Strona 1 z 1

Komputer – niedokładne wskazania

PostNapisane: 12 gru 2005, 14:58
przez arekzgorek
Witam, czy można jakoś regulować komputer, ponieważ wskazuje mi on poniżej 8l/100km, a w rzeczywistości pali około 9-10 benzyny, a gazu 9,5-11 + jak to w gf-kach trochę oleju?

PostNapisane: 12 gru 2005, 21:04
przez Jaksa
arekzgorek napisał(a):czy można jakoś regulować komputer, ponieważ wskazuje mi on poniżej 8l/100km,
Nic z tym nie zrobisz, one zawsze inaczej wskazują ( w mojej GF-ce zawsze pokazywał 9L/100 a paliła 10-10,5 w miescie. )

PostNapisane: 12 gru 2005, 23:06
przez WoMa
A czy można ten komputer kupić i zamontować do gf-ki, która go nie ma (wersja comfort)?

PS. Moja DiTD też pali powyżej 7l/100 w mieście (ale mam ciężką nogę i jeżdzę na krótkich trasach) ;)

PostNapisane: 13 gru 2005, 11:44
przez xANDy
Zamontować można, ale i tak nie będzie działał. Powód – DiTD nie miały "wyprowadzenia" informacji ze sterownika. Przynajmniej wersje przed liftingiem (101KM). Wersje wzmocnione od któregoś momentu pojawiły się już z komputerem pokładowym (komputer podróży) ale ten komputer nie będzie działał w poprzednich wersjach. Brak kabelków od komputera w wiązce (wtyczka jest doprowadzona do konsoli środkowej) i nie odpali (pokaże nic). Sprawdzałem.
Można rozważyć coś takiego: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=77118659
Ale kto pierwszy zamontuje!? Pytanie do znających temat – gdzie jest "czujnik drogi"? czyli element, który wylicza drogę auta (jest zamontowany na pewno, ale nie wiem gdzie). Jeden z kabelków do tego uniwersalnego kompa idzie własnie do tego czegoś.
W niektórych samochodach ten czujnik drogi doprowadzony jest do radia (zwiększa głośność w ramach zwiększania prędkości), korzystają z niego również taksówkarze. Gdzie to jest? Bo sam bym się w to zabawił!

PostNapisane: 13 gru 2005, 19:24
przez wolny
@xANDy, ja mam wzmocnioną GW ( oczywiście DiTD).Jak piszesz – w tej wersji były komputery pokladowe. Skąd zdobyć takie cudo ?. Może masz sztukę ?. Jeżdżę dużo po kraju, chętnie do ciebie w razie czego podjadę na testy <piwo> .

Pozdrawiam
P.S. Spalanie: trasa ok. 1000 km (Warszawa -Gdańsk- Warszawa +5 dni kręcenia sią w Gdańsku) 6.1 l/100. Noga "średnia", od 2 miesięcy 1-szy diesel w życiu.

PostNapisane: 13 gru 2005, 21:43
przez Jaksa
wolny napisał(a): 6.1 l/100.
Juz wiesz ile pali więc po co ten komputer ? ;) <lol>

xANDy, wiem ze w naszych modelach napęd szybkosciomierza bierze sie z czujników ABS.

PostNapisane: 13 gru 2005, 22:30
przez xANDy
napęd szybkosciomierza bierze sie z czujników ABS

Jaksa – ale GDZIE to dokładnie jest (gdzie jest jakieś wyjście-kabelek, złącze)?

Miałem takie coś w ręku – oryginalny komp, ale od wersji 2.0 benzyniak. Z tego co wiem – nie będzie działał niestety na DiTD... Mogę go pożyczyć (ze szrotu) ale nie wiem czy to ma sens.
W ogóle jak ktoś szuka jakiś części od mazd, to czasem mogę mieć dostęp. Facet rozkłada na części głównie hondy, ale mazdy też mu się zdarzają... Ostatnio wydobyłem zagówek do GF/GW ten środkowy! www.mht.pl – chociaż tutaj ma prawie nic na stronie. Mam do niego 13 km.[/code]

PostNapisane: 13 gru 2005, 23:42
przez Jaksa
xANDy napisał(a):chociaż tutaj ma prawie nic na stronie. Mam do niego 13 km.[/code]
Hehe, znam tę firmę od 3 lat troszke handlujemy ze sobą – biorę tam szczegolnie silniki V6
xANDy napisał(a):gdzie jest jakieś wyjście-kabelek, złącze
Nie znam sie na elektronice ale to co wiem ( miałem z tym problemy w poprzedniej GF ) to duza rolę odgrywa w tym komputer ABS-u ( on własnie mi padł – nie było ABS-u i wskazania szybkosciomierza )