jak poznać czy mam autoalarm?
Strona 1 z 1
kupiłem mazdę 626 kombi 1999 r. 1.8. Ma centralny zamek i pilota przy komplecie kluczyków, ale pilot nie działa, zmieniłem baterię i nadal nic. jak mogę sam zbadać czy to wina pilota, czy też problem tkwi gdzie indziej? jak poznać czy w ogóle jest autoalarm? sory, bo może dla wielu forumowiczów to będzie smieszne. chciałem dodać tylko, ze chwilę po uruchomieniu silnika pojawia mi sie na desce ikonka (kontrolka) z kluczykiem. pozdrawiam!
- Od: 4 kwi 2006, 13:24
- Posty: 24
- Skąd: Szczecin
- Auto: mam Mazdę 5 1.8 benzyna CR,
miałem Mazda 626, 1.8 benzyna, GF/GW,
ta ikonka z kluczykiem to pewnie [immobilajzer]
Otworz mache, poszukaj syrenki. Ew. po rozlaczeniu klem od akumulatora i ponownym ich zalozeniu takowy powinien sie uaktywnic (w 90%) ale jezeli pilot zdechl – bedziesz mial problem z jego odlaczeniem....
Otworz mache, poszukaj syrenki. Ew. po rozlaczeniu klem od akumulatora i ponownym ich zalozeniu takowy powinien sie uaktywnic (w 90%) ale jezeli pilot zdechl – bedziesz mial problem z jego odlaczeniem....
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
bajer0 napisał(a):ta ikonka z kluczykiem to pewnie [immobilajzer]
Dziwne bo jak sie zapali ta kontrolka to auto powinno zgasnąć...albo wogóle nie odpalić.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
tak. tylko, że jak odłączę akumulator to mogą się pojawić później problemy z uruchomieniem pojazdu. wyczytałem na forum, ze tak miał jeden z kolegów w starszym modelu ( odcięło dopływ paliwa). A z drugiej strony bez sensu byłoby jechac do warsztatu i płacić min. 380 zł ( w Szczecinie) za założenie autoalarmu, jeśli taki autoalarm już jest w samochodzie tylko nie działa, bo np. zepsuł sie jakis bezpiecznik. Czy niektóre modele mAzdy nie maja np. jakiegoś fabrycznego autoalarmu – tak jak jest z immobilizerem?
- Od: 4 kwi 2006, 13:24
- Posty: 24
- Skąd: Szczecin
- Auto: mam Mazdę 5 1.8 benzyna CR,
miałem Mazda 626, 1.8 benzyna, GF/GW,
Ikonka z kluczykiem = immo. Powinna się zapalić przed włączeniem silnika i zgasnąć zaraz po. Immobilajzer fabryczny działa tak że gasi silnik w parę sekund po uruchomieniu jak nie wykryje zgodnego kluczyka – a przynajmniej ja tylko takie działanie znam.
Cała "elektronika" do tego jest po prostu częścią sterownika silnika i poza pętlą magnetyczną przy stacyjce nic więcej nie znajdziesz. No, może syrenkę jeśli to jest immo z alarmem. Jeśli lampka się zapala podczas pracy silnika (ale silnik nie gaśnie) to jest to sygnał o uszkodzeniu immo, czy też może przypomnienie że został serwisowo zablokowany. Przy uszkodzonym immo się mogą cuda dziać i też nie polecam odłączania akumulatora bez potrzeby... a już szczególnie jak wiesz że kluczyk nie działa
To skomplikowana sprawa, bo ASO i zakłady które umieją się z tym bawić nie udostępniają tej wiedzy (i ma to sens, nieprofesjonalni amatorzy cudzej własności, a takich jest większość, odpuszczają bo też nie wiedzą co dalej po wyłamaniu zamka). Czeka cię wycieczka do ASO albo dobrego specjalisty...
Cała "elektronika" do tego jest po prostu częścią sterownika silnika i poza pętlą magnetyczną przy stacyjce nic więcej nie znajdziesz. No, może syrenkę jeśli to jest immo z alarmem. Jeśli lampka się zapala podczas pracy silnika (ale silnik nie gaśnie) to jest to sygnał o uszkodzeniu immo, czy też może przypomnienie że został serwisowo zablokowany. Przy uszkodzonym immo się mogą cuda dziać i też nie polecam odłączania akumulatora bez potrzeby... a już szczególnie jak wiesz że kluczyk nie działa
To skomplikowana sprawa, bo ASO i zakłady które umieją się z tym bawić nie udostępniają tej wiedzy (i ma to sens, nieprofesjonalni amatorzy cudzej własności, a takich jest większość, odpuszczają bo też nie wiedzą co dalej po wyłamaniu zamka). Czeka cię wycieczka do ASO albo dobrego specjalisty...
