Tylna szyba paruje

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez lukaszrg » 8 gru 2017, 11:41

Witam. Mój problem polega na tym że ciągle mam zaparowana tylna szybę od wewnątrz. Reszta jest ok. Jeżdżę cały czas na podgrzewaniu i z zewnątrz szron moment ginie a w środku ciągle zaparowane. Pomoże ktoś?
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 12:02
Posty: 236 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez motylek322 » 8 gru 2017, 12:08

Brak wymiany powietrza w kabinie. Nawiew używasz w obiegu zamkniętym czy otwartym ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 10:41
Posty: 537 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez lukaszrg » 8 gru 2017, 14:07

Cały czas otwarty
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 12:02
Posty: 236 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez Sonek » 8 gru 2017, 15:29

Jak już jest taki wątek, mi szyby też strasznie parują, a szczególnie właśnie tylna choć jak włączę ogrzewanie to chwila moment i nie ma śladu. Obieg otwarty, filtr wymieniany, nic nie pomogło :P
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 18:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez lukaszrg » 8 gru 2017, 20:02

Ja tez wymieniłem i dalej tył mokry
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 12:02
Posty: 236 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez mareek28 » 8 gru 2017, 22:32

Sprawdź czy nie masz wody we wnęce na koło zapasowe oraz w miejscu na podnośnik . Miałem to w swojej Madzi i też parowało .
Początkujący
 
Od: 18 lip 2011, 19:51
Posty: 9
Skąd: bielsk podlaski
Auto: MAZDA 626 GF 1.8 101KM 2000R

Postprzez Simas » 8 sty 2018, 20:42

Ja mam to samo, znajomy w swojej Maździe 6 też miał to samo, ale radził sobie z tym jeszcze do niedawna w inny sposób. U niego pomogło uszczelnienie kloszy tylnych świateł. Dokładnie chodzi o gumę uszczelniającą pomiędzy kloszem, a karoserią (stare uszczelnienie usuwamy i zastępujemy silikonem neutralnym u niego pomogło). Niestety jest już zima i wyjmowanie teraz kloszy pod blokiem to raczej słaby pomysł chyba, że masz garaż.
Jest na to sposób, który mi sprzedał co prawda nie idealny no ale...(tylko się nie śmiejcie hahaha). Kupcie dwie skarpety frote i żwirek silikonowy dla kota. Żwirkiem napełniamy dwie skarpety i kładziemy za zagłówki :–) bardzo dobrze chłoną wilgoć i szyba nie paruje. Wymieniamy te skarpety z zawartością na nowe po ok1-1.5m-ca :D
Ja latem będę zabierał się także za uszczelnianie kloszy, tymczasem żyje na takim patencie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 09:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Postprzez Vister » 9 sty 2018, 15:55

Cholera, bardzo się ostatnio zdziwiłem, bo pod wieczór miałem zamarzniętą szybę z przodu (!) i z tyłu – od wewnątrz. Na przodzie gruba warstwa, nie wiem co tam się stało. Na tyle cienka warstwa.
A szyba tylna zawsze u mnie paruje. Mimo żwirku i innych pochłaniaczy i suchych wnęk.
Moglibyście podrzucić zdjęcie po demontażu lamp (mam gf w hatchbacku przed liftem)? Nie zauważyłem u siebie żadnego uszczelnienia pomiędzy plastikiem a karoserią, więc może stąd wilgoć.
No ale żeby przednia szyba?

Dodam, że zawsze wietrzę samochód po jeździe i staram się jeździć z uchyloną szybą. Obieg oczywiście zewnętrzny.
Początkujący
 
Od: 24 lip 2016, 20:06
Posty: 28 (1/0)
Auto: Mazda 626, 2.0 115KM, 1999r.

Postprzez Simas » 9 sty 2018, 20:58

Musisz mieć uszczelnienie, mnie widać sparciały materiał na małej lampie stopu na klapie i w sumie tylko tam. Uszczelnienie masz pomiędzy kloszem i karoserią więc bez zdejmowania go nie zobaczysz. Mogę Cię pocieszyć że u mnie też czasem zdarza się szron na przedniej szybie od wewnątrz ale bardzo rzadko. Szczególnie w sytuacji gdy na zewnątrz jest ciągle wilgotno temperatury na plusie a tu nagle jest -5 :–/ Ja także wietrzę auto gdy zostawiam na dłużej (czas pracy lub na noc). Jeżeli chodzi o zdjęcia to na moje będziesz musiał zaczekać do wiosny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 09:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Postprzez Vister » 10 sty 2018, 09:25

Obrazek

Tak wygląda (zdjęcie poglądowe) tylna lampa – w którym miejscu powinna iść uszczelka?
Początkujący
 
Od: 24 lip 2016, 20:06
Posty: 28 (1/0)
Auto: Mazda 626, 2.0 115KM, 1999r.

Postprzez Simas » 11 sty 2018, 20:34

Miejsce styku obudowy lampy z karoseria, albo nanosisz silikon bezpośrednio na karoserię. Sam ocen gdzie ci wygodniej położyć silikon. Pamiętaj tylko żebyś użył silikonu neutralnego (bezbarwny oczywiście) inaczej za parę dni powita Cię ruda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 09:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6