Jak wygląda przerywacz kierunkowskazów?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez lasic100 » 6 sty 2012, 19:58

Dzięki, myślę właśnie że to wina włączników. Bo można wywołać ten efekt, przesuwając lekko manetkę tak by zaczęło się tykanie ale same kierunki nie świeciły (na desce rozdzielczej również). Wtedy właśnie występuje to szybkie cykanie które się czasem samoczynnie pojawia.

Moje pytanie tylko brzmi czy konieczne jest zdejmowanie kierownicy żeby się dostać do włącznika kierunków? Czy może da się jakoś sprytnie obejść i dobrać do tego.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez tadziomaru1 » 7 sty 2012, 15:59

lasic100 napisał(a):
Moje pytanie tylko brzmi czy konieczne jest zdejmowanie kierownicy żeby się dostać do włącznika kierunków? Czy może da się jakoś sprytnie obejść i dobrać do tego.

Tak, przywalić parę razy młotkiem, może jakoś wyjdzie... :D
Musisz zdjąć fajerę. Ale to nic strasznego, robię to co dzień (taka praca) <spoko> . Zauważyłem, że tutaj dużo ludzi podchodzi do poduszek powietrznych jak do odbezpieczonego granatu, a przecież zupełnie nic się z nimi nie dzieje, część jak każda inna. Wymontowałem takich kilkaset. Odłącz se klemę, żeby czasami na tablicy nie chciało wyrzucić błędu poduchy, oczywiście tylko i wyłącznie minusową (kolejny błędny stereotyp – dużo ludzi myśli, że plusową <glupek2> ).
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Paprotek » 9 sty 2012, 01:17

Nie ma potrzeby zdejmowania kierownicy ani poduszki powietrznej. Trzeba rozkręcić obudowę kolumny kierownicy – 3 lub 4 śruby pod kierownicą. Potem trzeba delikatnie rozdzielić obie części obudowy (trzymają je zatrzaski. Po tej operacji będziesz widział manetkę. Trzyma się na 2 śrubach + złącze. Wyjmij, weź do mieszkania i spokojnie rozkręć, wyczyść i przesmaruj. Nie powinno być z tym kłopotu.
Piszę na w oparciu o doświadczenia ze swoim samochodem. Mam 626 GW wersję przed liftem, ale nie sądzę żeby w samochodach po lifcie zmieniło się zbyt dużo.
Powodzenia i pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:55
Posty: 37
Skąd: Zamość/Warszawa
Auto: 626 GW 2.0 DITD 1999r

Postprzez mazdaa626 » 11 sty 2012, 23:08

Witam. Mam ten sam problem, od roku posiadam Mazde 626 z 1997r. i podczas włączania kierunkowskazu w lewo, w kabinie słychać 'pykanie' a kontrolka na desce rozdzielczej i kierunki nie działają. Proszę o pomoc. Z góry dziękuje! :)
mazdaa626
 

Postprzez Madziek » 11 sty 2012, 23:45

Potwierdzam to co napisał Paprotek.

Miałem tak u siebie. Na początku to czasami przerywacz sam tykał ze zdwojoną częstotliwością ale później było coraz gorzej, aż zdarzało się że kierunki same zaczęły się włączać bez manetki.
Po rozebraniu okazało się ,że ze smaru i pyłu ze startych styków zrobiła się czarna papka przewodząca prąd i robiąca przebicia. Po wytarciu do czysta i delikatnym przeczyszczeniu styków jak ręką odjął.

Ale mam pytanie, czy posmarowanie styków wazeliną techniczną (lub może czymś innym) jest konieczne, bo na razie poskładałem to na sucho tam gdzie są styki (z braku wazeliny) ale reszta mechanizmów jest nasmarowana i działa bez zarzutu.
Podejrzewam, że na dłuższą metę mogą mi się przez to styki powycierać – czy mam rację i takie jest założenie wazeliny w tym miejscu?
Czy posmarowanie styków nie zmniejsza przewodzenia prądu przez nie?
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez Paprotek » 12 sty 2012, 00:16

Ja przesmarowałem to wazeliną i tak skręciłem – tak dla pewności skoro skośnoocy tak robili to musieli mieć w tym jakiś cel.
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:55
Posty: 37
Skąd: Zamość/Warszawa
Auto: 626 GW 2.0 DITD 1999r

Postprzez Karakurt » 17 sie 2012, 10:36

Witam wszystkich
U mnie również wystąpił niewielki ale uciążliwy problem z kierunkowskazem :) A mianowicie nie zawsze uruchamiał się kierunkowskaz w lewą stronę przeczytałem od was że wystarczy wszystko wyczyścić i będzie ok i też tak zrobiłem kierunkowskaz już działa i jest ok :) ale niestety po tej czynności kierunkowskaz w lewą jak i w prawą stronę przestał sam odbijać przy powrocie do jazdy na wprost czy ktoś miał już może podobny problem i która cześć jest za to odpowiedzialna?
Karakurt
 

Postprzez marti24 » 17 sie 2014, 21:45

A czy przerywacz od Mazda 6 po lifcie będzie pasował do modelu z 2005.r przed liftem ? i czy od niego zalezy równiez sam charakterystyczny dźwięk kierunków ?

Edit siegu:
Nie mogę zlokalizować przekaźnika w swoim aucie <co?> <co?> czy ktos pomoże :> <co?>
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2012, 23:55
Posty: 51
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 141KM Exclusive
2005r.

PostTen post został usunięty przez siegu 16 paź 2014, 18:53.
Powód: Post pod postem.

Postprzez Mazda 6 RF5C » 4 paź 2018, 21:07

Loczek napisał(a):Obrazek



Prosze
Początkujący
 
Od: 4 paź 2018, 20:52
Posty: 1
Auto: Mazda6 rf5c diesel

Postprzez aaxaa » 13 cze 2019, 17:16

cześć wszystkim,
odkopuję stary wątek, żeby nie zakładać kolejnego.
mam problem z kierunkowskazami – świecą stale i nie przerywają. najpierw działo się tak, że czasem działy dobrze czasem źle. teraz w ogóle nie przerywają nigdy.
odnalazłem przerywacz i ku mojemu zdziwieniu, nie był do niego podłączony żaden kabelek. ba, nawet nie ma żadnej wolnej wtyczki, którą można by podejrzewać o wypięcie. to jest chyba fizycznie niemożliwe, skoro kierunkowskazy działały kiedyś ok? co prawda w między czasie miałem go u mechanika, żeby sprawdził co z tymi kierunkami i on powiedział, że trzeba wymienić manetkę, więc dałem sobie spokój bo i tak miałem sprzedawać auto. możliwe, że on coś poprzypinał.
konkludując, jak odnaleźć odpowiedni kabelek, który należy wpiąć do przerywacza? załączam zdjęcia.

Dopisano 13 cze 2019, 21:06:

aha dodam, że autko to mazda 626 GF 2.0
Załączniki
20190613_164345.jpg
20190613_164907_HDR.jpg
Początkujący
 
Od: 13 cze 2019, 17:07
Posty: 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6