Brak podświetlenia prędkościomierza (626 GF 2002)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez wloczynet » 14 maja 2010, 09:10

Witam

Padło mi podświetlenie prędkościomierza. Zanim zabiorę się za demontaż deski chciałbym wiedzieć jakie lampki/diody kupić aby dwa razy nie rozbierać i składać. No i ewentualnie jakie pułapki czyhają na amatora co się za to zabiera :D

Dziwnie też zachowują się światełka na auto-klimie w/przy przyciskach – czasami są a czasami ich nie ma. :|

W wyszukiwarce niestety nie znalazłem odpowiedzi, a wydawało mi się, że rok temu jeszcze coś takiego widziałem? <nauka>

Z góry dziękuję.

pozdrawiam
wloczynet@gmail.com
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2006, 22:44
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-9 Grand Touring (2010)
wcześniej: 626 GF

Postprzez Wrobcio » 14 maja 2010, 12:05

Żarówki, jakie będziesz potrzebował do tarczy, to 2x W5W i 2x W1.2W (T5). Ze starych przełożysz kapturki. Lepiej wymienić wszystkie żarówki, bo jedna robota, stare mogą już ciemniej świecić. Do samego prędkościomierza wchodzą te dwie większe.
Montaż raczej prosty, odkręcasz te dwie śruby nad kierownicą, podważasz całą ramkę na dole i wyciągasz z zatrzasków (jeden z każdej strony). Potem 3 śruby i masz licznik w reku. :D


Przy klimatroniku może są źle druciki zagięte i raz nie styka, raz styka? Wchodzą żarówki z wąsami 3mm, również przezroczyste, bo kapturki są w środku.
Ostatnio edytowano 14 maja 2010, 15:02 przez Wrobcio, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez wloczynet » 14 maja 2010, 13:56

Dzięki

Lecę na zakupy. A jak dokładnie nazywają się te żarówki do klimatronica?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2006, 22:44
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-9 Grand Touring (2010)
wcześniej: 626 GF

Postprzez Wrobcio » 14 maja 2010, 15:01

Coś mi się pomyliło, to mają być żarówki z wąsami 3mm na 12V, moc mają pewnie mniejszą :) Potrzebne są 3 sztuki. W elektronicznym będą wiedzieli o co chodzi.
Warto wcześniej sprawdzić, bo u mnie albo ktoś już je wymieniał, albo fabrycznie takie są, że w dwóch bańka przy podstawie ma 3mm przez co ładnie wchodzi w plastik, ale czubek jest szerszy i potem kapturek jest zbyt luźny po wymianie na zwykłe, więc musiałem dać już pomalowane. Takich, jakie były nie mogłem znaleźć.
Cena pewnie 2 zł za komplet. Pomalowane świecą trochę słabiej i jak nie trzeba, lepiej dać białe z kapturkiem.
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez wloczynet » 14 maja 2010, 16:06

Hej

Wymieniłem w całej konsoli. Nie ma tam żadnych kapturków, ale po wymianie świeci jak trzeba (ciut jaśniej). Wchodzi tam sporo tych mniejszych, ale to co trzeba wymieniłem. Dzięki.

Klimatronic zostawiam sobie na po weekendzie.

Jeszcze raz dzięki!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2006, 22:44
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-9 Grand Touring (2010)
wcześniej: 626 GF

Postprzez Wrobcio » 14 maja 2010, 16:19

Fabrycznie kapturki powinny być, ale tarcze są od wewnątrz pomalowane, więc nie szkodzi, bo na zielono i tak będzie świecić. Kontrolki to również w1.2w, jedynie kierunkowskazy chyba inny typ.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez VeryCoolMan » 15 maja 2010, 07:16

