Strona 1 z 2
Co oznacza kod 46 poduszki powietrznej

Napisane:
15 paź 2006, 21:41
przez rozo
Kontrolka poduszki powietrznej miga mi kod 46, co to moze byc? Napisalem na forum airbag.com.pl i ktos odpisal mi: usterki szukaj w ukladzie lampki kontrolnej wylaczenia poduszki pasazera. Ja nie mam takiego wylacznika, albo nie wiem, gdzie sie znajduje.
Poza tym od jakiego roku Diesle 626 maja OBD 2?
Re: Co oznacza kod 46 poduszki powietrznej

Napisane:
15 paź 2006, 22:49
przez magicadm
rozo napisał(a):w ukladzie lampki kontrolnej wylaczenia poduszki?
Chyba chodziło o sensor zajętości fotela pasażera???

Napisane:
16 paź 2006, 15:39
przez xANDy
Było o tym – sprawdź po prostu kable pod siedzeniem pasażera.
Poszukaj szukajką o kodzie 46 i 47

Napisane:
17 paź 2006, 20:45
przez rozo
xANDy: bylo wielokrotnie o kodzie 47, ale o 46 nic nie znalazlem, a szukalem wielokrotnie.
Grzyby: w koncu po to jest to forum, zeby sie pytac, jesli nie znajdzie sie czegos korzystajac z uslug szukajki

Skoro bylo kilka tematow o 47, to mysle, ze moze byc chociaz jeden osobny o 46. Poza tym temat bardzo ladnie nazwalem

i jesli nie trafi do kosza, to napewno posluzy wielu osobom na forum!

Napisane:
17 paź 2006, 22:07
przez xANDy
No cóż – przeglądnąłem stare posty i jest w nich o kodach 47, 48 i 45 (chyba) ale o 46 rzeczywiście nie znalazłem.
Może kolega newbie się tutaj wypowie?

Napisane:
31 paź 2006, 13:48
przez rozo
Newbie chyba sie zapadl pod ziemie

a ja postanowilem sam poszukac w sieci i znalazlem tylko niepelna liste bledow do Forda Probe:
http://www.mazda626.net/index.php?showt ... &hl=airbag
Pisze tam: 46 Left Hand Fender Primary Crash Sensor Not Mounted to Vehicle Properly, czyli, ze sensor lewej bocznej poduszki powietrzenej nie jest prawidlowo zamontowany. Moze ktos wie co sie moglo z nim stac?

Napisane:
31 paź 2006, 18:23
przez xANDy
Otwórz drzwi kierowcy ale nie wsiadaj, opierając się na siedzonku wsadź głowę pod siedzenie i znajdź kabelki (zazwyczaj są żółte) i dokładnie sprawdź czy sa połaczone. W razie czego rozepnij wtyczkę i przeczyść styki.

Napisane:
31 paź 2006, 23:30
przez newbie
46 to błąd od lampki kontrolnej PODS – czyli tej żółtej.
Włókno żaróweczki jest monitorowane przez sterownik poduszek i jeśli jest z nim coś nie tak – zaświeca 46 (lampką czerwoną oczywiście)

Napisane:
1 lis 2006, 10:16
przez magicadm
newbie napisał(a):46 to błąd od lampki kontrolnej PODS – czyli tej żółtej.
Włókno żaróweczki jest monitorowane przez sterownik poduszek i jeśli jest z nim coś nie tak – zaświeca 46 (lampką czerwoną oczywiście)
Kurcze, tego się nie spodziewałem

Ale miłe, że nawet żaróweczka ma swój własny kod błędu


Napisane:
1 lis 2006, 22:19
przez xANDy
Ciekaw jestem czy czerwona żaróweczka równiez ma swój kod błedu.

Napisane:
2 lis 2006, 07:18
przez newbie
ciekawe co by wybłyskało kod?

