Jak w Ruskim cyrku było i nie ma!
Ogrzewanie tylnej szyby (kombi) i bocznych lusterek włączane jest jednym przyciskiem, do tej pory wszystko działało w 100% teraz działa tylko kontrolka we włączniku , a ogrzewania w/w elementów brak.
Bezpieczniki sprawdzone: stan – sprawne.
Ktoś wie gdzie jest przekaznik odpowiadajacy za te funkcję?
Kto wie co to może być?
Dzięki za wszelkie sugestie gdzie szukać przyczyny i jak ewentualnie naprawić.
Ryki Jesień 2007 THE BEST!
Uszkodzone ogrzewanie tylnej szyby i bocznych lusterek – gdzie usterka?
Strona 1 z 1
spike72, jako kandydat na klubowicza powinieneś wiedzieć jak prawidłowo nazwać temat.
Czas do jutra ...
Czas do jutra ...
Właśnie zakończyłem naprawę w/w usterki i to z powodzeniem.
Teraz krótki opis jak to zrobiłem:
1. Jako że lusterka boczne i tylna szyba działają na jednym obwodzie, te pierwsze pominąłem i zająłem się szybą, pierwsze co zrobiłem to podłączyłem miernik do przewodów doprowadzajacych napięcie do końcówek ogrzewania szyby, miernik wskazał zupełny brak napięcia mimo włączonego systemu podgrzewania, a kontrolka w kokpicie pokazywała że wszystko działa.
2. Nastepnym podejrzanym elementem który uznałem za stosowne sprawdzić to przekaźnik w/w systemu. Ale jak go znaleźć wśród dziesiątków innych i plątaninie kabli? Cóż tu pomogło mi trochę szczęście. Po włączeniu zapłonu, ale bez odpalania silnika i wyłaczeniu wszystkich odbiorników prądu (radio, dmuchawa, światła itp.) zacząłem naciskać przycisk ogrzewania szyby i do uszu mych dobiegł znajomy odgłos cykania przekaźnika, a więc mam go (tylko gdzie?) i działa, tu okazał się pomocny kumpel (może być kumpelka, jak kto woli), który po przez nasłuch w komorze silnika, bo z tamtąd dochodził ów dźwięk ustalił że jest to drugi przekaźnik po prawej stronie (patrząc od przodu auta!) umieszczony na listwie przymocowanej nad nadkolem, tuż przy akumulatorze.
Po wyjęciu przekaźnika z gumowej otoczki i odpięciu go od wiązki kabli postanowilem go rozebrać, nie jest to trudne gdyż obudowa przekaźnika zapięta jest na dwa zatrzaski, i wtedy okazało się że sam element jako taki jest "sprawny", ale platynki które załączają obieg prądu jakoś dziwnie są przypieczone. Po przeczyszczeniu delikatnym papierem ściernym tych styków i delikatną regulacją przy pomocy wprawnego palca grzebalca, aby styki "patrzyły" w siebie wszystko złożyłem w jedną całość.
A efekt? Pojawiło się napięcie na końcówkach szyby, a więc szyby i lusterka znów grzeją!
Usterka błaha, ale bardzo uprzykrzająca życie.
Teraz ze spokojnością ducha i odparowanymi szybami i lusterkami mogę ogłosić:
ZAMYKAM TEMAT
i pozdrawiam wszystkich.
P.S.
Specjalne podziękowania dla Grzyby.
Teraz krótki opis jak to zrobiłem:
1. Jako że lusterka boczne i tylna szyba działają na jednym obwodzie, te pierwsze pominąłem i zająłem się szybą, pierwsze co zrobiłem to podłączyłem miernik do przewodów doprowadzajacych napięcie do końcówek ogrzewania szyby, miernik wskazał zupełny brak napięcia mimo włączonego systemu podgrzewania, a kontrolka w kokpicie pokazywała że wszystko działa.
2. Nastepnym podejrzanym elementem który uznałem za stosowne sprawdzić to przekaźnik w/w systemu. Ale jak go znaleźć wśród dziesiątków innych i plątaninie kabli? Cóż tu pomogło mi trochę szczęście. Po włączeniu zapłonu, ale bez odpalania silnika i wyłaczeniu wszystkich odbiorników prądu (radio, dmuchawa, światła itp.) zacząłem naciskać przycisk ogrzewania szyby i do uszu mych dobiegł znajomy odgłos cykania przekaźnika, a więc mam go (tylko gdzie?) i działa, tu okazał się pomocny kumpel (może być kumpelka, jak kto woli), który po przez nasłuch w komorze silnika, bo z tamtąd dochodził ów dźwięk ustalił że jest to drugi przekaźnik po prawej stronie (patrząc od przodu auta!) umieszczony na listwie przymocowanej nad nadkolem, tuż przy akumulatorze.
