Strona 1 z 2

Zamek klapy bagażnika GF – jak zdemontować.

PostNapisane: 15 cze 2009, 08:04
przez rimanc
Potrzebuję obudowy zamka (odlew) klapy bagażnika albo info czy da się to naprawić (zespawać).
Jak wygląda demontaż tego ustrojstwa? Czy jest możliwość oddzielenia tej obudowy od części z zamkiem
Obrazek
widać dyndającą urwaną część
Obrazek
od drugiej strony
Obrazek

PostNapisane: 15 cze 2009, 19:42
przez Marekkk
A ja mam pytanko czy przekładał ktoś już zamek z GF po liftingu do wersji przed? :D Denerwujące jest otwieranie z kluczyka, wolał bym przycisk, tyle że zamek musiał by chyba być połączony z centralnym, bo ten na kluczyk jest zupełnie oddzielony od centralnego :/ Ciężka sprawa :P

PostNapisane: 15 cze 2009, 20:39
przez ciekawy21
he wszystko sie da... ja tu myślę by na czujkę ruchu zrobić.....:)

Re: Zamek klapy / klapa bagażnika 626 GF 2000r.

PostNapisane: 15 cze 2009, 23:45
przez Pankuba
rimanc napisał(a):Potrzebuję obudowy zamka (odlew) klapy bagażnika albo info czy da się to naprawić (zespawać).

Raczej ciężka sprawa. Po tym jak najlepsza z żon zepsuła zamek, pojechałem do (podobno) niezłych fachowców z takim problemem jak twój. Diagnoza: konieczna wymiana zamka. Tyle, że znaleźć używkę dla poliftowego sedana nie jest sprawą łatwą. Szukam już drugi miesiąc ...

Marekkk napisał(a):A ja mam pytanko czy przekładał ktoś już zamek z GF po liftingu do wersji przed? :D

Wkładka zamka (cylinderek) w wersji poliftowej jest wyraźnie większa.

PostNapisane: 18 cze 2009, 07:01
przez rimanc
Pankuba napisał(a):Diagnoza: konieczna wymiana zamka

Sprawę załatwiłem POXIPOLEM. Trzyma jak by spawane było. Zamyka się, otwiera się...wszystko OK. Cała naprawa kosztowała mnie 10 PLN.
Pankuba napisał(a):pojechałem do (podobno) niezłych fachowców
Może Pan powiedzieć, żę nie Nie są tacy fachowcy za jakich się uważają.

W pracy (Branża metalowa) rozmawiałem ze specjalistami od spawania, Powiedzieli, że można taki stop próbować zaspawać metodą TIG, ale niestety zamek jest niedemontowalny więc jest ryzyko uszkodzenia zamka w środku ze względu na wysoką temperaturę.

Wniosek – nie ma to jak dobry klej :–)

Pozdrawiam

PostNapisane: 18 cze 2009, 14:44
przez Pankuba
rimanc napisał(a):
Pankuba napisał(a):Diagnoza: konieczna wymiana zamka

Sprawę załatwiłem POXIPOLEM. Trzyma jak by spawane było. Zamyka się, otwiera się...wszystko OK. Cała naprawa kosztowała mnie 10 PLN.

Czyli zrobiłeś to, co ja jakieś półtora roku temu :). To właśnie mi poradzili, mówiąc, że może wytrzymać 1 dzień, a może 1 rok... Potem rozwaliło się już trochę więcej ...

PostNapisane: 22 cze 2009, 22:34
przez ozetec
czyli to jednak nie przypadek był u mnie, dokładnie 15stego też mi to strzeliło i to w tym samym miejscu, tylko nie znalazłem tej części obudowy co odpadła, jedynie sprężynkę, wkładki kupić nie mogę (nie było czasu się rozglądnąć)
jutro kupuję jakiś mocny klej;–)

mój post w dziale kupię...
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=77575


jakby ktoś znalazł taką wkładkę od sedana, proszę o sygnał,
aha, da się przełożyć samą obudowę wkładki żeby nie używać drugiego kluczyka?P niby jest pilot ale zawsze wiadomo..\


do rimanc:
masz sedana czy hatchbacka?

ja sedana.... a w hatchbacku wkladka ma mniejszą średnicę a co za tym idzie obudowa też.eh ble :)

PostNapisane: 22 cze 2009, 23:03
przez Pankuba
ozetec napisał(a):jakby ktoś znalazł taką wkładkę od sedana, proszę o sygnał,
aha, da się przełożyć samą obudowę wkładki żeby nie używać drugiego kluczyka?P niby jest pilot ale zawsze wiadomo..\


do rimanc:
masz sedana czy hatchbacka?

ja sedana.... a w hatchbacku wkladka ma mniejszą średnicę a co za tym idzie obudowa też.eh ble :)


Wkładki szukaj również na tych aukcjach allegro, gdzie sprzedają kompletne klapy tylne. Właśnie w ten sposób wreszcie dotarłem do zamka. Dzisiaj przyszła paczka ...
BTW: rimanc ma sedana :)
Tak jak pisałem, klejenie ma sens jako rozwiązanie tymczasowe. Od razu zacząłbym szukać zamka, bo szybkie znalezienie używki graniczy z cudem.

