Strona 1 z 1

Drgania wskazówki obrotomierza na biegu jałowym

PostNapisane: 8 mar 2006, 22:07
przez ram
Przymierzam się do kupna. W samochodzie, który dziś oglądałem wskazówka obrotomierza na biegu jałowym minimalnie się waha. Silnik (1.8i) na ucho pracuje pięknie. Samochód (r. 1998) o przebiegu 147 tys. km (raczej wiarygodnym – wskazują na to dokumenty z przeglądów w Niemczech). Czy to ma jakieś znaczenie – pytam bo w moim obecnym samochodzie (Astra I 1.6i) wskazówka ani drgnie.
Przy okazji druga sprawa – przednia szyba ma w prawym dolnym rogu (od pasażera) pęknięcie nie dochodzące do samych brzegów. Właściciel (handlarz – nie ukrywa tego) twierdzi, że to nie ma żadnego znaczenia (przegląd, policja). Nie bardzo mi się chce w to wierzyć. Ewentualna wymiana szyby – jaki koszt? Samochód jest zarejestrowany.

PostNapisane: 8 mar 2006, 23:18
przez Marcin ( Pycia )
Kiedys slyszalem ze jesli wskazowka drga to byl krecony licznik badz byly grzebane wskazniki w zegarach wiec odpowiednia opcje musisz wybrac sam ..... ;)

ram napisał(a):Przy okazji druga sprawa – przednia szyba ma w prawym dolnym rogu (od pasażera) pęknięcie nie dochodzące do samych brzegów. Właściciel (handlarz – nie ukrywa tego) twierdzi, że to nie ma żadnego znaczenia (przegląd, policja). Nie bardzo mi się chce w to wierzyć.


Zalezy jakie jest to pekniecie i na jakiego policmajstra trafisz ... :D

PostNapisane: 9 mar 2006, 09:42
przez Grzyby
Wymiana szyby z uszczelką to koszt ok 350zł (np. w JaanGlas – mają sieć ogólnopolską)

PostNapisane: 9 mar 2006, 10:52
przez ram
Kiedys slyszalem ze jesli wskazowka drga to byl krecony licznik

Licznik jest elektroniczny. Czy to ma znaczenie?
Zalezy jakie jest to pekniecie

W dużym przybliżeniu w kształcie zaokrąglonego prostokąta bez jednego (dłuższego) boku o wymiarach ok. 10 cm x 5 cm. Część rysy zachodzi na spód – miejsce przyklejenia, ale nigdzie nie dochodzi do brzegu szyby.

PostNapisane: 9 mar 2006, 10:55
przez Grzyby
ram napisał(a):ale nigdzie nie dochodzi do brzegu szyby

bądź spokojny – dojdzie :]
ram napisał(a):Cytat:
Kiedys slyszalem ze jesli wskazowka drga to byl krecony licznik

Licznik jest elektroniczny. Czy to ma znaczenie?

drgania wskazówki obrotomierza na wolnych obrotach dowodzą jedynie tego, że ......... wskazówka drga.
Co innego ze wskazówką prędkościomierza, ale tutaj nie ma tego przpadku.

PostNapisane: 9 mar 2006, 10:59
przez ram
ram napisał:
ale nigdzie nie dochodzi do brzegu szyby


bądź spokojny – dojdzie

Czyli wymiana jest nieuchronna?

PostNapisane: 9 mar 2006, 11:10
przez bartek_bart
ram napisał(a):Licznik jest elektroniczny. Czy to ma znaczenie?


chyba tylko takie że w razie jak ktoś chciał przekręcić licznik to miał 100 razy łatwiej niż zwykły licznik. bo za pomocą specjalnego urządzenia elektronicznego podłącza się do wtyku w panelu licznika lub do gniazda diagnostycznego auta i wpisuje nowy przebieg. po takim zabiegu nie zostaje żaden ślad który w przypadku kręcenia zwykłego licznika może wystąpić

PostNapisane: 9 mar 2006, 11:13
przez stuk
Grzyby napisał(a):Wymiana szyby z uszczelką to koszt ok 350zł (np. w JaanGlas – mają sieć ogólnopolską)

Jako że tez jestem w temacie, mogę powiedzieć, że w Krakowie, najtaniej jak udało mi się znaleść to 430zł za szybe i wymiane (przednia szyba do GE).

PostNapisane: 9 mar 2006, 11:33
przez Grzyby
To dużo – ja w zeszłym roku zapłaciłem 270zł z montażem, po znajomości i hurtem (przy innej robocie) tyle że z uszczelką od ......... Transita <lol> (pasuje) i nawet normalnie wygląda :P

PostNapisane: 9 mar 2006, 11:40
przez stuk
Bardzo dużo, co nie wprawia mnie w dobry humor niestety, ale nie mogę znaleźć taniej :(

Obroty jałowego a uszczelka kolektora

PostNapisane: 6 kwi 2006, 12:52
przez komar
Witam. W mojej 626 95' 2.0 strasznie rozjeżdzają sie obroty biegu jałowego. Ostatnio nawet często gaśnie.głaszcze
Zrobilem następujący test : na szmatke wlałem troche paliwa i nanosiłem to paliwo w okolicach kolektora ssącego (koło uszczelki) oczywiście na zapalonym silniku. W jednym miejscu da sie ewidentnie zauważyc ,że obroty idą do góry. Po sekundzie ,jak sie wypali wraca do stanu pierwotnego – szarpie.
Czy jest to ewidenty objaw uszkodzenia uszczelki kolektora ssącego (czy taka wogóle jest?). Jakie są koszty wymiany i czy jest się to w stanie zrobić w warunkach domowych.
Z góry dzięki. jeleń

PostNapisane: 6 kwi 2006, 13:03
przez stuk
komar napisał(a):Z góry dzięki. jeleń

Zwierzyniec normalnie :P