FOTORELACJA wymiana panelu sterowania nawiewem

I stało się, przyszła pora na wymianę ww. panelu. Niestety mam sklerozę i zapomniałem robić zdjęcia podczas demontażu. Zdjęcia robione już po zamontowaniu nowego panelu.
Ściągamy listwę ozdobną z kokpitu. W tym celu należy wyjąć popielniczkę i wykręcić jedną śrubę.
Następnie zgrabnym ruchem pociągamy za listwę i odrywamy go od kokpitu. Możemy też płaskim śrubokrętem podważyć zaczepy, bezpieczniej.
Do listwy podłączone jest oświetlenie popielniczki i gniazdo zapalniczki. Odłączamy oba.
Warto teraz wyjąć radio i wykręcić spod niego wspornik. I odpiąć wszelkie wtyczki podłączone do panelu.
Przed wyjęciem panelu musimy odpiąć trzy linki. Dwie są za schowkiem, w tym celu musimy go zdemontować. otwieramy schowek i ściągamy go z zawiasów.
Jedna linka jest praktycznie przy samych drzwiach pasażera.
Aby ją wypiąć musimy delikatnie wcisnąć blokadę i pociągnąć za linkę.
Wypinamy linkę ze wszelkich zaczepów, są jeszcze bodajże trzy. Druga linka jest zaraz za środkowym kokpitem. Procedura demontażu taka sama.
Trzecia i ostatnia linka jest pod kierownicą. Odkręcamy dwie śrubki i już jest do niej piękny dostęp. Demontaż oczywiście jak dwóch pozostałych.
Teraz możemy wyciągnąć panel nawiewu pamiętając o dwóch mocowaniach po bokach, która należy docisnąć do boku panelu. Mi najwygodniej było palcami od góry, ale można też przy pomocy płaskiego śrubokrętu przez wycięcia obok panelu. Przy wkładaniu nowego panelu pamiętajmy aby linki puścić tak jak były oryginalnie, czyli za te dwa metalowe wzmocnienia. Po ponownym złożeniu możemy cieszyć się w pełni sprawnym panelem.
Ściągamy listwę ozdobną z kokpitu. W tym celu należy wyjąć popielniczkę i wykręcić jedną śrubę.
Następnie zgrabnym ruchem pociągamy za listwę i odrywamy go od kokpitu. Możemy też płaskim śrubokrętem podważyć zaczepy, bezpieczniej.
Do listwy podłączone jest oświetlenie popielniczki i gniazdo zapalniczki. Odłączamy oba.
Warto teraz wyjąć radio i wykręcić spod niego wspornik. I odpiąć wszelkie wtyczki podłączone do panelu.
Przed wyjęciem panelu musimy odpiąć trzy linki. Dwie są za schowkiem, w tym celu musimy go zdemontować. otwieramy schowek i ściągamy go z zawiasów.
Jedna linka jest praktycznie przy samych drzwiach pasażera.
Aby ją wypiąć musimy delikatnie wcisnąć blokadę i pociągnąć za linkę.
Wypinamy linkę ze wszelkich zaczepów, są jeszcze bodajże trzy. Druga linka jest zaraz za środkowym kokpitem. Procedura demontażu taka sama.
Trzecia i ostatnia linka jest pod kierownicą. Odkręcamy dwie śrubki i już jest do niej piękny dostęp. Demontaż oczywiście jak dwóch pozostałych.
Teraz możemy wyciągnąć panel nawiewu pamiętając o dwóch mocowaniach po bokach, która należy docisnąć do boku panelu. Mi najwygodniej było palcami od góry, ale można też przy pomocy płaskiego śrubokrętu przez wycięcia obok panelu. Przy wkładaniu nowego panelu pamiętajmy aby linki puścić tak jak były oryginalnie, czyli za te dwa metalowe wzmocnienia. Po ponownym złożeniu możemy cieszyć się w pełni sprawnym panelem.