nabijac uklad czynnikiem z UV ( no chyba ze masz r-134 za free :) )
Jak chcesz znalesc nieszczelnosc to wymien osusacz i nabij uklad azotem i nieszczelnosc sama wyjdzie (bedzie syczec, gwizdac, wyc itp ), potem wymiana uszkodzonoego elementu i nabicie klimy, na koniec sprawdzenie i tylko sie cieszyc sie chlodem
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6