Drgania wskazówki obrotomierza na biegu jałowym

Przymierzam się do kupna. W samochodzie, który dziś oglądałem wskazówka obrotomierza na biegu jałowym minimalnie się waha. Silnik (1.8i) na ucho pracuje pięknie. Samochód (r. 1998) o przebiegu 147 tys. km (raczej wiarygodnym – wskazują na to dokumenty z przeglądów w Niemczech). Czy to ma jakieś znaczenie – pytam bo w moim obecnym samochodzie (Astra I 1.6i) wskazówka ani drgnie.
Przy okazji druga sprawa – przednia szyba ma w prawym dolnym rogu (od pasażera) pęknięcie nie dochodzące do samych brzegów. Właściciel (handlarz – nie ukrywa tego) twierdzi, że to nie ma żadnego znaczenia (przegląd, policja). Nie bardzo mi się chce w to wierzyć. Ewentualna wymiana szyby – jaki koszt? Samochód jest zarejestrowany.
Przy okazji druga sprawa – przednia szyba ma w prawym dolnym rogu (od pasażera) pęknięcie nie dochodzące do samych brzegów. Właściciel (handlarz – nie ukrywa tego) twierdzi, że to nie ma żadnego znaczenia (przegląd, policja). Nie bardzo mi się chce w to wierzyć. Ewentualna wymiana szyby – jaki koszt? Samochód jest zarejestrowany.