Kluczyk z immobilizerem (seria w GF oraz BA po F/L), centralny zamek oraz alarm to oddzielne elementy, jak mniemam – jesli alarm byl dokladany. Poszukaj pod maska syreny, badz pod kierownica modulu/okablowania. Prawdopodobnie uklad jest uszkodzony i wymaga ingerencji jakiegos warsztatu od auto-alarmow.
Ja tak mialem u siebie (sfajczyly sie kable), ale ogolnie zaklady takie preferuja zalozenie nowego urzadzenia i wybebeszenie starego, do ktorego prawdopodobnie nie beda mieli instrukcji.
Ja tak mialem u siebie (sfajczyly sie kable), ale ogolnie zaklady takie preferuja zalozenie nowego urzadzenia i wybebeszenie starego, do ktorego prawdopodobnie nie beda mieli instrukcji.
Hyhy... zdalne sterowanie centralnym nie szło w GF w serii? E, panie, to mało wypaśna ta 626
Co niestety nie zmienia faktu że immo jest po prostu fabrycznym wyposażeniem i jego "wybebeszenie" raczej nie wchodzi w rachubę
Przede wszystkim martwią te oznaki – może to jakaś ingerencja w kontrolkę, ale trzeba sprawdzić najgorsze = immo umarł. Pewnego dnia może się bowiem okazać że samochód trzeba będzie wozić na lawecie...
Jeśli jednak zdalne sterowanie zostało dołożone, to można we własnym zakresie rozpocząć poszukiwania centralki alarmu. Ja bym się syreną (a dokładniej jej brakiem) nie sugerował – ja mam zdalne sterownie + immo, ale bez wyjca. Po co mi on w garażu, albo na osiedlu, gdzie ludziom zwisa jak coś wyje, bo co burza komuś woda zalewa ten szczyt techniki łączenia kabli jakim jest ich skręcenie i owinięcie na odwal taśmą z TESCO. Ponadto mnie znalezienie centralki poprzedniego immo jaki miałem założony zajęło praktycznie cały dzień. Specjaliści to robili... ale wykorzystałem ponownie zdobytą wiedzę![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Co niestety nie zmienia faktu że immo jest po prostu fabrycznym wyposażeniem i jego "wybebeszenie" raczej nie wchodzi w rachubę

Jeśli jednak zdalne sterowanie zostało dołożone, to można we własnym zakresie rozpocząć poszukiwania centralki alarmu. Ja bym się syreną (a dokładniej jej brakiem) nie sugerował – ja mam zdalne sterownie + immo, ale bez wyjca. Po co mi on w garażu, albo na osiedlu, gdzie ludziom zwisa jak coś wyje, bo co burza komuś woda zalewa ten szczyt techniki łączenia kabli jakim jest ich skręcenie i owinięcie na odwal taśmą z TESCO. Ponadto mnie znalezienie centralki poprzedniego immo jaki miałem założony zajęło praktycznie cały dzień. Specjaliści to robili... ale wykorzystałem ponownie zdobytą wiedzę
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
bolsta
626 firmowo chyba nie był wyposażany w autoalarm a tylko w immo. Jeżeli masz auto przeznaczone na niemcy – to masz podwójny zamek a jeśli na holandię to tylko pojedynczy. Zależy od serii i modelu.
Możemy zrobić tak – podaj na priv'a swój VIN i można sprawdzić – czy autoalarm był fabrycznie, czy podwójny zamek masz zamonotwany.
W moim przypadku kontrolka czerwona: auto i w srdoku kluczyk – pojawia się, gdy zamykam "podwójnie" samochód. Przy odpalaniu auta świeci się (w ramach chyba selftest'u) a potem gaśnie.
W instrukcji napisano, że to symbol podwójnego zamka lub alarmu..
626 firmowo chyba nie był wyposażany w autoalarm a tylko w immo. Jeżeli masz auto przeznaczone na niemcy – to masz podwójny zamek a jeśli na holandię to tylko pojedynczy. Zależy od serii i modelu.
Możemy zrobić tak – podaj na priv'a swój VIN i można sprawdzić – czy autoalarm był fabrycznie, czy podwójny zamek masz zamonotwany.
