Montaż tempomatu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Czyżyk96 » 9 lut 2016, 00:02

Z racji, że dość często jeżdżę po autostradzie stwierdziłem, że przydał by mi się w Mazdzie tempomat. Jeżdżę Mazdą 626 GF z 1999r. 1.8 90km. Może ktoś z was dokonywał już takiej modyfikacji?
Jak to wszystko wygląda z technicznego punktu widzenia (co trzeba dodatkowo zamontować)?
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2015, 08:36
Posty: 46 (10/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 626 1.8 1999r
Mazda 6 2.0 MZR-CD 2006r

Postprzez grzech_z » 9 lut 2016, 09:17

Czyżyk96 napisał(a):Może ktoś z was dokonywał już takiej modyfikacji?


ktośtam próbował:
www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=429&t=177767
www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=128&t=32203

zrób fotorelację jak się zabierzesz za temat :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Artu » 9 lut 2016, 17:12

Z tego co kojarzę seryjnie żadna Mazda o silniku 1.8 nie była wyposażona w tempomat. Na pewno będziesz musiał wymienić:

– kierownicę na taką z manetką
– pedał gazu
– przepustnicę z silnika 2.0
– sterowanie linką tempomatu (znajduje się pod maską)
– sterownik tempomatu (nie wiem czy takowy istnieje, czy jest już zintegrowany z powyższym)
– z tego co patrzyłem to pod maską wiązka nie ma wtyczki do puchy od tempomatu.

Nie wiem czy w takim wypadku gra jest warta świeczki....

EDIT:

Z tego co widzę to puszka tempomatu znajdująca się w komorze silnika ma tylko przewód podciśnienia oraz jedną linkę, która idzie do pedału gazu.

W serwisówce do Mazdy jest napisane, że aby dostać się do sterownika, należy zdemontować tunel środkowy oraz plastikową osłonę od strony pasażera – tam więc należałoby go szukać.

Zakładając więc, że wiązki są kompletne (w co niestety wątpię) potrzebne by były:

– puszka tempomatu wraz z linką i wężykiem podciśnienia znajdująca się pod maską
– kierownica (wystarczy sama podstawa bez airbagu) z manetką do sterowania tempomatu
– sterownik tempomatu
– jeżeli nie są zamontowane – czujnik pedału hamulca i sprzęgła
– nowy pedał gazu (z uchwytem na mocowanie linki idącej do puszki tempomatu)
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Postprzez Czyżyk96 » 9 lut 2016, 21:41

Do tempomatu jest osobny sterownik czy ten sam główny sterownik co steruje min. pracą silnika?
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2015, 08:36
Posty: 46 (10/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 626 1.8 1999r
Mazda 6 2.0 MZR-CD 2006r

Postprzez Artu » 9 lut 2016, 22:04

Osobny sterownik. Sprawdzałem przed chwilą – u mnie jest czujnik sprzęgła i hamulca (pewnie wszystkie wersje GF-ek to mają)
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Postprzez Czyżyk96 » 9 lut 2016, 22:54

Kolejne pytanie odnośnie tego sterownika
Z czym on jest podłączony? Z dźwignią przy kierownicy i puszką tempomatu (pod maską) czy z czymś jeszcze?
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2015, 08:36
Posty: 46 (10/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 626 1.8 1999r
Mazda 6 2.0 MZR-CD 2006r

Postprzez sebekle » 9 lut 2016, 22:58

moja nie ma czujnika sprzęgła-bo sprzęgła nie ma :P nie wiem czy w automatach nie było innego sterownika bo dodając prędkości tempomatem skrzynia nie zmienia biegów tak samo jak dodając gazu nogą. trzeba dużo większego kąta otwarcia przepustnicy do redukcji na tempomacie. może też chodzi o prędkość wciskania gazu ale obojętnie jak wolno bym nie naciskał gazu to nie uzyskam takiego kąta otwarcia przepustnicy przy redukcji co przy tempomacie. także mogą być różnice w sterownikach i być może wiązkach
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Artu » 9 lut 2016, 23:11

Według schematu w przypadku skrzyni manualnej na jeden z pinów sterownika brane są dwa sygnały – czujnika sprzęgła i biegu neutralnego. Skrzynia automatyczna natomiast daje sygnał z "Starting/charging system (Transaxkle Range switch)"

Niestety w swoim aucie nie posiadam wtyczki do aparatu tempomatu znajdującego się pod maską. NA wszelkich aukcjach allegrowych wtyczka jak byk ma 4 piny, natomiast w schemacie elektronicznym jest ich 9, także nawet nie mam pojęcia jak dorobić wiązkę do aparatu :/

EDIT:

Udało mi się znaleźć odpowiednie schematy. Jak tylko się ociepli – czyli pewnie marzec i uda mi się skompletować potrzebne rzeczy to zabieram się za montaż
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Postprzez Czyżyk96 » 10 lut 2016, 14:35

Ma ktoś może schemat elektryczny tempomatu do GF ? Bo ja znalazłem na forum ale do GE.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2015, 08:36
Posty: 46 (10/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 626 1.8 1999r
Mazda 6 2.0 MZR-CD 2006r

Postprzez Artu » 11 sie 2016, 13:38

Czyżyk udało Ci się dokonać modyfikacji? Ja akurat odpuściłem na chwilę temat. Na chwilę obecną nie mogę zlokalizować sterownika tempomatu – na allegro idzie kupić, ale do Mazdy GE.
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Postprzez Czyżyk96 » 21 sie 2016, 07:57

Skończyło się na tym, że dałem sobie spokój z tempomatem bo dość dużo kombinacji a nie mam pewności czy to będzie działało.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2015, 08:36
Posty: 46 (10/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 626 1.8 1999r
Mazda 6 2.0 MZR-CD 2006r

Postprzez Slawik » 1 gru 2021, 18:03

Witam. Po dłuższej przerwie dodaje że od miesiąca jeżdżę na dolozonym tempomacie w Mazda 626 GW 1.8 benzyna 1999rok. Korzystałem z całej wiązki z innej Mazdy, wzrokowo po kabelkach wpinalem się w odpowiednie kostki. Działa!!
Załączniki
IMG_20210922_171707.jpg
IMG_20210922_171648.jpg
Początkujący
 
Od: 1 gru 2021, 15:51
Posty: 2
Auto: Mazda 626 kombi 1.8 benzyna 1999 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6