Po wyjęciu przekaźnika z gumowej otoczki i odpięciu go od wiązki kabli postanowilem go rozebrać, nie jest to trudne gdyż obudowa przekaźnika zapięta jest na dwa zatrzaski, i wtedy okazało się że sam element jako taki jest "sprawny", ale platynki które załączają obieg prądu jakoś dziwnie są przypieczone. Po przeczyszczeniu delikatnym papierem ściernym tych styków i delikatną regulacją przy pomocy wprawnego palca grzebalca, aby styki "patrzyły" w siebie wszystko złożyłem w jedną całość.
A efekt? Pojawiło się napięcie na końcówkach szyby, a więc szyby i lusterka znów grzeją!
Usterka błaha, ale bardzo uprzykrzająca życie.
Teraz ze spokojnością ducha i odparowanymi szybami i lusterkami mogę ogłosić:
ZAMYKAM TEMAT
i pozdrawiam wszystkich.
P.S.
Specjalne podziękowania dla Grzyby.
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa.
- Od: 1 wrz 2007, 00:55
- Posty: 413
- Skąd: Łódź
nie mam ogrzewania tylnej szyby, a kontrolka świeci że jest. i tu jest pytanie, czy to jest to pęknięty kabel przy tylnej klapie, czy stycznik którego słychać jak sie włącza i wyłącza . tylko nie moge go zlokalizować
Ostatnio edytowano 25 lis 2008, 11:30 przez Bodzio M, łącznie edytowano 1 raz
-
Bodzio M
A tylna szyba jest? Słyszałem, że jeden gość sprawdził połączenia kabelków od ogrzewania i naprawił – polecam. Na forum też jest trochę tematów...
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Bodzio M, tu masz podobny temat, do którego zresztą przyłączam Twój.
proszę o zapoznanie się z regulaminem działu. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Oznaczenia generacji i symbole silników – potrzebne do nazwania tematu – znajdziesz na stronie klubowej.
Korzystaj też z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.
Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
FAQ Forum MazdaSpeed
proszę o zapoznanie się z regulaminem działu. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Oznaczenia generacji i symbole silników – potrzebne do nazwania tematu – znajdziesz na stronie klubowej.
Korzystaj też z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.
Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
FAQ Forum MazdaSpeed
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL
Odkopię raz jeszcze ten temat, ponieważ potrzebuję waszej pomocy.
Jak na początku- było i nie ma.
Kontrolka wskazuje działanie, przekaźnik milczy, brak napięcia na przewodach tylnej szyby.
Rozebrałem przekaźnik, sprawdziłem- sprawny (po zwarciu styków pojawia się napięcie na przewodach tylnej szyby). Brakuje mi prądu sterującego sterownikiem. Przy włączonym ogrzewaniu na przewodzie sterującym napięcie 0,3 V. Bezpieczniki całe. Próbowałem znaleźć drugi koniec przewodu (różowego) odpowiedzialnego za sterowanie przekaźnikiem za pomocą miernika ("przedzwonić go"), ale żaden z tych wychodzących z panelu sterującego nawet nie pisnął.
Macie jakiś pomysł jak to ugryźć?
Pozdrawiam- Tomek
Jak na początku- było i nie ma.
Kontrolka wskazuje działanie, przekaźnik milczy, brak napięcia na przewodach tylnej szyby.
Rozebrałem przekaźnik, sprawdziłem- sprawny (po zwarciu styków pojawia się napięcie na przewodach tylnej szyby). Brakuje mi prądu sterującego sterownikiem. Przy włączonym ogrzewaniu na przewodzie sterującym napięcie 0,3 V. Bezpieczniki całe. Próbowałem znaleźć drugi koniec przewodu (różowego) odpowiedzialnego za sterowanie przekaźnikiem za pomocą miernika ("przedzwonić go"), ale żaden z tych wychodzących z panelu sterującego nawet nie pisnął.
Macie jakiś pomysł jak to ugryźć?
Pozdrawiam- Tomek
Ponownie odkopię:) U mnie identyczny problem jak wyżej. Kabelki przy klapie całe. Włącznik świeci i raczej też wygląda na sprawny. Do przekaźnika wchodzą 4 kabelki i na dwóch jest napięcie ok. 10V (czemu nie 12?) niezależnie od tego, czy włącznik ogrzewania jest załączony czy nie. Może ktoś sprawdzić czy tak powinno być?
szerokości
grzech
grzech
To teraz ja wykopie. Przyszła zima a grzania lusterek ni ma. Szyba grzeje a lusterka zimne. Dziwne bo to działa na tym samym układzie? Ma ktoś jakiś pomysł?
Dzisiaj poszedł miernik w ruch i okazało się że maty w lusterkach są sprawne tylko w kostce pod tapicerka drzwi nie ma prądu. Bezpiecznik sprawny. Wygląda na to że przerwany obwód tylko nie wiem gdzie szukac? Może jest jakiś przekaźnik i on nie puszcza na lusterka tylko na szybę [jaka?]?
Dzisiaj poszedł miernik w ruch i okazało się że maty w lusterkach są sprawne tylko w kostce pod tapicerka drzwi nie ma prądu. Bezpiecznik sprawny. Wygląda na to że przerwany obwód tylko nie wiem gdzie szukac? Może jest jakiś przekaźnik i on nie puszcza na lusterka tylko na szybę [jaka?]?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6