Objawy usterki – działa tylko 4 bieg
przedstawiony opornik występuje tylko w wersji z manualną klimatyzacją / bez klimatyzacji
dla informacji:
kolor kabelka we wtyczce | "funkcja" | oznaczenie na podstawce opornika
-Niebieskio biały | +12V | MO
-Niebieski | 2 bieg nawiewu | ML
-Niebiesko żółty |1 bieg /+12v dla klimy| L
-Niebiesko czerwony | 3 bieg nawiewu | MH
wartości rezystancji | między jakimi stykami | bieg nawiewu
3,7 OMa | MO-L | 1
1,3 OMa | MO-ML | 2
0,8 OMa | MO-MH | 3

opornik to tzw drabinka oporowa, ma jeden słaby punkt w którym się przepala, być może jest to coś jakby bezpiecznik – zaznaczone pomarańczowym kółkiem
ja dla pełnej diagnostyki wymontowałem płytkę z podstawki ale nie trzeba tego robić
naprawa polega na:
-oczyszczeniu ścieżki w miejscu przepalonego miejsca, ja oczyściłem to scyzorykiem

-bierzemy miedziany drucik i lutujemy, jak widać pocynowałem cały drucik

warto teraz sprawdzić miernikiem czy obwód jest zamknięty
-pozostaje już tylko oczyścić płytkę i zabezpieczyć silikonem,
użyłem zwykłego silikonu marki Malwa (niebieska tubka 60g -50⁰÷200⁰ ), którego używam od lat do bardzo różnych napraw,
nie przykrywałem "reperaturki" silikonem, fabrycznie było odkryte chyba że już ktoś przy tym mieszał


naprawione
u mnie od naprawy minęło 3 lata i ciągle działa
ja na oporniku miałem kilka uszkodzeń oryginalnej powłoki ochronnej, dlatego wygląda jakby był pobrudzony silikonem