jak poznać czy mam autoalarm?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bolsta » 4 maja 2006, 22:15

kupiłem mazdę 626 kombi 1999 r. 1.8. Ma centralny zamek i pilota przy komplecie kluczyków, ale pilot nie działa, zmieniłem baterię i nadal nic. jak mogę sam zbadać czy to wina pilota, czy też problem tkwi gdzie indziej? jak poznać czy w ogóle jest autoalarm? sory, bo może dla wielu forumowiczów to będzie smieszne. chciałem dodać tylko, ze chwilę po uruchomieniu silnika pojawia mi sie na desce ikonka (kontrolka) z kluczykiem. pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2006, 13:24
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Auto: mam Mazdę 5 1.8 benzyna CR,
miałem Mazda 626, 1.8 benzyna, GF/GW,

Postprzez bajer0 » 4 maja 2006, 23:28

ta ikonka z kluczykiem to pewnie [immobilajzer]
Otworz mache, poszukaj syrenki. Ew. po rozlaczeniu klem od akumulatora i ponownym ich zalozeniu takowy powinien sie uaktywnic (w 90%) ale jezeli pilot zdechl – bedziesz mial problem z jego odlaczeniem....
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Italiano » 5 maja 2006, 20:13

bajer0 napisał(a):ta ikonka z kluczykiem to pewnie [immobilajzer]

Dziwne bo jak sie zapali ta kontrolka to auto powinno zgasnąć...albo wogóle nie odpalić.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez bolsta » 18 maja 2006, 10:22

tak. tylko, że jak odłączę akumulator to mogą się pojawić później problemy z uruchomieniem pojazdu. wyczytałem na forum, ze tak miał jeden z kolegów w starszym modelu ( odcięło dopływ paliwa). A z drugiej strony bez sensu byłoby jechac do warsztatu i płacić min. 380 zł ( w Szczecinie) za założenie autoalarmu, jeśli taki autoalarm już jest w samochodzie tylko nie działa, bo np. zepsuł sie jakis bezpiecznik. Czy niektóre modele mAzdy nie maja np. jakiegoś fabrycznego autoalarmu – tak jak jest z immobilizerem?
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2006, 13:24
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Auto: mam Mazdę 5 1.8 benzyna CR,
miałem Mazda 626, 1.8 benzyna, GF/GW,

Postprzez Briareos » 18 maja 2006, 10:51

Ikonka z kluczykiem = immo. Powinna się zapalić przed włączeniem silnika i zgasnąć zaraz po. Immobilajzer fabryczny działa tak że gasi silnik w parę sekund po uruchomieniu jak nie wykryje zgodnego kluczyka – a przynajmniej ja tylko takie działanie znam.
Cała "elektronika" do tego jest po prostu częścią sterownika silnika i poza pętlą magnetyczną przy stacyjce nic więcej nie znajdziesz. No, może syrenkę jeśli to jest immo z alarmem. Jeśli lampka się zapala podczas pracy silnika (ale silnik nie gaśnie) to jest to sygnał o uszkodzeniu immo, czy też może przypomnienie że został serwisowo zablokowany. Przy uszkodzonym immo się mogą cuda dziać i też nie polecam odłączania akumulatora bez potrzeby... a już szczególnie jak wiesz że kluczyk nie działa :|
To skomplikowana sprawa, bo ASO i zakłady które umieją się z tym bawić nie udostępniają tej wiedzy (i ma to sens, nieprofesjonalni amatorzy cudzej własności, a takich jest większość, odpuszczają bo też nie wiedzą co dalej po wyłamaniu zamka). Czeka cię wycieczka do ASO albo dobrego specjalisty...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez bolsta » 18 maja 2006, 18:22

Wielkie dzięki Briareos za rzeczowy post. pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2006, 13:24
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Auto: mam Mazdę 5 1.8 benzyna CR,
miałem Mazda 626, 1.8 benzyna, GF/GW,

Postprzez Globy » 19 maja 2006, 01:26

Kluczyk z immobilizerem (seria w GF oraz BA po F/L), centralny zamek oraz alarm to oddzielne elementy, jak mniemam – jesli alarm byl dokladany. Poszukaj pod maska syreny, badz pod kierownica modulu/okablowania. Prawdopodobnie uklad jest uszkodzony i wymaga ingerencji jakiegos warsztatu od auto-alarmow.

