Czujniki parkowania/cofania – czy ktoś montował samodzielnie?
Strona 1 z 1
Witam,
Mam pytanie jak w temacie? Może ktoś miałby wskazówki jak zamontować czujniki parkowania tj. na przykład w którym miejscu zamontować same czujnik w zderzaku ( 4 czy 6 czujek?), którędy puścić wiązkę kabli, gdzie najwygodniej zamontować wyświetlacz na kokpicie itd. Może ktoś poleciłby konkretną firmę-producenta czujników parkowania?
Pozdrawiam
Mam pytanie jak w temacie? Może ktoś miałby wskazówki jak zamontować czujniki parkowania tj. na przykład w którym miejscu zamontować same czujnik w zderzaku ( 4 czy 6 czujek?), którędy puścić wiązkę kabli, gdzie najwygodniej zamontować wyświetlacz na kokpicie itd. Może ktoś poleciłby konkretną firmę-producenta czujników parkowania?
Pozdrawiam
Witam.
Ja zamontowałem sam cztery, kable przeciągnąlem przez otwory w zderzaku centralka po lewej stronie pod plastykiem wewnątrz bagażnika, plus z lampki oswietlenia bagażnika i drugi przewód od lampy cofania z klapy bagażnika.
Wyświetlacz umieściłem na górze liczników rzepem.
Ja zamontowałem sam cztery, kable przeciągnąlem przez otwory w zderzaku centralka po lewej stronie pod plastykiem wewnątrz bagażnika, plus z lampki oswietlenia bagażnika i drugi przewód od lampy cofania z klapy bagażnika.
Wyświetlacz umieściłem na górze liczników rzepem.
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Wałbrzych
- Od: 5 sie 2011, 07:52
- Posty: 104
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM
Dzięki i jednocześnie przepraszam gdyż przeszukiwałem forum pod kątem GF-ki. W podanym przez grzech_z topicu znalazłem kilka cennych uwag, które na pewno uwzględnię jak już zdecyduję się zamontować czujniki. Myślę, że jedną z ważniejszych uwag jest umiejscowienie czujników i ich montaż w miarę prostopadle do jezdni i na szczęście na zderzaku w GF-ce jest takie miejsce tuż pod biegnącą wzdłuż zderzaka listwą (u mnie szarą).
Dzięki zita za opis i pytanie czy właśnie tam zamontowałeś czujniki?
Dzięki zita za opis i pytanie czy właśnie tam zamontowałeś czujniki?
Słuchajcie, chcę sobie zamontować czujki parkowania, z tego co narazie pobieżnie czytam po instrukcjach obsługi różnych czujników to w większości należy podpiąć je do kabli świateł cofania – plus z plusem i minus z minusem ewentualnie masą.
Widzę to tak – i tutaj mnie poprawiajcie jeśli już to montowaliście:
centralkę od czujników najlepiej umieścić w którymś z boczków w bagażniku za tapicerką, kable wyprowadzone z czujek ze zderzaka przeciągnąć np. przez otwór na środku we wnęce na koło zapasowe i dalej pod okładziną podłogi podpiąć do gniazdek centralki – chyba że jest jakieś inne miejsce gdzie można te kable przepchnąć i podpiąć .. ?
Ponieważ światła cofania są w klapie bagażnika to może nie ma sensu się przez klapę z kablami przedzierać tyko może wystarczy że zdejmę z tyłu fragment podsufitki tam gdzie biegną kable do klapy i tam się podepnę do plusa i minusa ... ? ! ?
Wyświetlacz zamontował bym z przodu przy słupku pasażera a kabel przeciągnął do centralki pod zaślepką słupka przedniego i dalej bokiem podsufitką do tyłu i podpiął do centralki umieszczonej w boczku bagażnika.
Najgorzej chyba z rozbieraniem boczków, podsufitki i plastików słupków .. ?
Jakie macie patenty na zamontowanie ?
Widzę to tak – i tutaj mnie poprawiajcie jeśli już to montowaliście:
centralkę od czujników najlepiej umieścić w którymś z boczków w bagażniku za tapicerką, kable wyprowadzone z czujek ze zderzaka przeciągnąć np. przez otwór na środku we wnęce na koło zapasowe i dalej pod okładziną podłogi podpiąć do gniazdek centralki – chyba że jest jakieś inne miejsce gdzie można te kable przepchnąć i podpiąć .. ?
Ponieważ światła cofania są w klapie bagażnika to może nie ma sensu się przez klapę z kablami przedzierać tyko może wystarczy że zdejmę z tyłu fragment podsufitki tam gdzie biegną kable do klapy i tam się podepnę do plusa i minusa ... ? ! ?
Wyświetlacz zamontował bym z przodu przy słupku pasażera a kabel przeciągnął do centralki pod zaślepką słupka przedniego i dalej bokiem podsufitką do tyłu i podpiął do centralki umieszczonej w boczku bagażnika.
Najgorzej chyba z rozbieraniem boczków, podsufitki i plastików słupków .. ?
Jakie macie patenty na zamontowanie ?

