Wymiana immobilisera i wkładek zamka.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez przemo12345 » 13 sty 2019, 22:56

Witam. Jako, że jedna z moich mazdy idzie na złom (srebrna) to postanowiłem podmienić immobiliser. Robię to dlatego, że srebrna posiada w oryginale 3 kluczyki (ta druga zielona tylko jeden). Pytanie mam takie: co muszę podmienić, żeby auto odpalało? Na pewno komputer, stacyjkę z pętlą indukcyjną też? Co jeszcze?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez motylek322 » 14 sty 2019, 19:36

Komputer, immobiliser i kluczyki. Jeżeli nie chcesz zmieniać stacyjki i zamków to w "starych" kluczykach można podmienić sam transponder. Jak tak zrobiłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez przemo12345 » 15 sty 2019, 07:44

Pomysł średni. Jak będę chciał przełożyć same transpondery, to muszę do nich dorobić nowe 2 kluczyki. Może to nie są duże koszty, ale powiedzieli mi 40 zł za jeden. Później jakaś uniwersalna obudowę do nich, bo taki porozcinany kluczyk średnio wygląda.
Moja opcja jest lepsza, bo wtedy mam 3 kluczyki, nie klejone. Jeśli nie miałbym skąd przełożyć, to wtedy podklejam transponder w okolicy pętli indukcyjnej i wtedy mogę dorobić sobie "czyste " kluczyki bez transpondera.
Komputer jest pod nogami pasażera, a immobiliser w którym miejscu jest?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez grzech_z » 15 sty 2019, 09:14

przemo12345 napisał(a):, a immobiliser w którym miejscu jest?


Pod kierownicą – z tego co pamiętam.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez przemo12345 » 15 sty 2019, 09:33

Ok. Dzięki. Mam nadzieję, że będzie wszystko pasowało. Obie są GF, tylko jedna rok młodsza.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez grzech_z » 30 sty 2019, 10:45

Przełożyłeś wkładki? Chyba też mnie to czeka bo od kierowcy zaczyna niedomagać :(
Czy wkładki są zamienne stronami?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez pipstacz » 27 lut 2019, 23:12

A po co zmieniać coś oprócz samych wkładek i kluczyków, skoro do immobilisera można za darmo doprogramować co się chce? Wszystko jest w instrukcji serwisowej. W dodatku moduł trzeba by zmieniać razem ze sterownikiem silnika, a może nawet i pętlą indukcyjną ze stacyjki – zmiana samego modułu też wymaga jakiejś procedury z serwisówki. A czy można bezkarnie zmieniać razem ze sterownikiem silnika to nie wiem (czy np. dogada się z zegarami itp. to nie wiem).

Chodzi o strony od T-52 do T-63, pliku "1997 Mazda 626 workshop manual.pdf", oznaczonego wewnętrznie jako "1577-10-97D".
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2013, 21:03
Posty: 80 (22/3)
Skąd: LPU
Auto: 626 GF, 1.8 (FP), 1997
626 GE, 2.0 (FS), 1993
Merc W201 190D, 1989
Ave T22 1.8 (7AFE), 1998

Postprzez grzech_z » 28 lut 2019, 10:32

pipstacz napisał(a):(czy np. dogada się z zegarami itp. to nie wiem).


Tak :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6