Strona 1 z 1

Alarm mrugając kierunkowskazami włącza zapłon

PostNapisane: 22 mar 2009, 16:05
przez bajer0
Mam taki dość osobliwy problem.
Jeżeli przełącznik kierunkowskazów nie zostawię w pozycji neutralnej (czyli zostawie na kierunku prawym lub lewym) po podczas uzbrajania alarmu razem z kierunkowskazami w mażdzie załącza się zapłon (na desce rozdzielczej zapalają się kontrolki od aku, oleju itp oraz słychać włączającą się pompe paliwa i nadmuch). Problem nie występuje przy pozycji neutralnej przełącznika kierunkowskazów.

Alarm podpiąłem do koski idącej bezpośrednio od stacyjki, po prawej stronie kolumny kierowniczej, odrazu dodam, że były to jedyne kable gdzie pojawiało się +12 po włączeniu kierunkowskazów.

Wydaje mi się, że w przełączniku zespolonym po włączeniu kierunkowskazu zwiera obwód zasilania (przy włączonym zapłonie) z obwodem kierunków, a wpinając zasilanie z alarmu pod kierunki jak gdyby zasilam obieg zapłonu od drugiej strony.... nie wiem czy to jasno wytłumaczyłem...

Czy wy macie podobne problemy? Czy zastosowanie diody na kablu od kierunkowskazów rozwiąże problem?

P.S. do moderatora.
jeżeli jesteś w stanie poprawniej nazwać temat to proszę popraw mnie, mi nic sensownego nie przychodzi do głowy.

PostNapisane: 22 mar 2009, 16:22
przez Paul
Witam. Dodanie diód pomoże oczywiście ( minimum 5A). Trzeba je dodać szeregowo w oryginalnej instalacji do kierunkowskazów (między przerywaczem a wyjściem na strony L i P), żeby nie zasilać całej instalacji "od tyłu". Usmażysz przekaźnik w centralce od alarmu, bo przybywa mu sporo odbiorników prądu (sama pompa paliwa i nawiew to ok 30A)
Mam nadzieję że nie zakręciłem za bardzo.

PS.
ALBO !!
Przepnij podłączenie centralki alarmowej bezpośrednio za przerywacz od kierunków i dopiero wstaw diody ale na kable od strony centralki alarmowej. Bez nich jak będziesz używał kierunkowskazów, będą działały wszystkie na raz jak awaryjne.

PostNapisane: 22 mar 2009, 21:30
przez bajer0
chyba latwiej mi bedzie dodac te diody do tego co mam.

Moglbys mi pomoc i napisac w jaki sposob je podlaczyc i jakie kupic?

z gory dziekuje :)

PostNapisane: 22 mar 2009, 22:43
przez Paul
Chętnie pomogę, tylko właśnie dlatego dopisałem PS, bo zdałem sobie sprawę, że nie wiem gdzie dokładnie się wpiąłeś w instalacje z tą centralką alarmową :(
Znajdz przewody zielono-biały i zielono czarny w 8-mio pinowej białej kostce po lewej stronie kolumny kierownicy. Te przewody to jest wyjście z przerywacza na kierunkowskazy ( grupy P i L)
Z Twojej centralki alarmowej wychodzi jeden przewód do sterowania kierunkowskazami. Rozdziel go na 2 końcówki. Dolutuj diody na końcach i podłącz do tych znalezionych wcześniej kabli (zielono-biały i zielono czarny). I tyle. Ma działać.

Takie dwie diody potrzebujesz
http://www.tme.eu/katalog_pics/0/6/e/06ef69d58ecd489ce870340d1d9a7db8/uf600m.jpg

Tu masz hurtownie. Cena 99 groszy
http://www.tme.eu/katalog/diody/78551d8be53787393b498223309d362c.html

WAŻNE

Diody musisz podłączyć tym srebrnym paskiem w strone tych kabli (zielono-biały i zielono czarny)

Powodzenia

PostNapisane: 22 mar 2009, 23:00
przez bajer0
Wpiąłem się właśnie w te kolory kabli tylko kostka jest po prawej stronie kolumny (po lewej nie mam żadnej białej kostki na 8 kabli)

Dziękuje za fachową porade w sprawie diody, słyszałem o nich ale nie wiedziałem dokładnie jak się je stosuje i nawet jak wyglądaja.

Z alarmu wychodzą mi odrazu 2 kable (na prawy i lewy kierunkowskaz), oba z bezpiecznikami 10A.

Rozumiem, że mam to zrobić tak:



stacyjka |---|dioda prostownicza (srebrny pasek -->)----|(kabel od alarmu)| -----|(biała kostka)

PostNapisane: 22 mar 2009, 23:11
przez Paul
Nie

centralka od alarmu kabel 1 |---| Dioda-----srebrny pasek|---|zielono-biały
centralka od alarmu kabel 2 |---| Dioda-----srebrny pasek|---|zielono czarny

źle napisałem

to miejsce wpięcia alarmu do tych kabli zielono białego i z. czarnego. Żarówki kierunkowskazów są w którą stronę od tej wtyczki? po prostu napisz mi czy kable z tej białej wtyczki idą do komory silnika?
Diody muszą być na kablach po drodze z przerywacza do żarówek a centralka alarmowa wpięta za diodami (po stronie srebrnego paska). Wtedy prąd podany z centralki alarmowej nie będzie wracał do przerywacza itd i zasilał reszty instalacji.

Schemat
Obrazek

PostNapisane: 14 kwi 2009, 09:20
przez bajer0
Witam.
Jeszcze jedno szybkie pytanie.
Ostatnio straciłem kierunkowskazy, zdiagnozowałem włącznik awaryjnych ( po poruszaniu samym przyciskiem na jakiś czas działały kierunki poprawnie).Od kolegi z forum kupiłem nowy włącznik i było dobrze na dosłownie 3 dni. Dzisiaj znowu ten sam problem....
Czy alarm może coś tutaj mieszać??