Ja tak mialem u siebie (sfajczyly sie kable), ale ogolnie zaklady takie preferuja zalozenie nowego urzadzenia i wybebeszenie starego, do ktorego prawdopodobnie nie beda mieli instrukcji.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Briareos » 19 maja 2006, 11:11

Hyhy... zdalne sterowanie centralnym nie szło w GF w serii? E, panie, to mało wypaśna ta 626 :P
Co niestety nie zmienia faktu że immo jest po prostu fabrycznym wyposażeniem i jego "wybebeszenie" raczej nie wchodzi w rachubę <lol> Przede wszystkim martwią te oznaki – może to jakaś ingerencja w kontrolkę, ale trzeba sprawdzić najgorsze = immo umarł. Pewnego dnia może się bowiem okazać że samochód trzeba będzie wozić na lawecie...
Jeśli jednak zdalne sterowanie zostało dołożone, to można we własnym zakresie rozpocząć poszukiwania centralki alarmu. Ja bym się syreną (a dokładniej jej brakiem) nie sugerował – ja mam zdalne sterownie + immo, ale bez wyjca. Po co mi on w garażu, albo na osiedlu, gdzie ludziom zwisa jak coś wyje, bo co burza komuś woda zalewa ten szczyt techniki łączenia kabli jakim jest ich skręcenie i owinięcie na odwal taśmą z TESCO. Ponadto mnie znalezienie centralki poprzedniego immo jaki miałem założony zajęło praktycznie cały dzień. Specjaliści to robili... ale wykorzystałem ponownie zdobytą wiedzę :]
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez xANDy » 19 maja 2006, 13:34

bolsta
626 firmowo chyba nie był wyposażany w autoalarm a tylko w immo. Jeżeli masz auto przeznaczone na niemcy – to masz podwójny zamek a jeśli na holandię to tylko pojedynczy. Zależy od serii i modelu.
Możemy zrobić tak – podaj na priv'a swój VIN i można sprawdzić – czy autoalarm był fabrycznie, czy podwójny zamek masz zamonotwany.
W moim przypadku kontrolka czerwona: auto i w srdoku kluczyk – pojawia się, gdy zamykam "podwójnie" samochód. Przy odpalaniu auta świeci się (w ramach chyba selftest'u) a potem gaśnie.
W instrukcji napisano, że to symbol podwójnego zamka lub alarmu.. :|
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Briareos » 19 maja 2006, 13:49

xANDy napisał(a):W moim przypadku kontrolka czerwona: auto i w srdoku kluczyk – pojawia się, gdy zamykam "podwójnie" samochód.

Ooo... O tym nie wiedziałem. I to się świeci cały czas na desce, czy gaśnie po jakimś czasie? Jest to jakieś powiązanie z centralką zamków i ew. dorobionym alarmem z pilotem. Ale, czy mi się tylko wydaje, czy gdyby się podwójne zamknięcie uaktywniło to nie da się otworzyć auta od środka?

xANDy napisał(a):Przy odpalaniu auta świeci się (w ramach chyba selftest'u) a potem gaśnie.

I tak właśnie powinna się zachowywać kontrolka immobilajzera. Włącza się na pozycji START stacyjki, a wyłącza po uruchomieniu silnika.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez xANDy » 19 maja 2006, 13:58

Przy podwójnym zamknięciu – nie da się otworzyć auta od środka (np. wybiwszy szybę..) ani wyrwawszy wkładkę nie rozblokujesz zamka.
Kontrolka zaświeca się na ok 5 sekund i gaśnie.
Jak wygląda Twój pilot (oryginalny??) może jakaś fota – rozwiąże pytania.

