Strona 1 z 1

Tylna klapa ciężko się zamyka

PostNapisane: 23 gru 2009, 12:03
przez raven211
Witam.
Mam 6 z 2006 5 drzwi, 121 kucyków 2.0 moje pytanko jest co zrobic z [jaki?] klapą bo zanim prawidłowo się zamknie to muszę trzasnąć nią 2- 3 razy czy to normalne (ten typ tak po prostu ma ) czy cos mozna przesmarować zeby było lepiej. Ja próbowałem troszkę prysnąć WD do zamka tylniej kalpy ale jakiejs rewelacji nie ma, jest odrobiną lepiej.Jak się z tym uporac

PostNapisane: 23 gru 2009, 12:08
przez Grzyby
Auto bite?
Trzeba się pobawić regulacją (na śrubach). Smarowanie niewiele pomoże (jeśli w ogóle).

P.S. WD40 nie jest smarem. Używając go najprawdopodobniej skutecznie pozbyłeś się smaru jaki był w zamku.

PostNapisane: 23 gru 2009, 12:31
przez raven211
raczej nie bite, ale nie kupione z salonu takze pewności nie ma

PostNapisane: 23 gru 2009, 12:57
przez Globy
Nie wiem, jak to jest w 6 w wersji liftback, ale po demontażu okolicznej tapicerki możesz poluzować śruby zamka i wtedy zamknąć klapę – wszystko się samo ustawi, a Ty tylko dokręcisz. Gdyby nie wypaliło, to warto samemu pokombinować, żeby zamek ładnie chwytał i przestawiać go na boki i góra-dół aż do zadowalającego efektu <usmiech> Pewnie tapicerka jest na klipsach.

PS. Popraw proszę temat na zgodny z FAQ forum. Nie zapomnij o dopisaniu modelu, rocznika i typu karoserii (co w tym przypadku jest istotną informacją), by inni Forumowicze mogli łatwiej zidentyfikować Twój problem <usmiech>

PostNapisane: 30 gru 2009, 01:48
przez krzych
Grzyby napisał(a):P.S. WD40 nie jest smarem. Używając go najprawdopodobniej skutecznie pozbyłeś się smaru jaki był w zamku.

Pierwsza opisana cecha na "puszce" WD40 jest wytluszczone smaruje. Sam zerkniesz czy wkleic fote? :P

PS. Sam z bardzo pozytywnym skutkiem udroznilem w Polo zamek klapy na kilka lat bez zadnych problemow dodatkowych, a przy okazji dzieki penetrujacym wlasciwosciom pozbylem sie syfu ze srodka ktory do zamkow tylnej klapy bardzo lubi sie dostawac.

PostNapisane: 30 gru 2009, 09:33
przez MasterB
krzych powodzenia w używaniu WD40 do smarowania... Ale może nie polecaj go w tym celu innym, nieświadomym użytkownikom.
WD40 do usunięcia syfu i wilgoci, później olej/smar do smarowania.

PostNapisane: 30 gru 2009, 12:33
przez kobyll
Odnośnie smarowania polecam :
1. oczyścić np WD40 albo tylko szmatką...
2. LIQUI MOLY SILICON SPRAY 3310

Zamek możesz ustawić sobie na zatrzasku dolnym (tym bolcu nad zderzakiem), jest chyba przykręcony na dwie śruby TORX, spróbuj podłożyć podkładki pod to, albo przesuwać raz w jedna stronę, raz w druga...

PostNapisane: 31 gru 2009, 00:21
przez krzych
MasterB napisał(a):Ale może nie polecaj go w tym celu innym, nieświadomym użytkownikom.

Nikomu go nie polecam. Zaznaczam tylko, ze owszem, na opakowaniu jest wyrazne wskazanie smarne (a moim zdaniem, zadanie powinno byc kojarzone z oliwieniem, jako bardziej plynna forma niwelowania tarcia). I tak jak mowie, w tym akurat przypadku dziala bardzo dobrze. Smarowac piast w kolach bym raczej tym nie smarowal jesli Ci o to chodzi :P

PostNapisane: 31 gru 2009, 16:56
przez Myjk
raven211, proszę o zapoznanie się z tematem:

Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Praktyczny poradnik dla nowych Forumowiczów i nie tylko.

Zwracając szczególną uwagę na temat, przeciwnym razie wątek wyląduje w koszu.

PostNapisane: 2 sty 2010, 22:27
przez raven211
oki
juz poprawione, wystarczyłu wyregulowac ten metalowy zaczep w okolizy zderzaka , zamyka sie jak trzeba, 3 minuty roboty i gra