Udało się!
Okazało się, że poprawny pin, ECU pod który trzeba się podpiąć to 99 – FEM. Teraz komputer pokładowy działa jak najbardziej poprawnie.
Nie powiem, że kwestia montażu komputera wskoczyła mi na ambicję – jeżeli ktoś będzie borykał się z podobnym problemem co ja z chęcią udzielę informacji.
W skrócie – zakładamy, że nasza wtyczka posiada 7 pinów. Jeżeli podłączymy zakupiony komputer pokładowy jedyną rzeczą jaka będzie działać to podświetlenie
Warto ściągnąć książkę serwisową, aby wiedzieć które przewody musimy dorobić. Brakuje 5 sygnałów (oznaczenie zgodne z książką serwisową):
C – sygnał pojawiający się po przekręceniu kluczyka w pozycję II. Wziąłem go z puszki bezpieczników znajdującej się po lewej stronie w nogach kierowcy. Za co jest odpowiedzialny? Po przekręceniu kluczyka w pozycję I uruchomi się komputer pokładowy, jednak będzie pokazywać tylko temperaturę, jego przyciski nie będą działać. Przekręcenie kluczyka na pozycję II odblokowuje wszystkie funkcje komputera
F – masa idąca do czujnika poziomu baku. To właśnie dzięki niej komputer pokładowy będzie pokazywał coś więcej niż tylko podświetlenie. Najprościej podnieść tylną kanapę, odsłonić tapicerkę, pod którą znajduje się blacha przykręcona 4 śrubami. Pod nimi jest 4 pinowa wtyczka. 2 grubsze piny to zasilanie pompy paliwa, 2 cieńsze idą do pływaka w baku. Dzięki multimetrowi będziemy mogli namierzyć naszą masę.
I – plus idący do czujnika poziomu baku. Postępujemy analogicznie jak poprzednio. Sygnał z czujnika jest potrzebny do wyliczenia kilometrów, które możemy przejechać na pozostałym paliwie w baku
K – nieszczęsny wtrysk. ECU znajduje się pod nogami pasażera. Należy zdemontować 3 plastikowe osłony (przy nawiewie na nogi, na progu, oraz przy nadkolu). Następnie odchylamy wykładzinę – pod nią znajduje się blacha do której przymocowany jest komputer. Naturalnie odkręcamy ją. Wtyczka wpięta do ECU jest dobrze oznaczona (każdy rząd pinów ma opisany numer pierwszego i ostatniego pinu). Interesuje nas pin o numerze 99). Impuls potrzebny do wyliczenia spalania chwilowego/średniego
L – sygnał aktualnej prędkości pojazdu. Znajduje się w ECU – pin o numerze 58. Niezbędny do wyliczenia spalania i pozostałego dystansu.
A co z osobami, które posiadają tylko 5 pinów we wtyczce? Należy puścić 2 dodatkowe przewody G oraz H na zewnątrz pojazdu (oryginalny czujnik zamontowany jest w rejonie chłodnicy) a na końcu umieścić czujnik 2,2kOhm.