Strona 1 z 3

Przeróbka klimatyzacji manualnej A/C na automatyczną "klimatronik"

PostNapisane: 6 kwi 2008, 12:24
przez Deltom
Jeszcze się dobrze ciepło nie zrobiło a mi już działa na nerwy ciągłe kręcenie porkętłem od temperatury.

Chciałbym przerobić ją na klimatronika.

Czym się rózni manual od klimatronika i co mi będzie do przeróbki potrzebne?

PostNapisane: 6 kwi 2008, 13:32
przez Deltom
Na razie znalazlem coś takiego:
http://forum.fordclubpolska.org/viewtop ... 10&t=30260
Udana przekładka za ok500zł

W kwestii opłacalności myslałem o podobnych kosztach.

Czy ktoś z szanownych forumowiczów ćwiczył już coś takiego w swojej Madzi?

PostNapisane: 6 kwi 2008, 22:09
przez waldii
Ja nie cwiczylem ale mozna uzyc termoregulatora,ktory regulowalby wartost reztstancji na wyjsciu czyli w przypadku auta temperatura lub jeszcze prosciej zalaczeniem klimy.Jest to taka prowizora ale efekt bedzie taki sam

PostNapisane: 7 kwi 2008, 13:14
przez Deltom
tylko gdzie go zainstalowac...

jestem esteta i wolalbym nie wiercic otworow w kokpicie.

myslalem wlasciwie o zaimplementowaniu mojej madzi sterownika z wersji z klimatronikiem

PostNapisane: 7 kwi 2008, 13:38
przez Grzyby
Deltom, nie jestem pewien ale temat już chyba był (bodajże poruszony przez xANDy'ego)
Nie chce ci się pobawić szukajką?
Bo jak ja go znajdę to ten pofrunie do kosza :)

PostNapisane: 7 kwi 2008, 13:45
przez Mako
Deltom napisał(a):klimatronika


nie wydaje mi sie zeby w mazdach byl montowany klimatronik, co najwyzej automatyczna klimatyzacja ktora w naszych samochodach chyba nie ma nazwy jak ma to w przypadku koncernu VW/Audi czy Mercedesa. Sorry za OT ale juz nie moglem sie powstrzymac

PostNapisane: 7 kwi 2008, 13:48
przez voytecku
makoshark napisał(a):nie wydaje mi sie zeby w mazdach byl montowany klimatronik, co najwyzej automatyczna klimatyzacja

a jaka jest roznica?

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 7 kwi 2008, 13:48
przez Grzyby
<lol>

PostNapisane: 7 kwi 2008, 13:51
przez Mako
voytecku napisał(a):a jaka jest roznica?


to ze klimatronik jest to nazwa wlasna koncernu VW/Audi

PostNapisane: 7 kwi 2008, 13:55
przez Grzyby
Czyli tylko w nazwie – co nie zmienia zasady działania, a o to chodzi w tym temacie.
Jak zwykle OT totalnie niepotrzebne i nic sensownego nie wnoszące :) (jak to OT).

PostNapisane: 7 kwi 2008, 13:56
przez Mako
Grzyby ja nie pisalem ze zasada dzialania jest inna, lubie poprawnie nazywac rzeczy stad moje OT.

PostNapisane: 7 kwi 2008, 14:00
przez Grzyby
Wiem.
I dlatego napisałem to co powyżej.

Btw. Skoro automatyczna klima w Mazdach nie ma naszej nazwy to ja ją nazwę klimatronikiem (przez 2 "K" – inaczej niż VW). I już ma nazwę.
To tyle w kwestii
makoshark napisał(a):lubie poprawnie nazywac rzeczy


:P

koniec OT

PostNapisane: 8 kwi 2008, 08:19
przez psiwak
makoshark napisał(a):to ze klimatronik jest to nazwa wlasna koncernu VW/Audi


Jak juz jesesmy tacy dokladni to poprawnie jest Climatronic

To jest nic innego jak automatyczna klimatyzacja. Czyli zestaw czujnikow ze sterowaniem namduchem i sprezarka. Uklad steruje cieplym powietrzem z nagrzewnicy i chlodnym ze skraplacza, tak aby byc najblizej zadanej temperatury. Mozna to rozbudowac do stref itp ale to nic nie zmiennia w samej zasadzie dzialania.