Podwójny zamek (opcja niemiecka – super-zamek) był tylko w niektórych modelach i chyba tylko w 626.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez ram » 9 cze 2006, 13:08

Podwójny zamek (opcja niemiecka – super-zamek) był tylko w niektórych modelach i chyba tylko w 626.

Potwierdzam, u mnie (626 GF/GW 1998) jest "podwójny zamek" i immobilizer. Ta sama kontrolka sygnalizuje ich działanie. Jest to zresztą opisane w instrukcji.
Ciekaw jestem jednak na ile te zabezpieczenia są skuteczne?
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez howk » 19 sie 2008, 23:46

xANDy napisał(a):Przy podwójnym zamknięciu – nie da się otworzyć auta od środka (np. wybiwszy szybę..) ani wyrwawszy wkładkę nie rozblokujesz zamka.
Kontrolka zaświeca się na ok 5 sekund i gaśnie.
Jak wygląda Twój pilot (oryginalny??) może jakaś fota – rozwiąże pytania.

Podwójny zamek (opcja niemiecka – super-zamek) był tylko w niektórych modelach i chyba tylko w 626.


A ja sie podlacze do tematu bo mnie meczy. Mam mazde z Niemiec i mam tylko imobilajzer. Nie mam pilota. Jak sprawdzic czy mam tez sterowanie zdalne, bo otwieranie auta z kluczyka mnie meczy strasznie. Mozna dokupic samego pilota i go przeprogramowac? Czy musze normalny alarm kupowac? Mi zalezy tylko na otwieraniu auta z pilota bo mam garaz i nie zostawiam go jakos na ulicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 00:08
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Auto: GF 626D,Eclipse 93, Corolla 99

Postprzez chudy » 20 sie 2008, 18:46

To kup sobie tylko zdalne sterowanie centralnym zamkiem na pilota i po sprawie :) Domyślam się ze masz fabryczny centralny, więc wpinasz się tylko pod sterownik i gotowe :) koszt modułu nie powinien przekroczyć 40-50zł
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez howk » 20 sie 2008, 21:46

chudy napisał(a):To kup sobie tylko zdalne sterowanie centralnym zamkiem na pilota i po sprawie :) Domyślam się ze masz fabryczny centralny, więc wpinasz się tylko pod sterownik i gotowe :) koszt modułu nie powinien przekroczyć 40-50zł


O rety, ja sie zupelnie na tym nie znam. Gdzie cos takiego mozna kupic? Na Allegro? Kupuje jakas centralke i piloty???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 00:08
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Auto: GF 626D,Eclipse 93, Corolla 99

Postprzez Iktorn92 » 24 sie 2008, 16:58

Czy mozliwe jest to ze ja mam podwojny zamek? W instrukcji pisze ze w ciagu tzrech sekund trzeba 2x nacisnać lock. ja jak u siebie to robie nie zauwazam zeby swiecila sie kontrolka od immo. Auto jest wyprodukowane na niemcy. Jak to sprawdzic?
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez chudy » 24 sie 2008, 17:18

howk napisał(a):Gdzie cos takiego mozna kupic? Na Allegro? Kupuje jakas centralke i piloty?

Dokładnie tak – dostajesz moduł i dwa piloty, na allegro jest tego mnóstwo a wszystko podobne :) oby tylko piloty Ci się podobały :P

Iktorn92 napisał(a):W instrukcji pisze ze w ciagu tzrech sekund trzeba 2x nacisnać lock

Ale w jakim celu należy to zrobić?
Iktorn92 napisał(a):Jak to sprawdzic?

