Kody błędów – AIR BAG
Czuwasz kolego
Teraz jaśniej, przynajmniej dla mnie wyjaśniłeś zasadę działania, za co serdeczne dzięki
Cóż, sprawdzę u siebie jak to wygląda, który rodzaj wtyczek mam i... zobaczymy
Teraz jaśniej, przynajmniej dla mnie wyjaśniłeś zasadę działania, za co serdeczne dzięki
Cóż, sprawdzę u siebie jak to wygląda, który rodzaj wtyczek mam i... zobaczymy
Po zabiegu. Wtyczka niebieska u mnie. Czarny z czerwonym przeciety (czulem sie jak saper) wtyczka z czarnego pudeleczka wyciagnieta. W jakim celu sie ja wypina po cieciu kabla?
Efekt: czerwona kontrolka SRS zapala sie i po chwili gasnie, pomaranczowa ani mysli mrugnac.
Send by Taptalk
Efekt: czerwona kontrolka SRS zapala sie i po chwili gasnie, pomaranczowa ani mysli mrugnac.
Send by Taptalk
Najkrócej – żeby "nie siała".
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Sluchajcie wszyscy kytórzy cieli czarny kabelek. Jeśli masz go uciętego to możesz być pewny że poduszka pasażera nigdy nie wystrzeli w przypadku kolizji z przodu. Zwróccie uwagę że lewa pomarańczowa lampka jest od poduszki pasażera (a nie od maty jak niektórzy piszą proszę spojrzec w instrukcje obsługi mazdy)i po przecięciu kabelka wogóle ta kontrolka się już nie zapala. Poduszka pasażera i mata jest całkowicie zdeaktywowana. Jedyny plus cięcia czarnego kabelka to to że działa poduszka kierowcy , bo jak mata nie działa a czarny kabelek jest nie ruszany to wywala bląd 45,47,48 i wtedy wszystkie poduszki są zdeaktywowane. Jedyne wyjście to kupno sprawnej maty lub emulatora maty. Wtedy będzie pewność że zadziała , lepiej wydać 100zł na emulator niż mieć osobe na sumieniu. Taka metoda wogóle nie powinna być pisana na forum gdyż tutaj chodzi o b.ważne bezpieczeństwo , chyba że autor cięcia kabelka ma dowód w postaci np. Filmu że po cięciu kabelka wystrzela poducha pasażera , a jak narazie to widzę że wszyscy pochwalają ten sposób bo ważniejsze dla nich jest że na zegarach nie mryga mu błąd poduchy , nie interesując się konsekwencjami tego i zdrowiem pasażera w razie wypadku.
Nikt nie napisal, ze pomaranczowa kotrolka airbag to kontrolka maty. Bylo powiedziane jedynie, ze blad 47/48 to blad maty.
xANDy – obalisz powyzsza teze?
Send by Taptalk
xANDy – obalisz powyzsza teze?
Send by Taptalk
Wszystko co trzeba już napisałem. Wystarczy czytać ze zrozumieniem. Sama nazwa PODS powinna logicznie wskazywać czym się zajmuje moduł...
Owa
I nie jest to masło maślane tylko czytać ze zrozumieniem.
PS. był czas, że niektóre ASO w kraju stosowało to jako firmową metodę na ominięcie padniętej maty dając gwarancję, że poducha wystrzeli.
PS2. mało mnie interesuje "instrukcja obsługi użytkownika" bo mam w ręku schematy elektroniczne, które opisują logikę działania a nie efekt świetlny dla pasażera. Podobnie było w przypadku naprawy abs'u, gdzie musiałem poprawiać i instrukcję obsługi, i manuala.
Owa
jest tak naprawdę od systemu PODS, który melduje, że wyłączył poduszkę. Jeśli moduł nie wyłączy – to jest włączona. Wyłączając system PODS wyłączasz wyłacznik poduchy a nie włącznik.m.malina napisał(a): lewa pomarańczowa lampka jest od poduszki pasażera
I nie jest to masło maślane tylko czytać ze zrozumieniem.
PS. był czas, że niektóre ASO w kraju stosowało to jako firmową metodę na ominięcie padniętej maty dając gwarancję, że poducha wystrzeli.
PS2. mało mnie interesuje "instrukcja obsługi użytkownika" bo mam w ręku schematy elektroniczne, które opisują logikę działania a nie efekt świetlny dla pasażera. Podobnie było w przypadku naprawy abs'u, gdzie musiałem poprawiać i instrukcję obsługi, i manuala.
