Montaż sterownika centralnego zamka

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kajol » 27 lut 2014, 00:01

Teraz siegu zdecyduj co z tym zrobić. Jak jest słabo to temat wyląduje w wątku sterownik centralnego

Jeżeli kogoś irytuje zamykanie kluczykiem czy brak pilota lub stało się coś z centralką drogiego w naprawie to polecam zakup taniego sterownika i zamontowanie samemu to zajmie mało czasu.

Stary sterownik odpowiedzialny za komunikacje pilota z zamkiem KEYLES UNIT znajduje się po prawej stronie, od drzwi pod zaślepką

Obrazek

Podłączony jest wtyczką z 8 pinami płytki i anteną do masy. Na zdjęciu jest odwrotnie do schematu <oczko>

Obrazek

Sprawdziłem przez podanie masy który pin jest za co odpowiedzialny i :
A – zasilanie po przekręceniu zapłonu (czarno/żółty)
B – zasilanie (stałe) (niebiesko/czerwony)
C – przełącznik zamka drzwi (sygnał podczas ręcznego zablokowania) (czarno/niebieski)
D – brak
F – masa (czarny)
H – brak
I – po podaniu masy na ten pin zamyka drzwi brak
J – po podaniu masy na ten pin otwiera (biało/czarny)
sygnał pinu 'I' i ' J' płynie tym samym biało/czarnym kablem

Podłączając nową centralke użyjemy tylko 4 przewodów z białej wtyczki tj.
B – zasilanie centralki +12V
F – masa
J – otwieranie + zamykanie(przez opornik)
dwa przewody z centralki w tym modelu żółte łączymy przykręcając do masy np. do śruby którą przykręcimy centralke w miejsce starej.
Antene umieściłem w słupku przy szybie pod tapicerką za pomocą np taśmy bezbarwnej.

Obrazek

Warunkiem jest użycie rezystora o oporności 1kOhm i mocy 1W ale sprawdziłem też 0,6W i 5W i na wszystkich działał tak samo. Pozostałem przy 1W i teraz zasięg w linii prostej jest ponad 120m.

Dalej podłączamy kierunkowskazy.
Próbowałem podłaczyć się pod przerywacz ale dziwne rzeczy z tego wyszły... i wybrałem najłatwiejsze rozwiązanie, podpiąłem się pod włącznik awaryjnych. Przewody z centralki to te fioletowe podłączyłem pod piny A i C to przewody zielone. Nie ma różnicy, obojętnie który gdzie.

Obrazek

Wszystko ładnie ułożyć i dokładnie lutować. Wszystko działa bezkolizujnie i współpracuje ze sterownikiem Naldec po drugiej stronie. Zamyka, rygluje, otwiera i błyska kierunkami.


Jeżeli nie mamy sterownika od strony pasażera, wtedy należy podłączyć się do sterownika NALDEC po lewej stronie obok nogi kierowcy blisko bezpieczników, to też sprawdziłem.

Obrazek

Opis działania pinów już był podawany na forum. Podłączyć należy tak
A – zasilanie
N – masa
Zamknij- sygnał masy "–" podać na pin K i przez opornik na F
Otwórz – sygnał masy na K i F
I dwa przewody centralki ( w tym wypadku żółte) do masy na śrube.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 22:24
Posty: 950 (0/6)
Skąd: Skaryszew/Radom
Auto: 626 GF 2.0FS
Honda CBR 600

Postprzez grzech_z » 27 lut 2014, 09:28

Super opis. Klarownie, jasno i przejrzyście.
Może w końcu zabiorę się u siebie za podłączenie, bo centralkę kupiłem chyba rok temu a oporniki już dwa razy kupowałem a i tak gdzieś pogubiłem:)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez siegu » 27 lut 2014, 18:37

kajol napisał(a):Teraz siegu zdecyduj co z tym zrobić. Jak jest słabo to temat wyląduje w wątku sterownik centralnego

Dobra robota <spoko> , dodałem do fotorelacji ;)
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez maniek070 » 11 paź 2014, 15:42

