Strona 1 z 2

Brak podświetlenia prędkościomierza (626 GF 2002)

PostNapisane: 14 maja 2010, 09:10
przez wloczynet
Witam

Padło mi podświetlenie prędkościomierza. Zanim zabiorę się za demontaż deski chciałbym wiedzieć jakie lampki/diody kupić aby dwa razy nie rozbierać i składać. No i ewentualnie jakie pułapki czyhają na amatora co się za to zabiera :D

Dziwnie też zachowują się światełka na auto-klimie w/przy przyciskach – czasami są a czasami ich nie ma. :|

W wyszukiwarce niestety nie znalazłem odpowiedzi, a wydawało mi się, że rok temu jeszcze coś takiego widziałem? <nauka>

Z góry dziękuję.

pozdrawiam
wloczynet@gmail.com

Re: Problemy z podświetleniem (626 GF 2002)

PostNapisane: 14 maja 2010, 12:05
przez Wrobcio
Żarówki, jakie będziesz potrzebował do tarczy, to 2x W5W i 2x W1.2W (T5). Ze starych przełożysz kapturki. Lepiej wymienić wszystkie żarówki, bo jedna robota, stare mogą już ciemniej świecić. Do samego prędkościomierza wchodzą te dwie większe.
Montaż raczej prosty, odkręcasz te dwie śruby nad kierownicą, podważasz całą ramkę na dole i wyciągasz z zatrzasków (jeden z każdej strony). Potem 3 śruby i masz licznik w reku. :D


Przy klimatroniku może są źle druciki zagięte i raz nie styka, raz styka? Wchodzą żarówki z wąsami 3mm, również przezroczyste, bo kapturki są w środku.

Re: Problemy z podświetleniem (626 GF 2002)

PostNapisane: 14 maja 2010, 13:56
przez wloczynet
Dzięki

Lecę na zakupy. A jak dokładnie nazywają się te żarówki do klimatronica?

Re: Problemy z podświetleniem (626 GF 2002)

PostNapisane: 14 maja 2010, 15:01
przez Wrobcio
Coś mi się pomyliło, to mają być żarówki z wąsami 3mm na 12V, moc mają pewnie mniejszą :) Potrzebne są 3 sztuki. W elektronicznym będą wiedzieli o co chodzi.
Warto wcześniej sprawdzić, bo u mnie albo ktoś już je wymieniał, albo fabrycznie takie są, że w dwóch bańka przy podstawie ma 3mm przez co ładnie wchodzi w plastik, ale czubek jest szerszy i potem kapturek jest zbyt luźny po wymianie na zwykłe, więc musiałem dać już pomalowane. Takich, jakie były nie mogłem znaleźć.
Cena pewnie 2 zł za komplet. Pomalowane świecą trochę słabiej i jak nie trzeba, lepiej dać białe z kapturkiem.

Re: Problemy z podświetleniem (626 GF 2002)

PostNapisane: 14 maja 2010, 16:06
przez wloczynet
Hej

Wymieniłem w całej konsoli. Nie ma tam żadnych kapturków, ale po wymianie świeci jak trzeba (ciut jaśniej). Wchodzi tam sporo tych mniejszych, ale to co trzeba wymieniłem. Dzięki.

Klimatronic zostawiam sobie na po weekendzie.

Jeszcze raz dzięki!

Re: Problemy z podświetleniem (626 GF 2002)

PostNapisane: 14 maja 2010, 16:19
przez Wrobcio
Fabrycznie kapturki powinny być, ale tarcze są od wewnątrz pomalowane, więc nie szkodzi, bo na zielono i tak będzie świecić. Kontrolki to również w1.2w, jedynie kierunkowskazy chyba inny typ.