– Twoja sprawa – wydawaj. Tego nikt Ci nie zabroni. W czasach, gdy robiliśmy opis tej akcji emulator maty kosztował ok 300zł (z 8 lat temu!! – dolicz wartość z inflacją) a mata około tysiąca. Dzisiaj – za stówę – można sobie inaczej spojrzeć niż wtedy na trzy.m.malina napisał(a):lepiej wydać 100zł na emulator
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam.
Trochę namieszałem i teraz potrzebuję pomocy.
Też mam bład 48 w Mazdzie 626 GW z '98. Kupiłem emulator z kablami biały, czerwony, brazowy, ale bez wtyczki.
Niestety nie pomyślałem i poprzecinałem kable idące od samochodu do maty bez zapisania, który któremu odpowiada i teraz nie wiem jak je polutować.
W emulatorze kolory oznacznają:
– biały – komunikacja
– czerwony – +12V
– brązowy – GND
Kable idące od auta mają kolory żółty, zielony, niebieski.
Czy ktoś wie który, co oznacza?
Niestety nie mam miernika i nie mogę sobie zmierzyć.
Z góry dzieki za pomoc!
Jeżeli ktoś ma taka Mazdę – przed lifotwą – to może mógłby zajżeć pod fotel pasażera i sprawdzić, kóry czemu odpowiada?
Trochę namieszałem i teraz potrzebuję pomocy.
Też mam bład 48 w Mazdzie 626 GW z '98. Kupiłem emulator z kablami biały, czerwony, brazowy, ale bez wtyczki.
Niestety nie pomyślałem i poprzecinałem kable idące od samochodu do maty bez zapisania, który któremu odpowiada i teraz nie wiem jak je polutować.
W emulatorze kolory oznacznają:
– biały – komunikacja
– czerwony – +12V
– brązowy – GND
Kable idące od auta mają kolory żółty, zielony, niebieski.
Czy ktoś wie który, co oznacza?
Niestety nie mam miernika i nie mogę sobie zmierzyć.
Z góry dzieki za pomoc!
Jeżeli ktoś ma taka Mazdę – przed lifotwą – to może mógłby zajżeć pod fotel pasażera i sprawdzić, kóry czemu odpowiada?
Mazda 626 GW 2.0 1998
Mogę zajżeć jutro w piątek zrobie zdjęcie wtyczki i wieczorem napisze. Ja emulator wpiąłem w wtyczke od maty i tam orginalne kolory były biały czerwony brązowy. A ty chcesz się wpiąć w wtyczke która idzie od kompa poduszek?
m.malina napisał(a):Mogę zajżeć jutro w piątek zrobie zdjęcie wtyczki i wieczorem napisze. Ja emulator wpiąłem w wtyczke od maty i tam orginalne kolory były biały czerwony brązowy. A ty chcesz się wpiąć w wtyczke która idzie od kompa poduszek?
Nie, mam emulator bez wtyczki, także muszę przylutować do niego wtyczkę, która była oryginalnie na kablach. Oczywiście będę wpinał go do kabli idących do komputera samochodowego.
Jeżeli mógłbyś sprawdzić, które kolory sobie odpowiadają, to będzie wielka pomoc.
Dzięki!
Mazda 626 GW 2.0 1998
Emulator maty powinien być wpięty w zastępstwie za matę, jeżeli dobrze rozumuję?
Czyli we wtyczkę w kierunku komputera, a nie maty.
Nikt nie ma ochoty zajrzeć pod fotel?
A nuż znajdzie się tam jakaś zagubiona stówa.
Czyli we wtyczkę w kierunku komputera, a nie maty.
Nikt nie ma ochoty zajrzeć pod fotel?
A nuż znajdzie się tam jakaś zagubiona stówa.
Mazda 626 GW 2.0 1998
Dzisiaj podczas przeglądania książki użytkownika natrafiłem na info o kontrolce poduszki pasażera. Napisane jest, ze gdy system jest sprawny to powinna się zapalić pomarańczowa kontrolka i zgasnąć, tak jak jest to w przypadku czerwonej kontrolki SRS. Po operacji cięcia kabla, kontrolka pomarańczowa już się jednak nie zapala podczas zapłonu. Wychodzi na to, że jest całkowicie odcięta?