Witam,
mam inną centralkę niż w opisie, udało mi się ją podłączyć i ładnie zamyka/otwiera, mam tylko pytanie co do kierunków; w opisie są podane dwa kable idące z centralki do przełącznika awaryjnych, z mojej centralki według schematu na kierunki wychodzi tylko jeden kabel, jak się domyślam trzeba go po prostu rozdzielić na te dwa piny w przełączniku, po rozdzieleniu mrugają kierunki, ale bardzo słabo szybko? Czy to jest wina centralki czy połączenie powinno być jakieś inne? Przy otwieraniu/zamykaniu kierunki są 'słabe' natomiast gdy drzwi są zamknięte, a wcisnę na pilocie jeszcze raz zamykanie, wtedy uruchamiają się same kierunki w naturalny sposób, ktoś może wie jak zrobić aby podczas otwierania i zamykania mrugało normalnie? Mam centralne BLOW, sprzedający dodał do niej dwie diody prostownicze, nie wiem po co i gdzie się je daje, dając do kabla od kierunków i do przełącznika, nic nie zmienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 19:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez sebekle » 11 paź 2014, 21:27

a kierunki obojętnie czy prawe czy lewe nie działają teraz jak awaryjne? przecież zmostkowałeś lewy kierunek z prawym właśnie tym jednym kablem z centralki. a diody dobrze że dał bo ja musiałem dokupić sobie. do tego jednego kabelka z centralki przylutowujesz te dwie diody grubymi kreskami w stronę kierunkowskazów na prawy i lewy osobno. i teraz jak zamykasz/otwierasz mruga wszystko ale jak dasz lewy kierunek na przykład to prawy razem z nim nie mryga. a to dziwne mryganie to już wina centralki raczej ale radzę na początek to załatwić aby się nic nie stało
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez maniek070 » 12 paź 2014, 10:28

sebekle, doczytałem przed ostatecznym montażem co dają te diody w centralnych zamkach, i zrobiłem tak jak piszesz, z tym że wcześniej próbowałem i z diodami, i z bez, i efekt mrugania niestety taki sam. Tak czy siak, diody są, mrugnięcia dalej słabe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 19:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez slisman » 12 paź 2014, 19:36

Super fotorelacja tj. idealnie w porę, ponieważ w czwartek przyszedł do mnie nowy sterownik z pilotami :)
Good job!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez slisman » 19 paź 2014, 12:03

Zacząłem się poważniej przymierzać do montażu....i wolę się upewnić , że dobrze rozumuję zanim zacznę prace. Dlatego jeśli mógłbyś mnie naprowadzić czy o to chodzi, to byłbym wdzięczny.

Dołączam zdjęcia mojej instrukcji z małymi skrótami myślowymi :P

1) wtyczka 10PIN praktycznie cała jest względnie jasna, korzystam ze starej wtyczki zgodnie z legendą którą dałeś. Jedynie światła postojowe muszę odnaleźć jeśli są w okolicy, jeśli nie to podaruję sobie (ta centralka ma funkcję "wyszukiwania auta na parkingu, może podłączę)
2) Kanał dodatkowy w 10PIN to jest otwieranie bagażnika. Zastanawiam się czy chce mi się grzebać w poszukiwaniu, ale chyba nie. Więc po prostu nic nie podłączam tutaj?

3) Teraz pytania co do drugiej kostki: domykania szyb nie podłączam (moduł komfortu by musiał być?), hamulec to jest jeszcze inna funkcja tej centralki – po przytrzymaniu hamulca rygluje zamki. nie potrzebuję więc też nie podłączam.

4)Biały – 12V ze stacyjki podłączam normalnie, całkiem ważny kabelek.

5) i tutaj moje pytanie – wyjście na syrenę? Nie mam syreny to nie podłączam? Choć ten schemat mnie trochę zmylił – tutaj jest ten wspomniany rezystor?

6) Kolejne pytanie , jako następstwo kolejnego: gdzie podłączyć ten rezystor? czy jak nie ma w instrukcji to nie podłączać? Bo chodzi o wzmocnienie sygnału anteny, tak? Czyli pod żółty (drugi nieopisany obrazek).