Panowie te żaróweczki 3mm z wąsami kupujcie nie na 12v tylko 14v! w instalacji jest więcej gdy alternator ładuje, ja sobie tak wymieniłem w starej 626 na 12v i długo to nie poświeciło, właśnie przymierzam się w GF-ce do wymiany żarówek w panelu nawiewów "analogowy panel" może wiecie jak sie do nie go dostać a dokładniej do tych zaróweczek i jak tą ramke ściągnąć z przodu konsoli żeby nie połamać? tyle że moje auto do GF przed liftem :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez thy » 15 maja 2010, 08:39

Szefu 626 napisał(a):Panowie te żaróweczki 3mm z wąsami kupujcie nie na 12v tylko 14v! w instalacji jest więcej gdy alternator ładuje, ja sobie tak wymieniłem w starej 626 na 12v i długo to nie poświeciło, właśnie przymierzam się w GF-ce do wymiany żarówek w panelu nawiewów "analogowy panel" może wiecie jak sie do nie go dostać a dokładniej do tych zaróweczek i jak tą ramke ściągnąć z przodu konsoli żeby nie połamać? tyle że moje auto do GF przed liftem :)

Zacznij od popielniczki (i śruby pod nią), reszta z delikatną pomocą i wyczuciem – wyjdzie sama..
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez Krzychu_W » 15 maja 2010, 20:35

Szefu 626 napisał(a):"analogowy panel" może wiecie jak sie do nie go dostać a dokładniej do tych zaróweczek i jak tą ramke ściągnąć z przodu konsoli żeby nie połamać? tyle że moje auto do GF przed liftem :)


Najpierw wyjmujesz popielniczkę – za nią masz jeden wkręt na krzyżaczka. Potem czas wyjąć ramkę. No i tutaj rad odnośnie wyjęcia jej raczej nikt Ci nie da. Po prostu musisz z wyczuciem, ale dość stanowczo pociągnąć do siebie. Jest zamocowana chyba na 6 zatrzaskach, o ile mnie pamięć nie myli. Odpinasz żaróweczkę od podświetlenia popielniczki.
Jeśli bezpośrednio nad panelem nawiewów masz radio, to musisz je zdemontować. Trzeba odkręcić łapy trzymające radio. Teraz łatwo wyjdzie Ci półeczka z zegarem – odpinasz kostkę i panel na bok. Radio przesuwasz max do góry. Masz dostęp panelu nawiewu od góry. Są tam dwie żaróweczki – jedna jest bezpośrednio pod przyciskiem od wł/wył AC a druga bezpośrednio pod przyciskiem wł/wył ogrzewanie tylnej szyby. Żeby dobrać się do żaróweczek musisz wyciągnąć oba przyciski. Trzeba je wypchnąć z panelu – w stronę tyłu samochodu. Wychodzą dość opornie – trzeba nimi majtać lewo-prawo aż wyjdą. Trzeba wypiąć kostki od tych przełączników. I potem widzisz już bezpośrednio mocowanie żaróweczek. Wyciągasz je po prostu – nie są wkręcane tylko na wcisk. Masz tam żaróweczki bezcokołowe – identyczne jak w podświetleniu popielniczki. Ja płaciłem 60gr za taką żaróweczkę firmy Narva.
Składasz w odwrotnej kolejności.

Wcześniej gdzieś na forum wyczytałem, że trzeba zdemontować cały panel nawiewu żeby wymienić żaróweczki. Na szczęście nie jest to prawda.

Jak byś miał jakieś problemy to pisz.

Powodzenia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 15:10
Posty: 36
Skąd: Legionowo k/Warszawy
Auto: Mazda 626 GF '99 Comfort

Postprzez VeryCoolMan » 16 maja 2010, 10:59

Krzychu_W <piwo>
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Sebaloz » 26 maja 2010, 22:55

Wrobcio napisał(a):Coś mi się pomyliło, to mają być żarówki z wąsami 3mm na 14V, moc mają pewnie mniejszą :) Potrzebne są 3 sztuki. W elektronicznym będą wiedzieli o co chodzi.

Skoro będą wiedzieli o co chodzi po usłyszeniu żarówki z wąsami 3mm na 14v to lecę do elektronicznego. W mojej gf-ce cima przy przyciskach climatronica.