fast driveer napisał(a):Wyświetlacz zamontował bym z przodu przy słupku pasażera a kabel przeciągnął do centralki pod zaślepką słupka przedniego i dalej bokiem podsufitką do tyłu i podpiął do centralki umieszczonej w boczku bagażnika.
Najgorzej chyba z rozbieraniem boczków, podsufitki i plastików słupków .. ?
Jakie macie patenty na zamontowanie ?
Ja mam montowane fabrycznie (przynajmniej taki wyszedł z salonu) a brzęczek z diodami zamontowany mam na tylnym prawym (od strony pasażera) słupku.
Siegu ty masz fabrycznie montowane i do tego wersja po liftową – inaczej zderzak wyprofilowany, ja chyba nie dam rady zamontować w tym samym miejscu co Ty. Jak już to chyba będę nawiercał poniżej, jak się zdecyduję, tam gdzie jest ten fragment płaski na całej długości.
Ciekaw jestem jak fabryczny brzęczek wygląda, jak można to proszę foto.
Temat dalej otwarty
Edit: siegu
Wczoraj oglądałem i sprawdzałem czujniki. Podłączenie wygląda na proste – zasilanie wpina się pod plus i minus żarówki cofania, urządzenie włącza się razem z wrzuceniem wstecznego biegu.
Ponieważ światła cofania mam w lampach na klapie tylnej a nie w tych w nadwoziu, a kabel przez klapę nie tak prosto jest przepchnąć, najlepiej chyba się podpiąć do wiązki kabli które są z tyłu pod podsufitką.
..?!?.. Czy i gdzie są jakieś otwory montażowe bądź otwory z zaślepkami gumowymi w tylnej części podłogi bagażnika którędy można by poprowadzić wiązkę 4 kabli od czujników w zderzaku – poza miejscem na koło zapasowe gdyż tam mam butle ..?!?..
Ciekaw jestem jak fabryczny brzęczek wygląda, jak można to proszę foto.
Temat dalej otwarty
Edit: siegu
Wczoraj oglądałem i sprawdzałem czujniki. Podłączenie wygląda na proste – zasilanie wpina się pod plus i minus żarówki cofania, urządzenie włącza się razem z wrzuceniem wstecznego biegu.
Ponieważ światła cofania mam w lampach na klapie tylnej a nie w tych w nadwoziu, a kabel przez klapę nie tak prosto jest przepchnąć, najlepiej chyba się podpiąć do wiązki kabli które są z tyłu pod podsufitką.
..?!?.. Czy i gdzie są jakieś otwory montażowe bądź otwory z zaślepkami gumowymi w tylnej części podłogi bagażnika którędy można by poprowadzić wiązkę 4 kabli od czujników w zderzaku – poza miejscem na koło zapasowe gdyż tam mam butle ..?!?..

Montowałem czujniki do swojej 626GF i wygląda to tak.
Zasilanie podpiąłem pod wiązkę kabli z tyłu pod podsufitką. Kable od czujników ze zderzaka przeciągnąłem przez otwór (kratkę) który znajduje się w tylnym lewym błotniku. Zdejmujemy lewą tapicerce z bagażnika (cały lewy bok). Pod nią znajduje się otwór (kratka) w błotniku (bodajże jest to otwór do wentylacji).
Centralkę umocowałem obok tego otworu, a brzęczek zamontowałem trochę wyżej i dalej tj. pod osłoną zwijania pasa dla pasażera.
Zasilanie podpiąłem pod wiązkę kabli z tyłu pod podsufitką. Kable od czujników ze zderzaka przeciągnąłem przez otwór (kratkę) który znajduje się w tylnym lewym błotniku. Zdejmujemy lewą tapicerce z bagażnika (cały lewy bok). Pod nią znajduje się otwór (kratka) w błotniku (bodajże jest to otwór do wentylacji).
Centralkę umocowałem obok tego otworu, a brzęczek zamontowałem trochę wyżej i dalej tj. pod osłoną zwijania pasa dla pasażera.
Dzięki za odpowiedź adidom. Ja prawdopodobnie się zdecyduję na model z wyświetlaczem LCD z wbudowanym brzęczkiem, zamontował bym to z przodu na desce od strony pasażera. Centralkę i zasilanie tak jak piszesz z wiązki z tyłu. Jak się ociepli rozbiorę lewy bok i poszukam tego otworu – kratki. Na razie położę się pod autem i będę wyglądał tego otworu z zewnątrz przy zderzaku (czy dostęp tam jest w miarę łatwy żeby z zewnątrz do środka 4 kable przepchnąć).