Trochę mnie też zmyliło to, że piszesz o podłączeniu tylko 4 kabelków.
Co do kierunkowskazów – w obecnym centralnym miałem je podłączone więc chyba powinienem znaleźć je w kostce? :)

Jakbyś mógł rzucić okiem, to byłbym wdzięczny.
Załączniki
IMG_20141018_190159.jpg
IMG_20141018_190212.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez kakiel » 29 paź 2014, 21:58

Sterowanie zamkiem odbywa się na jednym przewodzie podając "masę" przez rezystor lub bez (zamyka i otwiera lub na odwrót bo już nie pamiętam) na przewód przewód F – niebiesko-szary. Oczywiście mowa tu o centralce nad pedałami w GF po lifcie. Przed liftem może się trochę zmienić ale jak coś szukajcie lock/unlock input bo to sygnał z sterowania z fabrycznego alarmu jak ktoś ma. Jak nie ma to jest pin nie używany.
Tam gdzie masz opcje sterowanie zamka (–) robisz tak:
żółto czarny do masy
niebieski do masy
teraz brązowy przez rezystor spinasz z żółtym i dalej za rezystorem łączysz do sterowania centralką
jak otwiera zamiast zamykać to zamieniasz kolejność rezystora.
Kierunki powinny być podpięte przez diody żeby nie zwarły się ze sobą, a jeszcze lepiej jak by były przez przekaźnik podwójny.
Domykanie szyb zadziała jak dokupisz odpowiedni moduł bo 626 ma tylko domykanie na szybie kierowcy.
Jak masz obecną centralkę (nie oryginalną) to syrenę też pewnie gdzieś masz pod maską. Syrena potrzebuję "masy" i +12V z centralki. A ten rezystor to cewka przekaźnika.
Centralka daje mały prąd na cewkę przekaźnika który zwiera styk akumulator z stykiem +12 syreny i zaczyna wyć;)
To samo tyczy się świateł postojowych – muszą być przez przekaźnik.
Ja mam sedana to zamek otwiera i zamyka zamek w klapie ale jej nie otwiera. Nie wiem jak w hatchbacku ale pewnie trzeba dodatkowy siłownik do otwierania klapy.

Jeśli jeszcze masz jakieś pytania to wal śmiało. Chętnie pomogę. Tylko rób wszystko uważnie bo nie trudno coś upalić. A jak uważasz, że nie dasz rady to daj jakiemuś elektronikowi który powinien ci to ogarnąć w godzinkę;)

Ja to tak podłączałem:http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=423&t=159909&p=2691193#p2691193
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2012, 21:13
Posty: 51 (0/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH 2.5MZR
Mazda 626 GF FL

Postprzez slisman » 31 paź 2014, 10:46

Dzięki za podpowiedzi!

kakiel napisał(a):Jeśli jeszcze masz jakieś pytania to wal śmiało. Chętnie pomogę. Tylko rób wszystko uważnie bo nie trudno coś upalić. A jak uważasz, że nie dasz rady to daj jakiemuś elektronikowi który powinien ci to ogarnąć w godzinkę;)

Będę montował z ojcem – mój nadworny spec od lutowania i generalnie od elektryki :P
Po prostu wolę sobie przed montażem porozmyślać o tym i ułożyć plan, żeby mnie nic nie zaskoczyło.
Jeśli pojawią się wątpliwości – z chęcią podopytuję – dzięki za pomoc.

Wydaje mi się, że mam centralke przy schowku, więc z niej będę korzystał :) Dzisiaj sprawdzę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez kakiel » 2 lis 2014, 17:13

Jak masz centralke przy schowku to powinien byc przewod tego samego koloru do sterowania zamkiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2012, 21:13
Posty: 51 (0/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH 2.5MZR
Mazda 626 GF FL

Postprzez slisman » 7 lis 2014, 11:44

Jeśli pogoda dopisze w ten weekend, to mam nadzieję, że zakończę prace na montażem sterownika. Jeśli nie to chyba będzie trzeba odłożyć na kolejny weekend :(

P.S. jakie piloty miałeś w zestawie?
Mi udało się wyrwać zestaw ze scyzorykami, które są prawie takie same jak w mazdzie 3 :) Cała reszta na allegro to były scyzoryki od VAG.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez PeKa » 7 lis 2014, 16:37

Hmmm... podczas wymiany filtra kabinowego miałem okazje zerknąć w miejsce gdzie powinien byc sterownik, niestety go nie mam :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez slisman » 7 lis 2014, 17:02

A masz fabryczny centralny?