Pozdrawiam

Re: Problemy z podświetleniem (626 GF 2002)

PostNapisane: 15 maja 2010, 07:16
przez VeryCoolMan
Panowie te żaróweczki 3mm z wąsami kupujcie nie na 12v tylko 14v! w instalacji jest więcej gdy alternator ładuje, ja sobie tak wymieniłem w starej 626 na 12v i długo to nie poświeciło, właśnie przymierzam się w GF-ce do wymiany żarówek w panelu nawiewów "analogowy panel" może wiecie jak sie do nie go dostać a dokładniej do tych zaróweczek i jak tą ramke ściągnąć z przodu konsoli żeby nie połamać? tyle że moje auto do GF przed liftem :)

Re: Problemy z podświetleniem (626 GF 2002)

PostNapisane: 15 maja 2010, 08:39
przez thy
Szefu 626 napisał(a):Panowie te żaróweczki 3mm z wąsami kupujcie nie na 12v tylko 14v! w instalacji jest więcej gdy alternator ładuje, ja sobie tak wymieniłem w starej 626 na 12v i długo to nie poświeciło, właśnie przymierzam się w GF-ce do wymiany żarówek w panelu nawiewów "analogowy panel" może wiecie jak sie do nie go dostać a dokładniej do tych zaróweczek i jak tą ramke ściągnąć z przodu konsoli żeby nie połamać? tyle że moje auto do GF przed liftem :)

Zacznij od popielniczki (i śruby pod nią), reszta z delikatną pomocą i wyczuciem – wyjdzie sama..

Re: Problemy z podświetleniem (626 GF 2002)

PostNapisane: 15 maja 2010, 20:35
przez Krzychu_W
Szefu 626 napisał(a):"analogowy panel" może wiecie jak sie do nie go dostać a dokładniej do tych zaróweczek i jak tą ramke ściągnąć z przodu konsoli żeby nie połamać? tyle że moje auto do GF przed liftem :)


Najpierw wyjmujesz popielniczkę – za nią masz jeden wkręt na krzyżaczka. Potem czas wyjąć ramkę. No i tutaj rad odnośnie wyjęcia jej raczej nikt Ci nie da. Po prostu musisz z wyczuciem, ale dość stanowczo pociągnąć do siebie. Jest zamocowana chyba na 6 zatrzaskach, o ile mnie pamięć nie myli. Odpinasz żaróweczkę od podświetlenia popielniczki.
Jeśli bezpośrednio nad panelem nawiewów masz radio, to musisz je zdemontować. Trzeba odkręcić łapy trzymające radio. Teraz łatwo wyjdzie Ci półeczka z zegarem – odpinasz kostkę i panel na bok. Radio przesuwasz max do góry. Masz dostęp panelu nawiewu od góry. Są tam dwie żaróweczki – jedna jest bezpośrednio pod przyciskiem od wł/wył AC a druga bezpośrednio pod przyciskiem wł/wył ogrzewanie tylnej szyby. Żeby dobrać się do żaróweczek musisz wyciągnąć oba przyciski. Trzeba je wypchnąć z panelu – w stronę tyłu samochodu. Wychodzą dość opornie – trzeba nimi majtać lewo-prawo aż wyjdą. Trzeba wypiąć kostki od tych przełączników. I potem widzisz już bezpośrednio mocowanie żaróweczek. Wyciągasz je po prostu – nie są wkręcane tylko na wcisk. Masz tam żaróweczki bezcokołowe – identyczne jak w podświetleniu popielniczki. Ja płaciłem 60gr za taką żaróweczkę firmy Narva.
Składasz w odwrotnej kolejności.

Wcześniej gdzieś na forum wyczytałem, że trzeba zdemontować cały panel nawiewu żeby wymienić żaróweczki. Na szczęście nie jest to prawda.

Jak byś miał jakieś problemy to pisz.

Powodzenia.

Re: Problemy z podświetleniem (626 GF 2002)

PostNapisane: 16 maja 2010, 10:59
przez VeryCoolMan
Krzychu_W <piwo>

Re: Problemy z podświetleniem (626 GF 2002)

PostNapisane: 26 maja 2010, 22:55
przez Sebaloz
Wrobcio napisał(a):Coś mi się pomyliło, to mają być żarówki z wąsami 3mm na 14V, moc mają pewnie mniejszą :) Potrzebne są 3 sztuki. W elektronicznym będą wiedzieli o co chodzi.

