Montaż sterownika centralnego zamka

Teraz siegu zdecyduj co z tym zrobić. Jak jest słabo to temat wyląduje w wątku sterownik centralnego
Jeżeli kogoś irytuje zamykanie kluczykiem czy brak pilota lub stało się coś z centralką drogiego w naprawie to polecam zakup taniego sterownika i zamontowanie samemu to zajmie mało czasu.
Stary sterownik odpowiedzialny za komunikacje pilota z zamkiem KEYLES UNIT znajduje się po prawej stronie, od drzwi pod zaślepką

Podłączony jest wtyczką z 8 pinami płytki i anteną do masy. Na zdjęciu jest odwrotnie do schematu

Sprawdziłem przez podanie masy który pin jest za co odpowiedzialny i :
A – zasilanie po przekręceniu zapłonu (czarno/żółty)
B – zasilanie (stałe) (niebiesko/czerwony)
C – przełącznik zamka drzwi (sygnał podczas ręcznego zablokowania) (czarno/niebieski)
D – brak
F – masa (czarny)
H – brak
I – po podaniu masy na ten pin zamyka drzwi brak
J – po podaniu masy na ten pin otwiera (biało/czarny)
sygnał pinu 'I' i ' J' płynie tym samym biało/czarnym kablem
Podłączając nową centralke użyjemy tylko 4 przewodów z białej wtyczki tj.
B – zasilanie centralki +12V
F – masa
J – otwieranie + zamykanie(przez opornik)
dwa przewody z centralki w tym modelu żółte łączymy przykręcając do masy np. do śruby którą przykręcimy centralke w miejsce starej.
Antene umieściłem w słupku przy szybie pod tapicerką za pomocą np taśmy bezbarwnej.

Warunkiem jest użycie rezystora o oporności 1kOhm i mocy 1W ale sprawdziłem też 0,6W i 5W i na wszystkich działał tak samo. Pozostałem przy 1W i teraz zasięg w linii prostej jest ponad 120m.
Dalej podłączamy kierunkowskazy.
Próbowałem podłaczyć się pod przerywacz ale dziwne rzeczy z tego wyszły... i wybrałem najłatwiejsze rozwiązanie, podpiąłem się pod włącznik awaryjnych. Przewody z centralki to te fioletowe podłączyłem pod piny A i C to przewody zielone. Nie ma różnicy, obojętnie który gdzie.

Wszystko ładnie ułożyć i dokładnie lutować. Wszystko działa bezkolizujnie i współpracuje ze sterownikiem Naldec po drugiej stronie. Zamyka, rygluje, otwiera i błyska kierunkami.
Jeżeli nie mamy sterownika od strony pasażera, wtedy należy podłączyć się do sterownika NALDEC po lewej stronie obok nogi kierowcy blisko bezpieczników, to też sprawdziłem.

Opis działania pinów już był podawany na forum. Podłączyć należy tak
A – zasilanie
N – masa
Zamknij- sygnał masy "–" podać na pin K i przez opornik na F
Otwórz – sygnał masy na K i F
I dwa przewody centralki ( w tym wypadku żółte) do masy na śrube.
Jeżeli kogoś irytuje zamykanie kluczykiem czy brak pilota lub stało się coś z centralką drogiego w naprawie to polecam zakup taniego sterownika i zamontowanie samemu to zajmie mało czasu.
Stary sterownik odpowiedzialny za komunikacje pilota z zamkiem KEYLES UNIT znajduje się po prawej stronie, od drzwi pod zaślepką

Podłączony jest wtyczką z 8 pinami płytki i anteną do masy. Na zdjęciu jest odwrotnie do schematu

Sprawdziłem przez podanie masy który pin jest za co odpowiedzialny i :
A – zasilanie po przekręceniu zapłonu (czarno/żółty)
B – zasilanie (stałe) (niebiesko/czerwony)
C – przełącznik zamka drzwi (sygnał podczas ręcznego zablokowania) (czarno/niebieski)
D – brak
F – masa (czarny)
H – brak
I – po podaniu masy na ten pin zamyka drzwi brak
J – po podaniu masy na ten pin otwiera (biało/czarny)
sygnał pinu 'I' i ' J' płynie tym samym biało/czarnym kablem
Podłączając nową centralke użyjemy tylko 4 przewodów z białej wtyczki tj.
B – zasilanie centralki +12V
F – masa
J – otwieranie + zamykanie(przez opornik)
dwa przewody z centralki w tym modelu żółte łączymy przykręcając do masy np. do śruby którą przykręcimy centralke w miejsce starej.
Antene umieściłem w słupku przy szybie pod tapicerką za pomocą np taśmy bezbarwnej.

Warunkiem jest użycie rezystora o oporności 1kOhm i mocy 1W ale sprawdziłem też 0,6W i 5W i na wszystkich działał tak samo. Pozostałem przy 1W i teraz zasięg w linii prostej jest ponad 120m.
Dalej podłączamy kierunkowskazy.
Próbowałem podłaczyć się pod przerywacz ale dziwne rzeczy z tego wyszły... i wybrałem najłatwiejsze rozwiązanie, podpiąłem się pod włącznik awaryjnych. Przewody z centralki to te fioletowe podłączyłem pod piny A i C to przewody zielone. Nie ma różnicy, obojętnie który gdzie.

Wszystko ładnie ułożyć i dokładnie lutować. Wszystko działa bezkolizujnie i współpracuje ze sterownikiem Naldec po drugiej stronie. Zamyka, rygluje, otwiera i błyska kierunkami.
Jeżeli nie mamy sterownika od strony pasażera, wtedy należy podłączyć się do sterownika NALDEC po lewej stronie obok nogi kierowcy blisko bezpieczników, to też sprawdziłem.

Opis działania pinów już był podawany na forum. Podłączyć należy tak
A – zasilanie
N – masa
Zamknij- sygnał masy "–" podać na pin K i przez opornik na F
Otwórz – sygnał masy na K i F
I dwa przewody centralki ( w tym wypadku żółte) do masy na śrube.