W moim przypadku kontrolka czerwona: auto i w srdoku kluczyk – pojawia się, gdy zamykam "podwójnie" samochód. Przy odpalaniu auta świeci się (w ramach chyba selftest'u) a potem gaśnie.
W instrukcji napisano, że to symbol podwójnego zamka lub alarmu..
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):W moim przypadku kontrolka czerwona: auto i w srdoku kluczyk – pojawia się, gdy zamykam "podwójnie" samochód.
Ooo... O tym nie wiedziałem. I to się świeci cały czas na desce, czy gaśnie po jakimś czasie? Jest to jakieś powiązanie z centralką zamków i ew. dorobionym alarmem z pilotem. Ale, czy mi się tylko wydaje, czy gdyby się podwójne zamknięcie uaktywniło to nie da się otworzyć auta od środka?
xANDy napisał(a):Przy odpalaniu auta świeci się (w ramach chyba selftest'u) a potem gaśnie.
I tak właśnie powinna się zachowywać kontrolka immobilajzera. Włącza się na pozycji START stacyjki, a wyłącza po uruchomieniu silnika.
Przy podwójnym zamknięciu – nie da się otworzyć auta od środka (np. wybiwszy szybę..) ani wyrwawszy wkładkę nie rozblokujesz zamka.
Kontrolka zaświeca się na ok 5 sekund i gaśnie.
Jak wygląda Twój pilot (oryginalny??) może jakaś fota – rozwiąże pytania.
Podwójny zamek (opcja niemiecka – super-zamek) był tylko w niektórych modelach i chyba tylko w 626.
Kontrolka zaświeca się na ok 5 sekund i gaśnie.
Jak wygląda Twój pilot (oryginalny??) może jakaś fota – rozwiąże pytania.
Podwójny zamek (opcja niemiecka – super-zamek) był tylko w niektórych modelach i chyba tylko w 626.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Podwójny zamek (opcja niemiecka – super-zamek) był tylko w niektórych modelach i chyba tylko w 626.
Potwierdzam, u mnie (626 GF/GW 1998) jest "podwójny zamek" i immobilizer. Ta sama kontrolka sygnalizuje ich działanie. Jest to zresztą opisane w instrukcji.
Ciekaw jestem jednak na ile te zabezpieczenia są skuteczne?
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
xANDy napisał(a):Przy podwójnym zamknięciu – nie da się otworzyć auta od środka (np. wybiwszy szybę..) ani wyrwawszy wkładkę nie rozblokujesz zamka.
Kontrolka zaświeca się na ok 5 sekund i gaśnie.
Jak wygląda Twój pilot (oryginalny??) może jakaś fota – rozwiąże pytania.
Podwójny zamek (opcja niemiecka – super-zamek) był tylko w niektórych modelach i chyba tylko w 626.
A ja sie podlacze do tematu bo mnie meczy. Mam mazde z Niemiec i mam tylko imobilajzer. Nie mam pilota. Jak sprawdzic czy mam tez sterowanie zdalne, bo otwieranie auta z kluczyka mnie meczy strasznie. Mozna dokupic samego pilota i go przeprogramowac? Czy musze normalny alarm kupowac? Mi zalezy tylko na otwieraniu auta z pilota bo mam garaz i nie zostawiam go jakos na ulicy.
- Od: 14 lip 2008, 00:08
- Posty: 43
- Skąd: Warszawa
- Auto: GF 626D,Eclipse 93, Corolla 99
To kup sobie tylko zdalne sterowanie centralnym zamkiem na pilota i po sprawie
Domyślam się ze masz fabryczny centralny, więc wpinasz się tylko pod sterownik i gotowe
koszt modułu nie powinien przekroczyć 40-50zł
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
chudy napisał(a):To kup sobie tylko zdalne sterowanie centralnym zamkiem na pilota i po sprawieDomyślam się ze masz fabryczny centralny, więc wpinasz się tylko pod sterownik i gotowe
koszt modułu nie powinien przekroczyć 40-50zł
O rety, ja sie zupelnie na tym nie znam. Gdzie cos takiego mozna kupic? Na Allegro? Kupuje jakas centralke i piloty???
- Od: 14 lip 2008, 00:08
- Posty: 43
- Skąd: Warszawa
- Auto: GF 626D,Eclipse 93, Corolla 99
Czy mozliwe jest to ze ja mam podwojny zamek? W instrukcji pisze ze w ciagu tzrech sekund trzeba 2x nacisnać lock. ja jak u siebie to robie nie zauwazam zeby swiecila sie kontrolka od immo. Auto jest wyprodukowane na niemcy. Jak to sprawdzic?