Jak się położysz pod autem to go zobaczysz. Z tego co kojarzę to są cztery kwadratowe otwory 2cmX2cm. Wiązkę przeciągniesz bez problemu:). Dostęp jest ok. Przewody od czujników do zderzaka mocowałem za pomocą opasek zaciskowych (czarne plastikowe) jest za co złapać
Montaż czujników i przeciągnięcie przewodów poszedł gładko. Więcej roboty i gimnastyki miałem z podpięciem się do wiązki kabli w podsufitce.
Montaż czujników i przeciągnięcie przewodów poszedł gładko. Więcej roboty i gimnastyki miałem z podpięciem się do wiązki kabli w podsufitce.
Nie, bo 4 czujniki z wyświetlaczem i buzzerem są 3x tańsze. Montaż faktycznie podobny, tu 3x więcej otworów w zderzaku nawiercę
. Prawdopodobnie padnie na taki zestaw:


ja mam takie, tylko kupilem je dwa razy taniej, daja rade
http://allegro.pl/czujniki-parkowania-w ... 19203.html

Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Właśnie ja podobne też 2 razy taniej wyczaiłem.
http://m-tech.pl/products.php?id=100
Wczoraj były testowane w warunkach pokojowych podpięte do akumulatora wkrętarki ręcznej, łatwiej z akumulatorkiem się poruszać po pokoju
. Mają wyświetlacz lcd pokazujący odległość od 2.0m do 0.3m, a bliżej niż 30cm wyświetla 0.0m dodatkowo wbudowany brzęczyk który można wyłączyć małym pstryczkiem w górnej części wyświetlacza. Dzisiaj będę zaglądał pod lewą część zderzaka szukając tych otworów. A w przyszłości założę. Jeśli chodzi o podpięcie w kable pod podsufitką to chcę kupić te szybkozłączki samochodowe aby nie lutować kabli.
Czy oprócz tych 3 kołków w tylnym pasie wystarczy że odkręcę uchwyty rączek u góry swobodnie odchylę podsufitkę aby puścić przewód wyświetlacza do przodu i wpiąć się z kablami?
http://m-tech.pl/products.php?id=100
Wczoraj były testowane w warunkach pokojowych podpięte do akumulatora wkrętarki ręcznej, łatwiej z akumulatorkiem się poruszać po pokoju
Czy oprócz tych 3 kołków w tylnym pasie wystarczy że odkręcę uchwyty rączek u góry swobodnie odchylę podsufitkę aby puścić przewód wyświetlacza do przodu i wpiąć się z kablami?

Nie wiem jak to będzie z przeciągnięciem kabla do przodu (nie mam wyświetlacza).
Ja oprócz tych trzech spinek z tyłu zdemontowałem też plastik z tylnego lewego słupka (pod nim przeciągnąłem kabel od centralki do wiązki pod podsufitką).
Ja lutowałem przewody ale te szybkozłączki to dobra myśl
Ja oprócz tych trzech spinek z tyłu zdemontowałem też plastik z tylnego lewego słupka (pod nim przeciągnąłem kabel od centralki do wiązki pod podsufitką).
Ja lutowałem przewody ale te szybkozłączki to dobra myśl
Wreszcie zamontowałem te czujniki o których piszę 2 posty wyżej. Zamieściłem opis w dziale mazda/626/gf, jest tam też mała fotorelacja.
obecnie jest to tu: viewtopic.php?f=423&t=153566&p=2611963#p2611963
obecnie jest to tu: viewtopic.php?f=423&t=153566&p=2611963#p2611963

Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6