Przepalający się bezpiecznik stopu?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zita » 28 lip 2013, 18:49

Witam już po raz drugi przepalił się bezpiecznik stopu. Co może być przyczyną?
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez Piotr Raczkowski » 1 sie 2013, 07:41

sprawdź czy nie masz za małego bezpiecznika założonego
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez zita » 1 sie 2013, 10:55

Witam.
Był 15A wstawiłem 20A i też się przepalił.Nie od razu, ale po paru miesiącach.
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez Artu » 3 sie 2013, 22:43

Kolego nigdy nie wstawiaj większych bezpieczników niż te sugerowane przez producenta – jest to jedna z dróg do wywołania pożaru w aucie.

Jeżeli przepala Ci się światło stopu (choć wg mnie wynik 2 bezpieczniki na 2 miesiące nie jest aż tak tragiczny) sprawdź przede wszystkim wiązkę idącą do klapy a także szczelność tylnych lamp.
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Postprzez Gregory » 3 sie 2013, 23:13

Kolego Artu, masz jakieś pojęcie o elektryce, czy tak sobie napisałeś?
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez Artu » 4 sie 2013, 01:00

Kolego Gregory, tak mam jakieś pojęcie o elektryce.
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Postprzez Gregory » 4 sie 2013, 10:03

zita napisał(a):Witam już po raz drugi przepalił się bezpiecznik stopu. Co może być przyczyną?


Przyczyn może być kilka.
1. Czy masz pod obwód stopu podłączone dodatkowe urządzenia? np. dodatkowe super trzecie/czwarte światło stopu?
2. Jakie masz żarówki od stopów wsadzone?
3. Żarówki mogą być na wykończeniu, tzn ich rezystancja wew. jest mniejsza przez co prąd będzie płyną większy.

Zresztą pomijając.

Podstawa, wypinasz bezpiecznik stop, podpinasz się z miernikiem/ amperomierzem w styki bezpiecznika i załączając stop mierzysz jaki prąd płynie przez obwód. Porównujesz z wartościami znamionowymi+/–
Znamionowy, przyjmując 3 standardowe światła stopu, oraz pewne straty... będzie ok. 5.5 ampera
Prąd początkowy przy zimnych żarówkach, tzn przy pierwszym załączeniu będzie znacznie większy, ten też odczytaj, zwracając uwagę po jakim czasie będzie płyną prąd znamionowy.

Jak by paliło bezpiecznik cały czas, to wiadomo że w obwodzie występowało by zwarcie, więc zdiagnozowanie by było proste, a tak to się trzeba pobawić :)

Edit: piszesz że 20A spalił się po kilku miesiącach, a kolejny 15A paliło od razu?
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez zita » 4 sie 2013, 16:20

Witam.
Dzięki za zainteresowanie tematem.Włożyłem 20A ponieważ nie miałem 15A i zapomniałem <glupek2> o nim wracając z wakacji zauważyłem, że ponownie się przepalił.Działo się to w odstępie 4-6 miesięcy. <nauka>
Dzięki Gregory sprawdzę za twoją radą.Właśnie,że nie pali od razu i tu jest ból <co?>
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez Gregory » 2 cze 2014, 21:42

Czy rozwiązałeś swój problem? :)
Ps, musiałem coś napisać bo roczny kotlet to zły kotlet :P
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez zita » 3 cze 2014, 19:04

Witam,
Nie, ponieważ problem ustąpił <jupi>
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6