Przyszła zima a tu nie grzeje

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Sonek » 3 sty 2016, 20:33

Dzisiaj wymieniałem "płyn" chłodniczy, który zamarzł na już normalny płyn chłodniczy i temperatura silnika jest już normalna, wiatrak się załącza kiedy trzeba, ale przestało grzać. Nie wiem czy to ma związek czy coś zamarzło, ale jak daje Auto na klimatronicu to w sumie nic się nie dzieje czasami załączy klime, a jak sam ustawiam temperaturę i kierunek oraz siłę nawiewu to o ile się to przestawia tak ciągle leci zimne... Co się mogło stać? Nie mogę uzyskać ciepłego powietrza do kabiny mimo, iż czujnik zewnętrzy po naciśnięciu AMB pokazuje np. -11

Pomocy jutro rano jadę <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez hak64 » 3 sty 2016, 20:41

"Dzisiaj wymieniałem "płyn" chłodniczy, który zamarzł".
Wstaw auto do ciepłego garażu, bo być może masz zamarzniętą nagrzewnicę.
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 10:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez Sonek » 3 sty 2016, 21:11

Ok, coś w ten deseń myślałem, ale nie mam takiej możliwości auto stoi na dworze. Gdzie ona jest? Przejechałem z 150 kilometrów w tym chłodzie, a ona nic. Mogę ją jakoś ogrzać na zewnątrz czymś? :D
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez piechucki » 3 sty 2016, 21:29

Wystarczy, że gdzieś w miejscu, które nie jest bezpośrednio grzane przez ciepło silnika "złapał" lód, a dalej jest korek powietrza i już ... nie będzie grzało. Żeby odmarzło musi być "przepływ" ciepła. To może być cały tzw. duży obieg (czyli to, co grzeje kabinę). Obawiam się, że jeśli nie masz możliwości ogrzać auta do plusowej temperatury tak jak pisze hak64 to pozostaje czekać na odwilż. Jeśli możesz podłączyć z sieci 230 V jakąś "farelkę", to można spróbować ustawić ją na nawiew w okolice, gdzie masz właśnie nagrzewnicę i przewody do niej, ale nie szalej z szybkością nagrzewania, bo mogą pękać szyby. Lepiej niech to trwa dłużej – minimalizowanie naprężeń. Z tym, że może to nie przynieść oczekiwanego skutku i wracamy do oczekiwania na odwilż. Dobrze to zrobić w okolicach południa na słoneczku.
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2015, 09:01
Posty: 28 (0/1)
Auto: Premacy 1,8 100 KM 2001 r.

Postprzez Sonek » 3 sty 2016, 21:43

Dobrze, ale dalej nie wiem gdzie to ustrojstwo jest i jak wygląda <płacze>

Stara fota spod maski http://www.fotosik.pl/zdjecie/76ef4b9abbf63990
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez piechucki » 3 sty 2016, 21:53

W kabinie, w okolicach środka podszybia. Od nagrzewnicy rozchodzą się wszystkie kanały nadmuchu powietrza. Nie znam dokładnie Twojego modelu, piszę ogólnie o wszystkich samochodach, bo z reguły jest to zrobione bardzo podobnie i działa tak samo.
Edit: jeśli możesz przeprowadzić akcję z "farelką", to ustaw ją przy pedałach, a nawiew z niej skieruj w środkową część podszybia. Ciepło unosi się do góry. ;)
Ostatnio edytowano 3 sty 2016, 21:55 przez piechucki, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2015, 09:01
Posty: 28 (0/1)
Auto: Premacy 1,8 100 KM 2001 r.

Postprzez Sonek » 3 sty 2016, 21:55

Aha czyli gdzieś pod kokpitem? Niestety za zimno i ciemno dzisiaj by tam szukać ale jutro spojrzę.