No to ja się przekonam za godzinkę-dwie :P
Jak się ściąga plastiki? Na siłę czy sposobem? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez PeKa » 7 lis 2014, 21:24

Fabryczny centralny mam, ale z kluczyka tylko. Ktoś montował jakiś alarm, być może z centralnym bo mam centralkę pod maską i czujki w słupkach, ale nie ma do tego pilota itd. A w boczku deski od strony pasażera sterowniczka, takiego jak tutaj mówicie, nie mam. Slisman, ja nie zdejmowałem tego plastiku. Jak wyjmiesz schowek to wszystko widać co tam jest.
Popatrzyłem na allegro, są jakieś sterowniki z pilotem za 60PLN, ale, nie wiem czy opłaca się to kupić, to raz, a dwa, nie mam pojęcia czy będzie to p&p do tego co mam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez kajol » 24 lis 2014, 12:20

PeKa Ruszył temat ze sterownikiem ?
maniek070 sprawdz czy połączenie jest dobre, masz dobrej firmy sterownik więc powinien migać mocno i to bez diód. U mnie nic sie nie dzieje, kierunki i awaryjne działają ok. Nawet podczas wł awarylnych kiedy zamykam to zabłyśnie mocno, wyraźnie i długo tak samo jak sygnał z przerywacza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 22:24
Posty: 950 (0/6)
Skąd: Skaryszew/Radom
Auto: 626 GF 2.0FS
Honda CBR 600

Postprzez PeKa » 25 lis 2014, 11:05

Nie, stanęło w miejscu, gdyż j/w. nie wiem czy będzie p&p takie cudo za 60plnów. A z elektroniką/elektryką to za pan brat nie jestem <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez slisman » 25 lis 2014, 12:53

A ja dzisiaj po pracy montuję sterownik – zobaczymy co z tego wyjdzie :P

EDIT:
Centralny zamontowany! Podążałem zgodnie ze wskazówkami Kajola (ogromne dzięki! Wszystko klarownie opisane, samemu ciężko byłoby na to wpaść).

Zbiorę do kupy wszystko co przeczytałem (praktycznie wszystko co Kajol napisał)
1) Całość zajęła około godziny. Kostkę uciąłem (i tak bym jej nie użył już), zlutowałem solidnie kable ze sobą i teraz całość działa poprawnie.
2) Ważne: sterowanie odbywa się"–", dlatego też zamykanie i otwieranie jest wpięte w jeden kabel. Zamykanie zlutowane z rezytorem (1k Ohm, 1W), za rezystorem połączone z otwieraniem oraz kablem odpowiedzialnym za zamykanie/otwieranie z wiązki idącej do starej centralki
3) Zasilanie 12 V idzie do kabelka czerwono-niebieskiego, masa do czarnego. I to tyle – wystarczy aby centralka poprawnie zadziałała. Oczywiście wszystko ładnie trzeba zabezpieczyć i poizolować.
4) Wszystko pięknie bangla. Wcześniej miałem kierunkowskazy podpięte pod centralny, więc i teraz działają (mimo, że nie wpinałem kierunkowskazów do nowej centralki – widocznie są podpięte pod tą nad nogami). Zasięg naprawdę ogromny (stałem z 70 metrów od auta i już mi się dalej nie chciało odchodzić:P)
5) Wrzucam parę fotek poglądowych. Oczywiście największym zdziwieniem było to , że w starej wiązce idącej do centralki były jeszcze 2 kable więcej (obecnie nie są wykorzystane). Początkowo zastanawiałem się czy wszystko ok...no i wszystko działa jak powinno.
6) Moja centralka miała piloty prawie identyczne jak były w Mazdach 3 (mam 3 zamiast 2 guziczków i napis "maxitec"). Teraz pozostaje dorobić grot. Transponder już przełożony.

Jeszcze raz dzięki Kajol za opisanie wszystkiego w jasny i zrozumiały sposób. Wszystkich zachęcam do takiej operacji – jest łatwiej niż się wydaje :)
Załączniki
IMG_20141125_190330.jpg
IMG_20141125_192621.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez kajol » 27 lis 2014, 23:32

Super, że sie przydało. Jak się okazuje nie taki diabeł straszny <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 22:24
Posty: 950 (0/6)
Skąd: Skaryszew/Radom
Auto: 626 GF 2.0FS
Honda CBR 600

Postprzez Nathan » 23 mar 2015, 13:27

Kajol wielkie dzięki za poradnik.
U mnie zamontowany sterownik Carprotect BX70s:
20150323_110502.jpg

20150323_115812.jpg


Muszę tylko jeszcze kierunki podłączyć bo czasu nie starczyło :)

PS Jak najłatwiej dostać się do włącznika awaryjnych? Trzeba zdejmować ramkę wokół nawiewów? Jeśli tak to jak najlepiej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2014, 18:27
Posty: 79 (1/3)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6