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
- Od: 25 gru 2007, 17:05
- Posty: 185
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'
howk napisał(a):Gdzie cos takiego mozna kupic? Na Allegro? Kupuje jakas centralke i piloty?
Dokładnie tak – dostajesz moduł i dwa piloty, na allegro jest tego mnóstwo a wszystko podobne
Iktorn92 napisał(a):W instrukcji pisze ze w ciagu tzrech sekund trzeba 2x nacisnać lock
Ale w jakim celu należy to zrobić?
Iktorn92 napisał(a):Jak to sprawdzic?
Co sprawdzić? Czy masz podwójny zamek? Co według Ciebie oznacza określenie "podwójny zamek"? Bo w wielu alarmach poprzez podwójne naciśnięcie przycisku "lock" włącza się alarm blokując jednocześnie czujniki dodatkowe – to przydatna funkcja, jeśli chce sie w aucie zostawić otwarte okna, psa albo babcię
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
chudy napisał(a):Ale w jakim celu należy to zrobić?
Po to zeby uruchomic właśnie podwojne zamknięcie.
chudy napisał(a):Co sprawdzić? Czy masz podwójny zamek? Co według Ciebie oznacza określenie "podwójny zamek"? Bo w wielu alarmach poprzez podwójne naciśnięcie przycisku "lock" włącza się alarm blokując jednocześnie czujniki dodatkowe – to przydatna funkcja, jeśli chce sie w aucie zostawić otwarte okna, psa albo babcię język aby czujniki ultradźwiękowe nie wzbudzały alarmu.
Chdzi mi o to jak sprawdzić to o czym pisze xAndy czyli tym podwojnym zamknięciu... Jak sprawdzić czy to mam
P.S Byłem w garażu i logicznie myslać zamknąłem sie w środku wciskajac wedle instrukcji 2x lock w ciagu 3 sec i wtedy powinno sie to uzbroic ,,podwojnie" niestety otowrzyłem sie bez problemów. Czyli na to wychodzi ze nie posiadam podwojnego zamka szkoda...
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
- Od: 25 gru 2007, 17:05
- Posty: 185
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'
ram napisał(a):Podwójny zamek (opcja niemiecka – super-zamek) był tylko w niektórych modelach i chyba tylko w 626.
Potwierdzam, u mnie (626 GF/GW 1998) jest "podwójny zamek" i immobilizer. Ta sama kontrolka sygnalizuje ich działanie. Jest to zresztą opisane w instrukcji.
Ciekaw jestem jednak na ile te zabezpieczenia są skuteczne?
Podwójny zamek rozumiem – ryglowanie dodatkowe zamka zapobiegające otwarcie drzwi od środka. Ale immobilizer jak niby działa, skoro kluczyk bez elektroniki? Zwyczajne zamknięcie pętli indukcyjnej? To włożenie czegokolwiek w stacyjkę uczynić winno to samo.
Czy w modelu GW zamykanie drzwi z pilota odbywa się bezpośrednio przez siłownik fabryczny, czy trzeba slave montować w drzwiach? Co z tym magicznym opornikiem 1Ohm niby? Nie da się tego obejść?
Wydaje mi się, że skoro mam montować przekaźnik do pilota od zamykania drzwi to od razu lepiej centralkę z alarmem, nawet najprostszym...
-
rusek
rusek napisał(a): Ale immobilizer jak niby działa, skoro kluczyk bez elektroniki? Zwyczajne zamknięcie pętli indukcyjnej? To włożenie czegokolwiek w stacyjkę uczynić winno to samo.
Czy w modelu GW zamykanie drzwi z pilota odbywa się bezpośrednio przez siłownik fabryczny, czy trzeba slave montować w drzwiach? Co z tym magicznym opornikiem 1Ohm niby? Nie da się tego obejść?
Wydaje mi się, że skoro mam montować przekaźnik do pilota od zamykania drzwi to od razu lepiej centralkę z alarmem, nawet najprostszym...
rusek, rozumiem ze chcesz się dowiedzieć kilku interesujących Cię rzeczy, lecz ten temat traktuje o czymś innym, więc nie chcę aby zrobiło się jedno wielkie OT. Umieść może pytania w odpowiednim temacie, np tym:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13158
jest odpowiedni do takich dyskusji. A co do Twoich pytań, to moge Cię zapewnić że wszystkie odpowiedzi sa już w dziale – wystarczy poszukać. Pozdrawiam
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6