Coś z tego gatunku:?
http://www.allegro.pl/listing.php/searc ... =1&order=d
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 23:08
Posty: 74
Skąd: Tychy/Ornontowice
Auto: 626GW DiTD '00 101KM

Postprzez Wrobcio » 26 maja 2010, 23:51

Takie http://sklep.avt.pl/p/pl/47661/zarowka+ ... biala.html lub zielone (wybór należy do Ciebie)
Nie wiem, czy będą mieli na 14V, u mnie od miesiąca siedzą na 12V i póki co jest dobrze.
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez Tasiek » 8 cze 2010, 00:44

Serdecznie dziękuję. Z samego rana będę próbował.
Tasiek
 

Postprzez gooder » 4 maja 2011, 02:27

A co się stanie gdy za podswietlenie zegarów wstawi się np. czerwone diody lub niebieskie zamiast zielonych , czy bedzie świeciło na inny kolor czy biorąc pod uwagę filtry w zegarach będzie pomieszanie zielonego koloru z czerwonym np. brazowy tudzież bordowy ?
Obrazek
"Nie jeździmy tak dobrze jak nam się wydaje, ani tak źle jak to oceniają inni"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2009, 00:16
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 sedan GF 2001 2,0 DiTD

Postprzez pioczel » 4 maja 2011, 07:57

gooder napisał(a):A co się stanie gdy za podswietlenie zegarów wstawi się np. czerwone diody lub niebieskie zamiast zielonych , czy bedzie świeciło na inny kolor czy biorąc pod uwagę filtry w zegarach będzie pomieszanie zielonego koloru z czerwonym np. brazowy tudzież bordowy ?

daj se spokoj ja wstawiałem czerwone diody i słabsze i smd ,kicha ledwo co widać..kupiłem caloszklane niebieskie i zmieniło z zielonego na zielony inny odcień ..trzeba wywalać tarcze ,zmienić lub oczyścić z filtra...wywaliłem na różne diody i żarówki 40 zł i guzik to dało ...lepiej było się upić :D
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez gooder » 4 maja 2011, 16:53

czyli zmiana koloru podświetlenia nie wchodzi w gre , fajna opcją są Tarcze INDIGLO firmy NoMan ale do ropniaka nie mają obrotomierza przewidzianego :/ pozatym koszt około 200+ zł
Obrazek
"Nie jeździmy tak dobrze jak nam się wydaje, ani tak źle jak to oceniają inni"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2009, 00:16
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 sedan GF 2001 2,0 DiTD

Postprzez Mako » 4 maja 2011, 19:20

Ze zmiana koloru podswietlenia jest mega duzo roboty a efekt i tak moze Ciebie nie usatysfakcjonowac. Przerabialem temat i jak narazie stanalem w polowie drogi z braku czasu niestety
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Radex » 4 maja 2011, 20:33

widziałem u Alka w GW przedlift, wstawił niebieskie diodki. wygląda beznadziejnie bo tam jakiś zielony filtr chyba na zegarach jest i tarcze świecą się w efekcie na ciemny zielono-niebiesko <oczy> <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Mako » 4 maja 2011, 21:48

Dokladnie, podstawa zabawy w zmiane koloru podswietlenia jest zeszlifowanie zielonego filtra ze spodniej czesci tarczy. Najprostszym sposobem jest zamowienie u Momana czystych tarcz bez nadruku w kolorze bialym a na spodnia czesc ori tarcz przykleic przezroczysta folie w wybranym przez siebie kolorze. Bedzie estetycznie i przede wszystkim rownomiernie podswietlone.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Savalas » 10 maja 2011, 00:55

Witam!Od miesiaca jestem posiadaczem pierwszego w moim zyciu japonczyka.Czy moglby mi ktos podrzucic linka do zdjecia deski rozdzielczej z opisem kontrolek???
Savalas
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6