Skoro będą wiedzieli o co chodzi po usłyszeniu żarówki z wąsami 3mm na 14v to lecę do elektronicznego. W mojej gf-ce cima przy przyciskach climatronica.

Coś z tego gatunku:?
http://www.allegro.pl/listing.php/searc ... =1&order=d

Re: Problemy z podświetleniem (626 GF 2002)

PostNapisane: 26 maja 2010, 23:51
przez Wrobcio
Takie http://sklep.avt.pl/p/pl/47661/zarowka+ ... biala.html lub zielone (wybór należy do Ciebie)
Nie wiem, czy będą mieli na 14V, u mnie od miesiąca siedzą na 12V i póki co jest dobrze.

Re: Problemy z podświetleniem (626 GF 2002)

PostNapisane: 8 cze 2010, 00:44
przez Tasiek
Serdecznie dziękuję. Z samego rana będę próbował.

Re: Problemy z podświetleniem (626 GF 2002)

PostNapisane: 4 maja 2011, 02:27
przez gooder
A co się stanie gdy za podswietlenie zegarów wstawi się np. czerwone diody lub niebieskie zamiast zielonych , czy bedzie świeciło na inny kolor czy biorąc pod uwagę filtry w zegarach będzie pomieszanie zielonego koloru z czerwonym np. brazowy tudzież bordowy ?

Re: Problemy z podświetleniem (626 GF 2002)

PostNapisane: 4 maja 2011, 07:57
przez pioczel
gooder napisał(a):A co się stanie gdy za podswietlenie zegarów wstawi się np. czerwone diody lub niebieskie zamiast zielonych , czy bedzie świeciło na inny kolor czy biorąc pod uwagę filtry w zegarach będzie pomieszanie zielonego koloru z czerwonym np. brazowy tudzież bordowy ?

daj se spokoj ja wstawiałem czerwone diody i słabsze i smd ,kicha ledwo co widać..kupiłem caloszklane niebieskie i zmieniło z zielonego na zielony inny odcień ..trzeba wywalać tarcze ,zmienić lub oczyścić z filtra...wywaliłem na różne diody i żarówki 40 zł i guzik to dało ...lepiej było się upić :D

Re: Problemy z podświetleniem (626 GF 2002)

PostNapisane: 4 maja 2011, 16:53
przez gooder
czyli zmiana koloru podświetlenia nie wchodzi w gre , fajna opcją są Tarcze INDIGLO firmy NoMan ale do ropniaka nie mają obrotomierza przewidzianego :/ pozatym koszt około 200+ zł

Re: Problemy z podświetleniem (626 GF 2002)

PostNapisane: 4 maja 2011, 19:20
przez Mako
Ze zmiana koloru podswietlenia jest mega duzo roboty a efekt i tak moze Ciebie nie usatysfakcjonowac. Przerabialem temat i jak narazie stanalem w polowie drogi z braku czasu niestety

Re: Problemy z podświetleniem (626 GF 2002)

PostNapisane: 4 maja 2011, 20:33
przez Radex
widziałem u Alka w GW przedlift, wstawił niebieskie diodki. wygląda beznadziejnie bo tam jakiś zielony filtr chyba na zegarach jest i tarcze świecą się w efekcie na ciemny zielono-niebiesko <oczy> <nie powiem>

Re: Problemy z podświetleniem (626 GF 2002)

PostNapisane: 4 maja 2011, 21:48
przez Mako
Dokladnie, podstawa zabawy w zmiane koloru podswietlenia jest zeszlifowanie zielonego filtra ze spodniej czesci tarczy. Najprostszym sposobem jest zamowienie u Momana czystych tarcz bez nadruku w kolorze bialym a na spodnia czesc ori tarcz przykleic przezroczysta folie w wybranym przez siebie kolorze. Bedzie estetycznie i przede wszystkim rownomiernie podswietlone.

Re: Problemy z podświetleniem (626 GF 2002)

PostNapisane: 10 maja 2011, 00:55
przez Savalas
Witam!Od miesiaca jestem posiadaczem pierwszego w moim zyciu japonczyka.Czy moglby mi ktos podrzucic linka do zdjecia deski rozdzielczej z opisem kontrolek???