Strona 1 z 1

Nietypowe gniazdo diagnostyczne.

PostNapisane: 22 wrz 2009, 12:34
przez krogoth
Czy ktos pomógłby mi rozszyfrować takie gniazdo? Nie pasuje do niego mapa z działu warsztat...

Obrazek

Mazda 626 GF 97 HB 1840ccm

PostNapisane: 22 wrz 2009, 12:43
przez marimart81
bo ty masz obd 2 a w dziale warsztat jest do obd 1

PostNapisane: 22 wrz 2009, 13:04
przez krogoth
Wydawało mi się że OBD2 ma inny kształt... JAk tutaj:

Obrazek


Zresztą moje jest nie 16 a 15 pinowe :P

Da się z tego zczytać kody samemu? Testerem diodowym lub zworkami?

PostNapisane: 22 wrz 2009, 23:41
przez steven
to co ty dałeś to też może być OBD II, ale w grupie VW. Audi, wszystko da się sczytać, tylko trzeba mieć czym, pisałeś już o tym w innym temacie :)

Ale skoro w Jaksie Ci nie pomogli, to raczej tutaj też nikt nic lepszego nie podpowie, albo ima zalazłeś za skórę :)

PostNapisane: 23 wrz 2009, 00:15
przez krogoth
steven napisał(a):albo ima zalazłeś za skórę



Nie sądze... wszystko było bardzo miło etc :) Tak czy inaczej nie traktowałbym ich jako ostatecznej wyroczni... Czasem zwykli ludzie spotykają się z duzo ciekawszymi przypadkami i cos juz na ten temat wiedzą :) Nie ujmując Jaksie rzecz jasna. :)

PostNapisane: 23 wrz 2009, 08:58
przez seblucz
Zobacz czy nie masz OBD2 ( te 16 pinowe) nad bezpiecznikami przy lewym bucie kierowcy .

PostNapisane: 23 wrz 2009, 23:26
przez Siw-y
Dla OBD1 to brakuje tylko jednego pinu do podłączenia diody, ale można bez pod warunkiem obecności diody na desce co w 97r raczej już było, więc można by spróbować zmostkować (wprowadzić w tryb serwisowy) i zobaczyć czy będzie coś mrygać na desce.

PostNapisane: 24 wrz 2009, 07:26
przez krogoth
Nie można zmostkować... Potrzeba GND + TEN A u mnie nie mam TEN :)

Pozatym to wedle schemtau:

Obrazek

Dwa piny które powinny być slepe u mnie są pełne :P

Chyba że ktoś by sprawdził u siebie jaki jest kolor kabli GND TEN FEN i B+ wtedy może udałoby się do czegoś dojść :P

PostNapisane: 24 wrz 2009, 07:58
przez steven
krogoth Czy w innym temacie już Ci nie pisałem, że nie da u Ciebie się wymrugać... musisz podłączyć się pod komputer/skaner... w GD, GE da sie mrugać u Ciebie już nie, to że masz takie samo gniazdo jak GE, nie świadczy o tym, że komputer masz ten sam... przecież już to pisałem, tak samo kasowanie, odbywa się przez komputer... a migać to sobie można w staruszkach... :)

PS
w GE mostkuje się GND i TEN nie musi tam być żadne A, swoją drogą, jak już tu mostkowałeś, to ciekawe czy niczego nie popaliłeś... Ale to Twój komputer, więc jak się nie boisz to sprawdzaj dalej jak to się robi, może odkryjesz jakieś ukryte funkcje japońskiej myśli technicznej :)

PostNapisane: 24 wrz 2009, 16:47
przez krogoth
Steven Pisałeś, pisałeś... Ja tylko odpisałem Siwemu :) Już się pogodziłem że sobie nie pomrugam :)


A co do mostkowania to mostkowałem już wszystko i wszędzie wpinałem diode... Nie działa :) Nic nie odkryje :P

PostNapisane: 24 wrz 2009, 18:05
przez Siw-y
Sorry, nie na te piny spojrzałem <glupek2>

Ale ABS se możesz zdiagnozować :P (chyba ;) )

PostNapisane: 25 wrz 2009, 10:17
przez krogoth
Jeżel funkcja pinów by się pokrywała to mogę zewrzeć dwa odpowiednie ale już nie mam gdzie diody wetknąć... :D Deska mi nie miga :) Chyba jednak musze poszukać kogos ze skanerem :P

PostNapisane: 27 wrz 2009, 17:32
przez marcin73
reasumując w modelach GF nie ma złącza OBD II a diagnostyka i kasowanie błędów odbywa się poprzez podłączenie terminala do gniazda wskazanego w pierwszym poście. Takz ciekawości: ile może kosztować jakieś najtańszy zestaw do diagnostyki modelu GF?

PostNapisane: 9 gru 2009, 18:24
przez psuju
A czy wystarczy kupić przejściówkę o np taką: http://allegro.pl/item832313422_adapter ... promo.html aby móc z czytać kody błędów u pierwszego lepszego diagnosty z komputerem??

PostNapisane: 9 gru 2009, 20:27
przez steven
psuju to zależy jaki ten pierwszy lepszy diagnosta ma komputer :)