Przyszła zima a tu nie grzeje
1, 2
Dzisiaj wymieniałem "płyn" chłodniczy, który zamarzł na już normalny płyn chłodniczy i temperatura silnika jest już normalna, wiatrak się załącza kiedy trzeba, ale przestało grzać. Nie wiem czy to ma związek czy coś zamarzło, ale jak daje Auto na klimatronicu to w sumie nic się nie dzieje czasami załączy klime, a jak sam ustawiam temperaturę i kierunek oraz siłę nawiewu to o ile się to przestawia tak ciągle leci zimne... Co się mogło stać? Nie mogę uzyskać ciepłego powietrza do kabiny mimo, iż czujnik zewnętrzy po naciśnięciu AMB pokazuje np. -11
Pomocy jutro rano jadę
Pomocy jutro rano jadę
Wystarczy, że gdzieś w miejscu, które nie jest bezpośrednio grzane przez ciepło silnika "złapał" lód, a dalej jest korek powietrza i już ... nie będzie grzało. Żeby odmarzło musi być "przepływ" ciepła. To może być cały tzw. duży obieg (czyli to, co grzeje kabinę). Obawiam się, że jeśli nie masz możliwości ogrzać auta do plusowej temperatury tak jak pisze hak64 to pozostaje czekać na odwilż. Jeśli możesz podłączyć z sieci 230 V jakąś "farelkę", to można spróbować ustawić ją na nawiew w okolice, gdzie masz właśnie nagrzewnicę i przewody do niej, ale nie szalej z szybkością nagrzewania, bo mogą pękać szyby. Lepiej niech to trwa dłużej – minimalizowanie naprężeń. Z tym, że może to nie przynieść oczekiwanego skutku i wracamy do oczekiwania na odwilż. Dobrze to zrobić w okolicach południa na słoneczku.
Dobrze, ale dalej nie wiem gdzie to ustrojstwo jest i jak wygląda
Stara fota spod maski http://www.fotosik.pl/zdjecie/76ef4b9abbf63990
Stara fota spod maski http://www.fotosik.pl/zdjecie/76ef4b9abbf63990
W kabinie, w okolicach środka podszybia. Od nagrzewnicy rozchodzą się wszystkie kanały nadmuchu powietrza. Nie znam dokładnie Twojego modelu, piszę ogólnie o wszystkich samochodach, bo z reguły jest to zrobione bardzo podobnie i działa tak samo.
Edit: jeśli możesz przeprowadzić akcję z "farelką", to ustaw ją przy pedałach, a nawiew z niej skieruj w środkową część podszybia. Ciepło unosi się do góry.
Edit: jeśli możesz przeprowadzić akcję z "farelką", to ustaw ją przy pedałach, a nawiew z niej skieruj w środkową część podszybia. Ciepło unosi się do góry.
Ostatnio edytowano 3 sty 2016, 21:55 przez piechucki, łącznie edytowano 1 raz
Jeśli Cię to pocieszy to chyba mam ten sam problem dodatkowo u mnie temperatura silnika rosla caly czas kiedy mialem wlaczona ciepla dmuchawe, dopiero kiedy wylaczylem wiatrak w ogole to zaczela spadac...
pierwszy raz w życiu skorobałem szybę od środka podobno ma sie ocieplic w najblizszych dniach...
pozdro,
Tomek
pierwszy raz w życiu skorobałem szybę od środka podobno ma sie ocieplic w najblizszych dniach...
pozdro,
Tomek
- Od: 22 lis 2014, 16:46
- Posty: 4
- Auto: MAZDA 3 BK
1.6 105KM, 2003
Jeśli wlejesz zbyt dużo, to ciśnienie (przy nagrzanym silniku) może rozsadzić układ i wtedy narobisz sobie problemów. Na zbiorniku (wyrównawczym – pod otworem wlewowym) musi być oznaczenie minimalnego i maksymalnego poziomu.
Lekkie zabarwienie brązowe nie powinno budzić niepokoju, bo nie jest to nigdy idealny płyn. Natomiast brązowa "breja" może świadczyć o tym, że ktoś kiedyś zalał układ zwykłą wodą (nie destylowaną) i wszystkie zawarte w niej minerały się wytrąciły albo (co gorsza) o nieszczelności pomiędzy układem chłodzenia a innymi układami (smarowania – olej, spalania – przedmuch spalin, itd.).
Proponuję odpowietrzyć układ chłodzenia.
Sonek napisał(a): Nie wiem czy to ma związek czy coś zamarzło, ale jak daje Auto na klimatronicu to w sumie nic się nie dzieje czasami załączy klime, (...) iż czujnik zewnętrzy po naciśnięciu AMB pokazuje np. -11
Klimatyzacji przy temp. bodajże poniżej -4st nie da się włączyć – takie zabezpieczenie, żeby chyba sprężarki nie uszkodzić.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6