PeKa86 --> miesiąc temu inaczej sprawę widziałeś nt.pomarańczowej kontrolki sugerując obalenie mojej tezy. Czy dzisiaj ruszyło cię sumienie?
Kup emulator i śpij spokojnie. Teraz takie coś kupisz na allegro w cenie ok.80zł.
Lub jeździł na przeciętym kabelku , czytając opisy cięcia kabla i opis działania autora xandy – nigdzie nie napisał że nie bierze odpowiedzialności za cięcie kabelka.
Kup emulator i śpij spokojnie. Teraz takie coś kupisz na allegro w cenie ok.80zł.
Lub jeździł na przeciętym kabelku , czytając opisy cięcia kabla i opis działania autora xandy – nigdzie nie napisał że nie bierze odpowiedzialności za cięcie kabelka.
Nie probobowalem obalic Twojej tezy. Nie naleze jednak do osob, ktore jak przeczytaja jedno, zaczynaja w to wierzyc, pozniej przeczytaja drugie i zaczynaja wierzyc w to nowe. Nie, nie ruszylo mnie sumienie, natrafilem na to przez przypadek, szukajac innej informacji, dlatego wrzucam i czekam na madrzejszych. Zakladajac emulator, tez nie mialbym nigdy 100% pewnosci.
Send by Taptalk
Send by Taptalk
To co wrzuciłeś z instrukcji obsługi to widziałem to przed napisaniem pierwszego postu. Zwróc uwagę na lampkę zółtą – ona nie jest z napisem pods czy imitacja maty , ta lampka to siedzący pasażer i poduszka airbagu i pasy.
Czemu nie masz pewności przy emulatorze?
Emulator to sprawdzone rozwiązanie – znajduje sie w nim układ zaprogramowany i daje cuągle sygnał taki jak mata przy zajętości przez pasażera. Nawet znalezienie schematu emulatora nic ci nie da jak złożysz , bo układ który w nim siedzi musisz zaprogramować programatorem ale musisz mieć wsad.
Czemu nie masz pewności przy emulatorze?
Emulator to sprawdzone rozwiązanie – znajduje sie w nim układ zaprogramowany i daje cuągle sygnał taki jak mata przy zajętości przez pasażera. Nawet znalezienie schematu emulatora nic ci nie da jak złożysz , bo układ który w nim siedzi musisz zaprogramować programatorem ale musisz mieć wsad.
Wiem od czego jest żółta kontrolka. Nie wiedziałem jednak, że ma sie odpalać takze na chwile przy włączeniu zapłonu, wg. tego co w instrukcji. W tej samej instrukcji jest takze niestety kilka innych baboli, stąd moja watpliwość, czy aby na pewno powinna sie zaświecić na początku, tak jak czerwona. Dlaczego miałbym wątpliwości? Dlatego, ze nie jestem elektronikiem, nie znam sie na tym. Kupić mozna różne cuda, np. chipa za 200pln dającego 30KM. Wpinasz, niby cos daje, ale nie daje nic. takie same odczucia miałbym wpinając emulator. Dlaczego? Bo sie na tym nie znam.
Witam problem "pomarańczowej "kontrolki zginał u mnie bezproblemowo po za opisanym wcześniej przypadkiem nie pojawił się już ani razu. Moim zdaniem porządne podklejenie taśmą dwustronnie klejącą maty do pianki siedziska zdaje egzamin!!!!!!.
witam wszystkich użytkowników forum, jestem nowym użytkownikiem i też mam problem z poduszkom pasażera, po odłączeniu minusa zapaliła się czerwona kontrolka która miga błąd 45 i kontrolka obecności pasażera co jest powodem???? proszę Was o pomoc.
Dopisano 3 sty 2015, 22:48:
45(Passenger's seat pressure sensor) : Wiring, open circuit, seat pressure sensor, SRS control module
45 (czujnik ciśnienia pasażera siedzenia): Okablowanie, obwód otwarty, czujnik ciśnienia siedzenia, moduł sterujący SRS mam właśnie ten błąd i teraz pytanie czy emulator maty pomorze
Dopisano 3 sty 2015, 22:48:
45(Passenger's seat pressure sensor) : Wiring, open circuit, seat pressure sensor, SRS control module
45 (czujnik ciśnienia pasażera siedzenia): Okablowanie, obwód otwarty, czujnik ciśnienia siedzenia, moduł sterujący SRS mam właśnie ten błąd i teraz pytanie czy emulator maty pomorze
-
siela1984
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6