Witam wszystkich. Znalazłem pododny temat, lecz niestety nie doszukałem sie odpowiedzi, stąd moja prośba o pomoc. Klima działała normalnie, po nabiciu czynnika itp. nie załancza sprężarki(brak 12v). Przy podaniu napięcia na krótko działa super. Doszedłem po kabach do przekaźnika który podaje to napięcie(lokalizacja lewy przód przy reflektorze stojąc przodem do samochodu). Na przekaźnik wchodzi przewód z głównej wiązki z nadkola- i tu już nie ma napięcia. Nie posiadam schematu niestety, dodam że wszystkie dostępne bezpieczniki sprawdzone- OK. Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdro....
Brak napięcia sterującego sprężarką klimatyzacji.
Strona 1 z 1
witaj miałem podobny problem po nabiciu klimatyzacji działała tylko krotko okazało się ze miałem uszkodzony czujnik ciśnienia klimatyzacji (wkręcony w osuszacz) wiec to może być też przyczyną tego że twoja klima się niezałancza pozdro sadek883
- Od: 25 sie 2008, 11:55
- Posty: 19
- Skąd: Leszno
- Auto: Mazda 6, 121 KM, 2004r
Czujnik, sprawdzony (po odłączeniu wtyczki natychmiast przestaje kręcić wentylatorem,po ponownym załaczeniu kręci. Czujk mierzony omomierzem wykazuje zwarcie). Dzięki za zainteresowanie
-
kotarek
kotarek
1) popraw temat w regulaminie jest dokładnie napisane jak mają być tyułowane
2) do przekaźnika sprzęgła kompresora idą 4 kable:
1 – czarno biały +12V bepośrednio z bezpiecznika 30 A umieszczonego w komorze silnika, da +12 na sprężarkę...
2 – czerwono czarny +12V ale do sterowania cewką przekaźnika idzie od bezpiecznika 10A w kabinie (po 99 roku 7,5A)
3 – niebiesko czerwony – idzie do sprężarki – po drodze jeszcze zahacza o czujnik temperatury w sprężarce
4 – niebiesko zielony – włącza przekaźnik masą, idzie bezpośrednio z komputera silnika
jednak co ciekawe, to zarówno 1 jak i 2 kabel powinien być połączony z 1 i 2 kablem przekaźnika wiatraka klimatyzacj (mają te same kolory:) więc jeżeli nie masz tam prądu, to posprawdzaj te kable i spokojnie możesz pociągniąć nowe wlutowując się w kabelki idące do przekaźnika wiatraka – tego na chłodnicy to skoro załącza Ci wiatrak chłodnicy, to bezpieczniki musza być dobre, tylko dalej gdzieś na kablach, albo na gniazdach musiało coś skorodować bo rozumiem, że same przekaźniki są sprawne
więc dokładnie posprawdzaj kabelki
PS
Z tego co widzę, to instalacje różniły się dla wersji do 99 roku i po 99 roku oraz dla wersji z automatyczną klimą i manualną – ale ten kawałek jest taki sam dla wszystkich
Tak więc jak już będziesz miał stały plus na dwóch pierwszych kablach, a dalej by nie działało, to daj znać ale tam plusy musisz mieć
1) popraw temat w regulaminie jest dokładnie napisane jak mają być tyułowane
2) do przekaźnika sprzęgła kompresora idą 4 kable:
1 – czarno biały +12V bepośrednio z bezpiecznika 30 A umieszczonego w komorze silnika, da +12 na sprężarkę...
2 – czerwono czarny +12V ale do sterowania cewką przekaźnika idzie od bezpiecznika 10A w kabinie (po 99 roku 7,5A)
3 – niebiesko czerwony – idzie do sprężarki – po drodze jeszcze zahacza o czujnik temperatury w sprężarce
4 – niebiesko zielony – włącza przekaźnik masą, idzie bezpośrednio z komputera silnika
jednak co ciekawe, to zarówno 1 jak i 2 kabel powinien być połączony z 1 i 2 kablem przekaźnika wiatraka klimatyzacj (mają te same kolory:) więc jeżeli nie masz tam prądu, to posprawdzaj te kable i spokojnie możesz pociągniąć nowe wlutowując się w kabelki idące do przekaźnika wiatraka – tego na chłodnicy to skoro załącza Ci wiatrak chłodnicy, to bezpieczniki musza być dobre, tylko dalej gdzieś na kablach, albo na gniazdach musiało coś skorodować bo rozumiem, że same przekaźniki są sprawne
więc dokładnie posprawdzaj kabelki
PS
Z tego co widzę, to instalacje różniły się dla wersji do 99 roku i po 99 roku oraz dla wersji z automatyczną klimą i manualną – ale ten kawałek jest taki sam dla wszystkich
Tak więc jak już będziesz miał stały plus na dwóch pierwszych kablach, a dalej by nie działało, to daj znać ale tam plusy musisz mieć
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Witam wszystkich. Usterka usunięta (steven dzięki za podpowiedź). Przyczyna – urwany przewód +12V bepośrednio z bezpiecznika 30 A umieszczonego w komorze silnika, da +12 na sprężarkę... – w gnieździe bezpiecznika( korozja). Naprawa polegała na wycięciu kawałka przewodu i wlutowaniu wstawki oraz zabezpieczeniu miejsca połączenia koszulką termokurczliwą. Dzięki za pomoc.
