Z racji, że dość często jeżdżę po autostradzie stwierdziłem, że przydał by mi się w Mazdzie tempomat. Jeżdżę Mazdą 626 GF z 1999r. 1.8 90km. Może ktoś z was dokonywał już takiej modyfikacji?
Jak to wszystko wygląda z technicznego punktu widzenia (co trzeba dodatkowo zamontować)?
Montaż tempomatu
Strona 1 z 1
Czyżyk96 napisał(a):Może ktoś z was dokonywał już takiej modyfikacji?
ktośtam próbował:
www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=429&t=177767
www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=128&t=32203
zrób fotorelację jak się zabierzesz za temat
szerokości
grzech
grzech
Z tego co kojarzę seryjnie żadna Mazda o silniku 1.8 nie była wyposażona w tempomat. Na pewno będziesz musiał wymienić:
– kierownicę na taką z manetką
– pedał gazu
– przepustnicę z silnika 2.0
– sterowanie linką tempomatu (znajduje się pod maską)
– sterownik tempomatu (nie wiem czy takowy istnieje, czy jest już zintegrowany z powyższym)
– z tego co patrzyłem to pod maską wiązka nie ma wtyczki do puchy od tempomatu.
Nie wiem czy w takim wypadku gra jest warta świeczki....
EDIT:
Z tego co widzę to puszka tempomatu znajdująca się w komorze silnika ma tylko przewód podciśnienia oraz jedną linkę, która idzie do pedału gazu.
W serwisówce do Mazdy jest napisane, że aby dostać się do sterownika, należy zdemontować tunel środkowy oraz plastikową osłonę od strony pasażera – tam więc należałoby go szukać.
Zakładając więc, że wiązki są kompletne (w co niestety wątpię) potrzebne by były:
– puszka tempomatu wraz z linką i wężykiem podciśnienia znajdująca się pod maską
– kierownica (wystarczy sama podstawa bez airbagu) z manetką do sterowania tempomatu
– sterownik tempomatu
– jeżeli nie są zamontowane – czujnik pedału hamulca i sprzęgła
– nowy pedał gazu (z uchwytem na mocowanie linki idącej do puszki tempomatu)
– kierownicę na taką z manetką
– pedał gazu
– przepustnicę z silnika 2.0
– sterowanie linką tempomatu (znajduje się pod maską)
– sterownik tempomatu (nie wiem czy takowy istnieje, czy jest już zintegrowany z powyższym)
– z tego co patrzyłem to pod maską wiązka nie ma wtyczki do puchy od tempomatu.
Nie wiem czy w takim wypadku gra jest warta świeczki....
EDIT:
Z tego co widzę to puszka tempomatu znajdująca się w komorze silnika ma tylko przewód podciśnienia oraz jedną linkę, która idzie do pedału gazu.
W serwisówce do Mazdy jest napisane, że aby dostać się do sterownika, należy zdemontować tunel środkowy oraz plastikową osłonę od strony pasażera – tam więc należałoby go szukać.
Zakładając więc, że wiązki są kompletne (w co niestety wątpię) potrzebne by były:
– puszka tempomatu wraz z linką i wężykiem podciśnienia znajdująca się pod maską
– kierownica (wystarczy sama podstawa bez airbagu) z manetką do sterowania tempomatu
– sterownik tempomatu
– jeżeli nie są zamontowane – czujnik pedału hamulca i sprzęgła
– nowy pedał gazu (z uchwytem na mocowanie linki idącej do puszki tempomatu)
moja nie ma czujnika sprzęgła-bo sprzęgła nie ma nie wiem czy w automatach nie było innego sterownika bo dodając prędkości tempomatem skrzynia nie zmienia biegów tak samo jak dodając gazu nogą. trzeba dużo większego kąta otwarcia przepustnicy do redukcji na tempomacie. może też chodzi o prędkość wciskania gazu ale obojętnie jak wolno bym nie naciskał gazu to nie uzyskam takiego kąta otwarcia przepustnicy przy redukcji co przy tempomacie. także mogą być różnice w sterownikach i być może wiązkach
Według schematu w przypadku skrzyni manualnej na jeden z pinów sterownika brane są dwa sygnały – czujnika sprzęgła i biegu neutralnego. Skrzynia automatyczna natomiast daje sygnał z "Starting/charging system (Transaxkle Range switch)"
Niestety w swoim aucie nie posiadam wtyczki do aparatu tempomatu znajdującego się pod maską. NA wszelkich aukcjach allegrowych wtyczka jak byk ma 4 piny, natomiast w schemacie elektronicznym jest ich 9, także nawet nie mam pojęcia jak dorobić wiązkę do aparatu :/
EDIT:
Udało mi się znaleźć odpowiednie schematy. Jak tylko się ociepli – czyli pewnie marzec i uda mi się skompletować potrzebne rzeczy to zabieram się za montaż
Niestety w swoim aucie nie posiadam wtyczki do aparatu tempomatu znajdującego się pod maską. NA wszelkich aukcjach allegrowych wtyczka jak byk ma 4 piny, natomiast w schemacie elektronicznym jest ich 9, także nawet nie mam pojęcia jak dorobić wiązkę do aparatu :/
EDIT:
Udało mi się znaleźć odpowiednie schematy. Jak tylko się ociepli – czyli pewnie marzec i uda mi się skompletować potrzebne rzeczy to zabieram się za montaż
Witam. Po dłuższej przerwie dodaje że od miesiąca jeżdżę na dolozonym tempomacie w Mazda 626 GW 1.8 benzyna 1999rok. Korzystałem z całej wiązki z innej Mazdy, wzrokowo po kabelkach wpinalem się w odpowiednie kostki. Działa!!
- Od: 1 gru 2021, 15:51
- Posty: 2
- Auto: Mazda 626 kombi 1.8 benzyna 1999 rok
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6