PostNapisane: 23 cze 2009, 08:11
przez ozetec
Pankuba napisał(a):
ozetec napisał(a):jakby ktoś znalazł taką wkładkę od sedana, proszę o sygnał,
aha, da się przełożyć samą obudowę wkładki żeby nie używać drugiego kluczyka?P niby jest pilot ale zawsze wiadomo..\


do rimanc:
masz sedana czy hatchbacka?

ja sedana.... a w hatchbacku wkladka ma mniejszą średnicę a co za tym idzie obudowa też.eh ble :)


Wkładki szukaj również na tych aukcjach allegro, gdzie sprzedają kompletne klapy tylne. Właśnie w ten sposób wreszcie dotarłem do zamka. Dzisiaj przyszła paczka ...
BTW: rimanc ma sedana :)
Tak jak pisałem, klejenie ma sens jako rozwiązanie tymczasowe. Od razu zacząłbym szukać zamka, bo szybkie znalezienie używki graniczy z cudem.


tak też robię;–) ale hatchbacki to kolorami można wybierać a sedana trafić to huhuu, znalazłem jednego niebieskiego z uk, nie mów że z niego kupiłeś wkładkę, bo dziś tam dzwonię;–) ale tak czy siak przy jakim przebiegu Ci poszła ta obudowa?:–) u mnie 103tyś.

chyba jednak kupiłeś od tej niebieskiej;–) za 80zł bo Pan wszystko wygadał:PPP

PostNapisane: 23 cze 2009, 11:17
przez Pankuba
ozetec napisał(a):
chyba jednak kupiłeś od tej niebieskiej;–) za 80zł bo Pan wszystko wygadał:PPP


Kupiłem, ale przy pisaniu wcześniejszego posta nie przyjrzałem mu się dokładnie. Zamek jest nadpęknięty ... dokładnie w newralgicznym punkcie. Nie jest nic wart i odsyłam do profesjonalnego sprzedawcy <killer> Zabawa w kotka i myszkę trwa dalej :D

Jeśli chodzi o ten, ktory jest od nowości, to u mnie popsuł się trochę później ... Skleiłem poxipolem, zaraz potem poszła na to dodatkowa obejma i jakimś cudem wytrzymał półtora roku, teraz jest już jednak nie do odratowania.

PostNapisane: 23 cze 2009, 11:54
przez ozetec
Pankuba napisał(a):
ozetec napisał(a):
chyba jednak kupiłeś od tej niebieskiej;–) za 80zł bo Pan wszystko wygadał:PPP


Kupiłem, ale przy pisaniu wcześniejszego posta nie przyjrzałem mu się dokładnie. Zamek jest nadpęknięty ... dokładnie w newralgicznym punkcie. Nie jest nic wart i odsyłam do profesjonalnego sprzedawcy <killer> Zabawa w kotka i myszkę trwa dalej :D

Jeśli chodzi o ten, ktory jest od nowości, to u mnie popsuł się trochę później ... Skleiłem poxipolem, zaraz potem poszła na to dodatkowa obejma i jakimś cudem wytrzymał półtora roku, teraz jest już jednak nie do odratowania.


czyli standart z uzywanymi czesciami, ja kupilem niby do sedana a przyslal mi do hatchbacka ale poza allegro i przyjac spowrotem nie chce, 50zl w plecy, trudno;–)
ja w tym tyg pojade na najwieksze szroty na śląsku, może znajdę, bo mam straszne nerwy bez bagaznika. niby glupota a denerwuje. powodzenia zycze!:) jeszcze dzis poxipolem sprobuje, ale wolalbym od razu raz a dobrze, 380zl netto wkladka w ASO bodajze;–)

PostNapisane: 23 cze 2009, 12:15
przez Pankuba
Wg mnie możesz sobie darować tę przejażdżkę, obdzwoniłem chyba większość polskich szrotów z częściami do japońców ... Znajomy regularnie zagląda na giełdę w Poznaniu ... Poczekam jeszcze trochę i pewnie ostatecznie kupię w ASO.

