Strona 1 z 2
		
			
				Problem z kontrolką od płynu do spryskiwaczy
				
Napisane: 
18 sty 2010, 20:02przez arek1983
				Witam, posiadam Mazdę 626 1.8 16V z 1998 r. mam mały problem z elektryką i proszę o poradę. Mianowicie jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka od płynu do spryskiwaczy. W tym samym momencie zniknęło podświetlenie niektórych przycisków min. przycisków sterowania szybami, regulacji sposobu nawiewu, podświetlenie schowka i popielniczki. Pomimo uzupełnienia płynu problem tkwi nadal. Czy mogę prosić o podpowiedź jak zlikwidować tę awarię ? Podejrzewam jakieś zwarcie i pewnie bez podłączenia pod komputer się nie obejdzie, ale może mylę się. Z góry dzięki za odpowiedź.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
18 sty 2010, 20:54przez Borys
				Zwarcie? Możliwe. Podłączenie pod kompa nic nie wykaże. Można powoli pomyśleć co i jak, ale najpierw odpowiedz mi na pytania:
Czemu temat jest w dziale 323 a dotyczy 626?
Dlaczego jest nazwany niezgodnie z regulaminem? 

 Prosze o poprawę.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 sty 2010, 11:48przez arek1983
				Dzięki za wskazówki ale nie bardzo wiem jak to usunąć lub zmienić. Jestem tu nowicjuszem :–/
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 sty 2010, 11:52przez Mako
				nie ten dzial-> przenosze do 626
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 sty 2010, 11:54przez arek1983
				Ok
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 sty 2010, 12:06przez Veetec
				Hmmm, to w GF jest kontrolka poziomu płynu spryskiwaczy?
Kiedys o to pytalem i dostalem info, że nie ma ...
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=#240359 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 sty 2010, 12:10przez arek1983
				No ja mam u siebie, jest po prawej stronie, pod czujnikiem ABS.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 sty 2010, 12:32przez Mako
				Veetec bo masz inny zestaw zegarow w swojej GF, Twoje sa w wersji po liftowej a Arka przed liftowej.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 sty 2010, 12:33przez masakrator
				To ciekawe, ja u siebie tez takowa posiadam. Na podstawie wątku podlinkowanego powyżej domyślam się że kontrolka zniknęła wraz z liftem GF.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 sty 2010, 12:38przez Veetec
				Czyli lifting pozbawil wskaźnika ... ?
Słabo ... 

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 sty 2010, 12:46przez Mako
				Veetec napisał(a):Czyli lifting pozbawil wskaźnika ... ?
Słabo ... 
bez przesady, i tak wiekszosc przed liftowych GF nie mialo czujnika wiec kontrolka tak czy tak sie nie zapalala  

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 sty 2010, 13:08przez DymeK
				moze snirgu tam masz troche i zwarcie zrobiło
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 sty 2010, 13:11przez MarTnes
				Bieda, bieda z tym brakiem kontrolki płynu. Moja stara 323F BG miała...
W 626 brak płynu zaskoczył mnie już 3 razy, a do najbliższej stacji było ostatnio 20km. A widzę, że lubi sobie siorbnąć tego płynu jak zaczynam szybę polewać  

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 sty 2010, 14:26przez Mako
				MarTnes napisał(a):A widzę, że lubi sobie siorbnąć tego płynu jak zaczynam szybę polewać 
to proponuje zalozyc dysze od Citroena  

  mniej pomazana szyba od wycieraczki a zuzywasz mniej plynu na doczyszczenie
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 sty 2010, 14:53przez iten83
				Koledzy a próbowaliście zakładać spryskiwacze iakie sa zakładane w sprinterach, czyli spryskiwacze na wycieraczkach?
W sprinterze bardzo dobrze sie to sprawdza.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 sty 2010, 15:39przez Mako
				iten83 napisał(a):W sprinterze bardzo dobrze sie to sprawdza.
W Sprinterach pewnie wycieraczki sa tak ustawione zeby wlaczaly sie zaraz po uruchomieniu spryskiwacza. W Mazdach jest tak ze najpierw plyn leci na szybe i chwile pozniej wlaczaja sie wycieraczki zeby nie wycierac suchaj szyby piorem. Takie cos ma np miejsce w Oplu Combo po wcisnieciu spryskiwacza najpierw uruchamia sie wycieraczka pozniej leci plyn, straszne rozwiazanie, brod na szybie rozmazany a pozniej dodatkowo sie muzga jak dostanie plyn na roztary po szybie syf.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 sty 2010, 15:49przez masakrator
				Mako napisał(a):to proponuje zalozyc dysze od Citroena  

  mniej pomazana szyba od wycieraczki a zuzywasz mniej plynu na doczyszczenie
 
Da się jakoś dopracować sensownie te dysze Cytrynowskie do Mazdy? Widziałem te dysze w akcji, bardzo skuteczne.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
20 sty 2010, 10:52przez Veetec
				Mialem dysze od Cytryny w Hondzie Civic (6 gen).
Pasowały bez przerobek a efekt był super.
Temat dopasowania tych dysz do Mazdy juz wałkowałem tu na forum (calkiem niedawno) i z tego co wyczytalem nie da sie tego zrobic bez przerobek.
W Hondzie mialem zbiornik na plyn o poj. 4 lub 4,5 L a w GF jest chyba cos ok. 2,5L 

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
20 sty 2010, 11:00przez masakrator
				Veetec napisał(a):Hondzie mialem zbiornik na plyn o poj. 4 lub 4,5 L a w GF jest chyba cos ok. 2,5L 

 
To chyba znów po lifcie popsuli, u mnie wchodzi prawie cały baniak 5l, na dnie tylko z 2cm zostaje.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
26 sty 2010, 21:32przez Mieczyslaw
				kontrolka przed liftem jest. mi jak sie zapalila pierwszy raz to nie mialem pojecia co to jest i czy dojade do domu 

 i wchodzi 5 literkow jak nic. tej zimy juz dwa razy banka mi pekla. co do tych czarow z oswietleniem to moze jakis bezpiecznik? zwarcie lwasnie? trzeba poszukac. ja na elektryce sie niestety nie znam