Napisane:
2 lis 2006, 09:48
przez magicadm
newbie napisał(a):ciekawe co by wybłyskało kod?
Żółta żaróweczka
A tak poważnie – jeżeli czerwona sie nie zaświeci po przekręceniu kluczyka w czasie POSTa – to już znak , że jest coś źle...

Napisane:
2 lis 2006, 10:13
przez xANDy
newbie napisał(a):ciekawe co by wybłyskało kod?
magicadm napisał(a):Żółta żaróweczka
Mam takie same zdanie. Japońce mogły dojść do wniosku, że przecież obie spalone na raz stanowią zbyt mały margines rachunku prawdopodobieństwa...

Napisane:
2 lis 2006, 11:45
przez magicadm
Dodatkowo proponowałbym sygnalizację akustyczną
Ale tak poważnie – czemu kretyni nie montują diod??? Trwałość raczej nieporównywalna...

Napisane:
2 lis 2006, 15:16
przez xANDy
Po pierwsze – trudno monitorować skutecznie diodę. Po drugie – elektronika w aucie jest niezwykle zawodna i zobacz jak często w panelach (zestawach) diod padają LED'y. Zresztą niekoniecznie diody a częściej rezystory przy nich.
Poza tym – jak dobrze zamontowałbys diody to w aucie nic nie możnaby wtedy wymienić... wieczny samochodzik? – to nieekonomiczne

Napisane:
20 lis 2006, 22:29
przez rozo
newbie napisał(a):46 to błąd od lampki kontrolnej PODS – czyli tej żółtej.
Włókno żaróweczki jest monitorowane przez sterownik poduszek i jeśli jest z nim coś nie tak – zaświeca 46 (lampką czerwoną oczywiście)
Rozebralem deske rozdzielcza i obydwie zarowki zwiazane z poduchami sa ok – po prawej stronie deski zarowka, ktora miga, po lewej stronie zarowka, ktora sprawdzilem multimetrem (ma jako jedyna na desce niebieska obudowe).
Ale z tego, co wiem, to moja Madzia (rocznik 2002) nie ma PODS'a?! Jesli jednak ma, to gdzie jest ta cholerna spalona zarowka?

Napisane:
12 gru 2006, 22:08
przez rozo
Czy moglby ktos sprawdzic jaki jest opor na trzech kablach od PODS od punktu, w ktorym wychodza one z fotela do zoltej wtyczki kolo pedalu gazu? Kilka cm powyzej podlogi po prawej stronie od kostki kierowcy sa 3 zolte wtyczki (zdaje sie sa podpiete do komputera od sterowania poduszek powietrznych), 2 male i jedna duza, w nastepujacej kolejnosci od przodu do tylu auta mala1, duza, mala2, mi chodzi o ta mala2
Wyczailem, ze na jednym kabelku jest dosc duzy opor, a na pozostalych dwoch kablach nie ma.

Napisane:
31 maja 2007, 21:07
przez wolny
Niechcąc zakładać nowego tematu proszę o oświecenie co to za kod błędu Airbaga: 26 ( 2 długie i 6 krótkich czerwoną zarówką). Test Airbagu przy odpalaniu silnika OK – świecą przez moment obydwie żarówki.
Doszukałem się: kod 26 – driver's seatback airbag. Poduszka w siedzeniu kierowcy – w moim przypadku zaśniedziała wtyczka... uffff.

Napisane:
18 lip 2007, 23:17
przez sen_soltysa
a gdzie to znalazłeś, bo mam identyczny sygnał ? Wtyczka pod siedzeniem czy gdzieś indziej ?

Napisane:
19 lip 2007, 09:23
przez MarekW
Tak troche OT, ale mam pytanie czy wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej to zarowki? Sadzilem, ze oprocz podswietlenia wszystko to LED.. ale skoro ABS monitoruje zaroweczki

? kto wie to niech sie wypowie.
Z tego co wyczytalem to konsola srodkowa ...przycisk A/C czy rozmrazanie:–) ma LEDy i badz tu madry.
Pozdrawiam
Marek