witam,
mam problem ze sterowaniem centralnego zamka poprzez alarm magicar 440+.
alarm steruje minusami i nie wiem gdzie sie podpiąc w które przewody do centali oryginalnej. Nie chce sie wpinac w drzwi i odcinac przewodów gdyz siłowniki w stanie spoczynkowym sa zwierane do masy. Akutalnie wypiąłem trzy przewody od załącznika w siłowniku (ten od kluczyka jest podłaczony) i w miejsce tego załącznika podłaczyłem centralkę. Wszystko działa tylko jest problem w tym, że ryglowanie z kabiny trzeba wykonać z pilota a nie z zasówy w drzwiach...
Jak podłączyć czujnik w drzwiach? podłączałem sie wg http://www.mazdaspeed.pl/upload/elektro ... 626_98.pdf lecz nie chce działać bo na przewodzie w/w linka jest około 4V przy otwartych drzwiach i rośnie do 12V po zgasnięciu lampki przy zamkniętych drzwiach. Nie rozumiem o co chodzi ze sterowaniem masą...
Alarm wchodzi w tryb serwisowy ale nic nie moge zmienić tzn chciałbym właczyć głosne uzbrajanie/rozbrajanie gdyż jest ustawione na ciche. Która to jest funkcja ? Instrukcja obsługi nadaje sie tylko do jednego... jakies marne zrobione ksero..
pozdr
mateusz
mazda 626 GF 1998
alarm Magicar 440+ i sterowanie centalnym zamkiem
Strona 1 z 1
w GD sterowanie jest naprzemian 12V i masa na jednej żyle chyba czarny przewód z zielonym paskiem, sterowanie siłownikami to czerwony i zielony przewód, a bialy z zielonym paskiem to zasilanie.
Najłatwiej zastosować uniwersalny sterownik centralnego zamka wyzwalany masami z alarmu.
Albo sterujesz napięciem sterującym 12V/masa na oryginalny sterownik, albo bezpośrednio siłownikami zamiast oryginalnego sterownika.
09-05-2006
mineło trochę czasu i miałem już doczynienia z tym alarmem
magicar 440+ z którym się spotkałem ma wyjscie styków przekaźników na zewnątrz i można dowolniesobie skonfigurować sposób sterowania zamkami
w tym przypadku łatwo jest podawać naprzemiennie masę i 12V na otwieranie i zamykanie sterujące fabryczną centralką zamka.
Jednak wpięcie tego równolegle w układ stwarza ryzyko uszkodzenia przełacznika w zamku drzwi kierowcy (zanim zamek się zamknie lub otworzy na zwartych stykach przełacznika pojawia się 12V i masa)
rozwiązałem to wpinając się w szereg z wyłacznikiem w drzwiach, pomiędzy nim a centralką.
wyłacznik w drzwiach jest spiety z centralką przez oba przekaźniki alarmu zwarte w stanie spoczynku.
W momencie zamykania przekaźnik zamykający rozpina obwód i podaje 12V, a przy otwieraniu drugi przekaźnik rozpina obwód i podaje masę .
Jeżeli wersja alarmu jaką posiadasz ma tylko dwa wyjscia podające naprzemiennie masę na otwieranie i zamykanie wraca temat dodatkowego uniwersalnego sterownika.
Najłatwiej zastosować uniwersalny sterownik centralnego zamka wyzwalany masami z alarmu.
Albo sterujesz napięciem sterującym 12V/masa na oryginalny sterownik, albo bezpośrednio siłownikami zamiast oryginalnego sterownika.
09-05-2006
mineło trochę czasu i miałem już doczynienia z tym alarmem
magicar 440+ z którym się spotkałem ma wyjscie styków przekaźników na zewnątrz i można dowolniesobie skonfigurować sposób sterowania zamkami
w tym przypadku łatwo jest podawać naprzemiennie masę i 12V na otwieranie i zamykanie sterujące fabryczną centralką zamka.
Jednak wpięcie tego równolegle w układ stwarza ryzyko uszkodzenia przełacznika w zamku drzwi kierowcy (zanim zamek się zamknie lub otworzy na zwartych stykach przełacznika pojawia się 12V i masa)
rozwiązałem to wpinając się w szereg z wyłacznikiem w drzwiach, pomiędzy nim a centralką.
wyłacznik w drzwiach jest spiety z centralką przez oba przekaźniki alarmu zwarte w stanie spoczynku.
W momencie zamykania przekaźnik zamykający rozpina obwód i podaje 12V, a przy otwieraniu drugi przekaźnik rozpina obwód i podaje masę .
Jeżeli wersja alarmu jaką posiadasz ma tylko dwa wyjscia podające naprzemiennie masę na otwieranie i zamykanie wraca temat dodatkowego uniwersalnego sterownika.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
wypowiedz "adam626" postanowiłem uzupełnić o scheamt podłączenia.
faktycznie jest tak jak napisał nic dodać nic ująć...
pierwszy obrazek
przedstawia ogólny schemat elektryczny instalacji zamka centralnego
drugi
konfigurację przekaźników w celu sterowania centralnym.
przewód w szereg z którym należy się wpiąć ma kolor czarno/zielony-pasek srebrny
istotne jest aby w momencie wysterowania zamka odłączyć przełącznik w drzwiach, inaczej bedzie zwarcie ;p.
jeżeli znajdzeimy 16pinową wtyczkę z tym przewodem wpiętą w skrzynkę bezpieczników z lewej strony w nogach kierowcy to sygnał sterujący czyli przewód niebieski należy podłączyć od strony bezpieczników, natomiast czarny od strony drzwi czyli przełącznika.
Najważniejsze: kolor przewodu jest w wersji 626 GE 1.8 FP 97'
Pozdrawiam
faktycznie jest tak jak napisał nic dodać nic ująć...
pierwszy obrazek

przedstawia ogólny schemat elektryczny instalacji zamka centralnego
drugi

konfigurację przekaźników w celu sterowania centralnym.
przewód w szereg z którym należy się wpiąć ma kolor czarno/zielony-pasek srebrny
istotne jest aby w momencie wysterowania zamka odłączyć przełącznik w drzwiach, inaczej bedzie zwarcie ;p.
jeżeli znajdzeimy 16pinową wtyczkę z tym przewodem wpiętą w skrzynkę bezpieczników z lewej strony w nogach kierowcy to sygnał sterujący czyli przewód niebieski należy podłączyć od strony bezpieczników, natomiast czarny od strony drzwi czyli przełącznika.
Najważniejsze: kolor przewodu jest w wersji 626 GE 1.8 FP 97'
Pozdrawiam
- Od: 19 sie 2007, 22:24
- Posty: 159
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6