Chętnie bym taką akcję przeprowadził tylko w Poznaniu studiuje i nie mam farelki... :(
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez tomek_rozek » 4 sty 2016, 09:05

Jeśli Cię to pocieszy to chyba mam ten sam problem :) dodatkowo u mnie temperatura silnika rosla caly czas kiedy mialem wlaczona ciepla dmuchawe, dopiero kiedy wylaczylem wiatrak w ogole to zaczela spadac...

pierwszy raz w życiu skorobałem szybę od środka ;) podobno ma sie ocieplic w najblizszych dniach...

pozdro,
Tomek
Początkujący
 
Od: 22 lis 2014, 16:46
Posty: 4
Auto: MAZDA 3 BK
1.6 105KM, 2003

Postprzez Sonek » 4 sty 2016, 15:50

Dzisiaj wracając z pracy zaczęła działać no dosłownie 20-30 minut temu <jupi> a na dworze -10.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez piechucki » 4 sty 2016, 17:07

Sprawdź czy nie trzeba uzupełnić płyn.
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2015, 09:01
Posty: 28 (0/1)
Auto: Premacy 1,8 100 KM 2001 r.

Postprzez Sonek » 4 sty 2016, 17:43

Płyn w chłodnicy tak? Odkręcę korek i doleję jeśli nie będzie pod sam korek <spoko>
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez piechucki » 4 sty 2016, 19:03

Nie pod sam korek, tylko najwyżej do poziomu oznaczonego jako maksimum.
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2015, 09:01
Posty: 28 (0/1)
Auto: Premacy 1,8 100 KM 2001 r.

Postprzez Sonek » 4 sty 2016, 19:21

Przy tym korku nie ma żadnego oznaczenia, a ten zbiorniczek to się nadaje na pokaz.

Kolor trochę jest inny niż ten co wlewałem zamiast zielonego Borygo jest taki jakby wymieszany z czymś brązowym może jakąś rdzą hahaha
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez piechucki » 4 sty 2016, 19:27

Jeśli wlejesz zbyt dużo, to ciśnienie (przy nagrzanym silniku) może rozsadzić układ i wtedy narobisz sobie problemów. Na zbiorniku (wyrównawczym – pod otworem wlewowym) musi być oznaczenie minimalnego i maksymalnego poziomu.
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2015, 09:01
Posty: 28 (0/1)
Auto: Premacy 1,8 100 KM 2001 r.

Postprzez Sonek » 4 sty 2016, 19:44

Ok, a ten kolor to z czego? Może z tej puszczonej nagrzewnicy?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez piechucki » 4 sty 2016, 19:59

Lekkie zabarwienie brązowe nie powinno budzić niepokoju, bo nie jest to nigdy idealny płyn. Natomiast brązowa "breja" może świadczyć o tym, że ktoś kiedyś zalał układ zwykłą wodą (nie destylowaną) i wszystkie zawarte w niej minerały się wytrąciły albo (co gorsza) o nieszczelności pomiędzy układem chłodzenia a innymi układami (smarowania – olej, spalania – przedmuch spalin, itd.).
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2015, 09:01
Posty: 28 (0/1)
Auto: Premacy 1,8 100 KM 2001 r.

Postprzez motylek322 » 4 sty 2016, 21:40

Proponuję odpowietrzyć układ chłodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Sonek » 4 sty 2016, 21:52

A znasz jakąś skuteczną metodę? Bo dzisiaj zrobiłem trzecią dolewkę naciskając na wąż co by powietrze uciekło.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez piechucki » 4 sty 2016, 21:54

Z reguły układ podczas pracy powinien odpowietrzyć się sam albo (ale to już specyfika danego modelu) w układzie są umiejscowione korki odpowietrzające.
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2015, 09:01
Posty: 28 (0/1)
Auto: Premacy 1,8 100 KM 2001 r.

Postprzez MariuszTG » 4 sty 2016, 23:19

Sonek napisał(a): Nie wiem czy to ma związek czy coś zamarzło, ale jak daje Auto na klimatronicu to w sumie nic się nie dzieje czasami załączy klime, (...) iż czujnik zewnętrzy po naciśnięciu AMB pokazuje np. -11

Klimatyzacji przy temp. bodajże poniżej -4st nie da się włączyć – takie zabezpieczenie, żeby chyba sprężarki nie uszkodzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6