Powiązanie pomiędzy pompa paliwa i wskaźnik ilości paliwa

Piszę po raz pierwszy więc witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Problem mam taki: najpierw zaczął szaleć wskaźnik ilości paliwa, szybko dołączyła kontrolka rezerwy. Wskaźnik pokazywał różne rzeczy kontrolka zapalała się i gasła bez związku z faktyczną ilością benzyny w baku. Następnie auto przestało odpalać na benzynie – jeździłem więc tylko na LPG. Byłem przekonany że padła pompa paliwa – już się brałem za wyciąganie kanapy a tu niespodzianka – wszystko zaczęło normalnie działać – na jeden dzień. No i wczoraj znów to samo nie pali a wskaźnik pokazuje pusty bak – choć to nieprawda. No co jeszcze – oczywiście przy każdym otwarciu baku zasysa powietrze w straszny sposób, wiem że piszecie, że to normalne – ale ja jakoś nie potrafię zaakceptowac tego podciśnienia w baku. no i tak kończąc to na co stawiacie –
1) pada pompa ?
2)czy trzeba przeczyścić ten potencjometr, ktory jest w baku (podobno dostępny pod tylną kanapą) odpowiedzialny za wskazanie ilości paliwa ?
3)Czy może jeszcze coś ?
4)Jakie jest powiązanie tych dwóch spraw ?
5)No i co z tym podciśnieniem w baku – faktycznie nic sie z tym nie robić ?
Problem mam taki: najpierw zaczął szaleć wskaźnik ilości paliwa, szybko dołączyła kontrolka rezerwy. Wskaźnik pokazywał różne rzeczy kontrolka zapalała się i gasła bez związku z faktyczną ilością benzyny w baku. Następnie auto przestało odpalać na benzynie – jeździłem więc tylko na LPG. Byłem przekonany że padła pompa paliwa – już się brałem za wyciąganie kanapy a tu niespodzianka – wszystko zaczęło normalnie działać – na jeden dzień. No i wczoraj znów to samo nie pali a wskaźnik pokazuje pusty bak – choć to nieprawda. No co jeszcze – oczywiście przy każdym otwarciu baku zasysa powietrze w straszny sposób, wiem że piszecie, że to normalne – ale ja jakoś nie potrafię zaakceptowac tego podciśnienia w baku. no i tak kończąc to na co stawiacie –
1) pada pompa ?
2)czy trzeba przeczyścić ten potencjometr, ktory jest w baku (podobno dostępny pod tylną kanapą) odpowiedzialny za wskazanie ilości paliwa ?
3)Czy może jeszcze coś ?
4)Jakie jest powiązanie tych dwóch spraw ?
5)No i co z tym podciśnieniem w baku – faktycznie nic sie z tym nie robić ?