Temat zamykam.
Temat zamykam.
-
kotarek
przepraszam za odkop ale nie chcę zaczynać nowego tematu, miałem podobny problem : ciach i klima nie działa (ponownie nabita, na krótko działa, podobne objawy). Po wstępnych oględzinach kostki i samego przekaźnika dziwi mnie stan kabla "niebiesko zielonego" umnie jest cały czas +12V na tym kablu.Z logicznego rozumowania kontakt z kompem jest bo jest +12V. Panowiem pomóżcie bo w poniedziłek lecę za granice na parę miechów i bez klimy może być słabo. jakieś sugestie robiłem reset kompa bez efektów, połączenie bezpiecznik 30A przekaźnik jest ok, przekaźnik – sprężarka też jest ok
- Od: 13 sty 2009, 22:19
- Posty: 21
- Skąd: Verdun Francja
- Auto: Mazda 626 Gf , 2.0 FS 85kw
Witam.
Miałem podobny problem z klima -leciało tylko ciepłe..
Może komuś się przyda.
Podjechałem do serwisu klimy podejrzewałem ubytek czynnika. Serwis wykazał że ciśnienie w układzie jest ok więc po sprawdzeniu kostek padła diagnoza brak napięcia na kompresorze (taka kostka przymocowana opaskado węża obok lewego wentylatora). Po podaniu tam napięcia z Aku kompresor ruszył. Umówiłem termin bo serwisant stwierdził że trzeba szukać prądów..
Zabrałem się za to sam posprawdzalem przekaźniki po lewej obok reflektora, bezpieczniki w skrzynce pod maska. Użyłem preparatu smarujące konserwującego. Nic to nie dało. Na koniec popsikalem kostkę na wężu przy chłodnicy..nic. Zobaczyłem jeszcze jedną kostkę niżej przy kompresorze -wlozylem ręce z trudem rozpialem i okazało się że jest zasniedziala- popsikalem rozłączyłem i zlaczylem kilka razy, próba i.....Działa.
Tak więc prąd nie docierał do kompresora przez zasniedziala- kostkę przy kompresorze.
Na koniec- jeden z przekaźników był w środku lekko przydymiony pewnie z powodu utrudnionego przepływu pradu- zapodalem preparat przeczyscilem.
Pozdrawiam
Miałem podobny problem z klima -leciało tylko ciepłe..
Może komuś się przyda.
Podjechałem do serwisu klimy podejrzewałem ubytek czynnika. Serwis wykazał że ciśnienie w układzie jest ok więc po sprawdzeniu kostek padła diagnoza brak napięcia na kompresorze (taka kostka przymocowana opaskado węża obok lewego wentylatora). Po podaniu tam napięcia z Aku kompresor ruszył. Umówiłem termin bo serwisant stwierdził że trzeba szukać prądów..
Zabrałem się za to sam posprawdzalem przekaźniki po lewej obok reflektora, bezpieczniki w skrzynce pod maska. Użyłem preparatu smarujące konserwującego. Nic to nie dało. Na koniec popsikalem kostkę na wężu przy chłodnicy..nic. Zobaczyłem jeszcze jedną kostkę niżej przy kompresorze -wlozylem ręce z trudem rozpialem i okazało się że jest zasniedziala- popsikalem rozłączyłem i zlaczylem kilka razy, próba i.....Działa.
Tak więc prąd nie docierał do kompresora przez zasniedziala- kostkę przy kompresorze.
Na koniec- jeden z przekaźników był w środku lekko przydymiony pewnie z powodu utrudnionego przepływu pradu- zapodalem preparat przeczyscilem.
Pozdrawiam
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6