PostNapisane: 23 cze 2009, 12:36
przez ozetec
same dobre wiadomości mi przynosisz;–)
jutro jestem umówiony z kumplem spawaczem i może to zrobi na wreda że nie puści;–) bo klejem hm sam nie wiem. przeszukalem ebay uk i niemcy i nic :( żadnego sedana

PostNapisane: 29 cze 2009, 20:25
przez ozetec
wkładki nie znalazłem, to chyba fuks musi być;–) bo to rarytas w Polsce;–) na razie ustawiłem jakimś cudem cięgno od zamka tak (bez klejenia) że gdy naciskam "close" na pilocie bagaznik samoczynnie otwiera mi się na ościerz, czyli klapa podskakuje do góry;–) wyciągam torbe, zamykam i wsio;–) jutro nakręce filmik bo śmiać mi się z tego chce cały czas;–) lepiej niż fabrycznie zrobili:))))

a tego skośnookiego który odlewał tą obudowę ze znalu bym piii;–) w hatchbacku mu siadło ale w sedanie lipa;–)

PostNapisane: 3 lip 2009, 18:36
przez DieselFan
witam

ja mam problem z zamkiem bagażnika w mojej GF z 99 r. otóż nie trzyma on klapy mocno po zamknięciu,w czasie jazdy (najczęściej na wolnych obrotach,kiedy większe są wibracje karoserii) klapa bagażnika brzęczy i podzwania. czy da się ją jakoś "podciągnąć" na zamku? czy istnieje możliwość takiej regulacji?

PostNapisane: 9 lip 2009, 18:20
przez sebastian223
[quote="DieselFan"]witam

ja mam problem z zamkiem bagażnika w mojej GF z 99 r. otóż nie trzyma on klapy mocno po zamknięciu

Nic prostszego.
Gdy otworzysz klape bagażnika, to spójrz w dół, w tym progu plastikowym znajduje się właśnie zamek który można wyregulować. Jest on przymocowany 2 śrubkami (8mm albo 9mm) nie pamiętam dokładnie. Wystarczy je poluzować i następnie zamek przesunąć o ok 2 mm w dół. Jesli stwierdzisz że nadal stuka to o kolejne 2 mm itd. Metodą prób i błędów. Nie powinno też za ciężko się zamykać. Zrób to dokładnie.
Mi operacja zajęła 6 minut :) ale w aucie cisza jak makiem zasiał :D

P.S.
Często takie stuki dochodza w GF-kach z osłony tłumika końcowego (nad tłumikiem), także wcale nie musi stukać Ci klapa bagażnika :) A osłonę (jeśli to ona stuka) wystarczy tylko leciutko odgiąć np śrubokrętem w odpowiednim mscu.

pozdro

Napisz jak Ci poszło, i jeśli możesz to powiedz czy masz jakąś zaślepkę u siebie na ten zamek w progu, bo u mnie jakaś taka dziura, jakby czegos brakowało...

PostNapisane: 10 lip 2009, 14:46
przez DieselFan
sebastian223 napisał(a):
DieselFan napisał(a):witam

ja mam problem z zamkiem bagażnika w mojej GF z 99 r. otóż nie trzyma on klapy mocno po zamknięciu

Nic prostszego.
Gdy otworzysz klape bagażnika, to spójrz w dół, w tym progu plastikowym znajduje się właśnie zamek który można wyregulować. Jest on przymocowany 2 śrubkami (8mm albo 9mm) nie pamiętam dokładnie. Wystarczy je poluzować i następnie zamek przesunąć o ok 2 mm w dół. Jesli stwierdzisz że nadal stuka to o kolejne 2 mm itd. Metodą prób i błędów. Nie powinno też za ciężko się zamykać. Zrób to dokładnie.
Mi operacja zajęła 6 minut :) ale w aucie cisza jak makiem zasiał :D

P.S.
Często takie stuki dochodza w GF-kach z osłony tłumika końcowego (nad tłumikiem), także wcale nie musi stukać Ci klapa bagażnika :) A osłonę (jeśli to ona stuka) wystarczy tylko leciutko odgiąć np śrubokrętem w odpowiednim mscu.

o to mi właśnie chodziło! :D
dzięki wielkie!

PostNapisane: 10 lip 2009, 18:40
przez sebastian223
No to fajno. A co z tą zaślepką ? :)

PostNapisane: 11 lip 2009, 11:38
przez DieselFan
nie ma żadnej zaślepki. dziura jak po buraku cukrowym ;)

zaslepka zamka

PostNapisane: 11 lip 2009, 15:58
przez sebastian223
no to jakis skosnooki inzynier niedopatrzyl ...<jelen> W PREMACY jest takowa