Co sprawdzić? Czy masz podwójny zamek? Co według Ciebie oznacza określenie "podwójny zamek"? Bo w wielu alarmach poprzez podwójne naciśnięcie przycisku "lock" włącza się alarm blokując jednocześnie czujniki dodatkowe – to przydatna funkcja, jeśli chce sie w aucie zostawić otwarte okna, psa albo babcię :P aby czujniki ultradźwiękowe nie wzbudzały alarmu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Iktorn92 » 24 sie 2008, 18:20

chudy napisał(a):Ale w jakim celu należy to zrobić?

Po to zeby uruchomic właśnie podwojne zamknięcie.
chudy napisał(a):Co sprawdzić? Czy masz podwójny zamek? Co według Ciebie oznacza określenie "podwójny zamek"? Bo w wielu alarmach poprzez podwójne naciśnięcie przycisku "lock" włącza się alarm blokując jednocześnie czujniki dodatkowe – to przydatna funkcja, jeśli chce sie w aucie zostawić otwarte okna, psa albo babcię język aby czujniki ultradźwiękowe nie wzbudzały alarmu.

Chdzi mi o to jak sprawdzić to o czym pisze xAndy czyli tym podwojnym zamknięciu... Jak sprawdzić czy to mam :D

P.S Byłem w garażu i logicznie myslać zamknąłem sie w środku wciskajac wedle instrukcji 2x lock w ciagu 3 sec i wtedy powinno sie to uzbroic ,,podwojnie" niestety otowrzyłem sie bez problemów. Czyli na to wychodzi ze nie posiadam podwojnego zamka szkoda... :(
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez rusek » 24 sie 2008, 21:03

ram napisał(a):
Podwójny zamek (opcja niemiecka – super-zamek) był tylko w niektórych modelach i chyba tylko w 626.

Potwierdzam, u mnie (626 GF/GW 1998) jest "podwójny zamek" i immobilizer. Ta sama kontrolka sygnalizuje ich działanie. Jest to zresztą opisane w instrukcji.
Ciekaw jestem jednak na ile te zabezpieczenia są skuteczne?


Podwójny zamek rozumiem – ryglowanie dodatkowe zamka zapobiegające otwarcie drzwi od środka. Ale immobilizer jak niby działa, skoro kluczyk bez elektroniki? Zwyczajne zamknięcie pętli indukcyjnej? To włożenie czegokolwiek w stacyjkę uczynić winno to samo.
Czy w modelu GW zamykanie drzwi z pilota odbywa się bezpośrednio przez siłownik fabryczny, czy trzeba slave montować w drzwiach? Co z tym magicznym opornikiem 1Ohm niby? Nie da się tego obejść?
Wydaje mi się, że skoro mam montować przekaźnik do pilota od zamykania drzwi to od razu lepiej centralkę z alarmem, nawet najprostszym...
rusek
 

Postprzez chudy » 24 sie 2008, 23:50

rusek napisał(a): Ale immobilizer jak niby działa, skoro kluczyk bez elektroniki? Zwyczajne zamknięcie pętli indukcyjnej? To włożenie czegokolwiek w stacyjkę uczynić winno to samo.
Czy w modelu GW zamykanie drzwi z pilota odbywa się bezpośrednio przez siłownik fabryczny, czy trzeba slave montować w drzwiach? Co z tym magicznym opornikiem 1Ohm niby? Nie da się tego obejść?
Wydaje mi się, że skoro mam montować przekaźnik do pilota od zamykania drzwi to od razu lepiej centralkę z alarmem, nawet najprostszym...

rusek, rozumiem ze chcesz się dowiedzieć kilku interesujących Cię rzeczy, lecz ten temat traktuje o czymś innym, więc nie chcę aby zrobiło się jedno wielkie OT. Umieść może pytania w odpowiednim temacie, np tym:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13158
jest odpowiedni do takich dyskusji. A co do Twoich pytań, to moge Cię zapewnić że wszystkie odpowiedzi sa już w dziale – wystarczy poszukać. Pozdrawiam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6