Co do przekladki to automatyczna rozni sie kanalami jako ze serwa musza poruszac przegrodami. Przerzutka prawie nie oplacalna. Ja sam mam pewnien wynalazek polegajacy na elektronicznym sterowaniu dwoch czujnikach temperatury i serwie sterujacym polozeniem pokretla. Dziala to jak dla mnie nie nailepiej to znaczy jest za duza bezwladnosc i wachania teperatury w trakcie zimy sa za duze, w lato sprawdza sie dobrze. Spowodowane to jest tym ze naped w penym momencie ma za male przelozenie – serwo pcha popychacz a zawor z powodu luzu sie nie przesuwa. Jak na razie nie mialem sily zeby to nareperowac.
Wyglada to tak jak gorne zdjecie w linku http://www.autokoncept.pl/html/climatronic.html
Poszukaj w sieci firmy ktore sie tym zajmuja, ja szukalem 1min i znalazlem powwyzszy.

PostNapisane: 8 kwi 2008, 14:47
przez Deltom
jak zwal tak zwal...

wiec panowie chcialbym zmienic swoj analogowy panel na cyfrowy

jako dziecko nowinek technicznych i chyba troche gadzeciaz wole przyciski od pokretel i komfort stalej temperatury niz krecenie co chwila w ta i spowrotem kolkiem

PostNapisane: 8 kwi 2008, 14:49
przez Deltom
Grzyby napisał(a):temat już chyba był

no wlasnie szukalem i nic nie znalazlem

jedynie na forum forda cos znalazlem ale ford ma tyle do madzi co wanienka do jacuzi :]
no i poza tym czesci inne wiec informacje z forda moga byc malo pomocne

PostNapisane: 8 kwi 2008, 19:29
przez psiwak
Deltom napisał(a):jak zwal tak zwal...
wiec panowie chcialbym zmienic swoj analogowy panel na cyfrowy


Zadzwon tam gdzie podalem tobie link i daj znac – sam jestem ciekawy.

PostNapisane: 8 kwi 2008, 20:24
przez Deltom
psiwak napisał(a):Zadzwon tam gdzie podalem tobie link i daj znac – sam jestem ciekawy.


heh nie zauważylem wczesniej linku... <glupek2>
czasem slepne od siedzienia godzinami przed kompem w pracy!

To jest niecale 8 km od mojej pracy podjade tam osobiscie i zobacze co powiedza.

TNX

PostNapisane: 8 kwi 2008, 20:31
przez bojownik
Tak sobie myślę... tylko nie bijcie ;) i bez śmicia :)

Klimatyzację zazwyczaj stosujemy w lecie, aby schłodzić temperaturę..., gdyby tak pod przycisk klimatyzacji podpiąć termostat, który wyłączałby go automatycznie po osiągnięciu zadanej temperatury?

Wówczas obsługa klimatyzacji ograniczałaby się jedynie do ustawienia termostatu i od czasu do czasu wciśnięcia przycisku AC

Jak pomysł jest debilny to przepraszam :)

PostNapisane: 8 kwi 2008, 20:38
przez Deltom
bojownik napisał(a):Jak pomysł jest debilny to przepraszam


termoregulator w połączeniu z czujnikami jest rozwiązaniem ale nie bardzo chce szpecić deskę lub ukrywać coś takiego w schowku.

To chyba najtańsze rozwiązanie i najprostsze.

Powalcze dalej i albo zamontuje sobie profesjonalne sterowanie nieorginalne (link od psiwak) albo odwiedze szrot i zakupie pare gratów od wersji z klimatronikiem i sam przerobie.

PostNapisane: 8 kwi 2008, 21:56
przez MARRUD
Podłączę się do tematu – szukam jakiegoś elektryka samochodowego, który pomoże mi w takiej przeróbce :D Mam już cały komplet, instalacje, czujniki, silniczki (wyciągnięty z wersji RHD) tylko po podłączeniu pod oryginalne kostki nie działa poprawnie. Wstępnie pobawiłem się trochę z instalacją i jest około 8 przewodów, które trzeba podpiąć pod coś :–). Niestety do mojego modelu nie znalazłem schematów i szukam kogoś kto zrobi to metodą prób i błędów :–).
Mam jeszcze prośbę do kogoś kto posiada manual w wersji zza Buga – tam podobno jest jakaś wzmianka o kimatroniku w modelach GE i być może jest tam jakiś schemat co co odpowiadają konkretne przewody ze sterownika.

Podłączałem też panel sterowania do GF-ki z klimatronikiem i niestety nie działa poprawnie – u mnie jest 1 kostka więcej :–(.